ویزا کارت یا مستر کارت

ویزا کارت یا مستر کارت ؟ کدامیک برای خرید آنلاین بهتراست؟

زمان مطالعه 3 دقیقه

خرید آنلاین از فروشگاه‌های اینترنتی این روزها بسیار باب شده است. اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که خریدهای خود را آنلاین و از وب سایت‌های خارجی انجام می‌دهید. قطعا با انواع وب سایت‌های پرداخت ارزی و انواع کارت‌های اعتباری مثل ویزا کارت و مستر کارت آشنا هستید. آیا بهترین کارت‌های اعتباری بین المللی را می‌شناسید؟ انواع مسترکارت را چطور؟ تفاوت ویزا کارت و مسترکارت چیست؟ به نظر شما برای خرید از فروشگاه‌های آنلاین از ویزا کارت یا مستر کارت استفاده کنیم؟ کدامیک بهتر است؟ در ادامه با اول پرداخت همراه باشید تا به بیان پاسخ این پرسش بپردازیم.

برای خرید آنلاین از ویزا کارت یا مستر کارت استفاده کنیم؟

هر دوی این کارت‌های اعتباری بسیار منحصر به فرد هستند و دارای مزایا بسیار زیدی نیز می‌باشند. اما بسیاری از کاربران و مشتریان فروشگاه‌های آنلاین به دنبال بهترین گزینه برای پرداخت‌های آنلاین خود هستند. ممکن است در این مورد همیشه مردد باشند که از ویزا کارت و مستر کارت برای خرید از فروشگاه‌های اینترنتی استفاده کنند. همچنان با ما همراه باشید تا در مورد این مسئله مطالبی را برایتان مطرح نمائیم.

آشنایی کلی با ویزا کارت یا مستر کارت

به زبان ساده باید بگوئیم که ویزا کارت یا مستر کارت هر دو شبکه‌های پرداخت هستند. یک اشتباه رایج در مورد آن‌ ها این است که هر کدام از آن‌ها دبیت کارت و کردیت کارت‌های مخصوص به خود را دارند. اما در عمل این بانک‌ها هستند که کارت‌های اعتباری را صادر می‌کنند. ویزا کارت یا مستر کارت هر دو برای خریدهای آنلاین مورد استفاده قرار می‌گیرند. در حقیقت این دو کارت اعتباری انتقال پول بین حسابی بانکی شما و بانک را بر عهده دارند.

آشنایی با فرایند پرداخت

ویزا حدود 48.5 درصد از بازار جهانی را در دست دارد. مسترکارت حدود 31.7 درصد سهم بازار را در اختیار دارد. ویزا و مستر کارت هر دو حدود 1700 تراکنش را در ثانیه پردازش می‌کنند در مقایسه با پی پال که محدود است به انجام 200 تراکنش در ثانیه، ویزا کارت یا مستر کارت می‌توانند گزینه های خوبی باشند.

پذیرش ویزا کارت یا مستر کارت

زمانی که خرید آنلاین انجام می‌دهید، دو ویژگی اصلی وجود دارد که باید آنها را در نظر بگیرید که این دو ویژگی از همه مهم‌تر هستند. یکی میزان پذیرش و مورد قبول بودن یک کارت جهت انجام پرداخت با آن و دیگری امنیت.

ویزا کارت یا مستر کارت

از لحاظ پذیرش، هر دو ویزا کارت و مستر کارت به طور گسترده مورد پذیرش می‌باشند. با این وجود برخی استثنائات نیز وجود دارد. در ایالات متحده خرده فروشان بزرگ تنها ویزاکارت را می‌پذیرند. در کانادا این نوع خرده فروشان مسترکارت را می‌پذیرند. اما هر دوی این شبکه‌های پرداخت، یک هزینه‌ی جا به جایی حدود 3 درصد برای انجام تراکنش‌ها در نظر می‌گیرند.

خرید آنلاین بین المللی

ویزا کارت و مستر کارت در هر کشوری در جهان قابل استفاده هستند. اما هر دوی آن ها یک سری قوانین و محدودیت‌ها نیز دارند و در برخی از کشورها امکان استفاده از آن‌ها وجود ندارد. به طور مثال در زیمبابوه، سودان، سومالی، کره شمالی، ایران، کوبا، کنگو و ساحل عاج استفاده از این کارت‌های اعتباری ممنوع است.

ارز دیجیتال

انجام پرداخت با استفاده از ارز دیجیتال در برخی از سایت‌ها با استفاده از ویزاکارت و مسترکارت نیز می‌تواند انجام می‌شود.

ویزا کارت یا مستر کارت

امنیت کارت های اعتباری ویزا کارت و مستر کارت

ویژگی امنیتی اصلی ویزا کارت برای خرید آنلاین توسط شبکه‌ی ویزا تائید شده است. همچنین مسترکارت یک سیستم امنیتی شبیه به ویزا دارد و با نام Mastercard SecureCode شناخته شده است و در کل هر دوی آن‌ها دارای امنیت بسیار بالایی هستند.

حال که تا حدودی با ویژگی‌های این دو کارت اعتباری و امکاناتی که برای کاربران فراهم کرده است آشنا شدید، می‌توانیم به پاسخ این سوال بپردازیم که ویزا کارت یا مستر کارت را برای انجام پرداخت‌های آنلاین استفاده کنیم؟

ویزاکارت یا مسترکارت

از نظر کاربران ویزاکارت و مسترکارت دارای تفاوت‌های بسیار جزئی هستند که این تفاوت‌ها قابل اقماض هستند و همین باعث شده است که گاهی از خود بپرسند که ویزا کارت یا مستر کارت ، کدام را استفاده کنیم؟ در پاسخ به این پرسش باید بگوئیم با توجه به اینکه هر دو کارت اعتباری ویزاکارت و مسترکارت در دو ویژگی اصلی یعنی میزان پذیرش و امنیت، بسیار قابل قبول هستند، بنابراین کاربران باید با توجه به نیازهای خود، یکی از این و نوع کارت اعتباری را انتخاب نمایند و بسته به موقعیت خود و شرایطی که در آن قرار گرفته‌اند، باید یکی از این کارت‌ها را برای استفاده انتخاب کنند.

از توجه و همراهی شما تا پایان این مقاله بسیار ممنون و سپاسگزاریم. لطفا با ما در تماس باشید و سوالات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید.

امتیاز 5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT