اسکن و شمارش شبکه

4 ابزار برتر اسکن و شمارش شبکه

زمان مطالعه 3 دقیقه

مرحله اسکن و شمارش برای روش شناسی و فرآیند هر آزمایش کننده نفوذ بسیار مهم است. مهم است که قبل از شروع آزمایش، اطلاعاتی در مورد شبکه ای که در حال انجام پنتست هستید، جمع آوری کنید.

اسکن و شمارش شبکه در امنیت سایبری چیست؟

اسکن و شمارش مستلزم جمع آوری اطلاعات در مورد شبکه یا دارایی است که در حال انجام آزمایش نفوذ در آن هستید. این شامل اسکن شبکه برای شناسایی میزبان های زنده، آدرس های IP، پورت های باز، سرویس های در حال اجرا بر روی آن پورت ها و سیستم عامل ماشین ها می‌شود.

این بخش مهمی از شناسایی است زیرا اطلاعاتی را درباره هدف در اختیار شما قرار می‌دهد، به شما کمک می‌کند زیرساخت شبکه را درک کنید، نقاط ضعف احتمالی را کشف کنید و وضعیت امنیتی کلی آن را ارزیابی کنید.

4 ابزار رایگان برای اسکن یک شبکه

صدها ابزار رایگان و خوب برای نصب در اینترنت وجود دارد که می‌توانید از آنها برای انجام تمرینات اسکن و شمارش خود در طول آزمون pentest خود استفاده کنید. در این مقاله بهترین ها برای استفاده شما آورده شده است.

1.اسکن و شمارش شبکه Nmap

Nmap مخفف Network Mapper است و یک ابزار خط فرمان بسیار محبوب در میان متخصصان امنیت سایبری است. این یک ابزار رایگان و منبع باز است که برای کشف شبکه و اسکن برای جستجوی سریع شبکه ها و میزبان ها در هر اندازه استفاده می‌شود.

Nmap برای کشف میزبان ها، سرویس ها و پورت های باز در شبکه های کامپیوتری طراحی شده است و نقشه ای از ساختار شبکه ایجاد می‌کند. با ارسال بسته های ساخته شده مخصوص به میزبان ها و سپس تجزیه و تحلیل پاسخ های آنها عمل می‌کند. اطلاعاتی که از Nmap به دست می‌آورید نقش بزرگی در روند شمارش شما ایفا می‌کند.

Nmap در بسیاری از توزیع های لینوکس از پیش نصب شده است، اما در واقع در سیستم عامل های ویندوز، لینوکس و مک موجود است. علاوه بر این، نصب و استفاده از آن آسان است.

2.اسکن و شمارش شبکه Nessus

Nessus یک ابزار اسکن و ارزیابی خودکار آسیب پذیری بسیار محبوب است که توسط Tenable Inc ایجاد شده است. این ابزار توسط متخصصان و محققان امنیتی برای شناسایی آسیب پذیری های امنیتی در شبکه ها، سیستم ها و برنامه ها استفاده می‌شود و به سازمان ها اجازه می‌دهد تا به طور فعال نقاط ضعف بالقوه را برطرف کنند و وضعیت امنیتی کلی خود را ارتقا دهند.

استفاده از Nessus آسان است و می‌توان آن را روی Linux، Windows و MacOS نصب کرد. البته می‌توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه دانلود و نصب Nessus از وبسایت Tenable دیدن کنید. این شامل گزینه ثبت نام دوره ای برای آموزش نحوه استفاده از آن نیز می‌شود.

اگرچه Nessus نسخه های پولی دارد، اما Tenable بسته‌ای به نام Nessus Essentials ارائه می‌کند که همه چیزهایی را که برای انجام اسکن های خود به صورت جداگانه نیاز دارید ارائه می‌کند.

3.اسکن و شمارش شبکه Zenmap

Zenmap نسخه رابط کاربری گرافیکی Nmap است. تمام قابلیت های Nmap را دارد، اما برخلاف نسخه CLI که تمام اطلاعات را در ترمینال چاپ می‌کند، تمام اطلاعاتی را که پیدا می‌کند در قالبی خوانا و منظم (با یک پایگاه داده قابل جستجو) ارائه می‌دهد. Zenmap رایگان و متن باز است و می‌تواند در لینوکس، ویندوز و MacOS استفاده شود.

در Zenmap، همچنین می‌توانید نتایج اسکن و دستورات خاصی را که دوست دارید در آینده استفاده کنید، ذخیره کنید، که مطمئناً مفید است.

4. Netdiscover

Netdiscover یک ابزار شناسایی فعال است که برای جمع آوری اطلاعات در مورد یک شبکه یا آدرس IP استفاده می‌شود. همچنین میتوان از آن برای بررسی ترافیک شبکه و یافتن آدرس های IP در یک شبکه محلی (LAN) استفاده کرد. این یک ابزار منبع باز خط فرمان است که در بسیاری از توزیع های لینوکس موجود است.

برای نصب netdiscover، اجرا کنید:

sudo apt install netdicover

یا:

sudo dnf install netdiscover

انجام تست نفوذ خوب

پایه و اساس یک آزمون موفق در مرحله جمع آوری اطلاعات و شناسایی نهفته است. این مرحله برای به دست آوردن درک عمیق از شبکه هدف بسیار مهم است. هر چه بیشتر درباره سیستمی که در حال آزمایش آن هستید بدانید، برای انجام یک آزمون دقیق و تاثیرگذار مجهزتر خواهید بود.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT
خرید آنی ووچر پرفکت مانی
اپلیکیشن اول پرداخت