الگوریتم اینستاگرام

الگوریتم اینستاگرام 2023: چگونه بازدید محتوی به دست بیاوریم؟

زمان مطالعه 13 دقیقه

الگوریتم اینستاگرام بر همه افرادی که از این پلتفرم استفاده می‌کنند تأثیر می گذارد – به ویژه برندها. تمام فاکتورهای رتبه بندی را در این مقاله بیاموزید و بدانید که چگونه محتوای خود را مشاهده کنید.

الگوریتم اینستاگرام اکولایزر عالی است. فرقی نمی‌کند شما پر دنبال کننده ترین فرد در پلتفرم باشید (سلنا)، یا یک خالق کوچک که تازه شروع به کار کرده است، هر کاربر تحت تأثیر الگوریتم قرار می‌گیرد — و اینکه چقدر خوب آن را درک می‌کنید برای موفقیت استراتژی رسانه های اجتماعی شما ضروری است.

در این راهنما، نکات مهم سیگنال های رتبه بندی الگوریتم، تغییرات مهم اخیر در الگوریتم اینستاگرام و هر چیز دیگری را که برای افزایش دید محتوای خود در پلتفرم باید بدانید، پوشش می‌دهیم.

الگوریتم اینستاگرام چیست؟

الگوریتم اینستاگرام مجموعه ای از قوانین است که محتوا را در پلتفرم رتبه بندی می‌کند. الگوریتم تصمیم می‌گیرد که چه محتوایی و به چه ترتیبی در فیدهای همه کاربران اینستاگرام، صفحه کاوش، فید Reels، صفحات هشتگ و غیره نمایش داده شود.

الگوریتم اینستاگرام هر محتوای ارسال شده در پلتفرم را تجزیه و تحلیل می‌کند. متادیتا (از جمله زیرنویس ها و متن جایگزین اعمال شده روی تصاویر)، هشتگ ها و معیارهای تعامل را در نظر می‌گیرد. بر اساس این اطلاعات، محتوا را به گونه ای توزیع می‌کند که اطمینان حاصل شود کاربران به آنچه بیشتر علاقمند به دیدن هستند دسترسی آسان دارند.

به زبان ساده، الگوریتم اینستاگرام به اطلاعات مربوط به محتوا (ریلز، پست ها و استوری) و اطلاعات مربوط به کاربران (علائق و رفتار در پلتفرم) نگاه می‌کند تا محتوای مناسب را به افراد مناسب ارائه دهد.

هدف اصلی الگوریتم اینستاگرام این است که تجربه هر کاربر با پلتفرم را تا حد امکان دلپذیر کند. مدیر عامل اینستاگرام آدام موسری به این الگوریتم به عنوان “رتبه بندی” اشاره می‌کند (شاید به این دلیل که این اصطلاح کمتر رباتیک به نظر می‌رسد) و بر اهمیت محبوبیت بیشتر برخی از پست ها نسبت به دیگران تأکید می‌کند. موسری در یک حلقه اینستاگرام که در سال 2022 به اشتراک گذاشته شد، گفت: «می‌دانم که بسیاری از شما در رتبه بندی تردید دارید، اما واقعاً به ما کمک می‌کند مطمئن شویم که اینستاگرام برای تک تک افرادی که از این پلتفرم استفاده می‌کنند ارزشمندتر است.»

چرا این موضوع برای بازاریابان اهمیت دارد؟ دانستن نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام و بهینه سازی محتوای شما بر این اساس می‌تواند منجر به نمایش پست های اینستاگرام شما برای کاربران بیشتر شود.

الگوریتم اینستاگرام چگونه کار می‌کند؟

هر بار که کاربر برنامه را باز می‌کند، الگوریتم اینستاگرام فوراً تمام محتوای موجود را بررسی کرده و تصمیم می‌گیرد که چه محتوایی را به آنها ارائه دهد (و به چه ترتیبی).

3 فاکتور مهم رتبه بندی الگوریتم اینستاگرام 2022 عبارتند از:

رابطه بین سازنده و بیننده. آیا شما همدیگر را دنبال می‌کنید؟ آیا به یکدیگر پیام می‌دهید یا نظر می‌گذارید؟ اگر در گذشته بارها و بارها با یک کاربر خاص تعامل داشته اید، به احتمال زیاد محتوای جدیدی را که آنها پست می‌کنند مشاهده خواهید کرد. (این برای کسب و کارها بسیار مهم است: مدیریت فعال جامعه، از جمله پاسخگویی به پیامک ها و نظرات، می‌تواند دیده شدن برند را در اینستاگرام بهبود بخشد.)

علاقه. آیا کاربر معمولاً با این نوع محتوا تعامل دارد؟ هنگامی که الگوریتم اینستاگرام تشخیص دهد که کاربر از نوع یا قالب خاصی لذت می‌برد، آن را بیشتر به او نشان می‌دهد.

ارتباط. اینستاگرام تصمیم می‌گیرد که هر قسمت از محتوا چقدر «مرتبط» باشد. این شامل تجزیه و تحلیل هایی است که با موضوعات پرطرفدار و همچنین فاکتور به موقع مطابقت دارد (پست های اخیر مرتبط تر از پست های قدیمی تر در نظر گرفته می‌شوند).

فاکتورهای رتبه بندی الگوریتم ثانویه اینستاگرام عبارتند از:

فراوانی استفاده از پلتفرم. اگر کاربر اغلب اینستاگرام را باز نمی‌کند، تنها زمانی که تصمیم به مرور برنامه داشته باشد، مرتبط ترین محتوا را می‌بیند. این بدان معناست که ممکن است خانواده و دوستان کسب و کارها را از فید چنین کاربری خارج کنند.

یک نفر چند کاربر را دنبال کند. هرچه یک کاربر اکانت های اینستاگرام بیشتری را دنبال کند، اکانت های بیشتری برای فضایی در فید خود رقابت می‌کنند.

زمان جلسه. اگر کاربر زمان بسیار کمی را در برنامه سپری کند، احتمالاً فقط پست های دوستان و خانواده را که اغلب با آنها در ارتباط هستند، روی پلتفرم می‌بیند، و این امر حضور کسب‌وکار ها در فید خود را دشوارتر می‌کند.

فراتر از این سیگنال های اصلی، در اینجا نحوه توزیع قالب های محتوای خاص توسط الگوریتم اینستاگرام آمده است.

الگوریتم فید اینستاگرام 2023

در فید شما، الگوریتم اینستاگرام محتوای حساب‌هایی را که دنبال می‌کنید مرتب می‌کند و میزان احتمال تعامل شما با یک پست را بر اساس معیارهای زیر پیش‌بینی می‌کند:

اطلاعات در مورد پست. یک پست چند تا لایک گرفت؟ کی پست شد؟ آیا با مکان تگ شده است؟ اگر ویدیو است، مدت آن چقدر است؟ این سیگنال ها به الگوریتم اینستاگرام کمک می‌کند تا ارتباط و محبوبیت یک پست را تعیین کند.

اطلاعاتی درباره شخصی که پست کرده است و سابقه تعامل شما با او. اینستاگرام تعداد دفعاتی که با یک فرد خاص (با کامنت، لایک، بازدید از پروفایل و غیره) تعامل داشته‌اید را ردیابی می‌کند تا بفهمد چقدر ممکن است یک شخص برای شما جالب باشد.

فعالیت شما در سراسر پلتفرم. کمیت و محتوای پست هایی که با آنها تعامل داشته‌اید، به اینستاگرام سرنخی می‌دهد که به چه نوع محتوای دیگری ممکن است، علاقمند به دیدن باشید.

الگوریتم استوری اینستاگرام 2023

الگوریتم استوری اینستاگرام شبیه الگوریتم فید است که از سیگنال های رتبه بندی برای تصمیم گیری اینکه کدام محتوا را اول نشان دهد استفاده می‌کند: به همین دلیل است که احتمالاً در ثانیه ای که برنامه را باز می‌کنید، استوری بهترین دوست خود را خواهید دید.

در اینجا نحوه انتخاب استوری های شما توسط Insta آمده است:

اطلاعات در مورد داستان. اطلاعاتی مانند زمانی که استوری پست شده است، استیکرها یا موسیقی هایی که استفاده می‌کند، و تعامل (لایک و مشارکت در نظرسنجی ها و سوالات) همه برای الگوریتم مهم هستند.

اطلاعات شخصی که پست کرده است. اینستاگرام می‌داند که شما هر چند وقت یکبار با استوری های کاربران خاص از جمله لایک ها، پاسخ ها، اشتراک گذاری ها و استیکرها تعامل دارید. این معیارها برای تعیین اینکه چقدر به محتوای آن شخص اهمیت می دهید استفاده می‌شود.

فعالیت شما در سراسر پلتفرم. اگر به تازگی با پست کاربر خاصی تعامل داشته باشید، به احتمال زیاد استوری او را مشاهده خواهید کرد و بالعکس.

الگوریتم ریلز اینستاگرام 2023

الگوریتم اینستاگرام Reels هم از حساب هایی که دنبال می‌کنید و هم از حساب هایی که دنبال نمی‌کنید استخراج می‌شود، و سعی می‌کند شما را با محتوایی سرگرم کند که احتمالاً تا آخر عمر تماشا می‌کنید.

الگوریتم این مورد را با مشاهده موارد زیر ارزیابی می‌کند:

فعالیت شما. سیگنال هایی مانند ریلز هایی که دوست داشته‌اید، روی آنها نظر داده‌اید و با آنها درگیر شده‌اید، به اینستاگرام کمک می‌کنند تا بفهمد چه نوع محتوایی می‌تواند برای شما مرتبط تر باشد.

سابقه تعامل شما با شخصی که پست کرده است. در Reels، احتمالاً محتوای ویدیویی از سازندگانی که نامشان را نشنیده‌اید دریافت خواهید کرد. اما اگر قبلاً به نحوی با آنها تعامل داشته‌اید، اینستاگرام آن را در نظر می‌گیرد. احتمالاً به همین دلیل است که محتوای زیادی را از سازندگانی می‌بینید که می‌شناسید، اما هنوز آنها را دنبال نکرده‌اید.

اطلاعاتی در مورد حلقه ((reel. الگوریتم اینستاگرام سعی می‌کند بر اساس کپشن، تراک صوتی و تجزیه و تحلیل پیکسل ها و فریم ها حدس بزند که ویدیو در مورد چیست و محبوبیت کلی ویدیو را در نظر می‌گیرد.

اطلاعات شخصی که پست کرده است. آیا پوستر اصلی فردی با مخاطبان درگیر است یا محتوای آن لایک و اشتراک گذاری ثابتی دریافت می‌کند؟ اینستاگرام نیز از این اطلاعات استفاده می‌کند.

الگوریتم صفحه جستجو اینستاگرام 2023

برای برگه جستجو، الگوریتم به پست های قبلی که دوست داشته‌اید یا با آنها تعامل داشته‌اید نگاه می‌کند و مجموعه ای از عکس ها و ویدیوها را از حساب های مرتبطی که آنها را دنبال نکرده‌اید (هنوز!) می‌آورد.

سپس این عکس ها و ویدیوها بر اساس آنچه که بیشتر به آن علاقه دارید رتبه بندی می‌شوند، بر اساس اینکه چقدر احتمال دارد پستی را دوست داشته باشید، ذخیره کنید یا به اشتراک بگذارید. این چیزی است که اهمیت دارد:

اطلاعات در مورد پست. این الگوریتم محبوبیت کلی یک پست را با استفاده از سیگنال هایی مانند تعداد افراد لایک، نظر، اشتراک گذاری و ذخیره و سرعت انجام این فعالیت ها ارزیابی می‌کند.

سابقه تعامل شما با شخصی که پست کرده است. بیشتر محتوای کاوش از حساب های جدید است، اما حساب هایی که در گذشته با آنها تعامل داشته‌اید، در اینجا کمی تقویت می‌شوند.

فعالیت شما. چه پست هایی را در گذشته دوست داشته اید، روی آنها نظر داده اید یا ذخیره کرده اید؟ قبلاً در صفحه کاوش چگونه رفتار کرده اید؟ سابقه فعالیت شما بر آنچه که اینستاگرام تصور می‌کند ممکن است علاقمند به دیدن بیشتر آن باشید تأثیر می‌گذارد.

اطلاعات شخصی که پست کرده است. اگر یک حساب کاربری در چند هفته گذشته تعامل زیادی با کاربران داشته است، این سیگنالی برای اینستاگرام است که محتوای قانع کننده ای در جریان است که دیگران نیز ممکن است آن را دوست داشته باشند.

تغییرات الگوریتم اینستاگرام در سال ۲۰۲۳

یکی از بزرگترین لذت ها (بخوانید: دیوانه کننده ترین ویژگی ها) الگوریتم اینستاگرام این است که دائماً تغییر می‌کند، بنابراین سازندگان و مدیران رسانه های اجتماعی باید انعطاف پذیر باشند و برای به‌روزرسانی های جدید آماده باشند. در اینجا برخی از جدیدترین تغییرات در الگوریتم IG آورده شده است.

تمرکز برابر روی عکس ها و فیلم ها

در سال 2022، بسیاری از تولیدکنندگان محتوی نارضایتی (و در برخی موارد خشم) خود را از این که اینستاگرام – برنامه ای که در ابتدا برای اشتراک گذاری عکس ساخته شده بود – به نظر می‌رسید بیشتر از تصاویر ثابت از ویدیوها حمایت می‌کرد، ابراز کردند. کاربران احساس کردند که ویدیوها نسبت به عکس ها بازدید، لایک، نظر و اشتراک گذاری بسیار بیشتری دارند و تغییر در الگوریتم را مقصر می‌دانند.

در واقع، طوماری راه اندازی شد تا استدلال کند که الگوریتم باید بیشتر بر عکس متمرکز باشد (و بیش از 300000 امضا جمع کرد). آدام موسری، مدیر عامل اینستاگرام، در اوایل سال 2023 به این موضوع پرداخت. موسری در یک پرسش و پاسخ در استوری های اینستاگرام خود گفت: “فکر می‌کنم ما در سال 2022 بیش از حد بر روی ویدئو متمرکز شدیم و رتبه بندی را بیش از حد تحت فشار قرار دادیم – و اساساً فیلم های زیادی را نشان دادیم و عکس های کافی را نداشتیم.”

او این بیانیه را دنبال کرد و به تولیدکنندگان اطمینان داد که اینستاگرام در تلاش است تا الگوریتم با فیلم ها و عکس ها به طور مساوی رفتار کند، و تحلیل ها نشان داده‌اند که این تغییرات تفاوت ایجاد می‌کنند: «چیزهایی مانند تعداد دفعات لایک کردن عکس ها در مقابل ویدیوها، و چگونگی لایک کردن یک نفر. غالباً کسی که روی عکس ها و ویدیوها نظر می‌دهد تقریباً برابر است، که نشانه خوبی از متعادل بودن همه چیز است.»

بنابراین عکاسان، هنوز از IG دست نکشید.

اینستاگرام بر نمایش چیزهای جدید به کاربران تاکید خواهد کرد

در یک حلقه اینستاگرام که در 28 دسامبر 2022 پست شد، مدیرعامل موسری اهداف اینستاگرام برای سال 2023 را اعلام کرد. یکی از اولویت های اصلی او این است که “کمک به مردم در کشف چیزهایی که دوست دارند.” او گفت که این فقط در مورد ویدیوها نیست (احتمالاً با اشاره به نکته بالا) و تأکید کرد که “اینستاگرام باید مکانی باشد که هر بار که از آن استفاده می‌کنید چیزهای شگفت انگیزی را کشف کنید.”

از این بیانیه، می‌توانیم فرض کنیم که به‌روزرسانی های الگوریتم اینستاگرام نشان دادن محتوای جدید به کاربران از سوی سازندگانی که لزوماً قبلاً ندیده‌اند، در اولویت قرار می‌گیرد. به عبارت دیگر، بدانید که محتوای شما فقط به دنبال کنندگان شما منتقل نمی‌شود: IG می‌خواهد پست های شما را به یک مخاطب جدید نشان دهد.

اینستاگرام محتوایی را تبلیغ می‌کند که الهام بخش مکالمات باشد

در همان حلقه ذکر شده در بالا، موسری رقابت را تأیید کرد (او نامی ذکر نکرد، اما TikTok و BeReal پلتفرم های جدیدتری هستند که در فضای مجازی طوفان می‌کنند). او گفت که اینستاگرام به ایجاد ارتباط بین افراد بر سر چیزهایی که پیدا می‌کنند کمک می‌کند و IG خود را از رقبا متمایز می‌کند که «تجربه‌ای ناب» نیست.

به عبارت دیگر، اینستاگرام فقط به تعداد بازدیدهای یک پست اهمیت نمی‌دهد. پلتفرم (و الگوریتم) از محتوایی حمایت می‌کند که الهام بخش مکالمات است، بنابراین می‌توان انتظار داشت که نظرات برای موفقیت یک پست در سال 2023 بسیار مهم باشد.

محتوای اصلی بالاتر از محتوای ارسال شده یا اشتراک گذاری مجدد قرار می‌گیرد.

موسری همچنین اعلام کرده است که محتوای اصلی اکنون در الگوریتم اینستاگرام رتبه بالاتری خواهد داشت. مدیر عامل شرکت در یک حلقه اینستاگرام گفت: “اگر چیزی را از ابتدا ایجاد کنید، باید اعتبار بیشتری نسبت به اشتراک گذاری مجدد چیزی که از شخص دیگری پیدا کرده اید به دست آورید.” “ما تلاش خواهیم کرد تا برای محتوای اصلی ارزش بیشتری قائل شویم، به ویژه در مقایسه با محتوای دوباره پست شده.”

در سال 2023، محتوای اصلی بیشتر از محتوای بازنشر شده مورد توجه قرار می‌گیرد: بنابراین هرچه خلاق تر باشید، پست شما بهتر عمل خواهد کرد.

10 نکته برای کار با الگوریتم اینستاگرام (و دیده شدن محتوای شما)

خوب، ما همه حقایق را داریم: اکنون زمان آن است که از آنها به نفع خود استفاده کنیم. در ادامه نحوه وارد شدن به ریتمن آمده است.

1. به دستورالعمل های جامعه احترام بگذارید

چه در فید، چه در حلقه ها یا در استوری ها پست می‌کنید، الگوریتم های اینستاگرام دید محتوایی را که برخلاف دستورالعمل های انجمن برنامه است محدود می‌کند.

اگر اطلاعات نادرست، پست هایی که ماهیت سیاسی دارند، محتوایی که به طور بالقوه ناراحت کننده یا حساس هستند، یا حتی رسانه هایی با وضوح پایین به اشتراک می‌گذارید، ممکن است محتوای خود را کمتر به طور گسترده توزیع کنید.

2. محتوای اصلی بسازید

آدام موسری، مدیر عامل اینستاگرام، می‌گوید که این پلتفرم به محتوای اصلی نسبت به محتوای بازنشر شده یا اشتراک گذاری شده اهمیت بیشتری می‌دهد. بنابراین زمانی که در حال طوفان فکری برای پست های جدید هستید تا حد امکان خلاق باشید. سعی کنید از صدای اصلی خود برای حلقه ها استفاده کنید، زیرنویس هایی ارائه دهید که متمایز و آموزنده هستند و ایده های غیرعادی را در بر می‌گیرند.

البته، هیچ ایده ای در خلاء متولد نمی‌شود: حلقه بالا بر روی محتوای اینفلوئنسر سنتی بازی می‌کند، اما سازنده برداشت تازه (و خنده دار) دارد. لازم نیست چرخ را دوباره اختراع کنید – فقط از منظری جدید به چرخ نگاه کنید.

3. پست های خود را در زمان مناسب برای حداکثر دسترسی برنامه ریزی کنید

تعامل با مخاطب یک سیگنال مهم در سراسر اینستاگرام است، بنابراین ارسال محتوای شما در روز و زمان مناسب تفاوت زیادی در دسترسی ارگانیک شما ایجاد خواهد کرد.

4. مشارکت را تشویق کنید

تعامل در اینستاگرام حرف اول را می‌زند (در واقع، این یکی از مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی در تمام پلتفرم های برتر رسانه های اجتماعی است).

بازدیدها عالی هستند، اما لایک ها، نظرات، اشتراک گذاری ها و ذخیره ها اهمیت بیشتری دارند. با پرسیدن سوال، میزبانی هدایا یا ایجاد پست های فوق العاده قابل اشتراک گذاری، مخاطبان خود را تشویق کنید تا با محتوای شما درگیر شوند.

این ویدیو از یک پاگ که غذای ژاپنی می‌خورد ممکن است به تنهایی به اندازه کافی جذاب باشد، اما سازنده با پرسیدن یک سوال (“غذای ژاپنی مورد علاقه شما چیست؟”) در زیرنویس، تعامل را به شدت افزایش داد و نظرات زیادی را برانگیخت.

اگر بخش نظرات و صندوق ورودی شما بسیار زیاد است، نگران نباشید: ما ابزاری برای آن داریم.

5. به DM ها و نظرات پاسخ دهید

این استراتژی همچنین تماماً در مورد تعامل است: هرچه بیشتر با مخاطبان خود درگیر شوید، احتمال بیشتری وجود دارد که آنها با شما درگیر شوند. پاسخگو بودن در بخش نظرات و DM های شما باعث ایجاد اعتماد در بین فالوورهای شما می‌شود و به آنها کمک می‌کند تا به آنها یادآوری کنیم که افراد واقعی در طرف دیگر صفحه نمایش آنها وجود دارند.

برای مثال، این هنرمند نظرات مثبت زیادی در مورد پست های IG خود دریافت می‌کند و برای پاسخ به بسیاری از آنها وقت صرف می‌کند. یک «متشکرم» ساده یا چند ایموجی می‌تواند ادامه داشته باشد. نظر دهندگان احساس می‌کنند دیده می‌شوند، به علاوه شما با پاسخ دادن، تعداد کل نظرات روی پست خود را افزایش می‌دهید.

6. از هشتگ های مرتبط استفاده کنید

هشتگ ها به اینستاگرام کمک می‌کنند تا بداند پست شما درباره چیست و استفاده از آنها محتوای شما را در مقابل مخاطبان مناسب قرار می‌دهد.

به علاوه، برخلاف تبلیغات اینستاگرام (راه دیگری برای افزایش دسترسی به مخاطبان فعلی)، هشتگ ها رایگان هستند.

برای مثال این صخره نورد از هشتگ های مرتبط زیادی در پست خود استفاده می‌کند تا اطمینان حاصل کند که مخاطبان هدف او به دست می‌آیند. #صخره، #صخره_نوردی، #بولدرینگ، و #دختران_صخره_نورد، همگی به اینستاگرام کمک می‌کنند تا بفهمد محتوا در مورد چیست و با کاربرانی که می‌خواهند چنین پستی را ببینند به اشتراک بگذارد.

7. مکان خود را تگ کنید

درست مانند هشتگ ها، تگ های موقعیت مکانی راهی رایگان برای دادن اطلاعات حیاتی اینستاگرام در مورد پست شما هستند. این الگوریتم محتوای شما را با سایر افراد در منطقه شما به اشتراک می‌گذارد، با این فرض که عکس یا ویدیو مربوط به آنها است. بعلاوه، کاربرانی که در جستجوی محتوای منتشر شده در یک منطقه خاص هستند، پست های برچسب گذاری شده با آن مکان را مشاهده خواهند کرد.

پست بالا با “تورنتو، انتاریو” برچسب گذاری شده است که به اینستاگرام مکان سازنده را نشان می‌دهد. بنابراین، وقتی سایر تورنتوئی ها در جستجوی سرامیک های دست ساز هستند، این همان پستی است که می‌بینند – همه به این دلیل است که الگوریتم می‌داند که سازنده به آنها نزدیک است.

8. به طور مداوم پست کنید

این مهم است، چه به دنبال کمک برای دسترسی، تعامل یا رشد دنبال کننده باشید. (چون البته این سه مورد به هم مرتبط هستند.)

به طور متوسط، کسب و کارها روزانه 1.7 پست در فید خود ارسال می‌کنند. اگر برای کار کوچک شما خیلی زیاد به نظر می‌رسد، مطمئن باشید که فقط حضور مداوم (مثلاً هر روز هفته) دارید.

Nigella Lawson تقریباً هر روز پست می‌گذارد (اغلب با هشتگ #RecipeOfTheDay) تا دنبال کنندگانش بدانند که به دنبال محتوای او بگردند. الگوریتم اینستاگرام می‌داند که او خالقی است که ارزش برجسته کردن در صفحه کاوش، فیدها و استوری ها را دارد.

9. از صداهای پرطرفدار استفاده کنید

حلقه های اینستاگرام به یکی از ویژگی های بسیار مهم (و پرسود) این پلتفرم تبدیل شده‌اند. برخلاف فید معمولی، اکثر حلقه هایی که کاربر مشاهده می‌کند، از سازندگانی هستند که آنها را دنبال نمی‌کنند، بنابراین حلقه ها فرصتی عالی برای گسترش مخاطبان شما فراتر از فالوورهای شما هستند.

اما برای انجام این کار، الگوریتم باید محتوای شما را در مقابل مخاطبان جدید قرار دهد. یکی از ساده ترین راه ها برای اینکه به اینستاگرام نشان دهید که Reel شما ارزش رتبه بندی بالایی دارد، استفاده از یک آهنگ پرطرفدار است.

وقتی آهنگی در Reels ترند می‌شود، الگوریتم اینستاگرام ویدیوهای زیادی را با همان آهنگ به کاربران نشان می‌دهد (می‌دانید که چگونه گاهی اوقات آهنگ های Reel را در ذهن خود گیر می‌آورید؟ به همین دلیل است).

اما فقط یک آهنگ پرطرفدار تصادفی را انتخاب نکنید: سعی کنید آهنگی را پیدا کنید که هم پرطرفدار باشد و هم با برند شما مرتبط باشد. برای مثال، حلقه بالا در مورد ناهار کودکان نوپا روی «I am your mother» تنظیم شده است. صدا هم مرتبط و هم مد روز است.

10. تجزیه و تحلیل خود را دنبال کنید (و درک کنید).

مهم نیست که چقدر مشغله دارید، دریافت گزارش های تجزیه و تحلیل خودکار تقریباً در تمام نکات بالا به شما کمک می‌کند.

به عنوان مثال، یک بار در ماه برای نگاه کردن به اعداد و دیدن اینکه چه چیزی از نظر محتوا، زمان ارسال و هشتگ ها کار می‌کند، از تلاش های هدر رفته شما صرفه جویی می‌کند.

از ابزار تجزیه و تحلیل اینستاگرام استفاده کنید تا بدانید:

وقتی مخاطبان شما آنلاین هستند (می‌توانید پست های خود را در آن پنجره زمان بندی کنید)

یک ابزار عالی (مانند Hootsuite) به برند شما از تجزیه و تحلیل احساسات مخاطب گرفته تا تعداد کلیک های تبلیغاتی گرفته تا زمان پاسخ دهی به خدمات مشتری را پایین می‌آورد.

در اینجا نگاهی به Hootsuite Analytics می‌اندازیم، که مهمترین معیارهای اینستاگرام را برای ردیابی در کنار آمار عملکرد سایر شبکه های اجتماعی برای مقایسه آسان به شما نشان می‌دهد.

اخیراً متوجه افت یا جهش بزرگی در آمار خود شده‌اید؟ تجزیه و تحلیل اغلب اولین جایی است که یک مدیر رسانه اجتماعی می‌تواند بگوید آیا چیزی در الگوریتم اینستاگرام تغییر کرده است یا خیر – و شروع به تنظیم استراتژی خود کند.

البته، پلتفرم رسانه های اجتماعی همیشه در حال تکامل هستند، بنابراین مطمئناً با گذشت سال ها تغییرات بیشتری در الگوریتم اینستاگرام در راه است. اما هر چه سیگنال ها، ویژگی ها یا دستور العمل های هوش مصنوعی در آینده ممکن است برای برنامه باشد، ایجاد محتوای جذاب اینستاگرام همیشه یک استراتژی برنده است.

سوالات متداول الگوریتم اینستاگرام

الگوریتم اینستاگرام چیست؟

الگوریتم اینستاگرام مجموعه ای از قوانین است که محتوا را در پلتفرم رتبه بندی می‌کند. این الگوریتم تصمیم می‌گیرد که چه محتوایی و به چه ترتیبی در سراسر برنامه نمایش داده شود (فیدهای کاربران، صفحه کاوش، حلقه ها، صفحات هشتگ و غیره).

چه چیزی باعث ایجاد الگوریتم اینستاگرام می‌شود؟

راه های همگام شدن با الگوریتم اینستاگرام عبارتند از: ایجاد محتوای مرتبط با مخاطبان و گرایش ها، ارسال پست زمانی که مخاطبان آنلاین هستند، استفاده از هشتگ های مناسب، ارسال حلقه ها در فید خود، ارسال مکرر حلقه ها، آزمایش قالب ها و ویژگی های جدید محتوایی به محض اینکه آنها منتشر می‌شوند. و در نهایت زیرنویس های طولانی بنویسید.

چگونه الگوریتم اینستاگرام خود را اصلاح کنم؟

اگر فکر می‌کنید الگوریتم اینستاگرام محتوای شما را انتخاب نمی‌کند، این نکات را دنبال کنید: به دستورالعمل های انجمن احترام بگذارید، با Reels خلاق شوید، پست های خود را در زمان مناسب برای حداکثر دسترسی برنامه ریزی کنید، به نظرات و DM پاسخ دهید، از هشتگ های مناسب استفاده کنید، پست کنید. تجزیه و تحلیل اینستاگرام خود را بررسی کنید.

شروع به استفاده از ابزار تجزیه و تحلیل Hootsuite کنید. پست ها را مستقیماً در اینستاگرام برنامه ریزی و منتشر کنید، مخاطبان خود را درگیر کنید، عملکرد را اندازه گیری کنید و سایر پروفایل های رسانه های اجتماعی خود را اجرا کنید – همه از یک داشبورد ساده.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT
خرید آنی ووچر پرفکت مانی
اپلیکیشن اول پرداخت