بهترین زمان خرید تتر در ایران

بهترین زمان خرید تتر در ایران

زمان مطالعه 2 دقیقه

تعداد توکن USDT در گردش از ۸۳ میلیارد فراتر رفته است. میانگین حجم معاملات تتر در دنیا نیز حدود ۱۷ میلیارد دلار در شبانه‌روز است. در حال حاضر تتر از نظر حجم بازار جایگاه سوم در بازار رمزارزها را به‌خود اختصاص داده است. همچنین در مقایسه با سایر استیبل کوین‌های بازار رمز ارزها، حجم معاملات USDT به‌مراتب بالاتر است. اما سوال اینجاست: بهترین زمان خرید تتر در ایران کی است ؟

خرید و فروش آنی ارزهای دیجیتال

بهترین زمان خرید تتر در ایران

اگر به‌دنبال بهترین زمان خرید تتر در ایران هستید، باید ابتدا به این سوال پاسخ دهید که چرا تتر می‌خرید؟ اگر ارز دیجیتال که در اختیار دارید، در روند نزولی قرار دارد، پیشنهاد می‌کنیم بدون در نظر گرفتن نرخ لحظه‌ای تتر، دارایی خود را به این استیبل کوین تبدیل کنید. اما اگر به‌فکر تبدیل ریال به تتر هستید، بد نیست که دو نکته زیر را در نظر بگیرید:

۱. بررسی نرخ تورم و وضعیت اقتصادی ایران

پیشنهاد می‌کنیم که حتما وضعیت اقتصادی کشور را بررسی کنید. نرخ تورم و تغییرات آن در کشور شاخص مناسبی است که نشان می‌دهد که قیمت دلار در آینده چه مسیری را در پیش می‌گیرد. ضمن اینکه نباید از سیاست‌های بانک مرکزی در زمینه مهار قیمت ارز نیز غفلت کنید. البته که تتر در صرافی‌های ایرانی همواره با نرخ دلاری بازار آزاد معامله می‌شود.

اگر دلار پس از طی کردن یک رالی صعودی در بازار به سقف قیمت خود نزدیک شده است، اصلا زمان مناسبی برای خرید تتر نیست.

به‌عنوان مثال در چند ماه اخیر دلار در بازار آزاد ایران تا مرز ۶۰ هزار تومان نیز پیش رفت. طبیعی است که آن دسته از افرادی که در این محدوده قیمت اقدام به خرید تتر کردند، تا به امروز در زیان هستند. با توجه به کلان داده‌های اقتصاد ایران نیز قطعا ماه‌ها طول می‌کشد تا ضرر و زیان آن‌ها جبران شود.

۲. بررسی دامیننس تتر

اگر قصد خرید تتر برای ورود به بازار رمزارزها را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که یکی از مهم‌ترین شاخص‌های ارز دیجیتال یعنی دامیننس تتر را به‌دقت بررسی کنید. به زبان ساده دامیننس تتر نشان می‌دهد که چه میزان از نقدینگی موجود در بازار رمز ارزها متعلق به تتر است.

هر زمان دامیننس تتر افزایش پیدا کند، نشان دهنده آن است که معامله‌گران در حال تبدیل دارایی خود به تتر هستند. برعکس کاهش دامیننس تتر، نشانه افزایش قیمت رمزارزها و تبدیل دارایی از تتر به سایر ارزهای دیجیتال است.

کافیست همبستگی بین نمودار دامیننس تتر و قیمت بیت کوین را بررسی کنید تا متوجه شوید که این دو نمودار حتی در تایم فریم‌های کوچک نیز با هم همبستگی کامل دارند.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT
خرید آنی ووچر پرفکت مانی
اپلیکیشن اول پرداخت