خرید آنلاین موسیقی

10 بهترین مکان برای خرید آنلاین موسیقی

زمان مطالعه 8 دقیقه

ترجیح می دهید به جای پخش موسیقی آنلاین آن را بخرید؟ در اینجا بهترین سایت ها برای خرید آنلاین موسیقی وجود دارد که ارزش نشانه گذاری را دارند.

با وجود رشد سرویس‌های پخش موسیقی مانند Spotify و Apple Music، بسیاری از مردم هنوز ترجیح می‌دهند (حداقل بخشی از) موسیقی خود را بخرند.

خرید آنلاین موسیقی به این معنی است که شما به جای استفاده از آن تحت مجوز، مالک آن هستید. به این ترتیب، آهنگ ها به طور ناگهانی از کتابخانه شما ناپدید نمی شوند. به علاوه، هیچ خطری وجود ندارد که شرکت مادر از کار بیفتد و مجموعه موسیقی شما را با خود ببرد.

1.خرید آنلاین موسیقی: Amazon Music

هنگامی که یک آهنگ یا آلبوم را به صورت آنلاین خریداری می کنید، به دو روش می توانید محتوا را دریافت کنید – یا به صورت دیجیتال (در قالب یک فایل MP3) یا به صورت فیزیکی (به عنوان یک CD یا صفحه وینیل). آمازون به هر دو بازار پاسخ می دهد.

با استفاده از نوار جستجو در وب سایت آمازون می توانید یک آهنگ یا آلبوم را پیدا کنید. برای محدود کردن نتایج، روی منوی کشویی در سمت چپ نوار جستجو کلیک کنید و Digital Music را انتخاب کنید. با کلیک بر روی یک لیست، صفحه آمازون موزیک به شما نشان داده می شود، جایی که می توانید روی گزینه های خرید کلیک کنید تا تمام راه هایی که می توانید برای خرید موسیقی بخرید را مشاهده کنید.

بسته به در دسترس بودن، می توانید نسخه MP3 یا فیزیکی را بگیرید. گاهی اوقات، این می تواند شامل یک کپی کاست نیز باشد. خرید موسیقی MP3 به صورت آنلاین به طور کلی ارزان تر است. با این حال، اگر نسخه CD را خریداری کنید، معمولاً یک نسخه رایگان از نسخه MP3 به شما اعطا می شود.

و به یاد داشته باشید، اگر برنامه آمازون موزیک را دانلود کنید، می توانید تمام خریدهای موسیقی دیجیتال خود را از داخل آن پخش کنید.

2. iTunes Store

فروشگاه اپل آیتونز محل اصلی خرید آنلاین موسیقی بود و تا به امروز به رشد خود ادامه می دهد، البته در قالبی که کمی دوباره تصور می شود.

بسته به سیستم عاملی که استفاده می کنید، iTunes را می توان به چند روش دانلود کرد.

. اگر iPhone یا iPad (iOS) دارید، iTunes Store را می‌توانید به‌عنوان یک برنامه از App Store دانلود کنید.

. اگر از کامپیوتر Mac (macOS) استفاده می کنید، برنامه قدیمی iTunes Store مستقل دیگر وجود ندارد. با این حال، همچنان می توانید از مجموعه iTunes خود استفاده کنید و از طریق برنامه Apple Music به فروشگاه دسترسی داشته باشید.

. برای کاربران ویندوز، iTunes همچنان می تواند به طور معمول دانلود شود و می توانید موسیقی را در برنامه خریداری کنید.

صرف نظر از برنامه، نتیجه یکسان است – می توانید نسخه دیجیتالی یک آهنگ را خریداری کرده و آن را در دستگاه خود دانلود کنید. قیمت اکثر تک آهنگ ها در iTunes 0.99 دلار است و قیمت یک آلبوم از هنرمندی به هنرمند دیگر متفاوت است.

وقتی متوجه شوید که می‌توانید موسیقی‌های خود را نیز به کتابخانه Apple Music وارد کنید، شگفت‌زده خواهید شد.

3.خرید آنلاین موسیقی: Beatport

Beatport بهترین فروشگاه آنلاین موسیقی برای طرفداران موسیقی الکترونیک است. می توانید موسیقی را به صورت تک آهنگ یا آلبوم خریداری کنید. قیمت اکثر تک آهنگ ها 1.29 دلار است، در حالی که آلبوم ها بر این اساس متفاوت هستند. برای بررسی سریع قیمت، به سادگی موس خود را روی هر تصویر برجسته قرار دهید.

یکی از بهترین ویژگی های فروشگاه سهولت یافتن آهنگ های جدید است. پیمایش موسیقی الکترونیک برای تازه واردان بسیار سخت است—تعداد زیاد دی جی ها، تهیه کنندگان و ریمیکس ها، کشف موسیقی تازه ای را که دوست دارید دشوار می کند.

با این حال، با وجود 100 نمودار برتر، نمودارهای دی‌جی، دسته‌های سبک بی‌پایان، و یک سایت همراه به نام Beatportal برای اخبار، بررسی‌ها و مقالات، Beatport به میزان قابل توجهی مانع ورود را کاهش می‌دهد.

4. 7digital

7digital شرکتی است که از سال 2004 وجود دارد و مکانی را برای خرید دانلود موسیقی با وضوح بسیار بالا ارائه می دهد. آهنگ‌های موجود در سایت حداکثر در سه فرمت موجود هستند: MP3 320kbps (کیفیت استاندارد)، 16 بیت/44.1 کیلوهرتز FLAC (کیفیت CD) و 24 بیت/96 کیلوهرتز FLAC (کیفیت وضوح بالا).

مگر اینکه یک صدا دوست با تنظیم بلندگوی گران قیمت باشید، نسخه با وضوح بالا احتمالاً هزینه غیرضروری است. به لطف برچسب‌های روی عکس‌های کوچک آثار هنری آلبوم، تشخیص اینکه کدام فرمت‌ها برای کدام آهنگ‌ها/آلبوم‌ها در دسترس هستند، آسان است.

موسیقی موجود برای خرید با شماره های 7 دیجیتال در میلیون ها. به این ترتیب، می توانید مطمئن باشید که موسیقی مورد نظر خود را پیدا خواهید کرد، حتی اگر در یک ژانر خاص قرار گیرد. تمام آخرین آهنگ‌های بزرگ‌ترین ستاره‌های موسیقی جهان نیز وجود دارد.

5.خرید آنلاین موسیقی: HDtracks

در بازار موسیقی با وضوح بالا، HDtracks رقابت می کنند. در مقایسه با رقیب خود، 7digital، هر دو جوانب مثبت و منفی وجود دارد.

از طرف دیگر، HDtracks تعداد فرمت‌های صوتی بیشتری دارد. آهنگ‌های با بالاترین کیفیت (bit/192kHz24) یک گام قابل‌توجه از آنچه 7digital ارائه می‌دهد، بالاتر است، اگرچه بیشتر موسیقی‌های موجود در فرمت با بالاترین کیفیت در ژانر موسیقی کلاسیک قرار می‌گیرند.

از جنبه منفی، سایت بیشتر به سمت آلبوم ها گرایش دارد. اگر خرید مجردی را ترجیح می دهید، ممکن است با 7digital شانس بیشتری داشته باشید.

همچنین ارزش بررسی لیست های مختلف “برترین” را دارد. آنها بر اساس ژانر تقسیم می شوند و به شما امکان می دهند برخی از محبوب ترین موسیقی ها را کشف کنید.

جالب‌ترین چیز این است که احتمالاً با برخی از بهترین آلبوم‌های تمام دوران مواجه می‌شوید که با کیفیت صوتی ارائه می‌شوند که در آن زمان ممکن نبود. برای مثال، موسیقی‌های جونی میچل مربوط به دهه‌های 60 و 70 را می‌توان با سرعت 192 کیلوهرتز/24 بیت دانلود کرد.

اگر عاشق موسیقی با کیفیت هستید، حتماً بهترین سرویس‌های استریمینگ برای علاقه‌مندان به صدا را بررسی کنید.

6. Bandcamp

موسیقی دانان بخش زیادی از دهه گذشته را صرف انتقاد از سرویس هایی مانند Spotify برای مدل های پرداخت آن کرده اند. از نظر تاریخی، با قیمت 0.006 تا 0.0084 دلار برای هر بازی، هنرمندان و گروه‌ها قبل از اینکه پولی به دست آورند، باید صدها هزار شنونده را جمع آوری کنند.

درک نحوه کسب درآمد Spotify ممکن است گیج کننده باشد، به همین دلیل است که خرید یک سی دی فیزیکی یا وینیل راهی بسیار مستقیم برای حمایت از هنرمند مورد علاقه شما به نظر می رسد.

اینجاست که Bandcamp مدل هنرمند پسندتری را ارائه می دهد. نوازندگان می توانند فروشگاه های خود را در سایت ایجاد کنند و آهنگ های خود را مستقیماً به طرفداران بفروشند. به عنوان یک خریدار، پس از پرداخت هزینه، می‌توانید آهنگی را هر چند بار که بخواهید دانلود کنید. سی‌دی‌های فیزیکی و صفحه‌های وینیل نیز در دسترس هستند (اگرچه هزینه‌های حمل و نقل گاهی اوقات می‌تواند گزاف باشد).

فرمت های متعددی برای دانلود دیجیتال موجود است، از جمله MP3، FLAC، ALAC، AAC، OGG، WAV و AIFF. نمی توانید تصمیم بگیرید که چه فرمتی را انتخاب کنید؟ شما می توانید راهنمای ما را در مورد رایج ترین فرمت های صوتی و اینکه کدام یک را باید انتخاب کنید بخوانید.

7. CD Universe

اگر اهل سنت هستید و داشتن سی دی را به موسیقی دیجیتال ترجیح می دهید، CD Universe را بررسی کنید. این سایت ممکن است کمی قدیمی به نظر برسد – شاید به دلیل منشأ آن به عنوان یک خرده فروش آنلاین که در سال 1996 تأسیس شد – اما یکی از عمیق ترین مجموعه های سی دی و صفحات وینیل را دارد که به صورت آنلاین در دسترس است. در آخرین شمارش، بیش از 800000 عنوان وجود داشت.

ما همچنین دوست داریم که CD Universe پرداخت ها را از طریق PayPal بپذیرد، که آن را از آمازون، دیگر فروشنده بزرگ سی دی فیزیکی موجود در لیست ما، متمایز می کند. با این حال، هزینه یک سی دی در CD Universe کمی بالاتر است.

8. Walmart

والمارت ممکن است اولین نامی نباشد که وقتی به موسیقی فکر می کنید به ذهن شما خطور می کند، اما غول خواربارفروشی مدت هاست سی دی ها و صفحات وینیل را در فروشگاه ها و آنلاین خود عرضه می کند.

مجموعه عناوین به اندازه آمازون و امثال آن عمیق و جذاب نیستند، اما اگر به دنبال دریافت جدیدترین موسیقی از ستاره های امروزی هستید، آلبوم ها را به راحتی با قیمت های رقابتی در دسترس خواهید یافت.

همچنین شایان ذکر است که والمارت خدمات پیکاپ ارائه می دهد. شما می توانید موسیقی مورد نظر خود را به صورت فیزیکی بدون انتظار راننده تحویل یا جستجو در فروشگاه دریافت کنید.

9.خرید آنلاین موسیقی: Bleep

Bleep فروش دیجیتالی را در قالب MP4، FLAC و WAV با افزودن سی‌دی، وینیل و حتی کاست برای خرید ارائه می‌کند. Bleep در سال 2004 تأسیس شد و هدف آن حمایت از هنرمندان و لیبل های مستقل است. بنابراین برای همه دوستداران موسیقی مستقل، این فروشگاه فوق العاده برای خرید موسیقی است.

چیزی که این سایت را از بقیه متمایز می کند یک بخش اختصاصی کالا است، به این معنی که طرفداران یک هنرمند می توانند لباس، چاپ، پوستر، شمع و لیوان بخرند. همچنین تعداد زیادی نسخه انحصاری هنرمندان وجود دارد، به این معنی که می‌توانید چیزهایی مانند وینیل نسخه محدود را خریداری کنید که در هیچ جای دیگری در دسترس نیست.

علاوه بر همه اینها، می‌توانید پیش‌نمایش کل آهنگ‌ها و کل آلبوم‌ها را قبل از خرید مشاهده کنید، که این ویژگی همیشه در سایت‌های دیگر موجود نیست.

10. Qobuz

Qobuz از سال 2007 در دسترس بوده است، اما تنها در سال 2019 در ایالات متحده در دسترس قرار گرفت. این سایت، تامین کنندگان قدیمی موسیقی با کیفیت بالا، یک فروشگاه آنلاین اختصاصی با مجموعه ای از آلبوم های فعلی و گذشته ارائه می دهد.

هنگام مرور انتخابی آن، به دنبال نشان صوتی Hi-Res سیاه و زرد برای دانلودهای با کیفیت بالا که تا 24 بیت/96 کیلوهرتز می رسند، بگردید. یکی دیگر از ویژگی‌های جالبی که باید به آن توجه کرد، توضیحات آلبوم دست‌ساز است که در داخل خانه نوشته شده‌اند و کپی نشده‌اند.

در سراسر هیئت مدیره، Qobuz تلاش می کند تا موسیقی را همانطور که در استودیو تصور شده است، ارائه دهد، و تمام تلاش خود را می کند تا یک کاتالوگ از دانلودهای 24 بیتی با وضوح بالا، برخلاف کیفیت CD یا MP3 ایجاد کند. علاوه بر این، چیزی که همیشه در سایت‌های دیگر نمی‌بینید این است که دسته‌بندی اختصاصی به فرمت صدای فراگیر 5.1 دارد.

خرید موسیقی در مقابل پخش موسیقی

هرکسی ترجیحات خود را در مورد مکان خرید یا پخش آنلاین موسیقی دارد، و ما نمی‌خواهیم بگوییم که یک رویکرد بهتر از دیگری است. خواه سهولت پخش موسیقی در Spotify را ترجیح می دهید یا از مالکیت قانونی خرید مستقیم موسیقی رضایت دارید، هنوز گزینه های زیادی در مورد بهترین مکان ها برای خرید موسیقی وجود دارد.

به یاد داشته باشید، می توانید محبوب ترین آلبوم های خود را در Spotify برای گوش دادن آفلاین دانلود کنید. با این حال، شما نمی توانید آنها را به خارج از اکوسیستم Spotify صادر کنید. از سوی دیگر، خرید موسیقی به این معنی است که می‌توانید آن را برای همیشه نگه دارید، چه در فرمت mp3، سی‌دی یا وینیل، و در عین حال از هنرمند مورد علاقه خود نیز پشتیبانی کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT