سرویس های فضای ذخیره سازی ابری

بهترین سرویس های فضای ذخیره سازی ابری 2022

زمان مطالعه 11 دقیقه

پیدا کردن بهترین سرویس ذخیره‌سازی ابری می‌تواند کمی دشوار باشد. زیرا برای خرید یک سرویس ابری باید مواردی مانند قیمت‌گذاری، ظرفیت، امنیت و قابلیت اطمینان را در نظر گرفت. اگر در استفاده از سرویس های ابری مبتدی یا با تجربه هستید ما در این مقاله به سوالاتی از جمله فضای ذخیره سازی ابری چیست، ذخیره سازی ابری چگونه برای شما مفید است و چگونه یک سرویس مناسب را انتخاب کنید پاسخ میدهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

ذخیره سازی ابری چیست؟

فضای ذخیره سازی ابری یک فضای مجازی از راه دور در یک مرکز داده است که می توانید برای ذخیره یا بازیابی فایل ها به آن دسترسی داشته باشید.

بسیار مهم است که از یک سرویس ذخیره ‌سازی ابری قابل اعتماد برای ذخیره فایل‌های خود استفاده کنید. بنابراین امنیت یکی از عوامل ضروری برای ارائه دهندگان سرویس های ابری است. این سرویس ها فایل ها را از طریق یک اتصال رمزگذاری شده ایمن آپلود و دانلود می کنند. مراکز داده حداکثر امنیتی را تضمین می‌کنند که به هیچ شخص غیرمجازی امکان دسترسی به سرورهای را نمیدهد و اگر کسی وارد شود، رمزگذاری پیشرفته مانع از مشاهده اطلاعات شما توسط مهاجم می‌شود.

ده ها سرویس وجود دارد که از انواع ذخیره سازی ابری استفاده میکنند که به‌ عنوان پشتیبان‌گیری آنلاین، پشتیبان‌گیری ابری، درایوهای آنلاین، میزبانی فایل و موارد دیگر نیز شناخته میشوند. فیس‌بوک و توییتر به کاربران امکان می‌دهند عکس‌ها و ویدیوها را در سرورهای خود ذخیره کنند و فضای ابری رایگان را ارائه میدهد، حتی حساب رایگان Google نیز 15 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ابری را از طریق برنامه Google Drive به شما ارائه می‌دهد.

بهترین سرویس ذخیره سازی ابری کدام است؟

اگر به دنبال بهترین سرویس ذخیره سازی ابری هستید IDrive را توصیه میکنیم. این سرویس دارای فرآیند راه اندازی آسان، پشتیبانی از دستگاه های نامحدود برای هر حساب و نسخه پولی با هزینه 3.98 دلار برای 10 ترابایت برای سال اول است. این سرویس بهترین ذخیره‌سازی ابری رایگان، بهترین پشتیبان‌گیری ابری و بهترین فضای ذخیره‌سازی ابری برای عکس‌ها ارائه میدهد.

PCloud به دلیل ویژگی های پلیر داخلی، ابزارهای قدرتمند به اشتراک گذاری فایل و طرح های مادام العمر با بهترین ارائه دهنده ذخیره سازی ابری رقابت می کند. Sync علاوه بر همگام سازی فایل یک سرویس ذخیره سازی ابری است و استفاده از آن واقعاً آسان است. Backblaze یک ابزار پشتیبان گیری است که فضای ذخیره سازی نامحدودی را ارائه می دهد و در حال حاضر می توانید یک سال Backblaze را با خرید ExpressVPN به صورت رایگان دریافت کنید. سرویس IceDrive به شما امکان دسترسی آسان به فایل های ذخیره شده در فضای ابری را با قیمت بسیار پایینی می دهد.

بهترین سرویس های ذخیره سازی ابری سال 2022

1.سرویس های فضای ذخیره سازی ابری: iDrive

IDrive با ترکیبی از برنامه‌های کاربردی و آسان، ابزارهای پشتیبان‌گیری عالی، امنیت بالا در صدر لیست بهترین سرویس های ذخیره‌سازی ابری قرار دارد. این سرویس ویژگی های زیاد دارد. آن را میتوانید روی هر تعداد دستگاهی که دوست دارید نصب کنید. همچنین میتوانید یک فایل را در یک دستگاه اضافه یا ویرایش کرده و آن را با سایر دستگاه ها همگام سازی کنید.

IDrive ابزارهای پشتیبان گیری و امکان محافظت از فایل ها و پوشه ها و بازیابی آسان فایل ها را فراهم میکند. اگر سرعت اتصال به اینترنت شما کند است و دانلود زمان زیادی می‌برد، IDrive می‌تواند یک درایو فیزیکی شامل تمام داده‌ها را برای شما بفرستد. این سرویس احراز هویت دو مرحله‌ای و رمزگذاری سرتاسری را برای امنیت بیشتر ارائه میدهد.

این سرویس 10 ترابایت را تنها با 3.98 دلار و پشتیبانی از دستگاه های نامحدود در سال اول ارائه می دهد. برای امتحان کردن IDrive و اطمینان از مناسب بودن آن این سرویس یک طرح رایگان با فضای ذخیره سازی 10 گیگابایتی را ارائه می‌دهد.

2. pCloud

pCloud یک سرویس ذخیره‌سازی ابری جامع است که مجموعه‌ای از ویژگی‌های ضروری پشتیبان‌گیری، اشتراک‌گذاری و مدیریت فایل را ارائه می‌دهد. شروع کار با این سرویس بسیار آسان است. برنامه های Windows، Mac، Linux، Android و iOS داده ها را با استفاده از یک اتصال امن رمزگذاری شده TLS/SSL آپلود می کنند، سپس فایل های شما را برای محافظت بیشتر در حداقل سه سرور مجزای pCloud کپی میکند.

شما می‌توانید فایل‌ها را در دستگاه‌های خود همگام‌سازی کنید (5 مورد در هر طرح) و آنها را با دیگران به اشتراک بگذارید. PCloud به کاربران امکان می دهد صفحات دانلود سفارشی با پیام های شخصی سازی شده برای هر فایل به اشتراک گذاشته شده ایجاد کنند. شما می توانید از تصاویر به اشتراک گذاشته شده اسلاید بسازید و حتی فایل های صوتی یا تصویری را مستقیماً از فضای ذخیره سازی خود پخش کنید ( نیازی به دانلود آنها نیست.)

با طرح های مادام العمر pCloud می توانید 500 گیگابایت فضای ذخیره سازی همیشگی با هزینه یکباره 350 دلار دریافت کنید. با انتخاب طرح بیزنس میتوانید به مجموعه ای از ویژگی ها از جمله رمزگذاری از طرف کاربر، مدیریت مرکزی کارمندان، اشتراک گذاری امن فایل، امکان بازیابی فایل تا 180 روز ( 30 روز در طرح شخصی.) با قیمت مناسب دسترسی داشته باشید. این سرویس مانند IDrive یک طرح رایگان 10 گیگابایتی را برای بررسی خدمات سرویس به شما ارائه می دهد.

3. Sync.com

Sync.com همانطور که احتمالاً از نام آن پیداست یک سرویس همگام‌سازی فایل است. برنامه را در سخت‌افزار خود نصب کنید، یک فایل را در پوشه Sync یک دستگاه کپی کنید، فایل به سرعت در همه دستگاه‌های دیگر نیز ظاهر می‌شود. برای مثال پشتیبانی از نسخه سازی (Versioning) به شما امکان می‌دهد تا نسخه‌های فایل‌ها را تا ۱۸۰ روز بازیابی کنید (بیشتر سرویس ها ۳۰ روز فرصت بازیابی میدهند.) برنامه‌های تلفن همراه می‌توانند به‌طور خودکار هنگام گرفتن عکس‌ و ویدیو آن‌ها همگام‌سازی میکنند. ویژگی به اشتراک گذاری فایل شامل گزینه هایی برای ایجاد لینک های Read only، لینک های محافظت شده با رمز عبور یا دارای انقضا، تعیین محدودیت های دانلود و موارد دیگر است.

کاربران مایکروسافت 365 می توانند اسناد آفیس را مستقیماً از فضای Sync خود باز کرده و ویرایش کنند. شما می توانید فایل های خود را مستقیماً از Windows File Explorer یا Mac Finder مشاهده کنید. ویژگی های امنیتی مانند احراز هویت دو مرحله ای و رمزگذاری سرتاسری انتقال فایل ها را ایمن کرده است.

این سرویس همچنین دارای مجموعه ای از ویژگی های تجاری و تیمی است. می‌توانید از چندین نفر فایل درخواست کنید، به لینک های اشتراک‌گذاری فایل نظر اضافه کنید، پوشه‌ها را با تیم‌ها به اشتراک بگذارید، گزارش‌های فعالیت را مشاهده کنید و همه را از یک کنسول مرکزی مدیریت کنید.

قیمت‌های این سرویس از سایر سرویس ها بالاتر است، حتی ارزان‌ترین طرح Solo Basic 2 ترابایتی 96 دلار در سال هزینه دارد، اما اگر مجموعه ویژگی‌های Sync مطابق با نیازهای شما باشد، می‌تواند انتخاب هوشمندانه‌ای باشد. اگر می‌خواهید این سرویس را امتحان کنید، یک طرح رایگان 5 گیگابایتی در دسترس است.

4. Backblaze

در حالی که برخی از سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری سعی می‌کنند همه ویژگی‌های اشتراک‌گذاری و همگام‌سازی فایل را ارائه دهند، Backblaze رویکرد ساده‌تری را در پیش گرفته است و شامل پشتیبان‌گیری شخصی و تجاری است و آن را به خوبی انجام می دهد. به عنوان مثال همه طرح های این سرویس فضای پشتیبان نامحدودی را ارائه می دهند (بدون محدودیت اندازه فایل.) همچین این کمپانی می تواند یک هارد دیسک همراه با داده های شما (تا 8 ترابایت) برای شما ارسال کند.

استفاده از Backblaze بسیار آسان است. کافی است برنامه های Windows یا Mac را نصب کنید (متاسفانه از موبایل پشتیبانی نمیکند)، سپس به طور خودکار فایل ها را شناسایی کرده و آنها را در فضای ابری آپلود می کند. Backblaze دارای تأیید دو مرحله ای برای محافظت از حساب شما است، همچنین یک کلید رمزگذاری خصوصی تضمین می کند که هیچ کس (حتی Backblaze) نمی تواند به فایل های شما به صورت آنلاین دسترسی داشته باشد.

قیمت های این سرویس منصفانه است. این سرویس طرح رایگانی را ارائه نمیدهد، اما با یک دوره آزمایشی 15 روزه میتوانید خدمات Backblaze را بررسی میکنید.

اگر به دنبال یک VPN برای محافظت از اطلاعات خود هستید، می توانید Backblaze را به مدت یک سال با ثبت نام در ExpressVPN رایگان دریافت کنید.

BackBlaze تنها سرویس ذخیره سازی ابری نامحدودی است که پهنای باند و اندازه فایل نامحدودی را ارائه می دهد. با ثبت نام در ExpressVPN با قیمت 6.67 دلار در ماه اولین سال BackBlaze خود را کاملاً رایگان دریافت کنید.

5.سرویس های فضای ذخیره سازی ابری: Internxt

Internxt یک سرویس مبتنی بر امنیت است که نسبت به سایر سرویس ها امنیت بیشتری را ارائه میدهد. رمزگذاری سرتاسری و Zero-Knowledge مانع از دسترسی سایر افراد به داده‌های شما می‌شود. پس از بارگذاری فایل‌ها به بخش‌هایی تقسیم می‌شوند و در یک شبکه همتا به همتا پخش می‌شوند. ذخیره سازی داده ها در چند هاست نه تنها آن ها را از دید هکرها پنهان می کند، بلکه احتمال از دست دادن فایل ها در اثر خرابی سخت افزار یا مشکلات دیگر کمتر میشود.

به راحتی میتوانید با کشیدن و رها کردن فایل ها را آپلود کنید. قابلیت همگام سازی تمام دستگاه های شما را به روز نگه می دارد و می توانید به راحتی فایل ها را از طریق لینک هایی به اشتراک بگذارید. ویژگی‌های دیگر این سرویس عبارتند از چک کننده رمز عبور برای شناسایی رمزهای عبور ضعیف، یک اسکنر ویروس رایگان برای شناسایی و حذف بدافزار از فایل‌ها است.

Internxt نیز مشکلات خود را دارد. این سرویس با ویژگی های پیشرفته ای که OneDrive یا Dropbox دارند سازگاری ندارد. قیمت های این سرویس نسبت به سرویس های دیگر بالاتر است و شامل یک طرح رایگان 10 گیگابایتی است. برای دریافت این طرح رایگان باید در خبرنامه مشترک شوید و چهار دوست را دعوت کنید.

رویکرد امنیتی و برنامه های باکیفیت Internxt را به یک سرویس جذاب تبدیل کرده است. بنابراین اگر امنیت برای شما مهم است این سرویس را در نظر بگیرید.

6. Icedrive

IceDrive یک سرویس جدید ذخیره سازی ابری است و هنوز توانایی رقابت با دیگر سرویس های برتر را ندارد. با این وجود ویژگی های خوبی را ارائه میدهد. کاربران ویندوز می توانند فضای ذخیره سازی خود را از Explorer مشاهده کنند. همچنین میتوانید فایل ها را ویرایش کنید، تغییر نام دهید و مکان فایل ها را تغییر دهید.

این برنامه برای ویندوز، مک و لینوکس در دسترس است و به شما امکان می‌دهد فایل‌ها را مشاهده و جستجو کنید، اسناد را پیش‌نمایش کنید و فایل‌های رسانه‌ای را با پخش‌کننده داخلی بدون نیاز به دانلود پخش کنید.

این سرویس از چندین فناوری رمزگذاری استفاده می‌کند تا داده‌های شما را در برابر هکرها حفظ کند. به عنوان مثال این برنامه با استفاده از یک کلید رمزگذاری خصوصی فایل ها را رمزگذاری می کند. حتی اگر بهترین هکرهای جهان بتوانند به سرورهای IceDrive دسترسی پیدا کنند، اطلاعات شما قفل شده و غیرقابل دسترسی خواهد بود.

این سرویس یک طرح رایگان 10 گیگابایتی ارائه می‌دهد، اگرچه این طرح شامل برخی محدودیت‌ها (بدون رمزگذاری از طرف کاربر، محدودیت پهنای باند 3 گیگابایتی در روز) است. سایر اشتراک‌های IceDrive قیمت بسیار مناسبی دارند.

یکی از گزینه‌های برتر IceDrive طرح مادام العمر Pro است که 1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی و 2 ترابایت پهنای باند ماهانه را به صورت دائمی در اختیار شما قرار می‌دهد. قیمت آن 224 دلار است، اما اکنون می توانید این طرح را با تخفیف با قیمت 149 دلار خریداری کنید. اشتراک سالانه Pro ماهانه 4.17 دلار است و هر سه سال معادل طرح مادام العمر میشود.

7.سرویس های فضای ذخیره سازی ابری: NordLocker

NordLocker یک پلتفرم ذخیره سازی ابری ساده اما بسیار ایمن است. استفاده از این سرویس بسیار آسان است. کافی است فایل‌ها را در یک Locker بکشید و رها کنید. Lockerشبیه پوشه‌های معمولی در دستگاه ویندوز و مک هستند (دستگاه‌های Android و iOS فقط می‌توانند از رابط اصلی وب استفاده کنند.)

این سرویس با الگوریتم های رمزگذاری استاندارد AES-256 و xChaCha20-Poly1305 از اطلاعات شما محافظت می کند. احراز هویت چند عاملی از هک کردن حساب شما جلوگیری می کند و الگوریتم دانش صفر(Zero Knowledge) تضمین می کند که فقط شما می توانید فایل های خود را رمزگشایی کنید.

اشتراک گذاری فایل در این سرویس نسبتاً محدود است. شما می توانید این کار را انجام دهید، اما گزینه های زیادی ندارد. همچنین گیرندگان باید یک حساب NordLocker داشته باشند و از این برنامه استفاده کنند.

این سرویس یک طرح رایگان با 3 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی به شما ارائه می‌دهد تا با آن برنامه را بررسی کنید، البته فضای رایگان این سرویس نسبت به طرح های رایگان سایر سرویس ها کمتر است اما برای بررسی نحوه عملکرد NordLocker کافی است.

NordLocker تنها یک طرح پولی دارد که به شما 2 ترابایت فضای ذخیره سازی با قیمت ماهانه 9.99 دلار ارائه می دهد. همچنین 50 درصد تخفیف برای سال اول ارائه می شود، بنابراین به جای پرداخت 19.99 دلار، 9.99 دلار در ماه پرداخت خواهید کرد. همچنین اگر در ابتدا از خدمات راضی نبودید، 30 روز ضمانت بازگشت وجه وجود دارد.

8. Microsoft OneDrive

Microsoft OneDrive قدرتمندترین یا پر ویژگی‌ترین سرویس‌ ذخیره‌سازی ابری در جهان نیست، اما بیش از ویژگی های اولیه یک سرویس ابری را ارائه میدهد. برای کاربران مایکروسافت این سرویس میتواند جذاب باشد. این سرویس طرح های اشتراکی زیادی را ارائه می دهد و تقریباً از هر ارائه دهنده دیگری مقرون به صرفه تر است.

به عنوان مثال OneDrive به خوبی با ویندوز 10 و 11 ادغام شده است. می‌توانید از اکسپلورر با این سرویس کار کنید، فایل‌ها را بکشید و رها کنید و با استفاده از حساب مایکروسافت خود با ابر و هر دستگاه دیگری همگام‌سازی کنید.

کاربران مایکروسافت 365 که اسناد خود را در OneDrive ذخیره می‌کنند، ذخیره خودکار در فضای ابری و گزینه‌های مشارکتی از جمله توانایی کار بر روی اسناد به طور همزمان با دیگران به طور مستقیم از برنامه‌های آفیس یا رابط وب دریافت می‌کنند.

مایکروسافت پلتفرم‌های دیگر را فراموش نکرده است و OneDrive دارای یک برنامه ساده برای مک، اندروید و iOS با طراحی بسیار خوب و بصری است. گیمرهای ایکس باکس وان می‌توانند از این سرویس برای محافظت از فایل‌های ذخیره‌شده بازی‌ استفاده کنند، همچنین دارای یک رابط وب توانمند نیز است.

طرح رایگان OneDrive فقط 5 گیگابایت فضای ذخیره سازی ارائه داده است. اما می‌توانید طرح را تا 100 گیگابایت ارتقا دهید و اگر از مایکروسافت آفیس استفاده می‌کنید با ثبت‌نام در Microsoft 365 Personal نه تنها به Outlook، Word، Excel و PowerPoint دسترسی خواهید داشت، بلکه فضای ذخیره سازی OneDrive شما را به 1 ترابایت برای حداکثر 6 کاربر افزایش می دهد.

365 Family فقط 99.99 دلار در سال هزینه دارد و در مجموع 6 ترابایت فضای ذخیره سازی ابری امن را در اختیار شما قرار می دهد که برای شش کاربر است. علاوه بر دسترسی به برنامه های موجود (Outlook، Word، Excel، Access، Publisher، OneNote و PowerPoint) به ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی و 60 دقیقه تماس اسکایپ در ماه نیز دسترسی خواهید داشت.

9.سرویس های فضای ذخیره سازی ابری: Google Drive

Google Drive یک سرویس ذخیره سازی ابری است که دسترسی به آن بسیار آسان است. با دستگاه اندروید خود میتوانید از این سرویس استفاده کنید. همچنین با حساب گوگل خود میتوانید از طریق مرورگر به آن دسترسی داشته باشید. برنامه‌های رسمی مک و iOS و برنامه های دیگری با پشتیبانی Drive وجود دارد.

Drive با سایر برنامه های گوگل ادغام میشود. این سرویس اسناد آفیس را پیش‌نمایش نمی‌کند. شما میتوانید گوگل شیت و گوگل اسلاید و گوگل داکس را ایجاد و ویرایش کنید و با دیگران به اشتراک بگذارند.

این سرویس دارای طرح رایگان با فضای ذخیره‌سازی 15 گیگابایتی است و با سایر برنامه‌ها در دسترس است (مثلاً Google Photos به‌طور خاص عکس‌های HD را ذخیره می‌کند).

Google Drive با دسترسی آسان به داده‌ها از طریق برنامه‌ و مرورگر امکان بازیابی نسخه‌های قبلی فایل‌ها و دسترسی آفلاین را ارائه می‌دهد. این سرویس همگام سازی و رمزگذاری سرتاسری را ارائه نمیدهد. بنابراین گوگل می تواند فایل های شما را ببیند.

Google Drive یک سرویس رایگان قدرتمند را ارائه می دهد که در صورت ارتقاء، مزایای زیادی دارد. ارتقا به Google One با 99.99 دلار 2 ترابایت فضای ذخیره‌سازی و 10 درصد تخفیف برای خریدهای فروشگاه Google، دسترسی به کارشناسان گوگل را ارائه میدهد.

Google One 2 ترابایت فضای ذخیره سازی را با 99 دلار برای 1 سال ارائه میدهد. با این سرویس فضای ذخیره‌سازی نامحدودی برای عکس‌های خود دریافت می‌کنید و ۲ ترابایت از طریق Google Drive دریافت می‌کنید. می‌توانید آن را بین حداکثر شش عضو به اشتراک بگذارید و در صورت نیاز با Google Experts تماس بگیرید.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT