تحلیل ریزش ارزهای 31 شهریور

تحلیل ریزش ارزهای 31 شهریور | افزایش 75 واحدی نرخ بهره

زمان مطالعه 4 دقیقه

فدرال رزرو به تصمیم خود در مورد افزایش بعدی نرخ بهره رسیده است. کمیته بازار آزاد فدرال با افزایش 75 واحدی نرخ بهره با رای 12-0 به اتفاق آرا موافقت کرد. هر دو بیت کوین و اتریوم به همراه بقیه بازار ارزهای دیجیتال پس از اعلام این افزایش فدرال رزرو سقوط کردند. با این حال، از آنجایی که این افزایش احتمالاً از قبل قیمت گذاری شده است، بازار از آن زمان جهش پیدا کرد. در این مقاله به تحلیل ریزش ارزهای 31 شهریور و افزایش 75 واحدی نرخ بهره می پردازیم.
نرخ بهره هدف اکنون در محدوده 300-325 واحد در ثانیه است. فدرال رزرو همچنین پیش بینی می کند که افزایش نرخ بهره در برای هموار کردن راه آینده خوب است. شاخص قیمت مصرف کننده در ماه آگوست نشان داد که تورم همچنان بدتر از حد انتظار است.

تحلیل ریزش ارزهای 31 شهریور

فدرال رزرو با افزایش نرخ بهره و انقباض کمی به سطوح فزاینده تورم پاسخ می دهد. نرخ بهره بالاتر برای بازار دارایی های ریسکی ایده آل نیست. افزایش غیر معمول بزرگ 75 bps در ماه ژوئن منجر به حمام خون در بازار ارزهای دیجیتال شد.

با این حال، این احتمال وجود دارد که این صعود بسیار شبیه به ماه جولای باشد. از آنجایی که افزایش 75 واحدی در ثانیه قبلاً قیمت گذاری شده بود، بازارها پس از یک افت اولیه افزایش یافتند.

پس از اینکه شاخص قیمت مصرف کننده در ماه آگوست تورم سالانه 8.3 درصدی را نشان داد، بازارها هم 75 واحد در ثانیه و هم 100 واحد در ثانیه افزایش قیمت را نشان دادند. قیمت ارزهای دیجیتال با افزایش شاخص دلار (DXY) به پایین ترین سطح خود رسیدند. بنابراین افزایش 75 واحدی در ثانیه منجر به فروش جدید نخواهد شد. در واقع، پس از کاهش چند واحدی پس از اعلام، قیمت کریپتو دوباره افزایش یافته است.

تحلیل ریزش ارزهای 31 شهریور

تحلیل ریزش ارزهای 31 شهریور

علاوه بر افزایش 0.75 درصدی امتیاز پایه، فدرال رزرو همچنین نرخ بهره هدف سال 2022 خود را 4.4 درصد تعیین کرد، که باعث شد تحلیلگران بیت کوین کاهش بیشتری را برای BTC پیش بینی کنند.

بیت کوین (BTC) پس از اینکه فدرال رزرو سومین افزایش متوالی نرخ بهره 75 واحد پایه (bps) خود را در 21 سپتامبر اعلام کرد، عقب نشینی کرد و سودهای روزانه خود را معکوس کرد.

فروش معامله گران با خبر

قیمت بیت کوین حدود 6.5 درصد از بالاترین قیمت روزانه خود یعنی 19950 دلار کاهش یافت و چند دقیقه پس از بیانیه کمیته بازار آزاد فدرال به 18660 دلار رسید. کاهش آن منعکس کننده یک اصلاح ناگهانی مشابه در بازار سهام ایالات متحده بود، به طوری که شاخص S&P 500 چند دقیقه پس از به روز رسانی فدرال رزرو 0.5 درصد کاهش یافت.

از سوی دیگر، بازدهی اوراق 10 ساله خزانه داری ایالات متحده پس از اعلام فدرال رزرو به 3.6 درصد افزایش یافت در حالی که پنج دقیقه قبل از آن 3.56 درصد بود. به همین ترتیب، بازدهی اوراق خزانه 2 ساله از 3.98 درصد به 4 درصد در همان بازه زمانی افزایش یافت.

شاخص دلار آمریکا (DXY) که قدرت دلار آمریکا را در برابر سبدی از ارزهای خارجی مهم می سنجد، برای اولین بار در 20 سال گذشته به 111.57 رسید.

فدرال رزرو همچنین یک به روز رسانی را منتشر کرد که با پیش بینی های نرخ بهره فردی مقامات آن تا پایان سال 2025 مطابقت داشت. این پیش بینی ها حاکی از افزایش بیشتر نرخ بهره در آینده بود که هدف سال 2022 روی 4.4 درصد و در سال 2023 عدد 4.6 درصد تعیین شد.

مقامات بانک مرکزی همچنین پیش‌ بینی کردند که نرخ بهره در سال 2023 به 4.6 درصد خواهد رسید. پس از آن در سال 2024 به 3.9 درصد کاهش خواهد یافت و در سال 2025 به 2.9 درصد کاهش خواهد یافت.

فشار فروش بیشتر بیت کوین

افزایش دلار و سقوط بیت کوین پس از بروز رسانی فدرال رزرو نشان دهنده تمایل فزاینده سرمایه گذاران برای پول نقد و ابزارهای مبتنی بر پول نقد در مقایسه با دارایی های پرریسک تر است. در همین حال، نمودار نقطه‌ای بانک مرکزی نشان می‌دهد که احساسات سرمایه‌گذاران تا پایان سال 2023 بدون تغییر باقی می‌ماند.

قیمت بیت کوین ممکن است به دلیل موضع جنگ طلبانه فدرال رزرو و تلاش های آن برای پایین آوردن تورم از سطح 8.3 درصد فعلی خود ادامه یابد. پس از بروزرسانی بانک مرکزی، بسیاری از تحلیل‌ گران خاطرنشان کردند که قیمت بیت‌کوین می‌تواند به زیر محدوده پشتیبانی تکنیکال فعلی خود یعنی 18000 تا 20000 دلار برسد، با توجه به اینکه فدرال رزرو می‌تواند نرخ‌ها را تا 75 واحد در ثانیه قبل از پایان سال افزایش دهد.

چشم انداز تکنیکال بیت کوین به طور مشابه نزولی به نظر می رسد. نکته قابل توجه این است که ارز دیجیتال در حال شکل گیری یک الگوی برگشت نزولی به نام «سر و شانه» است که هدف سود آن، همانطور که در زیر نشان داده شده است، حدود 14000 دلار است.

در مقابل، یک بازگشت از سطح حمایت سر و شانه 18800 دلاری می تواند بیت کوین را به 22500 دلار به عنوان هدف صعودی موقت آن برساند.

آینده برای کریپتو چه خواهد بود؟

بازار کریپتو به شدت با سهام عمومی در ارتباط است و بنابراین به شرایط کلان اقتصادی وابسته است. فدرال رزرو بر این باور است که افزایش‌های آتی مسیر احتمالی این اقدام است. با این حال، کارشناسان معتقدند که رکود ممکن است سیاست پولی آینده فدرال رزرو را به جای تورم دیکته کند.

تهدیدهای دیگر برای اقتصاد مانند بی ثباتی مالی جهانی ممکن است فدرال رزرو را مجبور کند که موضع جنگ طلبانه خود را کاهش دهد.

منبع: کوین گیپ

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT