خرید بیت کوین با پرفکت مانی

نحوه خرید بیت کوین با پرفکت مانی برای ایرانی ها + ۵ نکته بسیار مهم

زمان مطالعه 5 دقیقه

از آنجایی که کشور ایران تحت شدیدترین تحریم‌های بین‌المللی قرار دارد، دسترسی به روش‌های پرداخت متداول مانند پی‌پال برای کاربران ایرانی دشوار است. بااین‌حال، سیستم‌های پرداختی مانند پرفکت مانی هنوز به کاربران ایرانی خدمات ارائه می‌دهند. نحوه خرید بیت کوین با پرفکت مانی را در ادامه یاد بگیرید.

آیا خرید بیت کوین با پرفکت مانی امکان‌پذیر است؟

پرفکت مانی یکی از سیستم‌های پرداخت الکترونیکی است که امکان خرید از فروشگاه‌های اینترنتی و حتی خرید ارزهای دیجیتال را فراهم می‌کند. این سرویس همچنین به دلیل عدم تحریم کاربران ایرانی از محبوبیت بالایی در کشور برخوردار است.

با استفاده از این پلتفرم شما می‌توانید ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین را نیز خریداری کنید. برای این کار، ابتدا باید یک حساب پرفکت مانی به‌صورت رایگان بسازید و آن را شارژ نمایید. سپس با استفاده از یکی از صرافی‌های آنلاین که این سرویس را پشتیبانی می‌کنند، امکان خرید سایر ارزهای دیجیتال را خواهید داشت.

بهترین راههای خرید بیت کوین با پرفکت مانی

اگر به دنبال خرید بیت کوین با سیستم پرداخت آنلاین پرفکت مانی هستید باید از صرافی‌های معتبر خارجی استفاده کنید. از همین رو قبل از انتخاب صرافی، حتما تحقیقات لازم را انجام دهید و از مجوز و اعتبار صرافی مورد نظر خود مطمئن شوید. برخی از صرافی‌های معتبر که از این سیستم پرداخت پشتیبانی می‌کنند، عبارت‌اند از:

p2p Change

پلتفرم تبادل p2p Change یک پلتفرم امن و کاربرپسند برای خرید ارزهای دیجیتال است. شما برای استفاده از خدمات این پلتفرم، ابتدا باید یک حساب کاربری بسازید. سپس می‌توانید در بخش Exchange، نوع روش پرداخت یعنی پرفکت مانی و ارز مورد نظر خود را انتخاب کنید تا خرید شما تکمیل شود.

زمان پردازش درخواست‌ها و تراکنش‌ها در این صرافی بسیار سریع است و معمولا بین 2 تا 10 دقیقه طول می‌کشد. همچنین، پشتیبانی فنی آن به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

PM2BTC

PM2BTC یک پلتفرم تبادل ارز دیجیتال است که امکان خرید بیت کوین با این سیستم پرداخت را بدون نیاز به ثبت‌نام و احراز هویت فراهم می‌کند. شما برای استفاده از این پلتفرم، پس از تعیین میزان پرفکت مانی مورد نظر خود، باید آدرس کیف پول بیت کوین و ایمیل خود را به پلتفرم ارایه دهید.

Local Bitcoins

لوکال بیت کوینز یک صرافی همتا به همتا است که به کاربران امکان می‌دهد تا بیت کوین را مستقیما از یکدیگر بخرند. این صرافی از سال ۲۰۱۲ فعالیت می‌کند و یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین صرافی‌های ارز دیجیتال در جهان شناخته می‌شود.

YoBit

YoBit یک صرافی ارز دیجیتال جهانی است که به کاربران امکان می‌دهد طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم را معامله کنند. این صرافی همچنین روش‌های پرداخت متنوعی را ارایه می‌دهد. کاربران می‌توانند با استفاده از ارزهای دیجیتال، پول‌های رایج و پرفکت مانی، حساب خود را شارژ کنند و بیت کوین بخرند.

Paxful

پکسفول مانند لوکال بیت کوینز یک صرافی ارز دیجیتال همتا به همتا است که خریداران و فروشندگان بیت کوین را به یکدیگر متصل می‌کند. برای خرید بیت کوین از این صرافی، ابتدا باید یک اکانت بسازید. سپس با وارد کردن مبلغ مورد نظرتان و انتخاب پرفکت مانی به‌عنوان روش پرداخت یک معامله انجام دهید.

آموزش مرحله به مرحله خرید بیت کوین با پرفکت مانی

همانطور که اشاره شد صرافی پکسفول از خرید بیت کوین با این سرویس پشتیبانی می‌کند.

ثبت‌نام و وریفای حساب

ابتدا باید در این صرافی ثبت‌نام و حساب خود را وریفای کنید. پس از وریفای حساب نیز یک کیف پول بیت کوین رایگان با امنیت بالا در اختیار شما قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است که ثبت‌نام و احراز هویت در این پلتفرم کار آسانی است و چند دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد.

شما برای ثبت‌نام باید پس از کلیک رو گزینه Register در صفحه اصلی، آدرس یک ایمیل معتبر و پسورد موردنظر خود را وارد کنید.

گزینه خرید

در مرحله دوم برای خرید بیت کوین در این صرافی باید روی کلمه Buy کلیک و گزینه Buy Bitcoin را انتخاب کنید.

انتخاب روش خرید

در این مرحله یک ویجت در کنار صفحه نمایش داده می‌شود. شما با کلیک روی گزینه pay via می‌توانید پرفکت مانی را از میان 400 روش پرداخت موجود انتخاب کنید. در قسمت I want to spendباید مقداربودجه خود برای خرید بیت کوین را وارد نمایید که باید بیش‌تر از 10 دلار باشد.

این صرافی همچنین به شما اجازه می‌دهد که فروشندگان بیت کوین را بر اساس موقعیت مکانی خود انتخاب کنید. برای این کار باید منطقه مورد نظر خود را در قسمت offer owner location بنویسید. سپس برای مشاهده پیشنهادها روی گزینه Find Offers کلیک کنید.

انتخاب فروشنده موردنظر

در مرحله چهارم از خرید بیت کوین در صرافی پکسفول، چندین پیشنهاد از فروشندگان مختلف به شما نمایش داده می‌شود. شما پس از بررسی پیشنهادها می‌توانید گزینه Buy را انتخاب کنید.

پرداخت وجه

پس از شروع معامله، فروشنده دستورالعمل‌هایی را برای شما می‌فرستد که باید به دقت رعایت کنید. آن‌گاه پس از پرداخت وجه، معامله به‌عنوان انجام شده علامت‌گذاری می‌شود. سپس با تایید فروشنده، بیت کوین از حسابش خارج و معامله به پایان می‌رسد.

مزایا و معایب خرید بیت کوین با پرفکت مانی

از مزایای خرید بیت کوین با این سرویس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

سهولت و سرعت بالا

خرید بیت کوین با استفاده از این سیستم پرداخت بسیار آسان است و معمولا در عرض چند دقیقه انجام می‌گیرد.

امنیت

این سیستم پرداخت آنلاین به دلیل استفاده از فناوری رمزنگاری پیشرفته برای حفاظت از اطلاعات مالی کاربران از امنیت بالایی برخوردار است.

عدم نیاز به اطلاعات بانکی

با این سرویس می‌توانید بیت کوین خود را بدون نیاز به ارائه اطلاعات بانکی خریداری کنید.

با وجود مزایای زیاد، این روش با یک سری معایبی نیز مواجه است. برخی از معایب این سرویس پرداخت آنلاین عبارت‌اند از:

هزینه

هزینه‌های تراکنش برای خرید بیت کوین با این پلتفرم در برخی صرافی‌ها با توجه به شرایط خاص آن‌ها بسیار بالا است.

نوسانات بازار

بازار بیت‌کوین و پرفکت مانی بسیار ناپایدار است. از همین رو این نوسانات ریسک معاملات برای سرمایه‌گذاران را افزایش می‌دهد.

محدودیت مبادلات

صرافی‌ها ممکن است برای خرید بیت کوین با پرفکت مانی محدودیت‌هایی را اعمال کنند. این مسائل می‌تواند به دلایل امنیتی یا قانونی ربط داشته باشد.

نکات مهم خرید بیت کوین با پرفکت مانی برای ایرانی ها

خرید بیت کوین با پرفکت مانی برای ایرانیان یکی از روش‌های نسبتا آسان و کم‌هزینه به شمار می‎رود. بااین‌حال پیش از این کار باید یک صرافی معتبر و در دسترس برای کاربران ایرانی انتخاب کنید. به‌عنوان مثال صرافی لوکال بیت کوینز که از این سرویس پشتیبانی می‌کند، اما برای سرمایه‌گذران کشور ما در دسترس نیست. از همین رو برای مراجعه به این سایت باید از نرم‌افزارهای تغییر آی پی استفاده کنید.

همچنین از آنجایی که صرافی‌های مختلف کارمزدهای متفاوتی برای انجام معاملات با این روش در نظر می‌گیرند باید آن را حتما مورد بررسی قرار دهید.

جمع‌بندی

امروزه صرافی‌های بین‌المللی زیادی هستند که کشور ما را تحریم کرده‌اند. از همین رو فعالیت در این صرافی‌ها برای کاربران ایرانی ریسک‌هایی مانند مسدود شدن حساب، مصادره دارایی‌ها را به همراه دارد. به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از پلتفرم‌های مطمئن‌تری مانند پرفکت مانی برای خرید بیت کوین استفاده کنند.

سوالات متداول

آیا خرید بیت کوین با پرفکت مانی گزینه مناسبی است؟

اگر به دنبال یک گزینه آسان و سریع برای خرید بیت کوین هستید، پرفکت مانی گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. از همین رو ابتدا باید صرافی‌های معتبری که قابلیت پشتیبانی از این سرویس را دارند، پیدا کنید.

آیا امکان خرید بیت کوین با ووچر پرفکت مانی نیز وجود دارد؟

در برخی پلتفرم‌های معاملاتی مانند PM2BTC امکان خرید بیت کوین با ووچر پرفکت مانی نیز وجود دارد.

منبع: https://bitpin.ir/academy/how-to-buy-bitcoin/

امتیاز 5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT