ادامه یادگیری با Duolingo

درخت دولینگو را تمام کردید؟ در اینجا 10 راه برای ادامه یادگیری با Duolingo وجود دارد

زمان مطالعه 6 دقیقه

اگر تمام مراحل و لول های دولینگو را به پایان رسانده اید، نگران نباشید، هنوز هم راه های زیادی برای یادگیری وجود دارد. ادامه یادگیری با Duolingo را همیشه دنبال کنید.

Duolingo با پشتیبانی از بیش از 30 زبان، یکی از محبوب ترین برنامه های رایگان یادگیری زبان در سراسر جهان است. کاربران از طریق این اپ به هزاران واژه دسترسی پیدا می‌کنند، که آن را به یک گزینه ی عالی برای یادگیری یک زبان جدید تبدیل می‌کند.

اما در حین یادگیری زبان، در نهایت به نقطه ای خواهید رسید که تمام لول های یادگیری Duolingo را به پایان برسانید. با اینکه بعضی دوره ها طولانی تر از بقیه هستند، اما همیشه یک نقطه پایانی برای هرچیزی وجود دارد.

بنابراین، پس از به پایان رساندن لول نهایی چه کاری باید انجام دهیم؟ آیا زمان آن رسیده است که برنامه را حذف کنیم و اجازه دهیم تمام آموزه هایمان به فراموشی سپرده شود؟

خیر. در ادامه 10 راه حل معرفی شده است که می توانید از Duolingo برای یادگیری بیشتر و مستمر استفاده کنید.

حل تمرین بدون توجه به نکات راهنما

هنگام حل تمرین، Duolingo نکات و ترجمه هایی را گوشزد میکند. در حالی که این نکات برای مبتدیان مفید است، ولی زبان آموزان باتجربه تر ممکن است بخواهند خود را کمی بیش تر به چالش بکشند.

بنابراین می‌توانید با حل و تمرین مجدد هر لول، بدون توجه به نکات راهنما، مهارت خود را تقویت کنید. برای انجام این کار، تمام لول هایی که تاکنون تمرین کرده اید را مجدد شروع کنید. هنگام حل کردن مجدد تمرینات، ماوس خود را روی متن زبان خارجی نکشید یا روی متن کلیک نکنید.

تمرینات سخت تر را انجام دهید

وقتی یک لول را در Duolingo به اتمام رساندید، این گزینه را در اختیار دارید که به عقب برگردید و دوباره آن را تمرین کنید. دو مسیر برای انتخاب وجود دارد: آسان (10 XP) و سخت (20 XP). برای کشف نکات پیشرفته تر هر لول، گزینه سخت تر را انتخاب کنید.

برای انجام تمرین های سختتر، روی هر لول تکمیل شده ضربه بزنید و Hard Practice را انتخاب کنید. سپس درس را از ابتدا شروع کنید.

به سراغ لول هایی که شما را به چالش کشیدند، بروید.

حتی اگر تمام لول های Duolingo را تکمیل کرده باشید، برخی از لول ها احتمالاً برای شما سخت‌تر از بقیه بوده‌اند. برای پیشرفت در یادگیری زبان، اینکه به عقب برگردید و روی آنها کار کنید، ایده ی بسیار خوبی است.

به این فکر کنید که با کدام لول بیشترین چالش را تجربه کردید. سپس می‌توانید با ضربه زدن روی نماد و انتخاب Regular Practice یا Hard Practice شروع به تمرین مجدد کنید.

تلاش برای تقویت اسپیکینگ و لیسنینگ

اگر مهارت های نوشتاری شما خوب است، اما مهارت های گفتاری و شنیداری شما چندان جالب نیست، پس بهتر است انرژی خود را بیشتر روی دو مورد آخر متمرکز کنید.

Duolingo دروس ویژه ای را معرفی کرده است که در آنها می توانید فقط بر روی اسپیکینگ و لیسنینگ تمرکز کنید. برای پیدا کردن این گزینه ها، نماد قلب در بالای صفحه و سپس ، «Speak and Listen Only» را انتخاب کنید.

از دیکشنری Duolingo استفاده کنید

از دیکشنری Duolingo استفاده کنید

از دیکشنری Duolingo استفاده کنید

برنامه وب Duolingo ویژگی ها و امکانات بسیار مفیدی دارد که در نسخه موبایل گنجانده نشده است. یکی از این ویژگی ها Duolingo Dictionary است که در دسترس همه زبان ها می باشد.

برای پیدا کردن این دیکشنری، به More > Dictionary بروید. گزینه More را در بالای صفحه دسکتاپ خود خواهید دید.

بسته به زبانی که می آموزید، ممکن است لازم باشد کلمه کامل را تایپ کنید. برای برخی زبان ها، با شروع تایپ کردن، کلمات پیشنهادی در یک منوی کشویی نمایش داده می شود.

پس از انتخاب یک کلمه، می توانید ترجمه آن را مشاهده کنید، چگونگی قرارگیری آن در جملات را ببینید و بشنوید که چگونه باید تلفظ شود. از این ویژگی می توانید برای درک بیشتر کلمات در زبان مقصد خود استفاده کنید.

ادامه یادگیری با Duolingo: نقاط ضعف خود را تقویت کنید.

وقتی یک مهارت را برای مدت کافی تمرین نکنید، نمودار Duolingo شکسته می شود. وقتی این اتفاق بیافتد، باید یک درس را دوباره تکمیل کنید تا نمودار به صورت کامل نمایش داده شود. به سادگی میتوانید متوجه این اتفاق شوید زیرا نوار نشانگر کمی خالی خواهد شد. همچنین یک تَرَک در نماد آن درس به وجود خواهد آمد.

برای بهبود آن، روی نماد ضربه بزنید و Restore را انتخاب کنید. هنگامی که درس شما تمام شد، نمودار دوباره به حالت تکمیل شده در خواهد آمد.

ادامه یادگیری با Duolingo: انجمن و تالارهای گفت و گوی دولینگو

ادامه یادگیری با Duolingo: انجمن و تالارهای گفت و گوی دولینگو

ادامه یادگیری با Duolingo: انجمن و تالارهای گفت و گوی دولینگو

علاوه بر دوره های اصلی، Duolingo انجمنی متشکل از زبان آموزان ایجاد کرده است. این انجمن ها برای همه زبان‌ها در دسترس هستند و دوره‌های محبوب‌تر دارای انجمن‌های فعالتری هستند.

در انجمن های Duolingo، می‌توانید از دیگران برای پاسخ به سوالات کمک بخواهید. همچنین می توانید چالش های منحصر به فردی را برای بهبود مهارت های خود فراتر از دوره های مجموعه Duolingo پیدا کنید.

برای دسترسی به انجمن های Duolingo باید از رایانه خود استفاده کنید. وارد حساب خود شوید و به Discuss در بالای صفحه بروید. سپس سایت جدیدترین و محبوب ترین مکالمات را بر اساس زبان مورد نظر شما به شما ارائه می کند.

Duolingo Stories را بررسی کنید

اگر در حال یادگیری زبان فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی یا پرتغالی هستید، Duolingo Stories یک ویژگی مفید دیگر دارد. با استفاده از این ویژگی می توانید به داستان های جذابی دسترسی داشته باشید. این داستان ها به ویژه برای بهبود مهارت های لیستینگ شما بسیار مفید هستند.

می‌توانید به داستان های دولینگو از طریق وب یا برنامه تلفن همراه دسترسی داشته باشید. برای اینکار، نماد کتاب را انتخاب کنید، که دومین نماد نزدیک به سمت چپ است.

در این قسمت، می‌توانید کار را با داستان‌های ساده شروع کنید. مانند دروس، قبل از باز شدن قفل هر لول، باید لول قبلی را تکمیل کنید.

کلماتی را که ممکن است فراموش کرده باشید، مرور کنید

کلماتی را که ممکن است فراموش کرده باشید، مرور کنید

کلماتی را که ممکن است فراموش کرده باشید، مرور کنید

هنگام یادگیری یک زبان جدید، یادآوری و تکرار کلمات قدیمی که یاد گرفته اید به همان اندازه مهم است که یادگیری کلمات جدید اهمیت دارد. اغلب، زبان آموزان متوجه می شوند که کلماتی که در ابتدای مسیر تمرین کرده بودند به طور کلی از دایره لغات آنها فراموش شده اند.

Duolingo در نسخه وب این امکان را فراهم کرده است که در آن می توانید بررسی کنید که چه مدت از تمرین هر کلمه گذشته است.

برای بررسی سطح مهارت خود برای هر کلمه، به More > Words بروید. وقتی به پایین صفحه بروید، کلماتی که مدت زمان زیادی از تمرین و یادگیری آنها گذشته است را مشاهده خواهید کرد.

روی هر یک از این کلمات کلیک کنید، ترجمه مستقیم همراه با مثال و فایل های صوتی آن را خواهید دید.

ادامه یادگیری با Duolingo: پادکست گوش کنید

Duolingo پادکست های ویژه ای تعبیه کرده است تا در صورت یادگیری زبان فرانسوی یا اسپانیایی به بهبود مهارت های لیسنینگ شما کمک کند. این پادکست ها شامل اپیزودهای کوتاهی هستند که حدود 20 تا 30 دقیقه طول می کشند.

ادامه یادگیری با Duolingo: پادکست گوش کنید

ادامه یادگیری با Duolingo: پادکست گوش کنید

برای دسترسی به پادکست های Duolingo، به Apple Music یا Spotify بروید. Duolingo را در نوار جستجو تایپ کنید و به Podcasts و Showsبروید.

در صفحه پادکست، هر کدام را که برایتان جالب است انتخاب کنید و شروع به گوش دادن کنید. فقط مطمئن شوید که متناسب با زبان هدف شما باشد.

یادگیری زبان جدید نیازمند تلاش مستمر،تمرین و تکرار فراوان می باشد

Duolingo یک گام کوچک ولی تاثیرگذار برای یادگیری زبان مناسب برای مبتدیان است. با این حال، حتی زمانی که تمام لول های Duolingo را به پایان رساندید، باز هم می توانید از این اپلیکیشن برای یادگیری بیشتر استفاده کنید.

در حالی که باید به دنبال منابع دیگر برای یادگیری زبان مورد نظر خود باشید، همچنان می توانید از Duolingo برای تمرین اسپیکینگ و لیسنینگ استفاده کنید. همچنین می‌توانید در یک انجمن با افراد همفکر و هم مسیر خود ارتباط برقرار کنید، نقاط ضعف خود را تقویت کنید، و چیزهای جدیدی بیاموزید.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Fatal error: Uncaught TypeError: Cannot access offset of type string on string in /home/aval/blog/wp-content/themes/topnevisan/elementor/widgets/single/reading-widget.php:252 Stack trace: #0 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/controls-stack.php(2297): Elementor_reading_box_Widget->render() #1 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/widget-base.php(614): Elementor\Controls_Stack->render_by_mode() #2 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/widget-base.php(755): Elementor\Widget_Base->render_content() #3 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Widget_Base->print_content() #4 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(1372): Elementor\Element_Base->print_element() #5 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Element_Base->print_content() #6 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(1372): Elementor\Element_Base->print_element() #7 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Element_Base->print_content() #8 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(1372): Elementor\Element_Base->print_element() #9 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Element_Base->print_content() #10 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(1372): Elementor\Element_Base->print_element() #11 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Element_Base->print_content() #12 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/core/base/document.php(1775): Elementor\Element_Base->print_element() #13 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/theme-document.php(418): Elementor\Core\Base\Document->print_elements() #14 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/frontend.php(1165): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Documents\Theme_Document->print_elements_with_wrapper() #15 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/core/base/document.php(1219): Elementor\Frontend->get_builder_content() #16 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/modules/library/documents/library-document.php(76): Elementor\Core\Base\Document->get_content() #17 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/theme-document.php(158): Elementor\Modules\Library\Documents\Library_Document->get_content() #18 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/theme-document.php(173): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Documents\Theme_Document->get_content() #19 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/single-base.php(93): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Documents\Theme_Document->print_content() #20 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/classes/locations-manager.php(364): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Documents\Single_Base->print_content() #21 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/classes/locations-manager.php(240): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Classes\Locations_Manager->do_location() #22 [internal function]: ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Classes\Locations_Manager->ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Classes\{closure}() #23 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/modules/page-templates/module.php(207): call_user_func() #24 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/modules/page-templates/templates/header-footer.php(19): Elementor\Modules\PageTemplates\Module->print_content() #25 /home/aval/blog/wp-includes/template-loader.php(106): include('...') #26 /home/aval/blog/wp-blog-header.php(19): require_once('...') #27 /home/aval/blog/index.php(17): require('...') #28 {main} thrown in /home/aval/blog/wp-content/themes/topnevisan/elementor/widgets/single/reading-widget.php on line 252
وردپرس › خطا

یک خطای مهم در این وب سایت رخ داده است.

دربارهٔ عیب‌یابی در وردپرس بیشتر بدانید.