اپلیکیشن Duolingo

اپلیکیشن Duolingo ، بهترین نرم افزار برای تسلط بر یک زبان جدید

زمان مطالعه 8 دقیقه

این روزها یادگیری یک زبان جدید به یکی از مهم‌ترین جنبه های زندگی تبدیل شده است، به خصوص در کشور ایران، خیلی از افرادی که قصد سفر به کشورهای انگلیسی زبان و یا سایر کشورها را دارند از روش های مختلفی برای یادگیری و تسلط به یک زبان جدید استفاده می کنند. در کنار کلاس های زبان و بهره‌مندی از استادان و یا فضای تعاملی کلاس ها، همیشه باید یادگیری زبان جدید خود را به صورت فعال پیگیری کنید؛ حتی در زمان هایی که در خانه هستید، بهتر است به جای وقت گذرانی در تایم خالی خود، با انجام کارهای هیجان انگیز، هم تفریح کنید و هم دانش زبان خود را ارتقا دهید.  در این مقاله به بررسی اپلیکیشن Duolingo می پردازیم.

پرداخت هزینه آزمون Duolingo

اپلیکیشن Duolingo

برنامه ها و اپلیکیشن های تعاملی بسیاری برای یادگیری زبان های مختلف در دسترس هستند و کافی است تنها آن ها را دانلود کنید و ببینید که چقدر آموختن زبان با استفاده از آن ها می تواند لذت بخش باشد. با استفاده از این دسته اپلیکیشن ها می توانید یک پارتنر زبان داشته باشید و با او در مواقع اوقات فراغت خود چت کنید. اگرچه تعداد این اپلیکیشن ها بسیار زیاد است، اما اپلیکیشن Duolingo شناخته شده ترین این اپلیکیشن ها می باشد. اپلیکیشن Duolingo یکی از بهترین برنامه های اندروید و آیفون برای یادگیری یک زبان جدید است. اگر قصد یادگیری یک زبان جدید را دارید اما تا به حال اپلیکیشن Duolingo را امتحان نکرده اید، پس وقت آن است که نگاهی دیگر به آن بیندازید.

Download: Duolingo for iOS | Android 

اپلیکیشن Duolingo

اپلیکیشن Duolingo

Duolingo سال‌هاست که برای زبان آموزان و علاقه‌مندان، خدمات آموزشی مبتنی بر زبان های دنیا را ارائه می دهد. با این حال، بسیاری از کاربران آن بر این باورند که اپلیکیشن Duolingo از همان اول جذاب بوده است و می توان هم برای سرگرمی و هم برای آموزش عمیق زبان خارجی از آن استفاده کرد. در ادامه قصد داریم با اپلیکیشن Duolingo و خدماتی که ارائه می دهد بیشتر آشنا شویم، اگر شما هم یکی از علاقه‌مندان به یادگیری یک زبان جدید هستید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

همه چیز در مورد اپلیکیشن Duolingo 

شاید بتوانیم اپلیکیشن Duolingo را یکی از بهترین برنامه های یادگیری زبان خارجی بدانیم. Duolingo به طور رسمی در سال 2011 راه اندازی شد، اما قبل از آن که به طور عمومی در سال 2012 در دسترس عموم قرار بگیرد، مدتی را در نسخه بتای بسته سپری کرد. در آن زمان، این برنامه فقط سه زبان را آموزش می داد که همه آنها اروپای غربی بودند.

هدف سازندگان اپلیکیشن Duolingo همیشه رایگان و در دسترس بودن این برنامه برای همه افراد بوده است. این اپلیکیشن توانست در مدت فعالیت خود تا به الان، امکانات بسیاری از جمله ترجمه صفحات وب را در اختیار جامعه کاربران خود قرار دهد، همچنین، اپلیکیشن Duolingo در حال حاضر به صورت رایگان مورد استفاده قرار می گیرد، با این حال، در حین استفاده از آن ممکن است با چندین تبلیغ مواجه شوید که آزاردهنده نمی باشد

این پلتفرم اکنون بیش از سی زبان، از جمله برخی از زبان‌های داستانی مانند کلینگون و والیریان را برای آموزش در اختیار کاربران قرار می ‌دهد. همچنین در اپلیکیشن Duolingo می توانید به پادکست ‌ها، داستان ‌های خواندنی برای کودکان، و راه ‌حل‌هایی برای مؤسسات آموزشی و زبان ‌آموزان گروهی دسترسی پیدا کنید.

اپلیکیشن Duolingo

اپلیکیشن Duolingo

حتی این فرصت را دارید تا از اپلیکیشن Duolingo کاملاً درون مرورگر خود استفاده کنید و نیازی به دانلود برنامه نداشته باشید و برخی از ویژگی‌های پیشرفته‌تر برای دسترسی آسان‌تر را نیز از این طریق در دسترس داشته باشید. با این حال، برای گوشی همراه خود می توانید برنامه را به صورت رایگان از فروشگاه App Apple یا فروشگاه Google Play دانلود کنید.

Duolingo هم در اندروید و هم در آیفون در دسترس خواهد بود اما از لحاظ رابط کاربری تفاوت های اندکی در آن وجود دارد و ممکن است برخی فعالیت ها در آن کمی متفاوت به نظر برسد.  چه از نسخه مرورگر استفاده کنید و چه از برنامه تلفن همراه، می‌توانید با ارتقای برنامه به نسخه پولی، بدون تبلیغات و با چند مزیت اضافه دیگر مانند درس‌های آفلاین و تصحیح اشتباهات از آن استفاده کنید.

اصول یادگیری زبان با Duolingo

Duolingo بر اساس یک سری درس ساخته شده است. تخمین زده می شود که هر درس حدود پنج دقیقه طول بکشد و اپلیکیشن Duolingo انجام حدود سه تمرین در روز را به زبان آموزان توصیه می کند. شما می‌توانید با انجام تنها یک تمرین، یا حتی انجام تمرین های کوتاه‌ و آسان‌، یک فعالیت روزانه برای خود در برنامه ثبت کنید، اما برای دریافت پاداش از Duolingo، معمولاً باید دو تمرین یا بیشتر را انجام دهید. همچنین مجموعه درس های ارائه شده در برنامه ترکیبی از درک مطلب، تطبیق کلمات با ترجمه آنها و ترجمه جملات هستند.

برخی از این جملات عباراتی کاربردی و رایج هستند و برخی دیگر به شدن تخصصی! به گفته سازندگان Duolingo، جملات عجیب و یا تخصصی به زبان‌ آموزان کمک می‌ کند تا به دقت در مورد زبانی که یاد می ‌گیرند فکر کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه عملکرد Duolingo، این فرصت را دارید تا از طریق وب سایت این برنامه آموزش های تصویری نحوه استفاده از آن را مشاهده نمایید.

هنگامی که به اندازه کافی دروس مختلف را تمرین کردید و مهارت خود را در زمینه ای خاص مانند اسپیکینگ افزایش دارید، از طرف بازی تاج کسب می کنید. کسب تاج باعث می شود تا مهارت های بیشتری برای شما در دسترس قرار بگیرند و به شما امکان می دهد تا سایر درس ها را نیز تمرین کنید. 

هر مهارتی را که شروع می کنید، سعی کنید به محض باز کردن قفل آن، تمرین را شروع کنید تا تاج های خود را در برنامه افزایش دهید و به مجموعه مهارت های خود اضافه نمایید؛ حتی می توانید تعداد تاج های خود را به بالاترین سطح آن برسانید و از مهارت های خود اطمینان پیدا کنید.

اپلیکیشن Duolingo

اپلیکیشن Duolingo

اپلیکیشن Duolingo

اپلیکیشن Duolingo

درخت مهارت های زبان اپلیکیشن Duolingo مهارت های در حال پیشرفت و سطوح مختلف تاج را نشان می دهد. زبان‌های مختلف تعداد مهارت‌ها و تعداد سطوح تاج متفاوتی را برای هر مهارت ارائه می دهند. به عنوان مثال، زبان فرانسه، یکی از سه زبان اول ارائه شده دراپلیکیشن Duolingo است که دارای بیش از 250 مهارت بوده و اکثر آنها دارای شش سطح تاج هستند. از سوی دیگر، دوره زبان لاتین، یک افزودنی جدید دراپلیکیشن Duolingo  به شمار می آید که تنها 22 درس با پنج سطح تاج دارد.

اپلیکیشن Duolingo آموزش و سرگرمی را هم‌زمان ارائه می کند

اپلیکیشن Duolingo

اپلیکیشن Duolingo

اپلیکیشن Duolingo

اپلیکیشن Duolingo

کل فرآیند یادگیری زبان جدید در این برنامه به صورت کاملاً دقیق طراحی شده است، دراپلیکیشن Duolingo شما 5 قلب دارید تا بتوانید دروس آموزشی خود را کامل کنید، هر اشتباهی که در تمرینات خود انجام دهید باعث می شود که یک قلب را از دست بدهید و از طرفی هرچه تمرینات بیشتر و بهتری انجام دهید می توانید قلب های بیشتری کسب کنید. داشتن تجربه به شما کمک می کند تا بتوانید سطح بالاتری را از آن خود کنید و در مسیر یادگیری زبان مورد نظر خود پیشرفت کنید. داشتن جوایز بیشتر مزایایی هم دارد، با جوایز خود می توانید درس های اضافی بردارید و آیتم های تزئینی را به حساب کاربری خود اضافه نمایید.

اپلیکیشن Duolingo

اپلیکیشن Duolingo

اپلیکیشن Duolingo

اپلیکیشن Duolingo

برای بررسی تعداد سنگ‌های قیمتی که دارید و اینکه می ‌توانید آن‌ها را برای چه چیزی خرج کنید، باید نماد جواهر را از نوار ابزار در پایین صفحه انتخاب کنید. برای اینکه ببینید در جدول هفتگی برترین های اپلیکیشن Duolingo در کجا قرار دارید، باید نماد سپر را از نوار ابزار انتخاب کنید.

همچنین می‌ توانید با تکمیل درس‌های بیشتر در یک روز، قفل آیتم ‌هایی مانند تجربه اضافی در هر درس را باز کنید. به ‌علاوه، به ‌روزرسانی اخیر اپلیکیشن Duolingo چالش‌های ماهانه ای را برای زبان آموزان در نظر گرفته است که با کسب تجربه بسیار در ماه می توانید در آنها شرکت کنید و ممکن است نیاز به تکمیل درس‌های بیشتری داشته باشید. 

اپلیکیشن Duolingo

اپلیکیشن Duolingo

اپلیکیشن Duolingo

اپلیکیشن Duolingo

اپلیکیشن Duolingo

اپلیکیشن Duolingo

بالا در سمت راست صفحه نمایش، دکمه مخصوص به این کار در هر ماه متفاوت به نظر می رسد زیرا هر ماه دارای نشان جدیدی است که برای تکمیل آن به دست می آورید. از منوی چالش، می‌توانید نشانی را که برای تکمیل چالش کسب می ‌کنید، به نمایش دربیاورید و نشان ‌هایی که قبلاً برنده شده‌اید را ببینید.

دستاوردهای مختلفی وجود دارد که می توانید برای رسیدن به اهداف خاص یادگیری زبان خود، قفل آنها را باز کنید. وقتی به نتیجه های خوبی رسیدید، اپلیکیشن Duolingo به شما بنرهای قابل اشتراک گذاری می دهد تا بتوانید آن ها را در شبکه های مختلف خود در رسانه های اجتماعی قرار دهید و اطلاع دهید که چقدر در مهارت های خود پیشرفت کرده اید. برای مشاهده دستاوردهای خود، روی نماد چهره در نوار ابزار در پایین صفحه کلیک کنید و به پایین بروید.

اپلیکیشن Duolingo

اپلیکیشن Duolingo

اپلیکیشن Duolingo

اپلیکیشن Duolingo

چگونه دراپلیکیشن Duolingo با افراد دیگر دوست شوم؟

اپلیکیشن Duolingo

اپلیکیشن Duolingo

اپلیکیشن Duolingo

اپلیکیشن Duolingo

در قسمت منوی پروفایل یا نمایه حساب Duolingo خود می توانید ویژگی های اجتماعی خود را ذکر کنید و مواردی را که می خواهید سایرین ببینند را به آن اضافه نمایید. اگرچه شما می توانید بدون داشتن دوستان دراپلیکیشن Duolingo به همه امکانات این برنامه در زمینه یادگیری زبان دسترسی داشته باشید، اما داشتن دوستانی خوب که بتوانید در این برنامه با آن ها تعامل و چت کنید، سرگرم کننده تر خواهد بود.

می توانید با اتصال مخاطبین یا حساب فیس‌بوک خود، دوستان خود را به برنامه اضافه کنید یا دوستانی را که هنوز برنامه را ندارند، به آن دعوت کنید. هنگامی که چند دوست پیدا کردید، می توانید پیشرفت آنها را در زبان آموزی نیز مشاهده کنید. برای مشاهده دستاوردها و معیارهای دیگر، روی عکس های پروفایل دوستان خود ضربه بزنید و اطلاعات اجمالی را مشاهده نمایید. 

همچنین می توانید دراپلیکیشن Duolingo دوستان جدیدی پیدا کنید. اگر می خواهید با فردی که امتیازات بیشتری را در برنامه کسب کرده است، ارتباط برقرار کنید، کافی است تا بر روی تصویر نمایه او کلیک کنید و دکمه بزرگ آبی follow را بزنید. آن ها هم می توانند شما را دنبال کنید. در صورتی که کاربر نام کاربری توهین آمیزی داشته باشد، می توانید نام آن کاربر را به مدیریت اپلیکیشن Duolingo گزارش دهید، با این حال، فضای اپلیکیشن Duolingo بسیار دوستانه و صمیمی است.

کلام آخر

همان‌طور که در این مطلب اشاره کردیم، اپلیکیشن Duolingo یک برنامه یادگیری زبان لذت بخش است که هر روز می توانید تنها چند دقیقه از زمانتان را به آن اختصاص دهید و هم سرگرم شوید و هم مهارت های زبان خود را تقویت کنید. زمانی که بر همه بخش های برنامه مسلط شوید، درمی یابید که اپلیکیشن Duolingo یک اپلیکیشن همه جانبه و بسیار سرگرم کننده می باشد.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT