سوالات آزمون دولینگو (Duolingo) و آشنایی با این آزمون بین المللی

سوالات آزمون دولینگو (Duolingo) و آشنایی با این آزمون بین المللی

زمان مطالعه 4 دقیقه

آزمون دولینگو (Duolingo) چیست و چگونه برگزار می‌شود؟

آزمون زبان دولینگو (Duolingo) یک آزمون بین‌المللی برای ارزیابی زبان می‌باشد که به صورت آنلاین برگزار می‌گردد؛ بنابراین نیازی به حضور فیزیکی در مرکز آزمون و یا سفر به یک کشور دیگر جهت شرکت در آن نمی‌باشد. هیچ‌گونه محدودیت زمانی نیز برای شرکت در این آزمون وجود ندارد و بدین ترتیب شما می‌توانید در هر زمان و هر مکانی که بخواهید از طریق کامپیوتر و وب‌کم در این آزمون شرکت کنید و مدرک زبان انگلیسی خود را دریافت نمایید. در این مقاله به بررسی سوالات آزمون دولینگو (Duolingo) و آشنایی با این آزمون بین المللی بوسیله مجموعه اول پرداخت می پردازیم.

دولینگو یک مصاحبه ویدئویی و نمونه Writing نیز از شما به دانشگاه یا موسسه مورد نظرتان ارائه می‌دهد که توسط دولینگو همراه با نتایج و نمرات آزمون به موسسه مورد نظر شما ارسال می‌گردد.

کل فرآیند آزمون حدود ۱ ساعت به طول می‌انجامد و نتایج آن طی ۴۸ ساعت به متقاضیان اعلام می‌شود. همچنین این امکان وجود دارد که نتیجه آزمون خود را بلافاصله پس از دریافت، با تعداد نامحدودی از موسسات به اشتراک بگذارید.

در حال حاضر آزمون Duolingo از اعتبار خوبی برخوردار است و نمره آن، مورد تایید بسیاری از موسسات علمی از جمله صدها دانشگاه و مرکز آموزشی در سراسر جهان می‌باشد که نمرات آزمون دولینگو را به عنوان بخشی از فرآیند پذیرش خود قرار داده‌اند.

شما می‌‌توانید در صفحه “Institutions” سایت Duolingo، لیست کامل موسساتی که نتیجه آزمون دولینگو مورد پذیرش آن‌ها می‌باشد را مشاهده نمایید.

مزیت آزمون دولینگو نسبت به آزمون‌های تافل و آیلتس چیست؟

آزمون دولینگو در مقایسه با سایر آزمون‌های بین‌المللی زبان از ۴ مزیت برخوردار است:

  • راحتی ثبت نام و شرکت و همچنین عدم نیاز به حضور فیزیکی در مرکز آزمون
  • سرعت در دریافت نتایج آزمون (یک ساعت در مقایسه با دو هفته برای تافل و آیلتس)
  • مقرون به صرفه بودن (هزینه ۴۹ دلار در مقایسه با هزینه بالای ۲۰۰ دلار تافل و آیلتس)
  • به اشتراک گذاری نمرات بدون هزینه اضافی (که برای تافل و آیلتس جهت ریپورت نمرات به جز چند مورد ریپورت رایگان، لازم است هزینه ای پرداخت شود)

این مزیت‌ها به خودی خود بسیار قابل توجه هستند. اینطور نیست؟

سوالات آزمون دولینگو (Duolingo) و آشنایی آزمون بین المللی

اغلب آزمون‌های زبان از جمله تافل و آیلتس نیاز به برنامه‌ریزی زمانی سخت‌گیرانه‌ای دارند و لازم است برای شرکت در آن‌ها به مرکز آزمون (گاهی در کشور دیگر) مراجعه نمود. در نتیجه تجربه این نوع آزمون‌ها برای برخی از شرکت کنندگان سخت و استرس آور است و بیش از ۲۰۰ دلار نیز هزینه دارد.

اما آزمون زبان دولینگو با فراهم کردن امکان شرکت در آزمون به صورت آنلاین، ۴۹ دلار هزینه، ارائه نتایج پس از ۴۸ ساعت و امکان به اشتراک گذاری فوری نتایج، ارزیابی زبان را بسیار آسان نموده است. به علاوه، فرصت نشان دادن توانایی شما در زبان انگلیسی با ارسال مصاحبه ویدئویی و یک نمونه از Writing شما همراه نمرات توسط Duolingo مهیا شده است.

آزمون Duolingo شامل چه بخش‌هایی می‌باشد؟

آزمون دولینگو از سه بخش تشکیل شده است:

  • آمادگی برای تست (۵ دقیقه): در این بخش قوانین و مقررات آزمون Duolingo به شما ارائه می‌شود.
  • آزمون اصلی (۴۵ دقیقه): در آزمون اصلی، مهارت‌های Reading، Writing، Speaking و Listening شما مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.
  • مصاحبه ویدئویی (۱۰ دقیقه): در این بخش یک مصاحبه ویدئویی با شما انجام می‌شود که به همراه نتایج آزمون به موسسه مورد نظر ارسال خواهد شد. لازم به ذکر است که این بخش فاقد نمره می‌باشد.

نمره آزمون دولینگو چگونه محاسبه می‌گردد؟

آزمون زبان انگلیسی duolingo با هدف ارزیابی مهارت زبان انگلیسی و با سنجیدن مهارت‌های Writing، Speaking، Reading و Listening طراحی شده است. نمره این آزمون از بازه ۱۰ تا ۱۶۰ داده می‌شود.

جهت دریافت اطلاعات بیش‌تر در مورد نحوه نمره‌دهی این آزمون می‌توانید به صفحه “Scores” سایت دولینگو مراجعه نمایید.

چگونه در آزمون Duolingo ثبت نام کنیم؟

سوالات آزمون دولینگو (Duolingo) و آشنایی با این آزمون

جهت ثبت نام در آزمون دولینگو لازم است ابتدا به سایت Duolingo مراجعه نمایید و یک حساب کاربری در آن ایجاد کنید. سپس می‌توانید با تکمیل فرم ثبت سفارش موجود در انتهای این صفحه، هزینه آزمون را از طریق اول پرداخت بپردازید و در آن شرکت کنید.

لازم به ذکر است که پس از پرداخت هزینه، خودتان می توانید زمان برگزاری آزمون را بدون هیچ محدودیتی انتخاب کنید و نیازی نیست زمان آزمون در هنگام پرداخت هزینه توسط ما مشخص شود.

ثبت نام برای شرکت در آزمون دولینگو ۴۹ دلار هزینه دارد.

ثبت نام آزمون

نکات پیرامون

  • شما می‌توانید در یک بازه ۳۰ روزه، چند بار در آزمون شرکت کنید به طوری که حداکثر دو نتیجه تایید شده (Certified) داشته باشید. لازم به ذکر است که اگر نتیجه تست شما تایید شده نباشد، مشمول این قانون قرار نمی‌شوید و می‌توانید باز هم در تست دولینگو شرکت کنید. مدرک آزمون Duolingo به مدت دو سال معتبر است.
  • مدرک آزمون Duolingo به مدت دو سال معتبر است.
  • استفاده از تلفن همراه برای شرکت در آزمون، استفاده از موبایل و همینطور یادداشت برداری در حین تست مجاز نمی‌باشد و در صورت انجام این کار، برای همیشه از شرکت در آزمون‌های دولینگو محروم خواهید شد.
امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT