آزمون آیلتس آنلاین IELTS Indicator | آزمون آیلتس در خانه

زمان مطالعه 3 دقیقه

به دلیل شیوع ویروس کرونا در سرتاسر جهان، بسیاری از مراکز آموزشی و همچنین آزمون‌های بین‌المللی لغو شده‌اند. پیش‌تر در یک مقاله جداگانه در مورد برگزاری آزمون های TOEFL و GRE در خانه و چگونگی نظارت آنها برای جلوگیری از تقلب صحبت کردیم. در همین راستا آیلتس برای کمک به متقاضیانی که درگیر محدودیت‌های دوران قرنطینه هستند، آزمون آیلتس در خانه را به نام آزمون آیلتس آنلاین IELTS Indicator طراحی کرده است.

*البته به این موضوع توجه کنید در حال حاضر در بسیاری از کشورهای دنیا متقاضیان می‌توانند درخواست آزمون در خانه را دهند که متاسفانه ایران را هنوز شامل نمی‌شود.

ویژگی‌های آزمون آیلتس آنلاین IELTS Indicator

آزمون آیلتس آنلاین IELTS Indicator ثبت نام

این آزمون شبیه آزمون IELTS کامپیوتری خواهد بود و هر چهار مهارت زبان انگلیسی فرد را آزمایش خواهد کرد (دقیقاً مشابه آزمون معمولی آیلتس است که هر مهارت، زمان محدود و مشخص را دارد). این آزمون جایگزین آزمون آیلتس آکادمیک است و فعلا برای آزمون آیلتس جنرال تصمیمی گرفته نشده‌است. آزمون آیلتس آنلاین هفته‌ای یک بار در تاریخ و ساعت مشخص، به صورت هم‌زمان برگزار خواهد شد و شامل ارزیابی هر ۴ مهارت Listening، Reading، Writing و Speaking در ۴ بخش می‌باشد.

روش‌های کسب آمادگی لازم برای آزمون IELTS Indicator کاملا مشابه آزمون آیلتس حضوری است با این تفاوت که داوطلبان می‌بایست به جای یک آزمون کتبی خود را برای یک آزمون کامپیوتری و آنلاین آماده کنند. در رایتینگ و اسپیکینگ به جای نوشتن روی کاغذ، باید تایپ کرد، در اسپیکینگ آزمون دهنده به صورت آنلاین در مقابل آزمون گیرنده قرار می‌گیرد. ریدینگ هم به صورت متن آنلاین قابل مشاهده است.

در آزمون آیلتس در خانه امکان تقلب هست؟

آزمون آیلتس آنلاین IELTS Indicator در خانه

شاید از خود بپرسید که سایت IELTS آزمون‌ها را چگونه برگزار می‌کند تا احتمال تقلب را کاهش دهد. مسیر برگزاری به صورت زیر است و احتمال تقلب را به شدت کاهش می‌دهد:

۱) متقاضیان آزمون باید حداقل‌های نیاز‌های یک آزمون شامل یک کامپیوتر یا لپ‌تاپ خوب (گوشی همراه و تبلت مورد قبول نیست) به همراه وب کم حرفه‌ای، اسپیکر و میکروفون مناسب را تهیه کنند. همچنین اینترنت هم از سرعت مطلوبی برخوردار باشد.

۲) متقاضیان باید به عنوان «متقاضی آزمون IELTS INDICATOR» در سایت ieltsindicator.com/book ثبت نام کنند. (IP ایران برای ورود تحریم است و باید با فیلترشکن وارد شد). متقاضیان باید اسکن پاسپورت خود را در هنگام ثبت نام آپلود کنند.

۳) متقاضیان باید چند روز قبل از روز آزمون، نرم افزارSafe Exam Browser را دانلود و نصب کنند. که آزمون دهندگان توسط نرم افزار Safe Exam Browser به طور اختصاصی به آزمون IELTS INDICATOR متصل می‌شوند.

۴) در روز آزمون‌، متقاضی باید با لباس مناسب و به همراه داشتن پاسپورت در جلو دوربین حاضر شود. از طریق وب کم، پاسپورت و تصاویر چهره افراد در همان لحظه توسط هوش مصنوعی اسکن می‌شود تا اهراز هویت شوند (مانند سیستم وریفای بسیاری از سایت‌های خدمات خارجی).

۵) نرم افزارSafe Exam Browser، به متقاضی اجازه نمی‌دهد که دیگر Browserها مانند کروم و اینترنت اکسپلورر را باز کند و تنها اجازه اتصال به سایت آزمون را خواهید شد. همچنین رفتار کپی و پیست‌ هم در این سیستم کار نخواهد کرد.

۶) آزمون ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه طول خواهد کشید. امکان اینکه آزمون رو متوقف کنید وجود نخواهد داشت و البته بخش اسپیکینگ در روزی متفاوت برگزار می‌شود.

۷) زمانی که آزمون با Safe Exam Browser شروع می‌شود، تسک بارها و منو استارت کامپیوتر از دسترس خارج می‌شوند، shortcut‌ها روی کیبورد مانند Print Screen از کار خواهد افتاد و متقاضی امکان میان بر زدن و اتصال به نرم افزارهایی مانند دیکشنری یا فایل‌های مختلف مثل Word را نخواهد داشت.

۸) پس از اتمام آزمون، نرم افزار Safe Exam Browser به شما اجازه دسترسی به دیگر بخش‌های کامپیوتر خود را می‌دهد.

به نظر می‌رسد که آزمون آیلتس آنلاین IELTS Indicator نسبت به آزمون تافل و GRE در خانه سختگیری کمتری اعمال می‌کند. با این حال امکان برگزاری آزمون خانگی با IP ایران وجود ندارد. در صورتی که شما قصد ثبت نام در آزمون‌های بین‌المللی را دارید، برای پرداخت هزینه آزمون‌های بین‌المللی می‌توانید از خدمات مجموعه اول پرداخت استفاده کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

2 دیدگاه

  1. احمد علی گفت:

    آیا امکانش هست که با VPN طوری نشون بدیم که انگار از یک کشور دیگه ثبت نام کردیم و آزمون بدیم؟

    1. فرید امیری گفت:

      با توجه به مرورگر Safe Exam Browser دقیقا نمی دونیم که آیا جلو VPN رو میگیره یا نه. به طور کل با ریسک همراه هست.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT