کسب درآمد از خواندن کتاب

5 راه برای کسب درآمد از خواندن کتاب

زمان مطالعه 3 دقیقه

مشاغلی وجود دارند که به شما این امکان را می‌دهند آنچه را که دوست دارید انجام دهید. اگر عاشق مطالعه هستید و می‌خواهید از عشق به کتاب درآمد کسب کنید، در اینجا پنج روش برای کسب درآمد از خواندن کتاب آورده شده است.

پنج راه برای کسب درآمد از خواندن کتاب

۱. نقد کتاب بنویسید

درآمد از خواندن کتاب

روش‌های مختلفی برای کسب درآمد از طریق نوشتن نقد کتاب وجود دارد. یکی از آنها مجله‌ها و روزنامه‌هایی است که نقد کتاب را قبول می‌کنند. برای اطلاعات بیشتر در مورد ارائه نقد کتاب می‌توانید در صفحه‌های “نویسندگان” یا “مقاله‌های ارسالی” در وب سایت یک نشریه جستجو کنید. گزینه دیگر، نویسندگی برای یک نشریه اختصاصی نقد و بررسی کتاب است که تنها هدف آن بررسی کتاب است. در سال‌های اخیر تعداد کمی از وب سایت‌ها و برنامه‌ها هزینه نقد‌ها را می‌پردازند. نمونه‌ای از این وب سایت‌ها شامل Any Subject Books، Kirkus و U.S. Review of Books است.

بسیاری از این منابع در ازای نقد کتاب به شما پول می‌پردازند، برخی به جای پول، نسخه‌هایی از کتاب یا مجله برای شما ارسال می‌کنند. قبل از همکاری و ارسال درخواست، جزئیات پرداخت را بررسی کنید. بسته به اینکه با چه افرادی قرارداد بسته‌اید، کار می‌تواند متناوب و پرداخت کمی کند داشته باشد. در نتیجه، ممکن است یک نویسنده تمام وقت و دارای درآمد ثابت نباشید.

اخرین راه برای کسب درآمد از نوشتن نقد کتاب از طریق وبلاگ کتاب است. اگرچه معمولا به نویسندگان هزینه‌ای برای نقد پراخت نمی‌شود، اما می‌توانید از راه‌های مختلفی مانند برنامه آمازون، برنامه‌های تبلیغاتی مانند AdSense و فروش فضای تبلیغاتی به نویسندگان و ناشران درآمد کسب کنید.

۲. نماینده ادبی مستقل

5 راه کسب درآمد از خواندن کتاب

جنیفر رایت در وب سایت WomenOnWriting یک مقاله خوب در مورد نحوه وارد شدن به حرفه‌ی خوانندگی کتاب به طور فریلنسری نوشته است. به طور خلاصه، خوانندگان فریلنسر خلاصه‌ها و نسخه‌های کتاب‌ها را به نمایندگان یا ناشران ارائه می‌دهند سپس به آن‌ها درباره مواردی مانند: “این کتاب خوب است، ارزش آن را دارد که وقت بگذارید و آن را بخوانید و بررسی کنید” یا “در این مورد وقت نگذارید زیرا قابل فروش نیست.” اطلاع می‌دهند.

موقعیت شغلی یک خواننده فریلنسر کتاب به یافتن یک نماینده ادبی یا ناشر بستگی دارد. در بعضی مواقع شما می‌توانید مشاغل فریلنسری در حوزه نویسندگی را در صفحات مشاغل مستقل مطالعه کنید. آخرین راه این است که خودتان یک نماینده ادبی شوید.

۳. خلاصه کتاب بنویسید

راه برای کسب درآمد از خواندن کتاب

بسیاری از مدیران پرمشغله شرکت‌ها که وقت خواندن آخرین کتاب‌های تجاری را ندارند اما می‌خواهند در مورد آن‌ها صحبت کنند و اطلاعاتی داشته باشند، می‌توانند از خلاصه کتاب استفاده کنند. شرکت‌های فروش خلاصه کتاب، نسخه‌های خلاصه شده را به کسانی که نسخه کوتاه کتاب را می‌خواهند به فروش می‌رساند.

۴. تولید کتاب صوتی

برای کسب درآمد از خواندن کتاب

محبوبیت کتاب‌های صوتی نسبت به سال‌های قبل بیشتر شده است. در حالی که اکثر ناشران، کتاب خوان صوتی، ناشر مؤلف و مطبوعات کوچک دارند اغلب به دنبال افرادی نیز هستند که صدای عالی و واضحی برای خواندن کتاب‌های داستانی و غیر داستانی دارند. بهترین مکان‌ها برای یافتن این مشاغل از طریق ACX و Brilliance آمازون است که کتاب‌های صوتی پرفروش بسیاری را می‌سازد. همچنین می‌توانید سایت‌های فریلنسری مانند Upwork را برای کار خواندن کتاب صوتی بررسی کنید.

۵. ویرایش کتاب

5 راه برای کسب درآمد از خواندن کتاب

به عنوان یک ویراستار، می‌توانید به نویسندگان در بهبود کیفیت کتاب هایشان کمک کنید. بسیاری از ویراستاران کتاب‌ها را از نظر دستور زبان و سبک آن را تصحیح و ویرایش می‌کنند و ویراستاران و دبیران تحریریه در مورد وضوح، روند و انسجام موضوع و متن کتاب نظرات خود را ارائه می‌دهند.

می‌توانید از طریق انتشارات و مطبوعات کوچک یا از طریق Publishers Marketplace و سایر سایت‌های مرتبط با مشاغل نویسندگی کار پیدا کنید. گزینه دیگر این است که به طور فریلنسری کار ویرایش خود را شروع کنید. حال که با ۵ راه برای کسب درآمد از خواندن کتاب آشنا شدید می‌توانید از خدمات نقد درآمد ارزی سایت اول پرداخت استفاده کنید.

امتیاز 1.9/5 - از 14 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT