کسب درآمد ارزی از خواندن و نقد کتاب

کسب درآمد ارزی از خواندن و نقد کتاب

زمان مطالعه 7 دقیقه

آیا به خواندن کتاب علاقه دارید؟ آیا می‌خواهید درآمد کسب کنید؟ شاید بتوانید شغلی را پیدا کنید در ازای انجام فعالیت‌هایی که دوست دارید، به شما پول بپردازند. در ادامه با لیستی از شرکت‌هایی که برای خواندن کتاب به شما پول می‌پردازند آشنا خواهید شد. مشارکت با یکی از این شرکت‌های نقد کتاب یک راه خوب برای کسب درآمد ارزی از خواندن و انجام کاری است که دوست دارید.

کسب درآمد ارزی از خواندن و نقد کتاب

درآمد ارزی از خواندن نقد کتاب

در زیر لیستی از شرکت‌هایی که برای نقد کتاب پول نقد می‌پردازند موجود است. توجه داشته باشید که همه‌ی شرکت‌ها به این روش به منتقدان پرداخت نمی‌کنند.

۱. Kirkus Media

Kirkus Media شرکتی است که در درجه اول در زمینه نقد کتاب تخصص دارد. این شرکت منتقدان ادبی را برای خواندن کتاب و نوشتن نقد آن در حدود ۳۵۰ کلمه استخدام می‌کنند. اگر می‌خواهید برای این شغل در نظر گرفته شوید، باید رزومه و نمونه‌های نوشتاری و لیستی از نقد‌های تخصصصی خود را برای این شرکت ارسال کنید. افزودن استعداد‌ها یا تجربیات در رزومه نیز بسیار کمک کننده خواهد بود.

این شرکت گاهی اوقات سردبیر و ویراستاران را نیز استخدام می‌کند، پس شما با Kirkus سه فرصت دارید که در ازای خواندن کتاب درآمد دریافت کنید.

۲. باشگاه کتاب آنلاین Online Book Club

شرکتی است که بسته به تعداد صفحات کتاب و… بین ۵ تا ۶۰ دلار برای نقد کتاب می‌پردازد. این شرکت به دنبال نقد صادقانه کتاب‌هایی است که برای اعضا ارسال می‌کنند و عضویت در آن رایگان است. Online Book Club بدون هیچ هزینه‌ای کتاب برای شما ارسال می‌کند. شما باید اولین نقد خود را به صورت رایگان برای Online Book Club انجام دهید تا شرکت تشخیص دهد که آیا برای موقعیت شغلی ویراستاری کتاب مناسب هستید یا خیر. برای نقد‌های بعدی که برای Online Book Club انجام می‌دهید، به شما دستمزد پرداخت می‌شود.

۳. Publishers Weekly

درآمد ارزی از خواندن

Publishers Weekly یک مجله خبری هفتگی است که به تجارت نشر کتاب می‌پردازد. وب سایت آن‌ها دارای یک صفحه شغلی است که شامل اطلاعات شغلی برای ویراستاران، مدیر تحریریه و منتقدان کتاب است.

با این حال، آن‌ها گاهی به دنبال منتقد کتاب نیز می‌گردند. به کلیه منتقدان استخدام شده در Publishers Weekly مبلغی به عنوان پاداش پرداخت می‌شود، اما میزان این مبلغ در سایت نامشخص است. این شرکت به دنبال انتشار نقد‌هایی برای انواع کتاب‌های داستان (از جمله رمان‌های گرافیکی) و غیر داستانی است.

Publishers Weekly خواستار نقد کتاب‌های منتشر شده به طور سنتی و شخصی است. اگر می‌خواهید برای موقعیت شغلی منتقد کتاب درخواست بدهید، باید یک رزومه برای شرکت و همچنین یک نمونه نقد ۲۰۰ کلمه‌ای از کتابی که اخیراً منتشر شده است را ارسال کنید.

۴. The U.S. Review of Books

The U.S. Review of Books شرکتی است که نقد هزاران کتاب را در ژانر‌های مختلف منتشر می‌کند. این شرکت به طور مرتب به دنبال منتقدانی است که نقد‌های ۲۵۰-۳۰۰ کلمه‌ای بنویسند تا در سایت شرکت انتشار دهند. هنگامی که آن‌ها کتاب‌های موجود را برای نقد در وب سایت شرکت قرار می‌دهند می‌توانید درخواست نقد خود را برای آن ها ارسال نمایید.

۵. Women’s Review of Books

کسب درآمد ارزی از خواندن نقد کتاب

از دیگر نشریه‌هایی که می‌توان از آن درآمد ارزی از خواندن و نقد کتاب داشت Women’s Review of Book است، Women’s Review of Book نشریه‌ای است که کتاب‌های نوشته شده توسط زنان یا درباره زنان را نقد می‌کند. این سایت با همکاری انتشارات Old City در فیلادلفیا در مراکز زنان Wellesley و درکالج Wellesley قرار دارد. شما باید رزومه و نمونه‌ای از نقد‌های منتشر شده خود و کاور لتر را برای درخواست شغلی برای شرکت ارسال کنید. و به این معنا نیست که آن‌ها کسانی را که نقد‌های منتشرشده نداشته باشند را نپذیرند، اما مهم است که نمونه نقد‌های شما جالب توجه، قابل تأمل و در دسترس مخاطبان علاقه مند باشد.

به موقع بودن و حرفه‌ای بودن دو ویژگی مهم برای منتقدان است. اکثر منتقدان برای هر کلمه چهارده سنت دریافت می‌کنند و این شرکت از پیشنهادات برای نقد کتاب نیز استقبال می‌کند.

۶. Upwork

Upwork، یک شبکه فریلنسینگ است که فریلنسر‌ها را با افرادی که به کمک نیاز دارند وصل می‌کند، ممکن است موقعیت‌هایی را برای نوشتن نقد در مورد کتاب‌ها برای وب سایت‌ها یا وبلاگ‌ها ارائه دهد. Upwork هزاران شغل مختلف را ارائه می‌دهد، مشاغل مربوط به نقد کتاب اغلب به عنوان پیمانکار مستقل حقوق می‌گیرند، شما می‌توانید از این سایت با پیدا کردن شغل‌های مختلف دست به کسب درآمد ارزی از خواندن و نقد کتاب بزنید.

دریافت کتاب رایگان به عنوان دستمزد

درآمد ارزی از خواندن و نقد کتاب

برخی از سایت‌هایی که به دنبال نقد کتاب هستند، به شما پول نقد پرداخت نمی‌کنند، در عوض یک نسخه چاپی رایگان از کتابی را که نقد کرده‌اید به شما می‌دهند و شما را از خرید کتاب بی‌نیاز می‌کنند.

در زیر لیستی از برخی سایت‌ها که کتاب‌های رایگان را برای نقد کردن و نگه داری برای شما ارسال می‌کنند، آورده شده است:

۷. Bethany House

Bethany House ناشری است که بر انتشار کتاب‌هایی که تاریخ مسیحیت را نشان می‌دهند، تمرکز دارد. این شرکت نیاز به افرادی دارد که برای آن ها نقد بنویسند و وبلاگ شخصی را داشته باشند و نقد‌های  Bethany  Houseرا در وبلاگ خود قرار دهند. به عنوان یک منتقد کتاب برای Bethany House، نقد شما باید شامل حداقل ۷۵ واژه (بدون خلاصه داستان) باشد و آن را در وبلاگ شخصی خود و در یک وب سایت خرده فروشی مانند آمازون یا بارنز و نوبل منتشر کنید.

این شرکت منتقدان را بر اساس اولین اولیت در پاسخگویی انتخاب می‌کند. Bethany House هر ماه یک کتاب داستان و یک کتاب غیر داستانی از کتاب‌های موجود برای نقد می‌فرستد. هر منتقد تأیید شده‌ای که زودتر از بقیه پاسخ بدهند یک نسخه از کتاب را برای نقد کردن دریافت می‌کنند. توجه داشته باشید که آن‌ها تعداد محدودی از هر نسخه از كتاب‌هایی را كه نیاز به نقد دارد، موجود دارند. بنابراین باید عملکرد سریعی داشته باشید اگر می‌خواهید پس از انتشار لیست‌ها به عنوان منتقد یک کتاب پذیرفته شوید.

۸. Book Browse

کسب درآمد ارزی از خواندن نقد

Book Browse یک “مجله آنلاین برای دوستداران کتاب” است که نقد‌ها و اطلاعات دیگری را منتشر می‌کند. آن‌ها به دنبال منتقدانی هستند که در ازای نقد، کتاب رایگان می‌خواهند. اعضا بسته به اینکه چند ناشر کتاب را به Book Browse ارسال کند، با زمانبندی متفاوتی کتاب را دریافت می‌کنند. فرصت‌های نقد از هر سه ماه تا بیشتر وگاهی کمتر برای افراد وجود دارد.

۹. Chicago Book Review

Chicago Book Review یک سایت ادبی محبوب با هدف برجسته‌سازی “دنیای انتشارات شیکاگو و کتاب‌‌های بزرگی که تولید می‌‌کند” است. این سایت نقد بسیاری از کتاب‌های تازه تولید از شرکت‌های انتشارات کتاب شیکاگو را به اشتراک می‌گذارد. این شرکت به دنبال منتقدانی است که یک نقد با کیفیت، سنجیده و با نوشتار عالی ارائه دهند یعنی فراتر از نوشتن مواردی مانند “من این کتاب را دوست دارم! “و” چه کتاب عالی! “.

اگر علاقه‌مند به نوشتن نقد و بررسی دقیق کتاب و دریافت کتاب رایگان برای این کار هستید، رزومه و نمونه نوشته‌های خود را برای Chicago Book Resum ارسال کنید.

۱۰. Moody Press

کسب درآمد ارزی از خواندن

ناشران Moody Press به منتقدان کتاب‌هایی که شرکت آن‌ها منتشر می‌کند به جای پول نقد به طور رایگان کتاب می‌دهد. همانند ناشران Bethany ،Moody خواهان منتقدانی است که دارای وبلاگ شخصی هستند و مایلند نقد‌های کتاب های‌شان را در آن وبلاگ و همچنین در یک سایت خرده فروشی مانند آمازون به اشتراک بگذارند.

بعد از اینکه درخواست آنلاین خود را ارائه دادید و به عنوان یک منتقد پذیرفته شدید، می‌توانید کتاب‌هایی را که برای نقد کردن در دسترس هستند، بخوانید. منتقدان می‌توانند هر بار یک عنوان را برای نقد انتخاب کنند تا برای آن‌ها ارسال شود. هنگامی که انتخاب خود را انجام دادید، moody کتاب‌ها را در مدت ۷ تا ۱۰ روز از طریق خدمات پستی ایالات متحده برای شما ارسال می‌کند. شما باید نقد خود را در مدت زمان ۶۰ روز بعد از دریافت کتاب ارسال کنید.

۱۱. Net Galley

Net Galley به دنبال کتابداران، کتابفروشان، معلمان، منتقدان و وبلاگ نویسانی است تا کتاب های تبلیغ شده در سایت Net Galley را بخوانند و برای آن‌ها نقد بنویسند. توجه داشته باشید که Net Galley در ازای نقد فقط نسخه‌های دیجیتالی کتاب را به شما می‌دهد.

۱۲. New Pages

New Pages سایتی برای “خوانندگان متعهد و نویسندگان خلاق” است. اگر دوست دارید کتاب بخوانید، می‌توانید برای ارسال پیشنهاد کتاب‌هایی که می‌خواهید بخوانید یا برایشان نقد بنویسید، ثبت نام کنید تا نسخه‌ای از کتاب را برای شما ارسال کنند.

این شرکت به دنبال استخدام منتقدانی است که بتوانند یک نقد جذاب و به زبانی آسان برای خواندن و در عین حال زیرکانه بنویسند. نقد‌های صادقانه مهم هستند، اما آن‌ها ترجیح می‌دهند نقد‌ها درباره کتاب‌هایی که دوست دارید باشند و نه درباره کتاب‌هایی که چندان عالی نیستند.

۱۳. My Reader Rewards Club

کسب درآمد ارزی از خواندن کتاب

My Reader Rewards Club یک برنامه پاداش از ناشران Tyndale و NavPress است. با استفاده از این باشگاه جوایز، می‌توانید امتیاز کسب کنید و کتاب رایگان دریافت کنید. شما می‌توانید از طریق Tyndale Publishers و وب سایت‌های NavPress امتیاز کسب کنید. و همچنین می‌توانید با دعوت از دوستان یا نظرسنجی نیز امتیاز بدست آورید. سپس با امتیازات خود برای دریافت محصولات رایگان از جمله کتاب اقدام کنید.

تصور کنید به یکی از سرگرمی‌های مورد علاقه خود مانند خواندن کتاب بپردازید و برای این کار حقوق دریافت کنید. پس می‌توانید با مراجعه به این وب سایت‌ها شغل مورد نظر خود را پیدا کنید. شما حتی می‌توانید از فروش کتاب خود در آمازون درآمد ارزی بدست بیاورید. حال که با کسب درآمد ارزی از خواندن و نقد کتاب آشنا شدید می‌توانید از خدمات نقد درآمد ارزی سایت اول پرداخت استفاده کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT