کارنامه دولینگو (Duolingo) چگونه است و چه مواردی را نشان می‌دهد؟

زمان مطالعه 3 دقیقه

هدف دولینگو (Duolingo) این است که آزمونی را طراحی کند که برای کشورهای در حال توسعه ارزان باشد و هم از هر نقطه از دنیا بتوان با داشتن اینترنت آزمون داد و هم معیار سنجش سطح زبان بر اساس الگوهای استانداردتری پیش رود. کارنامه دولینگو (Duolingo) الگویی متفاوت از آزمون‌های TOEFL و IELTS و PTE دارد. پیش‌تر در مورد تفاوت‌های کلی دولینگو با تافل و آیلتس صحبت کرده‌ بودیم.

کارنامه دولینگو (Duolingo) چگونه است؟

کارنامه دولینگو (Duolingo)

آزمون دولینگو که طراحی آقای Luis von Ahn است و از طرفی ایشان که یک فرد نخبه و خلاق در اختراع reCAPTCHA، سیستم دیجیتال سازی متن‌های ناخوانا چاپی، از پیشرو‌های حوزه Crowdsourcing و همچنین سیستم آموزش زبان دولینگو می‌باشد؛ پس می‌توان انتظار داشت کارنامه این آزمون هم متفاوت از کارنامه‌های سنتی باشد.

آزمون زبان انگلیسی دولینگو، آزمونی انطباقی (ADAPTIVE) است که سطح زبان انگلیسی افرادی که زبان انگلیسی زبان مادری‌شان نیست را می‌سنجد که یعنی آزمون پرسش به پرسش جلو می‌رود. در یک آزمون انطباقی هر پرسش بر اساس عملکرد داوطلب در پرسش قبلی در برابر وی ظاهر می‌شود. در واقع آزمون دولینگو براساس توانایی شما در زبان انگلیسی سوالاتش را طراحی می‌­کند، بنابراین در مقایسه با آزمون­‌های سنتی، به طور دقیق‌­تر و کارآمدتری مهارت‌ها را مورد ارزیابی قرار می­‌دهد و کارنامه هم متفاوت‌تر است.

تطبیقی و کامپیوتری بودن آزمون دولینگو سبب می‌شود، نحوه نمره­‌دهی این آزمون کاملا اتوماتیک و سریع باشد. اما هیچ اطلاعاتی در مورد چگونگی نمره‌­دهی برای سوالات خواندن و صحبت کردن در دسترس نیست، اما احتمالا نمره این نوع از سوالات آزمون دولینگو براساس الگوریتمی محاسبه می­‌شود که شامل:

۱) سرعت صحبت کردن یا جواب دهدی به پاسخ‌ها

۲) مدت زمان مکث­‌ها در میانه تکمیل مباحث یا صحبت کردن

۳) زیر و بمی صدا و لهجه

در این آزمون از ۱۰ تا ۱۶۰ به شرکت کننده نمره داده می‌شود. نمرات در ۴ سطح، دانش و مهارت شرکت کننده را تعیین می‌کند. برای دیدن سطح‌های نمره‌ها می‌توانید وارد بخش نمره آزمون دولینگو شوید.

ریز نمرات آزمون دولینگو شامل چه بخش‌هایی است؟

ریز نمرات کارنامه دولینگو (Duolingo)

نحوه نمره‌دهی در آزمون Duolingo با بقیه آزمون‌های بین‌المللی متفاوت است و شامل ۴ مورد می‌شود که عبارت است از: Literacy و Comprehension و Conversation و Production می‌شود. نتایج ریز نمراه حاصل محسابات پیچیده ترکیب سوالات مختلف آزمون است.

Literacy: این بخش از زبان انگلیسی به معنای لغوی سواد و دانش زبان انگلیسی اشاره دارد.

Comprehension: این بخش از زبان انگلیسی به معنای توانایی درک مطلب اشاره دارد.

Conversation: این بخش به معنی توانایی مکالمه و روان صحبت کردن شما در زبان انگلیسی می‌باشد.

Production: این بخش به معنی توانایی شما در بسط دادن موضوعات و بیان آن در زبان انگلیسی می‌باشد.

ارسال کارنامه با فایل مهارت دولینگو چیست؟

مصاحبه کارنامه دولینگو (Duolingo)

در بخش سوم آزمون دولینگو که Video Interview & Writing Sample نام دارد، یک مصاحبه ویدئویی و یک نمونه از Writing از شما گرفته می‌شود که در نمره کارنامه بی‌تاثیر است ولی می‌توان به همراه نمره کارنامه، آن را برای استاد یا دانشگاه فرستاد. در حقیقت فرصت نشان دادن توانایی شما در زبان انگلیسی با ارسال مصاحبه ویدئویی و یک نمونه از Writing شما را فراهم می‌سازد. اما در آزمون تافل و آیلتس فقط کارنامه به صورت عددی با ریز نمرات هر مهارت ارسال می‌شود.

حال که با مدل کارنامه دولینگو (Duolingo) آشنا شدید، در صورتی که قصد ثبت نام آزمون دولینگو (Duolingo) و شرکت در آن را دارید، برای پرداخت هزینه ارزی ثبت نام، می‌توانید از خدمات ثبت نام آزمون‌های بین المللی مجموعه اول پرداخت استفاده نمایید. علاوه بر این، پرداخت اپلیکشن فی و پرداخت تعیین وقت سفارت از دیگر خدمات اول پرداخت است. با توجه به اینکه شما در ایران می خواهید امتحان دهید باید پرداخت با ویزا یا مستر کارت صورت گیرد.

خرید با ویزا و مستر کارت

امتیاز 5/5 - از 3 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT