نکات آموزش آزمون دولینگو (Duolingo)

مهمترین نکات آموزش آزمون دولینگو (Duolingo) | پرداخت هزینه آزمون دولینگو

زمان مطالعه 6 دقیقه

Duolingo یک برنامه جذاب برای یادگیری زبان است. سیستم آموزش این برنامه با جملات متنوع و تکرار آن یادگیری زبان را یک الگوی رفتاری تبدیل میکند. اگر نحوه استفاده درست از دولینگو را بدانید قطعا با آن میتوانید زبان را یاد بگیرید. در ادامه با نکات آموزش آزمون دولینگو (Duolingo) با ما همراه باشید.

مهمترین نکات آموزش آزمون دولینگو (Duolingo)

بررسی کامل Duolingo Basics

Duolingo در سال 2012 راه اندازی شد و فقط سه زبان را آموزش میداد. اکنون بیش از 30 زبان از جمله زبان های افسانه ای مانند کلینگان از Star Trek و High Valyrian از Game of Thrones ارائه میدهد. اگر با این برنامه آشنا نیستید، ابتدا برخی از اصول یادگیری زبان را به صورت خلاصه توضیح میدهیم.

Duolingo شما را ترغیب می‌کند که با سر زدن روزانه و تکمیل کردن دروس، streak خود را حفظ کنید و ادامه دهید. شما همچنین با سایر کاربران در تابلوهای امتیازات رقابت می‌کنید و می‌توانید با دوستان خود شبکه‌ای ایجاد کنید تا یکدیگر را تشویق کنید و نکات زبان را به اشتراک بگذارید.

ماموریت Duolingo “رایگان و قابل دسترس کردن آموزش با کیفیت بالا برای همه” است، بنابراین نسخه اولیه و بیسیک این برنامه رایگان است. اشتراک پولی Duolingo Plus تبلیغات را حذف می‌کند، قلب (heart) نامحدودی به شما می‌دهد، امکان یادگیری آفلاین را فراهم می‌کند و چند ویژگی سرگرم‌کننده دیگر دارد. همه نکاتی که در ادامه به آن اشاره میکنیم در نسخه رایگان کار می کنند.

برخی از زبان‌آموزان میگویند که سیستم قلب Duolingo شما را به دلیل پاسخ‌های اشتباه تنبیه می‌کند و با محدود کردن تعداد اشتباهات مانع پیشرفت شما میشود. اما در ادامه خواهیم دید که این گونه نیست.

این پلتفرم از تکرار و حفظ کردن برای آموزش زبان‌های جدید استفاده می‌کند و بر روی گرامر تمرکز ندارد. به همین دلیل باید در کنار دولینگو از یک برنامه برای یادگیری گرامر زبان به عنوان مکمل استفاده کنید.

  •  زبان های الفبای لاتین را یاد بگیرید

اگر انگلیسی صحبت می کنید، Duolingo در حال حاضر بیش از 30 زبان دارد که می توانید در «دوره ها» شرکت کنید. زبان‌هایی که کمتر رایج هستند ممکن است برای زبان آموزان کنجکاو جذاب‌تر باشند، اما مراقب باشید تعداد کمی از این زبان‌ها از الفبای غیر لاتین استفاده می‌کنند که عبارتند از ژاپنی، عبری و کره ای.

این زبان ها نه تنها یادگیری زبان را سخت‌تر می‌کند، بلکه می‌تواند مشکلاتی برای دستگاه شما ایجاد کند. خوشبختانه هر دو سیستم عامل اندروید و iOS تایپ به زبان های دیگر را با صفحه کلید خود آسان کرده است. در اندروید مسیر Settings > System > Languages & input را دنبال کنید و زبان های دیگر را اضافه کنید.

نکات آموزش آزمون دولینگو (Duolingo)

نکات آموزش آزمون دولینگو (Duolingo)

نکات آموزش آزمون دولینگو (Duolingo)

نکات آموزش آزمون دولینگو (Duolingo)

برای آیفون به Settings > General > Keyboards بروید و روی Add New Keyboard بزنید. یک زبان را از لیست انتخاب کنید، سپس روی نماد Globe در پایین سمت چپ بزنید.

با اینکار زبان صفحه کلید را تغییر میکند ولی زبان عملکرد موبایل ثابت می ماند. بنابراین پس از اتمام تمرینات زبان، به راحتی میتوانید زبان صفحه کلید را عوض کنید. اگر میخواهید به زبانی تایپ کنید که گوشی شما از آن پشتیبانی نمی‌کند، میتوانید یک صفحه کلید جایگزین را در فروشگاه App یا Google Play پیدا کنید. اما ممکن است صفحه‌کلید با Duolingo سازگار نباشند.

  • صفحه کلید دستگاه خود را بشناسید

اگر با زبان‌های دیگری مانند فرانسوی، اسپانیایی و آلمانی آشنایی دارید، قطعا میدانید این زبان‌ها در الفبای اصلی با زبان انگلیسی مشترکند، اما در برخی کاراکترها مانند حروف صدادار تاکیدی تفاوت دارند. برای دسترسی به این کاراکترها نیازی به استفاده از صفحه کلید دیگری ندارید. در اکثر صفحه‌کلیدهای اندروید و iOS، با نگه‌داشتن کلیدها، یک منو باز می‌شود که به شما امکان می‌دهد نسخه‌های دیگر آن کاراکتر را انتخاب کنید.

دانستن اینکه کجا می توانید این کاراکترهای خاص را در دستگاه خود پیدا کنید، به شما کمک می کند بیشترین استفاده را از Duolingo برای یادگیری این زبان ها ببرید.

نکات آموزش آزمون دولینگو (Duolingo)

نکات آموزش آزمون دولینگو (Duolingo)

نکات آموزش آزمون دولینگو (Duolingo)

نکات آموزش آزمون دولینگو (Duolingo)

  • گرامر را یاد بگیرید

Duolingo در درجه اول از طریق حفظ کردن و تکرار زبان را یاد میدهد. کلماتی را که در عبارات مختلف ارائه می‌دهد باعث میشود کلمات دیگر را نیز یاد بگیرید. این سیستم آموزش برای زبان هایی با ساختار جمله مشابه انگلیسی مانند آلمانی بسیار مفید است. اگر زبان را از طریق کلاس یا با کمک سایر کتاب‌های درسی یاد می‌گیرید، Duolingo بهترین منبع برای افزایش دایره کلمات است.

اگر می‌خواهید زبان را بیشتر یاد بگیرید، وبلاگ Duolingo گاهی مقالاتی پست میکند که همیشه در برنامه وجود ندارد.

وقتی Duolingo متوجه می‌شود که به دلیل قوانین زبانی مختلف سؤالات را اشتباه متوجه میشوید، با یک درس کوچک به شما کمک کند. دریافت این درس ها باعث از دست دادن یک قلب میشود اگر اشتراک پریمیوم را نداشته باشید، می تواند مشکل ساز شود.

  • سیستم دولینگو را بشناسید

هر کاربر به صورت پیش فرض روزانه 5  heartدارد. مگر اینکه Duolingo Plus داشته باشید که به شما قلب های نامحدودی میدهد.

فرض کنید دولینگو به هشدار یادآور برای شما فرستاده است که درس را بعد از شام انجام دهید، اما با دوستان خود بیرون رفته اید. دولینگو دوباره برای شما یک هشدار ارسال میکند.

اگر شب قلب آخر خود را از دست بدهید، تا شب بعدی قلب شما پر نخواهد شد. یک راه حل این است که همیشه درس خود را در یک زمان معین انجام دهید، اما این تنها راه نیست. اگر روی نماد قلب در گوشه سمت چپ بالای صفحه ضربه بزنید، می‌توانید قلب‌های بیشتری را با انجام تمرین‌ها به دست آورید یا با امتیازهایی که قبلاً با تکمیل درس‌ها کسب کرده‌اید، قلب‌های بیشتری بخرید. همچنین می‌توانید نماد فروشگاه در سمت راست پایین را انتخاب کنید تا Streak Freeze فعال کنید. اگر این آیتم را فعال کنید و 24 ساعت برنامه‌ی روزانه را انجام ندهید، استریک (Streak) شما تغییر نخواهد کرد.

نکات آموزش آزمون دولینگو (Duolingo)

نکات آموزش آزمون دولینگو (Duolingo)

نکات آموزش آزمون دولینگو (Duolingo)

نکات آموزش آزمون دولینگو (Duolingo)

  • یادگیری حداقل دو زبان

این مورد را چندین نفر از افراد موفق در فروم Duolingo توصیه کرده اند و چند دلیل برای این کار وجود دارد.

چالش بیشتر یعنی یادگیری بیشتر

مدیریت چند زبان شما را کمی بیشتر به چالش می کشد. اینکار ممکن است سخت باشد، اما می تواند به شما در یادگیری کمک کند. علاوه بر این بسیاری از زبان‌ها ارتباط نزدیکی با هم دارند. به عنوان مثال زبان فرانسوی، ایتالیایی و اسپانیایی همه بر اساس لاتین هستند. بنابراین اگر در حال یادگیری هر یک از این زبان ها هستید، لاتین را دومین زبان خود کنید. هلندی، دانمارکی، سوئدی و نروژی همگی بر اساس زبان آلمانی هستند. بنابراین اگر در حال یادگیری هر یک از آنها هستید، زبان آلمانی میتواند زبان دوم خوبی باشد.

استفاده بهتر از قلب ها

یک دلیل دیگر برای یادگیری زبان دوم “اقتصاد قلب” یا heart economy است. اگر چند درس را در زبان اصلی خود گذرانده اید و فقط یک یا دو قلب برای شما باقی مانده است و میخواهید همچنان ادامه دهید. میتوانید از زبان دوم استفاده کنید. از آنجایی که زبان دوم زبان اصلی شما نیست، باید از آن عقب تر باشید و درس های آن آسان تر باشد. با این کار به جای اینکه همه آنها را در یک درس سخت تر که روز بعد باید تکرار کنید از دست بدهید، با قلب های کمتری جلوتر بروید.

از Duolingo نهایت استفاده را ببرید

اکنون چند نکته کلیدی برای یادگیری بهتر در Duolingo را یاد گرفتید. هنگام یادگیری یک زبان بازده بسیار مهم است، بنابراین نباید زمان خود را روی مراحل غیر ضروری تلف کنید. البته Duolingo مخالفان خود را نیز دارد که اکثرا نحوه استفاده درست از دولینگو را نمیدانند. ما نمی‌توانیم به شما بگوییم که Duolingo برای شما مناسب است یا خیر، اما اگر قبلاً از استفاده نکرده اید، سعی کنید چند دقیقه با رعایت این نکات از آن استفاده کنید.

منبع : makeuseof

امتیاز 5/5 - از 4 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT