استفاده بهتر از Duolingo

7 راه برای استفاده بهتر از Duolingo

زمان مطالعه 5 دقیقه

Duolingo یک برنامه‌ی عالی برای یادگیری یک زبان جدید است، اما بسیاری از کاربران به طور صحیح از این برنامه استفاده نمی‌کنند. در این مطلب استفاده بهتر از Duolingo را یاد بگیرید.

به همین دلیل نمی توانند بهترین استفاده را از درس های خود ببرند. اغلب افراد از روشی نادرستی استفاده می‌کنند یا زمان کافی برای یادگیری صرف نمی کنند. بسیاری از افراد نیز فقط از دولینگو برای آموزش زبان استفاده میکنند. در حالی که باید از دیگر منابع آموزشی نیز استفاده کنید.

آیا احساس می کنید از Duolingo بیشترین استفاده را نمی‌برید؟ در این مقاله نکاتی برای یادگیری بهتر زبان را توضیح میدهید. با ما همراه باشید.

1.استفاده بهتر از Duolingo: زمان زیادی را صرف یادگیری کنید

نیازی نیست هر روز ساعت ها در Duolingo در حال یادگیری باشید. در واقع باید مدت زمان مناسبی را به یادگیری اختصاص دهید.

با کامل کردن هر تمرین مقداری XP به شما تعلق می‌گیرد. به محض اینکه به XP 10رسیدید از سیستم خارج شوید. برای بهینه سازی فرایند یادگیری خود، هر روز بین 15 تا 30 دقیقه را به آن اختصاص دهید.

سعی کنید زمان آموزش را در طول روز تقسیم کنید. برای مثال پنج دقیقه در صبح، پنج دقیقه ظهر و پنج دقیقه دیگر در عصر را صرف یادگیری کنید.

برای انگیزه بیشتر برای یادگیری، میتوانید اهداف روزانه تعیین کنید. برای اینکار مراحل زیر را انجام دهید:

  • وارد پروفایل خود شوید و تنظیمات را انتخاب کنید.
  • برای ویرایش هدف روزانه به پایین صفحه بروید.
  • از بین گزینه‌های Casual، Regular، Serious و Intense یکی را انتخاب کنید.
  • روی Save بزنید.

2. از منابع دیگر به جز Duolingo استفاده کنید

برخی از کاربران بیش از حد به برنامه دولینگو متکی هستند و فقط از این برنامه برای یادگیری زبان استفاده می‌کنند.

اگر فقط از یک منبع آموزشی استفاده کنید، خود را محدود خواهید کرد. به جای اینکه Duolingo را به عنوان تنها منبع خود انتخاب کنید، از آن به عنوان مکمل در کنار سایر برنامه‌های آموزشی استفاده کنید.

از منابع دیگر به جز Duolingo استفاده کنید

از منابع دیگر به جز Duolingo استفاده کنید

در کنار Duolingo می‌توانید مهارت‌های زبانی خود را با برنامه‌های مشابه مانند Babbel تقویت کنید. علاوه بر کتاب‌های درسی می‌توانید از کانال‌های یوتیوب، پادکست‌ها، سریال‌های نتفلیکس و وبلاگ‌ها نیز استفاده کنید.

3. هنگام تمرین از برنامه خارج نشوید

وقتی در Duolingo هستید، ماندن در برنامه تا زمانی که درس خود را کامل کنید ضروری است. اگر هنگام تمرین به صفحه اصلی خود برگردید، ممکن است برنامه شما را از درس خارج کند. در این صورت XP دریافت نخواهید کرد و باید دوباره شروع کنید. در صورت مواجه شدن با یک باگ میتوانید Duolingo ببندید.

4. از صفحه کلید زبان مقصد خود استفاده کنید

هنگام استفاده از Duolingo استفاده از صفحه کلید زبان مقصد ضروری نیست. اما انجام این کار درس های شما را بسیار آسان تر می کند.

استفاده از صفحه‌کلید زبانی که در حال آموزش آن هستید باعث می‌شود به لهجه‌ها و کاراکترهای منحصربه‌فردی که به زبان انگلیسی در دسترس نیستند دسترسی داشته باشید. همچنین اشتباهات تایپی را به حداقل می رساند.

برای تغییر زبان صفحه کلید:

  • به Settings > General > Keyboard بروید.
  • وارد کیبورد شوید.
  • به Add New Keyboard بروید.
  • زبانی را که می خواهید اضافه کنید انتخاب کنید.

ممکن است نیاز باشد موبایل خود را ریست کنید. اگر هنوز نمی‌توانید صفحه‌کلید را ببینید، مراحل زیر را امتحان کنید:

  • به مسیر Settings > General > Language & Region بروید.
  • زبان گوشی خود را تغییر دهید.

5.استفاده بهتر از Duolingo: مرور کنید

کامل کردن یک سطح به این معنی نیست که کار شما تمام شده است. برای یادگیری یک زبان تکرار امری ضروری است. دور‌ه‌هایی را که مشکل داشتید دوباره مرور کنید و درس ها را تکرار کنید تا زمانی که واژگان را کامل یاد بگیرید.

همچنین می توانید با استفاده از برنامه وب Duolingo بخش‌هایی را که عملکرد ضعیف‌تری داشتید ببینید. به More > Words بروید و فهرست واژگان خود را مرور کنید. در لیست واژگان فهرستی از کلمات و مدت زمانی که از آخرین تمرین آنها می گذرد را مشاهده خواهید کرد.

6.استفاده بهتر از Duolingo: تمرینات و درس‌ها را درک کنید

هنگام استفاده از Duolingo، قبل از این که وارد سطوح بعدی شوید مطمئن شوید سطح قبلی را کاملا درک کرده‌اید.

به عنوان مثال اگر در حال یادگیری زبان آلمانی هستید، باید بدانید چه زمانی باید از Der and Die استفاده کنید؟ یا در فرانسوی چه زمانی باید از Le و La استفاده کرد؟

تمرینات و درس‌ها را درک کنید

تمرینات و درس‌ها را درک کنید

برای اینکه بفهمید چه زمانی باید از هر کلمه و عبارت استفاده کنید دو انتخاب دارید. اولین مورد این است که مرحله قبلی را انجام دهید و مرتباً واژگان و درس‌ها را مرور کنید.

همچنین می توانید جملات خود را یادداشت کنید و سعی کنید از کلماتی که یاد میگیرید در عبارات خود استفاده کنید.

با صرف زمان برای درک آنچه می‌آموزید به جای به حفظ کردن کلمات، می‌توانید از آنچه یاد گرفته‌اید در موقعیت‌های واقعی استفاده کنید تا کاربرد عبارات و واژگان را درک کنید.

7.استفاده بهتر از Duolingo: فقط روی درخت Duolingo تمرکز نکنید

درخت Duolingo هسته هر دوره زبان در این پلتفرم است. با این حال گزینه های زیادی دارید می توانید از آنها استفاده کنید.

زبان‌های فرانسوی و اسپانیایی پادکست‌های جالبی برای زبان آموزان انگلیسی دارند. همچنین زبان‌های آلمانی، اسپانیایی و فرانسوی دارای ویژگی Stories هستند.

این استوری‌ها به شما امکان می‌دهند دستور زبان را تمرین کنید و دایره‌ی واژگان خود را تقویت کنید.

فقط روی درخت Duolingo تمرکز نکنید

فقط روی درخت Duolingo تمرکز نکنید

اگر زبانی که میخواهید یاد بگیرید ویژگی استوری را ارائه می‌دهد، می‌توانید با رفتن به بخش Stories شروع به بررسی آن‌ها کنید.

همچنین می توانید از تب Events دورهمی‌ها و رویدادهای آنلاین را پیدا کنید و با بقیه کاربران ارتباط برقرار کنید. برای اطلاع از رویدادهای پیشنهادی به More > Events بروید.

فقط روی درخت Duolingo تمرکز نکنید

فقط روی درخت Duolingo تمرکز نکنید

هر دوره Duolingo دارای یک تالار گفتگو، فرهنگ لغت و چارت واژگان است. صرف نظر از اینکه چه زبانی را یاد می‌گیرید، باید از این قابلیت‌ها نیز استفاده کنید.

با شرکت در تالارهای گفتگو علاوه بر تقویت مهارت‌های زبانی خود، با دیگران نیز ارتباط برقرار خواهید کرد و می‌توانید چند دوست جدید برای یادگیری زبان پیدا کنید.

تجربه یادگیری زبان خود را با Duolingo به حداکثر برسانید

Duolingo یک پلتفرم محبوب یادگیری زبان است. هر دوره شامل واژگانی زیادی است و کاربران میتوانند به راحتی یادگیری یک زبان جدید را به صورت رایگان شروع کنند.

اگر مبتدی نیستید نیز میتوانید از این پلتفرم استفاده کنید و با استفاده از نکاتی که در این مقاله گفتیم یادگیری خود را سرعت دهید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT