طراحی مدل های محصول

راهنمای مبتدیان برای طراحی مدل های محصول

بسیاری از طراحان از ماکاپ ها برای مفاهیم طراحی یا فروش آنلاین محصولات استفاده می کنند. اگر در طراحی یا فروش محصولات جدید هستید، ممکن است چیز زیادی در مورد ماکت ها ندانید. طراحی مدل های محصول را در ادامه بررسی کرده ایم.

ما همه چیزهایی را که باید در مورد مدل‌های محصول بدانید، جایی که می‌توانید آنها را پیدا کنید یا ایجاد کنید و اینکه چرا برای شروع باید از ماکت‌ها استفاده کنید، توضیح خواهیم داد.

با رونق چاپ بر اساس تقاضای آنلاین، ماکت‌ها برای بازارهای آنلاین رایج هستند. اما آیا ارزش استفاده از ماکاپ ها را دارد؟ برای چه چیزی می توان از آنها استفاده کرد؟ برای یافتن مطالعه را ادامه دهید.

چرا باید از موکاپ استفاده کنید

بسیاری از طراحان، چه در حال فروش یک محصول فیزیکی و چه در حال ایده‌پردازی، از ماکاپ‌ها استفاده می‌کنند. طراحان برند اغلب از ماکاپ ها برای لوازم التحریر برند یا مفاهیم برند در ارائه راهنماهای سبک برند استفاده می کنند.

استفاده از ماکت ها به راحتی روند تجسم ایده های طراحی را سرعت می بخشد و هزینه ها را کاهش می دهد، به خصوص در مراحل مفهومی که نمی خواهید هزینه یا زمان زیادی را برای ایجاد محصولات فیزیکی صرف کنید. می‌توانید قبل از تأیید بودجه یا الزامات، ایده‌ای را در بین محصولات زیادی ارائه دهید.

ماکاپ‌ها نیز به‌شدت توسط فروشندگان آنلاین مورد استفاده قرار می‌گیرند – چه فروشندگان چاپی یا دراپ‌شیپینگ، یا حتی اغلب در بازارهای آنلاین مانند آمازون، eBay، Etsy یا وب‌سایت فروشگاه بزرگ مورد علاقه شما.

می‌توانید از ماکت‌ها برای نشان دادن تنوع رنگ، ارائه محصولات دیجیتال در موارد استفاده یا زمانی که از چاپ بر اساس تقاضا استفاده می‌کنید و از نظر فیزیکی محصول را برای عکاسی ندارید، استفاده کنید.

برای چه محصولاتی می توانید از موکاپ استفاده کنید؟

هیچ محدودیتی برای نوع محصولاتی که می توانید برای آنها تهیه کنید یا ماکت بسازید وجود ندارد. هر چیزی که می توانید به صورت فیزیکی با یک لوگو یا گرافیک روی آن تولید کنید، می تواند به عنوان یک ماکت دیجیتال ساخته شود.

چه یک ماکاپ را از یکی از بسیاری از بازارهای آنلاین دانلود کنید یا ماکت خود را در Adobe Photoshop، Canva یا جاهای دیگر ایجاد کنید، به راحتی می توانید گرافیک خود را به هر محصولی که نیاز دارید اضافه کنید.

محبوب ترین انواع ماکت ها ماکت های تی شرت و سایر پوشاک لباس هستند. فروش تی‌شرت با استفاده از خدمات چاپ بر حسب تقاضا یکی از محبوب‌ترین استفاده‌ها برای ماکت‌ها است، زیرا باید آنچه را که می‌فروشید نشان دهید، اما آن را به صورت فیزیکی برای عکاسی همراه خود ندارید.

حتی بدون گرفتن عکس های خود، می توانید به صورت دیجیتالی لوازم عکاسی محصول خود را در مرحله پس از تولید اضافه کنید. این به فروش بهتر ایده کمک می کند.

انواع مدل هایی که می توانید پیدا کنید یا ایجاد کنید عبارتند از:

  • پوشاک – پیراهن، هودی، کلاه، کیف، کفش، شورت.
  • ظروف نوشیدنی – لیوان، بطری آب، فنجان قهوه.
  • آثار هنری – کاغذ چاپ شده، قطعات هنری قاب شده، پوستر.
  • لوازم التحریر – کارت ویزیت، بروشور، بسته بندی، خودکار یا مداد، سربرگ.
  • صفحه‌نمایش‌ها یا دستگاه‌ها – آیفون، اندروید، لپ‌تاپ، صفحات وب‌سایت، صفحه‌نمایش برنامه‌ها.

استفاده از موکاپ برای طرح های شما

طراحی مدل های محصول

طراحی مدل های محصول

روش های مختلفی برای استفاده از ماکت ها وجود دارد. اغلب، سایت‌های دانلود ماکت‌ها – مانند PlaceIt – دارای ژنراتورهای داخلی هستند، بنابراین نیازی نیست خودتان در نرم‌افزار طراحی، ماکت بسازید. اما برای برخی از مدل‌های ارائه شده – مانند هر مدلی که از Etsy خریداری می‌کنید – برای تکمیل تصویر ماکت به نرم‌افزار طراحی خارجی نیاز دارید.

مدل های PSD در مقابل JPEG

اگر یک فایل موکاپ PSD دانلود می کنید، برای ایجاد تصویر ماکت به Adobe Photoshop نیاز دارید. این به این دلیل است که ماکت‌های PSD از جزئیات نگاشت جابه‌جایی در نرم‌افزار فتوشاپ استفاده می‌کنند. نقشه‌های جابه‌جایی سطحی از بافت، سایه‌ها و چین‌ها یا زوایای واقعی را به گرافیک ماکت شما اضافه می‌کنند.

در حالی که ایجاد یک ماکت در فرمت PSD پیچیده تر و وقت گیرتر است، اما نتایج بهتر است. گرافیک شما زمانی که با چین‌ها یا منحنی‌های تصویر تاب می‌خورد، واقعی به نظر می‌رسد. ماکت های JPEG آنقدرها هم واقع گرایانه نخواهند بود.

طراحی مدل های محصول

طراحی مدل های محصول

هنگام دانلود یک ماکت JPEG – که برای فروشندگان Etsy محبوب است – به طور واقع بینانه فقط از عکسی از شی ای که گرافیک را روی آن اضافه می کنید استفاده می کنید. هیچ چیز خاصی در یک ماکت JPEG وجود ندارد و این کاربرد گرافیکی شماست که تعیین می کند ماکت چقدر واقعی باشد.

هنگام استفاده از ماکت JPEG، گزینه های نرم افزاری بیشتری نسبت به PSD دارید. می توانید ماکت خود را در Canva، Photoshop یا سایر نرم افزارهای ویرایش ایجاد کنید. تنها کاری که برای این نوع ماکاپ باید انجام دهید این است که گرافیک خود را در بالا اضافه کنید، اندازه آن را تغییر دهید و سپس Opacity را کاهش دهید. اگر گزینه های ترکیبی دارید – مانند فتوشاپ – باید حالت ترکیب را روی Multiply تنظیم کنید.

موکاپ های رایگان در مقابل ممتاز

با وجود مکان‌های بسیار زیادی برای دانلود یا ایجاد مدل‌ها، ممکن است تعجب کنید که آیا مدل‌های ممتاز در مقایسه با تعداد زیادی از گزینه‌های رایگان ارزش آن را دارند یا خیر.

مدل های پریمیوم اغلب، اما نه همیشه، کیفیت بالاتری دارند. این معمولاً به این معنی است که برای استفاده از ماکت ها نیز به نرم افزار با کیفیت بالاتری نیاز دارید. اگرچه همیشه اینطور نیست؛ می توانید برای یک مدل JPEG فقط یک عکس تی شرت هزینه کنید، یا می توانید چند مدل PSD رایگان برای استفاده گسترده در فتوشاپ دریافت کنید. تمایز بین مدل های رایگان یا ممتاز در استفاده از تصویر شما آشکار خواهد بود.

به عنوان مثال، به Etsy یا Pinterest بروید، و مشاهده خواهید کرد که همان تصاویر ماکت در حال استفاده و اشباع بیش از حد توسط پروفایل های مختلف کاربران هستند. اینها احتمالاً مدل‌های آزادانه موجود هستند. برای کسانی که شاید مهارت های طراحی یا زمان کافی ندارند مفید است، اما برای فردیت دادن به مدل های شما مفید نیست.

شما می توانید با گرفتن عکس های خود و افزودن گرافیک خود به موضوع در تصویر، ماکت های خود را به صورت رایگان ایجاد کنید. شما می توانید کل فرآیند را به صورت رایگان در Canva یا سایر نرم افزارهای رایگان انجام دهید. رایگان به این معنا نیست که شما باید از همان مدل‌هایی که دیگران هستند بیش از حد استفاده کنید.

استفاده از موکاپ های هوش مصنوعی

هوش مصنوعی از سال 2022 جهان را تحت تأثیر قرار داده است، از جمله اینکه چگونه می توانید ماکت بسازید. بازارهای مدل سازی مانند PlaceIt ماکت های تولید شده با هوش مصنوعی برای استفاده شما دارند. اما شما همچنین می توانید با استفاده از هوش مصنوعی در فتوشاپ بتا یک ماکت ایجاد کنید.

هوش مصنوعی یک ابزار مفید است. استفاده از هوش مصنوعی برای ایجاد ماکت به این معنی است که شما مجبور نیستید عکس‌های خود را بگیرید، نیازی به دانلود عکس‌ها ندارید و می‌توانید مطمئن شوید که ماکت‌هایتان در مقایسه با سایر مدل‌های موجود در اینترنت منحصربه‌فرد هستند.

فقط مطمئن شوید که از هوش مصنوعی برای تولید تصویر یا گرافیک قرار داده شده بر روی ماکت خود استفاده نکنید—شما باید خودتان آن را طراحی کنید، به خصوص به این دلیل که نمی توانید تصاویر هوش مصنوعی تولید شده در نرم افزار Adobe را بفروشید.

آیا موکاپ ها همیشه بهترین گزینه هستند؟

طراحی مدل های محصول

طراحی مدل های محصول

ماکت‌ها اغلب ارزان‌ترین گزینه هستند، که برای اهداف تجاری معمولاً به معنای بهترین گزینه است. اما اگر برای محصولاتی که از نظر فیزیکی دارید یا دارید، ماکت می‌سازید، اصلاً استفاده از ماکت‌ها منطقی نیست.

اگر بتوانید از یک محصول واقعی عکاسی کنید، مخصوصاً با افرادی که با آن تعامل دارند، عکس شما بسیار موفق تر از هر مدلی که ایجاد می کنید، خواهد بود.

تصاویر موکاپ هرگز به طور کامل شبیه چیز واقعی نخواهند بود. سایه ها یا تاب برداشتن واقعی نیستند، اما عکسی از یک تصویر گرافیکی روی هودی – که سایه ها یا تاب برداشتن پارچه را نشان می دهد – کاملاً واقعی است.

اگر عکس محصول در دسترس نباشد، باید از ماکاپ ها به عنوان گزینه دوم استفاده شود. همچنین می‌توان از آنها برای ارائه مفاهیم ایده‌ها استفاده کرد که به بودجه‌بندی کسب‌وکار قبل از روشن شدن پروژه‌ها برای تولید کمک می‌کند.

هر آنچه که باید در مورد مدل های محصول بدانید

ماکت ها برای هر کسی که طرح هایی را به صورت آنلاین ایجاد می کند تا برای محصولات فیزیکی استفاده شود مفید است. و اکنون می توانید تصمیم بگیرید که آیا JPEG یا PSD و اینکه مدل های رایگان یا پولی برای شما بهتر هستند.

ماکت ها در زمان و پول برای بسیاری از پروژه ها صرفه جویی می کنند. اگر گزینه های بهتری ندارید، ارزش استفاده از آنها را دارد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT