سایت Sketchfab چیست

معرفی سایت Sketchfab ، ساخت مدل آنلاین 3D

زمان مطالعه 3 دقیقه

با رشد و توسعه اینترنت، هر روزه شاهد پیشرفت‌های عظیمی در طراحی سایت هستیم. در چند سال گذشته شاهد آن بودیم که استفاده از اسلایدرها در طراحی سایت به طور قابل توجهی گسترش یافته است. این روزها طراحی سایت‌ها به سمت استفاده از تصاویر 3D آنلاین، واقیعت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) پیش می‌رود. سایت Sketchfab یکی از سایت‌های پیشگام در ساخت مدل 3D آنلاین است.

معرفی سایت Sketchfab

در سال ۲۰۱۲ در شهر پاریس فرانسه، Sketchfab توسط یک گروه سه نفره راه‌اندازی شد. این گروه مشاهده می‌کردند که طراحان مدل‌ های سه بعدی ساعت‌ها و روزه‌ها صرف طراحی می‌کنند اما سایتی وجود ندارد که کارشان را در معرض نمایش قرار دهد یا اینکه بستری برای فروش محصولات سه بعدی وجود داشته باشند. آنها مشاهده کردند که طراحان، هنرمندان، نقاشان، معماران، مهندسان، بازی سازها و … هر روز ایده‌های نوآورانه‌ای در زمینه طراحی سه بعدی ارایه می‌کنند. حتی امروزه بسیاری از افراد، طراحی‌های سه بعدی خود را از طریق گوشی‌های هوشمند به انجام می‌رسانند. این گروه با راه‌اندازی سایت Sketchfab شرایطی را فراهم ساختند که بتوان طراحی‌های سه بعدی را به صورت آنلاین روی بستر اینترنت قرار داد و به نوعی راهی برای افزایش فروش طراحی‌ها به وجود آمد.

معرفی سایت Sketchfab

خدمات جالب Sketchfab

این سایت خدمت جالبی را به کاربران می‌دهد. طراحان سه بعدی با هر نرم افزاری که طراحی کرده باشند، می‌توانند در بستر سایت، کار سه بعدی خود را آپلود کنند. بعد از آپلود، کار سه بعدی به فرمتی درمی‌آید که با حجم کم به راحتی روی صفحه سایت قرار می گیرد و می‌توان با حرکت موس در بستر سایت، طراحی را چرخاند و علاوه بر آن هر طراحی‌ رفتار متحرک هم داشته باشد. (برای درک بهتر، پیشنهاد می‌شود به خود سایت Sketchfab مراجعه کنید و نمونه کارها را ببینید).

کار‌های آپلود شده، در صفحه نمونه کار هر طراح قرار می‌گیرد و به نوعی محیطی برای تبلیغ طراح ایجاد می‌کند. همچنین اگر طراحی از استاندارد لازم برخوردار باشد، طراح می‌تواند کار خود را به فروش رساند. همچنین در صورتی که شخصی سایتی برای فعالیت تجاری خود دارد، می‌تواند از خدمات این سایت برای خرید و آپلود نمونه کار در سایت استفاده کند. فروشگاه این سایت بسته به موضوعات مختلف، تقسیم بندی شده است. همچنین خدمات فعال سازی مدل‌ های AR و VR آنلاین هم به سایت اضافه شده است و مشتریان می‌توانند این خدمات را به طور سفارشی دریافت کنند.

design سایت Sketchfab

لازم به ذکر است که در ابتدای سال ۲۰۲۰ ، این سایت سه میلیون مدل سه بعدی را پوشش داده و روزانه ۸ میلیون مراجعه کننده به سایت دارد.

در صورتی که به عنوان یک طراح سه بعدی می‌خواهید فعالیت فریلنسری خود را با سایت Sketchfab آغاز کنید، پیشنهاد می‌شود که برای نقد کردن درآمد ارزی خود، با خیال راحت از خدمات اول پرداخت استفاده نمایید. همچنین اگر به عنوان صاحب کسب و کار، می‌خواهید یک سایت به روز و پیشرفته را در معرض نمایش مشتریان خود قرار دهید، برای خرید مدل‌های سه بعدی آنلاین می‌توانید از خدمات پرداخت ارزی مجموعه ما استفاده کنید.

امتیاز 4/5 - از 5 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT