هشدار ریزش قیمت بیت کوین

هشدار ریزش قیمت بیت کوین

زمان مطالعه 4 دقیقه

قیمت بیت کوین در حوالی منطقه 29.500 به سمت پایین حرکت می کند و معامله گران را وسوسه می کند که به پایین ترین سطح رسیده است، اما داده های Glassnode درباره فروش نهایی دیگری هشدار می دهد. در این پست به هشدار ریزش قیمت بیت کوین می پردازیم.

هشدار ریزش قیمت بیت کوین

سرخوشی بازار صعودی که قیمت ها را در طول سال 2021 به بالاترین حد خود رساند، جای خود را به رکود بازار برای هر خریدار بیت کوین (BTC) که از اول ژانویه 2021 خرید کرده بود، داده است. داده های Glassnode نشان می دهد که این خریداران “اکنون زیر آب هستند” و بازار در حال آماده شدن برای یک رویداد نهایی و سقوط دیگر است.

هشدار ریزش قیمت بیت کوین

هشدار ریزش قیمت بیت کوین

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می شود، NUPL، یک معیاری است که از سود و زیان کلی شبکه به عنوان نسبتی از ارزش بازار نشان می دهد که «کمتر از 25 درصد رمز ارزهای خود را با سود نگه داشته اند و این بسیار شبیه به ساختار قبل از بازار نزولی است.

بر اساس رویدادهای نزولی قبلی، اگر حرکت مشابهی در سطوح فعلی رخ دهد، قیمت بیت‌کوین می‌تواند به محدوده قیمتی بین 20560 تا 25700 دلار کاهش یابد.

بازار در جستجو کف قیمتی است

با توجه به اینکه بازار کریپتو به وضوح در قلمرو بازار نزولی معامله می‌شود، این سوال در ذهن همه وجود دارد که “کف قیمت کجاست؟”

یکی از معیارهایی که می‌تواند به ارائه برخی راهنمایی‌های ممکن کمک کند، مضرب مایر (Mayer Multiple) است که نسبت بین قیمت و میانگین متحرک 200 روزه را دنبال می‌کند.

هشدار ریزش قیمت بیت کوین

هشدار ریزش قیمت بیت کوین

طبق گفته گلس‌نود، در بازارهای نزولی قبلی، «شرایط فروش بیش از حد یا کم‌ ارزش‌شده با کاهش Mayer Multiple در محدوده 0.6 تا 0.8 مصادف شده است» و این دقیقا همان محدوده‌ای است که بیت‌ کوین اکنون در آن قرار دارد.

بر اساس عملکرد قیمت از بازارهای نزولی قبلی، محدوده معاملاتی اخیر بیت کوین بین 25200 تا 33700 دلار با فاز B چرخه های قبلی بازار نزولی مطابقت دارد و می تواند پایین بودن BTC را در چرخه فعلی نشان دهد.

مدل قیمت واقعی بیت کوین همچنین بینشی را در مورد اینکه کف قیمت بیت کوین می تواند باشد ارائه می دهد، با داده های فعلی ارائه شده توسط LookIntoBitcoin نشان می دهد که قیمت واقعی برای BTC تا 5 ژوئن 23601 دلار است.

هشدار ریزش قیمت بیت کوین

هشدار ریزش قیمت بیت کوین

ترکیب این دو معیار نشان می‌دهد که پایین‌ ترین قیمت بیت کوین می‌تواند در محدوده 23600 تا 25200 دلار رخ دهد.

هولدرهای کوتاه مدت و ماینرها

فروش در شرایط فعلی بازار تا حد زیادی تحت سلطه دارندگان کوتاه مدت بوده است، مشابه رفتاری که در دو بازار نزولی توسعه یافته قبلی مشاهده شد که در آن صاحبان بلند مدت بیش از 90 درصد سود در بازار را در اختیار داشتند.

هشدار ریزش قیمت بیت کوین

هشدار ریزش قیمت بیت کوین

کاهش اخیر به زیر 30000 دلار برای بیت کوین باعث شد که درصد عرضه در سود برای گروه دارندگان بلند مدت به بالای 90 درصد افزایش یابد، که نشان می دهد دارندگان کوتاه مدت “اساسا در تحمل ضرر به اوج رسیده اند.”

طبق گفته گلس‌نود، ماینرها نیز در ماه‌های اخیر فروشندگان خالص بوده‌اند، زیرا کاهش بیت‌ کوین سودآوری ماینرها را با مشکل مواجه کرده است که منجر به «کاهش کل موجودی ماینر بین 5 تا 8 هزار بیت‌ کوین در ماه» شده است.

هشدار ریزش قیمت بیت کوین

هشدار ریزش قیمت بیت کوین

اگر قیمت BTC از اینجا به بعد به کاهش خود ادامه دهد، پتانسیل افزایش در کاپیتولاسیون استخراج کنندگان دور از ذهن نیست،همانطور که در گذشته توسط Puell Multiple نشان داده شد که نسبت ارزش انتشار روزانه بیت کوین به میانگین متحرک 365 روزه است.

هشدار ریزش قیمت بیت کوین

هشدار ریزش قیمت بیت کوین

داده های تاریخی نشان می دهد که این شاخص در طول مراحل پایانی بازارهای نزولی قبلی به منطقه زیر 0.5 کاهش یافته است، که هنوز در چرخه فعلی رخ نداده است. بر اساس شرایط فعلی بازار، کاهش 10 درصدی قیمت BTC می‌تواند منجر به یک رویداد نهایی تسلیم ماینر شود که شبیه کاهش قیمت و فروش در اوج بازارهای نزولی قبلی است.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز 5/5 - از 9 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT