پرداخت آنلاین با مسترکارت

پرداخت آنلاین با مسترکارت در خارج از کشور

زمان مطالعه 3 دقیقه

در ایام تعطیل سال افراد بسیاری ترجیح می‌دهند به خارج از کشور خود سفر کنند و اوقات فراغت خود را در محلی جدید سپری نموده و تجربیات جدیدی کسب نمایند. در این هنگام یکی از مواردی که باید برای آن برنامه ریزی کرد این است که چگونه می‌توان به خوبی هزینه‌ها را مدیریت کرد! عده‌ی زیادی معتقدند که استفاده از کارت‌های اعتباری می‌تواند در مدیریت مالی نقش بسیار مهمی داشته باشد. اما سوالی که برای آن‌ها وجود دارد این است که آیا امکان استفاده از انواع کارت های اعتباری در خارج از کشور وجود دارد؟ آیا پرداخت آنلاین با مسترکارت در خارج مجاز است؟ در ادامه با اول پرداخت همراه شوید تا در این زمینه اطلاعات مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

استفاده از کارت‌های بانکی معمولا می‌تواند یک انتخاب مناسب باشد، چرا که در سفر، حمل کارت بانکی می‌تواند بسیار امن‌تر از حمل پول نقد باشد. همچنین تراکنش‌های شما به راحتی ضبط خواهد شد و به آسانی قابل پیگیری خواهد بود.  

در مورد پرداخت آنلاین با مسترکارت در خارج باید بگوئیم که امکان استفاده از آن در خارج وجود دارد اما برای پرداخت با این نوع کارت، هزینه‌ها و کارمزدهایی در نظر گرفته شده است که خوب است قبل از استفاده از آن از میزان هزینه‌های در نظر گرفته شده برای مستر کارت اطلاعات کافی داشته باشید.

آیا می‌توان از مستر کارت آمریکا در خارج از منطقه ایالات متحده هم استفاده کرد؟

به طور کلی مسترکارت یکی از انواع کارت‌های اعتباری است که در سراسر دنیا پذیرفته شده است. بنابراین اگر شما نیز یکی از دارندگان کارت‌های اعتباری مستر کارت آمریکا هستید، می‌توانید به جای پرداخت با پول نقد، در خارج از این منطقه نیز از آن استفاده کنید و خریدهای خود را با آن انجام دهید.

برای پرداخت آنلاین با مسترکارت در خارج توجه داشته باشید که بیشتر کارت‌های اعتباری و دبیت کارت‌ها در اروپا، کانادا و استرالیا دارای یک پین کد می‌باشد که برای استفاده از آن باید پین کد آن را وارد کنید. به طور مثال اگر قصد برداشت وجه از طریق دستگاه های ATM را دارید یا در یک پمپ بنزین می‌خواهید با استفاده از کارت خود پرداخت هزینه را انجام دهید، باید پین کد چهار رقمی آن را بدانید.

پرداخت آنلاین با مسترکارت
پرداخت آنلاین با مسترکارت

همچنین استفاده از کارت با نوار مغناطیسی نیز در خارج از ایالات متحده ، امکان پذیر است. خرید از بیشتر خرده فروشان و رستوران‌ها تنها با استفاده از این نوع کارت‌ها امکان پذیر است و به جای استفاده از پین کد 4 رقمی از اثر انگشت برای خرید استفاده کنید.

در کل امکان پرداخت با پرداخت آنلاین با مسترکارت در خارج ، برای دارندگان این نوع کارت‌های اعتباری وجود دارد، اما همانطور که گفته شد، هزنیه‌هایی نیز برای آن در نظر گرفته شده است که دانستن آن هزینه‌ها از ضروریات است که هم بتوانید تراکنش‌های خود را به خوبی مدیریت کنید و هم در سفر با مشکل خاصی مواجه نشوید.

هزینه‌ی پرداخت آنلاین با مسترکارت در خارج کشور

پیش‌تر گفتیم که پرداخت آنلاین با مسترکارت در خارج شما را متحمل پرداخت برخی از هزینه‌ها برای انجام تراکنش‌ها خواهد کرد. که این هزینه‌ها برای موارد مختلف، متفاوت می‌باشد. در ادامه به بیان این موارد خواهیم پرداخت.

  • هزینه‌ی تبدیل ارز : زمانی که شما با استفاده از مسترکارت در خارج از محدوده‌ی ایالات متحده آمریکا هزینه‌ای را پرداخت می‌کنید، برای تبدیل دلار به واحد ارزی آن کشور بایستی مبلغی را بپردازید.
  • هزینه‌ی انجام تراکنش‌های خارجی : پس از اینکه هر گونه پرداختی با استفاده از کارت‌های اعتباری انجام می‌شود، شرکت ارائه دهنده کارت اعتباری به منظور کسب درآمد و سود برای خود، هزینه‌ای را برای کاربر در نظرگرفته است که این به عنوان هزینه‌ی تراکنش از کاربر کسر می‌شود.
  • هزینه‌ی دستگاه‌های ATM : برای استفاده از دستگاه‌های خودپرداز در خارج از ایالات متحده نیز مبلغی به عنوان کارمزد از دارندگان مستر کارت کسر خواهد شد. در واقع برخی از انواع کارت‌های اعتباری هزینه‌ای را برای استفاده از دستگاه‌های کارتخوان برای کاربران در نظر گرفته‌اند.

این موارد مهم‌ترین موارد هزینه‌های پرداختی برای استفاده از مسترکارت در خارج بود که شما را با آن‌ها آشنا کردیم.

امتیاز 5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT
خرید آنی ووچر پرفکت مانی
اپلیکیشن اول پرداخت