حساب پی پال

پرسش و پاسخ های متداول حساب پی پال بخش دوم

زمان مطالعه 5 دقیقه

با پیشرفت فناوری و علم؛ روش های انتقال پول نیز پیشرفت کرده است. یکی از امن ترین و بهترین روش های انتقال وجه استفاده از حساب پی پال می باشد. در این مقاله با اول پرداخت همراه باشید تا به سوالات شما در زمنیه اکانت پیپال پاسخ داده شود.

آیا میتوانم چند حساب پی پال را با یک کارت اعتباری ثبت کنم؟

درصورتیکه کارت اعتباری شما با حساب پیپال­های مختلف ثبت شده باشد، شما باید ابتدا به حساب قبلی وارد شوید و کارت خود را قبل ازاضافه کردن به شماره حساب جدید جابجا یا حذف کنید.

برای حذف کارت اعتباری از حسابتان، بترتیب مراحل زیر را طی کنید:

بالای صفحه Profile را کلیک کرده،

سپس روی My money در پایین My Profile کلیک کنید و

در نهایت روی Updateدر مجاورکارت اعتباری کلیک کنید.

آیا میتوانم چندحساب پی پال متفاوت داشته باشم؟

بله. شما میتوانید یک حساب شخصی (Personal account)، یک حساب برتر (Premier account ) یا تجاری (Business account) داشته باشید. در اینصورت شما میبایست کارتهای دبیت (Debit Card)، کارت اعتباری یا کردیت کارت(Credit Card) و حسابهای بانکی را به حسابتان اضافه کنید. ولیکن هر حساب الزاما دارای آدرس ایمیل و مشخصات مالی مخصوص به خود میباشد. بعلاوه شما میتوانید حساب شخصیتان را به حساب برتر یا تجاری بروز کنید.

آیاامکان تغییر محل حساب پی پال من از کشوری به کشور دیگر وجود دارد؟

خیر. به دلیل قوانین بانکی، شما امکان جابجایی حسابتان را به کشوری غیر از آن کشور که حساب پیپال را در آنجا افتتاح کرده اید ندارید. اگر شما درحال نقل مکان به کشوری دیگر هستید، ابتدا باید حساب موجودتان را ببندید بعد حساب جدیدی افتتاح کنید. درصورتیکه در 2 کشور اقامت دارید امکان داشتن 2 حساب پی­پال را دارید مادامیکه یکی از آنها حساب تجاری یا برتر باشد

چگونه آدرس پستی حسابم را تغییر دهم؟

روند تغییر دادن آدرس بدین شرح است:

به حساب پی پال خودوارد شوید.

بالای صفحه روی Profile کلیک کنید،

زیرMy Profile روی My personal info کلیک کنید،

در بخشAddress روی Update کلیک کنید،

Edit را کلیک کنید،

تغییرات را اعمال کرده سپس Save را بزنید.

لطفا به این نکته توجه داشته باشید که نمیتوانید آدرستان را به کشور دیگری تغییر دهید. درصورتیکه به خارج سفر کردید، بستن حساب موجود و افتتاح حساب جدید الزامی میباشد.

حساب پی پال
حساب پی پال

 چگونه می توانم اطلاعات حسابم را مشاهده یا ویرایش کنم؟

پروفایل شما در حساب پی پالتان شامل بخش های ثبت شده و اطلاعات مالی اداری (از قبیل: مشخصات بانکی، کارت اعتباری یا دبیت، شماره تلفنهای ثبت شده، ایمیل و آدرس پستی) میباشد. علاوه براین امکان اضافه کردن سایر کارتهایتان، حسابهای بانکی، آدرسهای ایمیل و پستی شما، شماره­های تماس و حتی اعمال تغییرات در پسوورد و سوالات شخصیتان برای شما فراهم شده است.

بمنظور مشاهده اطلاعات ثبت شده، شما می­توانید به حساب پی­پال خود وارد شوید و بالای صفحه روی profile کلیک کنید. و برای ویرایش میتوانید بترتیب روی My personal info, My money, My settings, or My selling toolsکلیک کرده و مراحل مشخص شده را طی کرد.

چگونه می­توانم حسابم را از تجاری به حساب برتر تغییر دهم؟

در صورت تمایل در جابجایی حسابتان از تجاری به برتر شما می­توانید به بخش خدمات مشتری پی­پال تماس بگیرید:

به حساب پی پال خود وارد شوید.

در پایین صفحه روی Contact Us کلیک کنید

Email us کلیک کرده و با ما تماس بگیرید.

بمنظور بالا بردن امنیت مراحل کاری، ابتدا شما میبایست به حساب پیپال خود وارد شوید بعد تقاضای خود را مطرح کنید. لطفا در ایمل ارسالی تمامی تغییرات درخواستی خود را با جزئیات کامل مطرح کنید تا پس از بررسی­های لازم در اسرع وقت تغییرات انجام شده و با شما تماس بگیریم.

چگونه می توانم شماره­­ تماسم را در حساب پی­پال تغییر دهم؟

این تغییرات به ترتیب زیر می­باشد:

1. به حساب پی­پالتان وارد شوید.

2.روی Profileکلیک کنید.

3. My personal info را کلیک کنید

4. روی Update نزدیک Phone کلیک کنید

5. بترتیب روی Edit، Make Primary، Remove، یا Add کلیک کرده و تغییرات را اعمال کنید.

زمانیکه من با یک فروشنده توافق کرده­­ام، چگونه میتوانم عودت مبلغ، تعهد در پرداخت، یا صورت حساب خودکار را کنسل کنم؟

به حساب پی­پالتان وارد شوید.

تقریبا بالای صفحه روی Profileکلیک کنید.

روی My moneyکنید.

در قسمت My preapproved paymentsروی Updateکلیک کنید.

سپس Cancel یا Cancel automatic billingرا کلیک کنید و بعد بترتیب دستورالعمل پیش بروید.

برای یک توافق Preapproved Payments شامل عودت مبلغ، تعهد پرداخت، پرداخت اقساطی یا صورتحساب خودکارثبت نام کردم و هزینه مربوطه را پرداختم. چگونه میتوانم به آن دسترسی پیدا کنم؟

به ترتیب زیر میتوانید اطلاعات تایید قبلی پرداختهایتان را مشاهده کنید:

به حساب پی­پالتان وارد شوید.

تقریبا در بالای صفحه روی Profile کلیک کنید.

زیر قسمت My Profile روی My money کلیک کنید

در بخش تایید قبلی پرداختهایم (My preapproved payments) روی مباحث موردنظرتان کلیک کنید

لطفا در نظر بگیرید که شما میبایست مستقیما با فروشنده سوالاتتان را در مورد برنامه­ها یا مقاصدتان مطرح کنید. پس از ثبت طرح یا برنامه موردنظرتان شما میتوانید از طریق ایمیل جزئیات کامل تماس با فروشنده را دریافت کرده یا اینکه در بخش جزئیات معامله برای برنامه­ی درحساب پی­پالتان آن را مشاهده کنید.

چگونه می­توانم توافق صورت حساب عودت پرداخت پیشرفته (Enhanced Recurring Payment) را از طریق پی­پال کنسل کنم؟

از طریق زیر میتوانید توافق صورت حساب عودت پرداخت پیشرفته را کنسل کنید:

به حساب پی­پالتان وارد شوید.

تقریبا در بالای صفحه روی Profile کلیک کنید.

روی My Money کلیک کنید

نزدیک به قسمت My preapproved payments روی Update کلیک کنید.

در نهایت Cancel Enhanced Recurring Payments را کلیک کنید.

قابل توجه است که شما نمی توانید پرداختهایی برای مشتریان از قبل ثبت نام شده را بپذیرید، و لیکن ثبت نامهای آتی برای این طرح ها مورد قبول نخواهد بود.

عبارات کلیدی حساب پی پال:

حساب شخصی Personal Account 
اگر شما فقط قصد خرید و یا انتقال وجه بـه حسـاب دوسـتان یـا اعضـای خـانواده تـان را داریـد، حسـاب Personal برای شما مناسب است.

حساب برتر   Premier Account
اگر شما قصد تجارت آنلاین تمام وقت را ندارید، اما می خواهید در هنگامفروش آنلاین، از حساب پـی پال استفاده کنید و آن را بپردازید، Premier Account را مد نظر قرار دهید.

حساب تجاری Business Account
ما حساب های تجاری را برای تجارت های آنلاین پیشنهاد می کنیم که این حسـاب هـا مـی تواننـد بـه نـام کمپانی یا نام یک گروه باشند.

کارت اعتباری یا کردیت کارت Credit Card

در هنگام صدور این نوع از کارتها، بانک عامل تضمینهایی مانند سند ملک یا اتومبیل را از مشتری دریافت کرده و بر اساس ارزش وثیقه مشتری درصدی را نیز به عنوان اعتبار به ارزش پول موجود در حساب ویزا کارت وی می افزاید. بانک صادرکننده این اسناد را برای احراز اقامت درخواست کننده در کشور مورد نظر بانک دریافت نموده و پس از بررسی سوابق مالیاتی درخواست کننده اعتبار اولیه وی را بر اساس فیش حقوقی یا اعتبارنامه مالیاتی شخص تعیین می نماید.

کارتهای از پیش پرداخت Prepaid

دارنده این نوع کارتها یک حساب بانکی مرتبط با کارت دارد که از سوی بانک عامل برای شخص افتتاح می گردد. این کارت مثل کارتهای اعتباری ذکر شده است با این تفاوت که مشتری فقط به اندازه موجودی حسابش از کارت میتواند برداشت کند.

کارتهای دبیت Debit Card

کاربرد این کارتها دقیقاً مثل نوع بالا ولی بدون ارتباط به حساب بانکی مجزا می باشد و دو نوع دارند که شامل کارتهای قابل شارژ (Reloadable) و غیر قابل شارژ (Gift Card) می باشند.

کارتهای مجازی Virtual Card

یک کارت اعتباری پیش پرداخت شده ( PrePaid ) می باشد که موجودیت فیزیکی ندارند و صرفا یک اعتبار مجازی و الکترونیک برای دارنده آن هستند که برای خریدهای online و تلفنی در اینترنت میتوان از آن استفاده کرد . عملکرد آن دقیقا به صورت سایر کارتهای اعتباری می باشد . تنها تفاوت آن اینست که این کارت تنها بصورت online قابل استفاده می باشد و شما می بایست قبل از خرید ، کارت خود را شارژ نمایید .


امتیاز 5/5 - از 3 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

3 دیدگاه

  1. مهیار گفت:

    درود بر شما . من در حساب پی پال شماره تلفن خودم رو اضافه کرده بودم.
    اما حالا شماره تلفنم عوض شده و زمان که میخوام وارد حسابم بشوم ، برای امنیت باید یک کد فرستاده بشه که به شماره قدیمی ارسال میشه. و منم دیکه اون شماره رو ندارم. چطوری میتوانم شماره تلفن رو تغییر بدهم. و یا راه حل برای رفع این مشکل و دسترسی به حساب پی پال…. سپاسگزارم.

  2. امیرحسین گفت:

    منهم دقیقا همین مشکل را دارم

  3. Khalil گفت:

    پی‌بال من پاک شده رمز و جیمیل‌خود را دارم اما شماره تلفون‌ که ثبت بود
    وقتی میخوام‌ داخل شوم شماره‌ تلفون‌ گم شده را میخواهد که نمبر تلفون‌ را ندارم چی کار کنم داخل حساب پی‌بال شوم لطفاً هر کی میدانه برایم یک ایمیل یفرسته طریقه داخل شدن را [email protected]

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT