تلگرام

تلگرام و نباید های خرید محصول یا خدمات از آن

زمان مطالعه 3 دقیقه

مقدمه

مدتی نه چندان دراز است که بسیاری از افراد ترجیح میدهند در ازای احداث شرکت های بزرگ یا طراحی وبسایت که هزینه بر می باشد، اقدام به فروش و کسب درآمد از تلگرام یا بقیه سوشیال مدیاها می کنند. در این میان افرادی هستند که سودای یک شبه پولدار شدن را در سر می پرورانند و اقدام به سواستفاده از اعتماد خریداران می نمایند. این افراد بزهکار که به فروشندگان تلگرامی مشهور هستند، سعی در جلب اعتماد مشتریان و خالی کردن جیب آنها در ازای فروختن هیچ محصول یا خدماتی دارند که اغلب در تلاشند که هیچ رد پایی از خود به جای نگذارند.

تلگرام

چگونه فروشندگان ارزهای دیجیتال در تلگرام، خریداران خود را تایید هویت می کنند؟

جالب است بدانید در این فضای نا امن، روند کار برعکس است. یعنی اگر شما خریدار ارز دیجیتالی باشید که با کمی پرس و جو از دوستان خود یا سرچ در اینترنت راه به این کانال های تلگرامی پیدا کردید، ابتدا می بایست آنها نسبت به شما اعتماد پیدا کنند. به همین منظور از شما می خواهند مدارک هویتی خود را به تاییدشان برسانید. مثلا با در دست داشتن کارت بانکی و کارت ملی خود و گرفتن یک عکس سلفی هویت خود را به آنها به اثبات برسانید.

حال در این حین یک سوال اساسی مطرح می شود و آن هم اینکه هویت این فروشندگان را چه کسی تایید می کند. آیا این افراد مجوز از یک نهاد یا ارگان خاصی دارند؟ آیا می شود انتظار داشت که پس از واریز پول به حسابهایشان پشتیبانی قوی پاسخگوی شما باشد؟

تلگرام

پلیس فتا در تلاطم برای برگرداندن سرمایه از دست رفته فریب خوردگان تلگرام

اگرچه طی این چند سال نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بوجود آوردن یک ارگان خاص به نام پلیس فتا توانسته است تا حدی در کنترل فضای مجازی موفق باشد، اما همیشه این افراد با دور زدن قوانین و فریب دادن مردم جیب های خود را پر و جیب کاربران خالی می کنند. یکی از ساده ترین راه هایی که این افراد می توانند در نگذاشتن هیچ رد پایی از خود انتخاب نمایند، استفاده از کارت و حساب های بانکی سرقتی می باشد. یا بعضی از آنها وقاحت را از حد گذرانده و اقدام به خرید کارت بانکی از افراد نیازمند در ازای دادن مقرری ناچیز ماهیانه به آنها، می کنند.

در این شرایط کاربری که در تلگرام اقدام به خرید یک محصول یا سرویس خاص می کند، دلش قرص به این است که می تواند از طریق همین کارت بانکی یا حساب فرد مورد نظر را تحت پیگیری قرار دهد غافل از اینکه سررشته آن در بالا و پایین رفتن از دادگاه ها همچون یک کلافه سر درگم وی را از پیگیری بیشتر منصرف می نماید. این هشدار را هم نیز باید جدی گرفت که کارت بانکی یا حساب خود را در ازای پیشنهادات حتی اغوا کننده به فرد دیگری سپرد.

بیشتر بخوانید از هشدار پلیس فتا به خریداران تلگرامی

تلگرام

در پایان این مقاله می خواهیم به شما بگوییم که حتما در این شرایط جمله معروف و تکراری پیشگیری بهتر از درمان را سر لوحه قرار دهید و در ازای خرید محصول یا خدمات با قیمت پایین تر کل سرمایه خویش را به باد فنا ندهید و همواره سعی کنید از مکان های مطمئن خریدهای خود را انجام دهید.

امتیاز 4.7/5 - از 25 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT
خرید آنی ووچر پرفکت مانی
اپلیکیشن اول پرداخت