تحصیل بدون آیلتس در دانشگاه های کانادا

چگونه بدون آیلتس در دانشگاه های کانادا تحصیل کنیم؟

زمان مطالعه 4 دقیقه

با افزایش دانشجویان ورودی به دانشگاه‌های کانادا، بسیاری از این کالج‌ها قوانین چالش برانگیزی برای پذیرش دانشجو وضع کرده‌اند که داشتن مدرک IELTS یکی از آن قوانین است. آزمون IELTS آزمونی گرانقیمت است و می‌تواند وقت و انرژی زیادی از متقاضی بگیرد. پس چگونه می‌توان بدون آیلتس در دانشگاه های کانادا تحصیل کنیم؟

راه‌های دیگری هم هست تا دانشگاه‌های کانادایی مهارت شما را در زبان انگلیسی بسنجند. بعضی از دانشگاه‌ها توصیه نامه اساتید قبلی شما را می‌پذیرند‌. بعضی از دانشگاه‌ها نیاز به زبان را برای ملیت‌های خاص معاف کرده‌اند و تمام دانشگاه‌ها می‌توانند انواع مختلف مدارک زبان انگلیسی را قبول کنند. در اینجا چند دانشگاه کانادا را که نیاز به آیلتس ندارد معرفی می‌کنیم.

تحصیل بدون آیلتس در دانشگاه های کانادا

بدون آیلتس در دانشگاه های کانادا

در بخش‌های بعدی مقاله سراغ دانشگاه‌های خاص می‌رویم، اما اکنون می‌خواهیم یک جمع بندی کلی از قوانین مشترک اکثر دانشگاه ها بگوییم. اگر یکی از شرایط زیر را دارا بودید می‌توانید بدون آیلتس وارد دانشگاه های کانادا بشوید:

۱. داشتن سایر مدارک معتبر انگلیسی هم سطح IELTS

۲. تحصیل در یک مدرسه انگلیسی زبان برای ۴ سال

۳. کشور شما یک کشور انگلیسی زبان باشد

۴‌. شما به مدرسه زبان مورد نظر آنها به مدت یک ترم یا یک سال تحصیل کرده‌اید

اگر شما یک یا بیشتر از این شرایط را دارا بودید، می‌توانید بدون آیلتس در دانشگاه های کانادا تحصیل کنید. اکنون بیایید موارد خاص را هم بررسی کنیم.

دانشگاه های کانادایی که نیازی به مدرک آیلتس ندارند

شرایط بدون آیلتس در دانشگاه های کانادا

۱) دانشگاه Winnioeg

مدرک IELTS برای ورود به دانشگاه Winnipeg ضروری نیست. هرچند  اثبات توانایی در صحبت کردن زبان انگلیسی اجباری است. اگرچه IELTS هم مورد قبول است، اما انتخاب‌های ارزان قیمت‌تری هم وجود دارند، مخصوصا برای دانشگاه Winnipeg ELP.

ELP یا به اصلاح English Language Program در دانشگاه Winnipeg به اندازه کافی معتبر است و سطح بالاتری هم از زبان مورد نیاز دانشگاه دارد‌ .این برنامه توسط دانشگاه Winnipeg ارائه شده است و با گذراندن این دوره در دانشگاه می‌توانید جایگزین IELTS کنید.

البته راه‌های دیگری هم برای کنار گذاشتن شرط زبان وجود دارد. اگر شما به مدت ۱۰ سال در کانادا زندگی کرده باشید و به مدت ۳ سال در کانادا تحصیل کرده باشید، آنگاه شما پذیرفته می‌شوید. همچنین، اگر شما اهل کشور‌های انگلیسی زبان مانند نیجریه یا زیمبابوه هستید نیازی به داشتن مدرک زبان انگلیسی ندارید.

شما باید به یک نکته مهم توجه کنید: هر مدرک زبانی که از سال ثبت آن بیش از ۲ سال می‌گذرد دیگر قابل قبول نیست.

۲) دانشگاه Brock

مدرک IELTS می‌تواند موجب پذیرفته شدن شما بشود اما یک مدرک ضروری نمی‌باشد. به غیر از IELTS، مدارک TOEFL و IELP هم در برنامه‌های این دانشگاه مورد قبول است. همچنین اگر شما یک دیپلم در جایی که تدریس به زبان انگلیسی است داشته باشید، آن هم قبول است.

به علاوه اگر شما در ۳ سال گذشته انگلیسی یاد گرفته‌اید و در آن به سطح قابل قبولی رسیده باشید، مدارک آن می‌تواند جایگزین IELTS برای شما بشود.

۳) دانشگاه Saskatchewan

دانشگاهی که به ساخت جایزه نوبل شناخته می‌شود، برای پذیرش قوانین کاملا رقابتی دارد. دانشگاه Saskatchewan در حال تبدیل شدن به یک مرکز آموزش با دانش آموزان بین المللی است و قوانین مربوط با زبان آنها سخت گیرانه‌تر است. خود استان ساسکاچوان یکی از بهترین استان‌های پذیرش مهاجر هم می‌باشد.

آنها تنها IELTS را تایید نمی‌کنند بلکه تافل و Cantest که یک آزمون کانادایی برای دانش آموزان و زبان آموزان است مورد قبول هستند. اگر شما نمی‌خواهید که هیچ مدرک و گواهی دیگری به دست آورید، می‌توانید برنامه زبان آموزی آنها را دنبال کنید.

اگر به مدت ۳ سال تمام وقت در یک مدرسه زبان انگلیسی مورد قبول کانادا در خارج یا داخل آن  تحصیل کرده باشید، آن مدارک هم مورد قبول است.

۴) دانشگاه Memorial University of Newfoundland & Labrador

با ۱۸۰۰۰ دانشجو و ۶۶ درصد مقبولیت، دانشگاه Memorial یکی از بهترین دانشگاه های کانادا است. شهرت این دانشگاه به خاطر دانشکده‌های مهندسی اقتصاد و مکانیک است و بسیاری از دانشجویان جهان علاقه‌مند به تحصیل در این دانشگاه هستند.

دانشجویان غیر کانادایی علاقه‌مند به ورود به این دانشگاه می‌توانند مدرک Cantest, TOEFL, Cael و دولینگو یا یک آکادمی انگلیسی کانادایی به جای IELTS ارائه کنند. دانشگاه همچنین کلاس‌ها و آزمون‌های ESL و ELP خود را برگزار می‌کند.

شما می‌توانید برای شروع در کلاس های آنلاین دانشگاه هم حاضر شوید. همچنین، دانشگاه پس از آن، یک مدرک با عمر طولانی به شما می‌دهد و گواهی‌های کسب شده از سایر آموزشگاه‌ها را هم قبول می‌کند، اما ترجیح دانشگاه بر گواهی‌های خود دانشگاه است.

۵) کالج Cambrain

با توجه به اینکه کالج بر پایه تحقیقات و مطالعات پس از مدرسه است، کالج Cambrain دانشجویان را به گرمی می‌پذیرد. این کالج توافقاتی با سایر دانشگاه های کانادا دارد که بر اساس آن دانشجو می‌تواند در سایر دانشگاه‌‌ها ادامه تحصیل بدهد.

IELTS و TOEFL مورد نیاز نیستند. در حقیقت، به نقل از سایت کالج، در ابتدا مهارت‌های نوشتاری و صحبت کردن دانشجو توسط خود آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد. درنتیجه، هیچ نیازی به هزینه در آزمون‌های گرانقیمت و صرف ساعت‌ها وقت برای آموزش انگلیسی در کالج Cambrain نیست.

حالا کا با چگونگی تحصیل بدون آیلتس در دانشگاه های کانادا آشنا شدید، شما می‌توانید برای پرداخت هزینه وقت سفارت، پرداخت رزرواسیون بلیط هواپیما، پرداخت هزینه دانشگاه، پرداخت آزمون‌های بین‌المللی، تایید مدرک WES کانادا و … از خدمات پرداخت ارزی مجموعه اول پرداخت استفاده نمایید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT