دانشجوی فریلنسر

چگونه یک دانشجوی فریلنسر باشیم و کار مورد علاقه خود را انجام دهیم؟

زمان مطالعه 4 دقیقه

دانشجوی فریلنسر (یا دانش‌آموز) می‌تواند کار دشواری باشد و برای قدم گذاشتن در این راه با چالش‌های زیادی مواجه خواهید شد. قبل از این که تصمیم قطعی بگیرید به همه مشکلات دانشجوی فریلنسر بودن خوب فکر کنید چرا که راه سختی در پیش خواهید داشت. برای آگاهی بیشتر از شرایط دانشجوی فریلنسر با اول پرداخت همراه شوید.

در این مطلب به شما خواهیم گفت که اگر مشغول تحصیل در مدرسه، دانشگاه یا هر مرکز آموزشی دیگری هستید چگونه کسب و کار فریلنس خود را آغاز کنید. البته لازم به ذکر است که اگر مشغول تحصیل هم نباشید این نکات برایتان مفید خواهد بود. بدون مقدمه بیش‌تر به سراغ اصل مطلب می‌رویم.

پیدا کردن کار مناسب خودتان

4 چگونه یک دانشجوی فریلنسر باشیم و کار مورد علاقه خود را انجام دهیم؟

پیدا کردن کاری که واقعا با شرایط روحی و علاقه مندی‌های شما سازگار باشد بسیار دشوار است. به طور نمونه یک فرد عاشق سینما را در نظر بگیرید که ممکن است از نوجوانی شروع به ساخت فیلم‌های کوتاه و ویدیو کرده باشد. در عین حال طراحی وبسایت نیز انجام دهد. این فرد به مرور زمان متوجه می‌شود که انجام دو کار همزمان به خصوص برای یک دانشجوی فریلنسر بسیار دشوار است و باید از میان آن‌ها کار بهتر را انتخاب کند. علاقه او روز به روز به پروژه‌های وبسایت بیشتر شده و از دنیای فیلم سازی دور می‌شود. تصمیمی که برای هر فرد متفاوت است.

اما چگونه کار مناسب خود را مخصوصا به عنوان یک دانشجوی فریلنسر پیدا کنیم؟

1 چگونه یک دانشجوی فریلنسر باشیم و کار مورد علاقه خود را انجام دهیم؟

۱. به مباحث مورد علاقه خود در مدرسه یا دانشگاه فکر کنید و ببینید چرا به آن علاقه دارید. اگر هنر را انتخاب می‌کنید مشاغلی مثل گرافیست شدن می‌توانند مناسب باشد. اگر به محاسبات علاقه دارید، برنامه نویس شدن و برای دوست‌ داران موسیقی، آهنگساز شدن می‌تواند ایده‌های اولیه خوبی باشد.

۲- در نظر بگیرید که بیش‌تر زمانی که می‌خواهید صرف کار کنید کجا هستید، کجا می‌توانید کار خود را سریع‌تر و با تمرکز بالا انجام دهید. داخل مجوطه دانشگاه یا زمانی که در اتاقتان با آرامش نشسته‌اید؟

۳- آن چه را که در روز بیش‌ترین زمان را صرفش می‌کنید پیدا کنید چون که حتما از انجامش لذت می‌برید (نه به خاطر این که کار با آن برایتان خیلی راحت است). اگر تمام تلاشتان را برای موضوعی خاص صرف می‌کنید باید انجام کار دانشجوی فریلنسر در این ضمینه را امتحان کنید. به احتمال زیاد با روحیاتتان سازگار خواهد بود.

همیشه گرفتن تصمیم‌های مهم بسیار دشوار است. نگران نباشید در نهایت موضوع مورد علاقه خود را پیدا خواهید کرد.

پیدا کردن زمان مناسب

2 چگونه یک دانشجوی فریلنسر باشیم و کار مورد علاقه خود را انجام دهیم؟

زندگی دانشجویی سخت است. محدودیت‌های مالی در کنار فشار بالای درسی و نگرانی از گرفتن نمره‌های قابل قبول در تمامی درس‌ها وجود دارد. مهم‌ترین کار برای یک دانشجوی فریلنسر این است که بتواند بین کار کردن و درس خواندن تعادل برقرار کند و بتواند از پس هر دو به خوبی برآید.

احتمالا والدینتان در ابتدا ناراضی هستند و پیشنهاد می‌کنند شما تمامی زمانتان را برای درس خواندن صرف کنید، اما چند ساعت در روز و ساعاتی هم در آخر هفته معمولا برای دانشگاه کافی خواهد بود و زمانی هم برای کار کردن خواهید داشت.

اگر آنقدر خوش شانس هستید که از همین حالا مشتریان زیادی داشته باشید، عجله نکنید و از قبول تمامی آن‌ها خودداری کنید. به هر حال وظیفه اصلیتان درس خواندن است و ممکن است این هفته تمرین‌های زیادی داشته باشید یا استاد تصمیم بگیرد امتحان بگیرد.

برای یک دانشجوی فریلنسر درس خواندن اولیت اصلی است و کار کردن همراه آن است. همیشه باید ابتدا آنچه مربوط به تحصیل است را انجام دهید و اگر زمان اضافه داشتید مشغول کار شوید.

حرفه‌ای به نظر برسید

5 چگونه یک دانشجوی فریلنسر باشیم و کار مورد علاقه خود را انجام دهیم؟

چند پیشنهاد برای دانشجویان فریلنسر (و سایرین) که به کمک آن دیگران حساب دیگری رویشان باز می‌کنند:

  • وبسایتی جذاب بسازید. داشتن سایت خوب هزینه بالایی دارد اما شک نکنید، قطعا ارزشش را خواهد داشت. مهم‌ترین راه برای پیدا کردن مشتری وبسایت شما است.
  • یک نمونه قرار داد ساده داشته باشید و قبل از این که کار را شروع کنید از مشتری بخواهید آن را امضا کند.
  • به طور مرتب مشتری‌ها را از پیشرفت کار با خبر کنید و به آن‌ها بگویید در حال حاظر دقیقا مشغول انجام کدام بخش هستید.

مرتب باشید

3 چگونه یک دانشجوی فریلنسر باشیم و کار مورد علاقه خود را انجام دهیم؟

نمی‌توان اهمیت مرتب بودن برای دانشجوی فریلنسر (و همه افراد) را در نوشته بیان کرد. در شروع کار سر و سامان دادن به تمامی مسائل کار آسانی به نظر می‌رسد اما همیشه باید آینده را در نظر داشته باشید.

در ادامه چند نکته را می‌گوییم که رعایت کردن آنان می‌توان کمک بزرگی باشد:

  • صندوق ورودی ایمیل و هر اپلیکیشنی که از آن استفاده می‌کنید را همیشه مرتب کنید. فایل‌ها را دسته بندی کنید و اضافه‌ها را پاک کنید. هیچ بهانه‌ای برای انجام ندادن آن پذیرفته نیست.
  • استفاده از برنامه trello راه حل مناسبی برای سر و سامان دادن به کارها است. برای هر مشتری یک تخته جداگانه درست کنید و وظایف مرتبط را روی کارت‌ها بنویسید.
  • اگر با فریلنسرهای دیگر همکاری می‌کنید می‌توانید از برنامه‌های کاربردی مانند stride استفاده کنید. در این برنامه همزمان که به یکدیگر پیام می‌دهید کار را نیز پیش خواهید برد.

همین حالا شروع کنید

اگر درباره تمامی موارد خوب فکر کرده‌اید و فکر می‌کنید آماده‌اید، همین حالا کار به عنوان دانشجوی فریلنسر را شروع کنید. به دنبال مشتری بگردید. در ابتدا به خانواده و دوستانتان اطلاع دهید و از آ‌ن‌ها بخواهید اگر کسی را می‌شناسند که به خدماتتان نیاز دارد به شما معرفی کنند.

حال که چگونه یک دانشجوی فریلنسر بودن را دریافتید می‌توانید از خدمات نقد کردن درآمد ارزی سایت اول پرداخت استفادهد کنید.

امتیاز 4.5/5 - از 4 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT