freelancer ( فریلنسر ) باشید

freelancer ( فریلنسر ) بودن به چه معناست؟

زمان مطالعه 2 دقیقه

امروزه بسیاری از افراد در نقاط مختلف دنیا به شغل‌های دورکاری روی آورده‌اند چرا که می‌توانند کار مورد علاقه خود را به راحتی از هر کشوری بیابند. در حقیقت این افراد به عنوان یک freelancer ( فریلنسر ) با سایت‌های معتبر دورکاری همکاری می‌کنند.

تعریف دقیق freelancer ( فریلنسر )

درآمد یک freelancer ( فریلنسر )

freelancer ( فریلنسر ) به فردی گفته می‌شود که به صورت قراردادی یا حق‌الزحمه‌ای یا کارمزدی فعالیت می‌کند ولی ساعت کاری در اختیار خودش است. لازم نیست فریلنسر حتما فعالیت خود را به صورت آنلاین انجام دهد. اما بیشترین نوع فعالیت فریلنسری در سایت‌هایی است که به عنوان واسط، شغل فریلنسری را پشتیبانی می‌کنند.

به عنوان مثال چند سایت که فعالیت فریلنسری را ارائه می‌دهند و فریلنسرها درآمد نسبتا خوب دلاری دارند، به طور معمول از سرتاسر دنیا نیروی فریلنسری استخدام می‌کنند تا هم تنوع نیروی کار ایجاد شود و هم کارفرما بهترین‌ها را گزینش کند. البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که این نوع درآمد، به نوع و میزان تخصص شما هم بستگی دارد. هر چه تخصص شما بالاتر باشد، به نسبت آن هم می‌توانید درآمد بالاتری داشته باشید. 

نوع فعالیت‌های یک فریلنسر

معنی freelancer ( فریلنسر )

برخی اوقات ممکن است شما قرارداد یک یا چند ماهه با یک شرکت معتبر در شهر خود یا در یک نقطه دیگر از دنیا بسته باشید، ولی لزومی نداشته باشد که حتما در دفتر شرکت حضور پیدا کنید، بلکه لازم است پروژه‌هایی که به شما سپرده شده است را به خوبی در آخر ماه یا ماه‌های آتی به انجام رسانید و بابت آن ماهیانه پول بگیرد. 

از سوی دیگر گاهی اوقات شغل‌های فریلنسری مبتنی بر اتمام پروژه‌های کوچکتر مانند طراحی گرافیک، یا طراحی سایت یا مترجمی و … است و پس از اتمام هر پروژه، شما بابت آن دستمزد بگیرد. در این حالت برخی از افراد شغل فریلنسری را در کنار شغل ثابت خود دارند و برای کمک خرج خود از آن استفاده می‌کنند و برخی دیگر با افزایش تعداد پروژه‌های دریافتی، کار رسمی خود را بر فریلنسری پایه‌گذاری می‌کنند.

با توجه به اینکه فریلنسرها در خانه کار های خود را انجام می دهند، بحث مدیریت زمان کار فریلنسر بسیار اهمیت دارد. از طرفی هم یک فریلنسر باید بتواند مسائل کاری خود را از مسائل شخصی و موارد مربوط به خانه تفکیک نماید که نیازمند تمرین و برنامه اصولی است.

توجه: مجموعه اول پرداخت در وبلاگ خود بخشی را به عنوان مقالات فریلنسری و معرفی انواع سایت فریلنسری اختصاص داده است (اینجا را کلیک کنید تا لیست مقالات فریلنسری جهت کسب درآمد دلاری را ببینید).

در صورتی با یکی از سایت‌های خارجی به عنوان freelancer ( فریلنسر ) مشغول کارید، پس از کسب درآمدهای ارزی و دلاری، می‌توانید با خیالی راحت جهت نقد کردن درامد ارزیتان از مجموعه اول پرداخت کمک بگیرید.

 

امتیاز 4.6/5 - از 14 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT