کسب درآمد از Bug Bounty

9 کسب درآمد از Bug Bounty | نقد کردن درآمد از Bug Bounty

زمان مطالعه 6 دقیقه

آیا با اصطلاحات «هک وب» یا «تست نفوذ وبسایت» آشنایی دارید؟ اینها حوزه های امنیت سایبری بسیار تخصصی هستند. تعدادی پلتفرم Bug Bounty در وب وجود دارد که می‌توانید با هک کردن وبسایت ها درآمد کسب کنید. کسب درآمد از Bug Bounty را در ادامه بررسی کرده ایم.

با این حال اشتباه نکنید. هیچ چیز غیرقانونی در مورد آن وجود ندارد. در واقع، شرکت ها و سازمان ها محققان امنیت سایبری و هکرهای اخلاقی را استخدام می‌کنند تا وبسایت های خود را از نظر آسیب پذیری های امنیتی آزمایش کنند. اکنون یک اکوسیستم کامل وجود دارد که چنین سازمان هایی را با کارشناسان امنیتی مرتبط می‌کند.

برنامه Bug Bounty چگونه کار می‌کند؟

برنامه Bug Bounty به شرکت ها اجازه می‌دهد تا هکرهای درستکار را برای آزمایش وبسایت ها و برنامه های کاربردی خود جذب کنند. هکر / محقق امنیتی برنامه ها را برای آسیب پذیری هایی که به طور بالقوه می‌تواند آنها را هک کند آزمایش می‌کند. این به سازمان ها اجازه می‌دهد تا برنامه های وب خود را ایمن کنند تا توسط هکرهای کلاه سیاه (غیر اخلاقی) هک نشوند. هنگامی که کارشناس امنیتی آسیب پذیری را ارائه کرد، سازمان آن را بررسی می‌کند و به کارشناس پول پرداخت می‌کند. برنامه های Bug Bounty اینگونه عمل می‌کنند.

چگونه به یک تست کننده نفوذ وبسایت تبدیل شویم؟

دانستن این نکته بسیار مهم است که Bug Bounty یک مهارت تخصصی است که شما را ملزم به داشتن دانش متوسط ​​در مورد سیستم های فناوری اطلاعات و وبسایت ها می‌کند. اگر در زمینه فناوری اطلاعات کاملاً تازه کار هستید، باید اصول اولیه شبکه و نحوه کار وبسایت ها را بیاموزید. همچنین داشتن اطلاعات در مورد امنیت سایبری می‌تواند کمک بزرگی باشد.

هنگامی که اصول اولیه را دانستید، می‌توانید به سمت یادگیری مهارت های خاصی پیش بروید که به شما امکان می‌دهد تست نفوذ وبسایت را انجام دهید. آنقدرها هم که به نظر می‌رسد سخت نیست. اما باید تمرکز زیادی برای یادگیری آن ابزارها و تکنیک ها داشته باشید.

اگر در زمینه هک وبسایت تازه کار هستید، بهتر است با یک دوره آموزشی شروع کنید.

لیست پلتفرم های Bug Bounty که پرداخت می‌کنند

در اینجا برخی از معتبرترین و شناخته شده ترین وبسایت های Bug Bounty وجود دارد که می‌توانید در آنها عضو شوید و برای هک وبسایت ها پول دریافت کنید:

۱.HackerOne

HackerOne بدون شک بزرگترین انجمن هک اخلاقی در جهان است. کارشناسان تقریباً از همه کشورها در این پلتفرم شرکت و همکاری می‌کنند. آنها میزبان برخی از بزرگترین شرکت ها در برنامه های Bug Bounty هستند.

به عنوان یک هکر اخلاقی، می‌توانید به انجمن بپیوندید و در برنامه های جایزه آنها شرکت کنید. هکرها بیش از 100 میلیون دلار پاداش نقدی برای یافتن آسیب پذیری ها و نقاط ضعف در برنامه های وب به دست آورده اند. آنها همچنین یک کلاس هک دارند که به شما امکان می.دهد اصول اولیه هک وب را بیاموزید.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که برای یک حساب کاربری ثبت نام کرده و پروفایل خود را بسازید. برای شرکت در برنامه ها، می‌توانید فهرست آن را مرور کنید. جوایز در مقابل هر برنامه ذکر شده است.

۲. BugCrowd

BugCrowd پلتفرم مشابهی است که به شما امکان می‌دهد به عنوان یک محقق امنیتی بپیوندید و به شرکت ها کمک کنید تا نقاط ضعف وبسایت خود را پیدا کنند. آنها هدایای عمومی زیادی را ارائه می‌دهند که می‌توانید در آنها شرکت کنید و درآمد کسب کنید.

هنگامی که آسیب پذیری را پیدا کردید، می‌توانید یک گزارش اشکال ایجاد کنید و آن را به سازمان خاصی که به آن تعلق دارد ارسال کنید. هنگامی که گزارش شما را بررسی کردند و آن را پذیرفتند، پرداخت های فوری دریافت خواهید کرد. می‌توانید برنامه های موجود را از این فهرست مرور کنید. این پلتفرم از پرداخت ها از طریق Paypal و Payoneer پشتیبانی می‌کند.

اگر رتبه بازخورد و آمار عملکرد خوبی دارید، ممکن است برای برنامه های خصوصی که شرکت ها اغلب ارائه می‌دهند دعوت نامه دریافت کنید.

۳. Yogosha

Yogosha یک جامعه هک اخلاقی محبوب است که برنامه های کاربردی را از سراسر جهان می‌پذیرد. این یک جامعه نزدیک است که برنامه های جایزه خصوصی را به نامزدهای موفق ارائه می‌دهد.

ورود به Yogosha کمی سخت تر از سایر سیستم عامل ها است. آنها یک فرآیند تست دقیق دارند که به طور متوسط ​​تنها 25 درصد از داوطلبان قادر به قبولی در آن هستند. قبل از شروع فرآیند انتخاب، مطمئن شوید که تمام دانش و مهارت های مورد نیاز برای تست قلم وبسایت را دارید.

این شرکت همچنین شما را از نظر اعتماد و اطمینان شما ارزیابی می‌کند. بنابراین برای ارسال درخواست خود زحمت ندهید، مگر اینکه بدانید چه کاری انجام می دهید.

۴. SafeHats

SafeHats یک پلتفرم Bug Bounty مدیریت شده جهانی است که بهترین محققان امنیتی را برای پیوستن به تیم خود استخدام می‌کند. آنها آن را “تیم ببرهای SafeHats” می‌نامند.

به عنوان یک محقق، می‌توانید برای عضویت در تیم نخبه آنها درخواست دهید. شما از نظر تجربه، مهارت و هوش مورد ارزیابی قرار خواهید گرفت. بخشی از این کار سخت است، اما زمانی که این کار را انجام دهید، از مزایای منحصر به فردی برخوردار خواهید شد.

به عنوان یک عضو تیم Tiger، تجربه عملی را با جدیدترین ابزارها و تجهیزات موجود در بازار به دست خواهید آورد. همچنین ممکن است به برخی از برنامه های انحصاری خصوصی دسترسی داشته باشید. علاوه بر این، شما یک نشان SafeHats Tiger دریافت می‌کنید که می‌توانید به آن افتخار کنید.

۵. Intigriti

Intigriti یکی از بزرگترین انجمن های آنلاین برای کارشناسان امنیت سایبری در اروپا است. آنها به شما انعطاف پذیری کامل را برای کار مطابق برنامه خود ارائه می‌دهند.

بهترین ویژگی در مورد پلتفرم، انواع صنایعی است که می‌توانید برای آنها کار کنید. این شامل هک وب، هک شبکه یا اینترنت اشیا می‌شود. آنها همچنین دارای یک سیستم رتبه بندی هستند که به شما امکان می‌دهد با سایر متخصصان رقابت کنید.

مکانیسم پرداخت آنها فوق العاده خوب است. هنگامی که گزارش شما پذیرفته شد، فوراً از طریق انتقال سیمی، Paypal یا Payoneer به شما پرداخت می‌شود.

۶. SynAck

SynAck یک پلتفرم تست نفوذ جهانی مشهور است که با مشتریان در سراسر جهان کار می‌کند. به عنوان یک متخصص امنیتی، می‌توانید به “تیم قرمز” آنها بپیوندید که یک تیم نخبه از محققان بیش از 80 کشور است.

آنها یک فرآیند انتخاب دقیق دارند که پس از آن شما در یک تیم معتبر از کارشناسان پذیرفته خواهید شد. به عنوان یک عضو، شما با برخی از بزرگترین برندها برای ایمن سازی سیستم ها و برنامه های وب آنها کار خواهید کرد.

با پیشرفت در پلتفرم، به سطوح جدیدی دست خواهید یافت. به محض اینکه آسیب پذیری های گزارش شده شما پذیرفته شد، پرداخت های فوری دریافت خواهید کرد.

۷. YesWeHack

کسب درآمد از Bug Bounty

کسب درآمد از Bug Bounty

YesWeHack یک پلتفرم جهانی Bug Bounty است که هکرها را از سراسر جهان استخدام می‌کند. به عنوان یک محقق، شما با مشتریان جهانی برای ایمن سازی برنامه های وب آنها کار خواهید کرد. مبلغی که می‌توانید به عنوان جایزه به دست آورید به شدت آسیب پذیری بستگی دارد. اگر حیاتی است، باید انتظار پرداخت بالاتر از حد معمول را داشته باشید.

به پژوهشگران بر اساس تجربیاتشان امتیاز اعطا می‌شود. تعامل با مشتریان نیز نقش مهمی در تعیین سطح شما دارد. هرچه امتیاز بیشتری داشته باشید، می‌توانید پول بیشتری کسب کنید.

۸. HackenProof

HackenProof یک پلتفرم هماهنگی امنیت سایبری است که محققان امنیتی را برای کار در برنامه های Bug Bounty متصل می‌کند. به عنوان یک هکر، می‌توانید در چندین برنامه شرکت کنید و گزارش هایی را برای هر آسیب پذیری که کشف می‌کنید ارسال کنید.

به ازای هر گزارشی که ارسال کنید، چند امتیاز کسب خواهید کرد. این نقاط به صورت “USDT” هستند. شما می‌توانید آنها را در حال حاضر از طریق مبادلات آنها به محلی تبدیل کنید. در اینجا فهرست صرافی هایی است که آنها پشتیبانی می‌کنند.

۹. UpSecurit

UpSecurit یک پلتفرم جهانی است که از هکرهای اخلاق‌مدار دعوت می‌کند تا به تیم محققان خود بپیوندند. به عنوان یک عضو، از ویژگی های انحصاری باشگاه شکارچی اشکال آنها لذت خواهید برد. شما می‌توانید از روز اول با شرکت در برنامه های جایزه شروع به کسب درآمد کنید.

با کشف بیشتر و بیشتر آسیب پذیری ها، امتیاز کسب خواهید کرد. امتیازها توانایی شما را برای بالا رفتن از نردبان و دسترسی به فرصت هایی با پرداخت های بالاتر تعیین می‌کند. با این حال، پلتفرم هنوز نسبتاً جدید است، بنابراین ممکن است در ابتدا فرصت های زیادی به دست نیاورید.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT
خرید آنی ووچر پرفکت مانی
اپلیکیشن اول پرداخت