کلاینت SSH برای لینوکس

7 بهترین کلاینت SSH برای لینوکس

زمان مطالعه 6 دقیقه

Secure Shell (SSH) یک پروتکل اتصال شبکه است که به شما امکان می‌دهد کامپیوترهای راه دور را از طریق شبکه کنترل کنید. کلاینت SSH برای لینوکس را در ادامه معرفی میکنیم.

برای استفاده از SSH در لینوکس، باید یک SSH Client نصب کنید.

1.کلاینت SSH برای لینوکس OpenSSH

احتمالاً محبوب ترین سرویس گیرنده SSH برای لینوکس، OpenSSH به طور پیش فرض در اکثر توزیع های لینوکس نصب می‌شود. OpenSSH منبع باز، رایگان و همه کاره است. OpenSSH بر روی پلتفرم های دیگر مانند ویندوز، macOS و BSD نیز موجود است.

OpenSSH سبک بوده و استفاده از آن ساده است. می‌توانید از آن برای تونل زنی SSH، ورود ایمن از راه دور و انتقال فایل استفاده کنید.

OpenSSH همچنین با ابزار ssh-keygen ارائه می‌شود که به شما امکان می‌دهد کلیدهای رمزگذاری شده را برای ورود امن تر از راه دور بدون رمز عبور ایجاد کنید.

انتقال امن فایل یکی دیگر از ویژگی های برتر OpenSSH است. با استفاده از دستور scp، می‌توانید فایل ها را بین دو رایانه به صورت محلی یا از طریق اینترنت به طور ایمن انتقال دهید. ابزار scp به شما امکان می‌دهد فایل ها را در سیستم عامل های مختلف نیز انتقال دهید. برای مثال، می‌توانید فایل ها را از سرور لینوکس به رایانه شخصی ویندوزی یا macOS انتقال دهید.

اگر OpenSSH را نصب نکرده اید، در اینجا نحوه نصب آن در توزیع مبتنی بر Debian مانند Ubuntu آمده است:

sudo apt install openssh-server

در توزیع های مبتنی بر RHEL:

sudo dnf install openssh-server

در Arch Linux:

sudo pacman -Sy openssh

2. PuTTY

PuTTY یکی دیگر از SSH Client قدرتمند منبع باز و کراس پلتفرم است که در ابتدا برای ویندوز توسعه داده شد اما اکنون به لینوکس و macOS راه یافته است.

PuTTY دارای یک رابط کاربری گرافیکی بصری و سبک است که استفاده از آن بسیار ساده است. دارای ویژگی های فوق العاده ای است که آن را در بین بسیاری از مدیران سیستم مورد علاقه قرار می‌دهد.

جدا از SSH، PuTTY از چندین پروتکل اتصال از راه دور مانند telnet پشتیبانی می‌کند – یک پروتکل اتصال قدیمی که امنیت کمتری دارد اما هنگام اتصال به سیستم هایی که از SSH پشتیبانی نمی‌کنند مفید است.

PuTTY همچنین از اتصال سریال پشتیبانی می‌کند. اتصال سریال در دستگاه های شبکه مانند سوئیچ ها و روترها بسیار رایج است.

نحوه نصب PuTTY در Debian یا Ubuntu:

sudo apt install putty

در توزیع لای مبتنی بر RHEL:

sudo dnf install putty

در Arch Linux و مشتقات آن:

sudo pacman -Sy putty

3.کلاینت SSH برای لینوکس Termius

Termius یک کلاینت مدرن و همه کاره SSH برای لینوکس است. این واقعاً چند پلتفرمی است زیرا می توانید از آن در رایانه های شخصی و تلفن های هوشمند استفاده کنید. در macOS، Windows، Linux، Android و iOS در دسترس است.

Termius برای استفاده شخصی با ویژگی های محدود رایگان است که هنوز هم عالی هستند. برای ویژگی های پیشرفته تر و همکاری تیمی، می‌توانید مشترک نسخه Pro یا Team شوید، که ارزش سرمایه گذاری بر اساس ویژگی هایی که دارد و افزایش بهره وری را دارد.

بدون شک یکی از قابل تنظیم ترین کلاینت های SSH در بازار امروز، Termius با تم های مختلف، سبک سازی فونت و سایر ویژگی های سفارشی سازی ارائه می‌شود.

با Termius، می‌توانید به طور ایمن داده ها و پیکربندی های خود را همگام سازی کرده و از آنها نسخه پشتیبان تهیه کنید، بنابراین هر زمان که به دستگاه دیگری جابجا می‌شوید، همان ظاهر و احساس را خواهید داشت. Termius همچنین می‌تواند داده های پیکربندی SSH را از سایر کلاینت های SSH مانند PuTTY، MobaXterm و SecureCRT وارد کند.

با اشتراک گذاری امن جلسات SSH، دسترسی به زیرساخت و همگام سازی داده ها در ابر با Termius، به راحتی با سایر اعضای تیم و شرکای تجاری همکاری کنید.

4. MobaXterm

MobaXterm یک ترمینال قدرتمند و کلاینت SSH است که در ابتدا برای ویندوز طراحی شده بود. اکنون یک نسخه قابل اجرا برای لینوکس دارد.

MobaXterm دارای طیف گسترده ای از ویژگی ها و ابزارها برای محاسبات از راه دور است. این دارای یک سرور X یکپارچه است که به شما امکان می‌دهد برنامه های رابط کاربری گرافیکی را از راه دور اجرا کنید و آنها را در دستگاه محلی خود نمایش دهید.

به غیر از SSH، MobaXterm به شما امکان می‌دهد از چندین راه حل اتصال از راه دور مانند SFTP، RDP، VNC FTP و شبکه راه دور کمتر امن استفاده کنید. همچنین با ابزارهای شبکه ای متعددی برای پشتیبانی از حجم کاری روزانه شما همراه است.

با MobaXterm می‌توانید به راحتی چندین جلسه را به طور همزمان مدیریت کنید. در رابط زبانه ای، می‌توانید بین زبانه های مختلف جابجا شوید و پشتیبانی یا نگهداری از چندین اتصال راه دور را در یک زمان برای شما آسان تر می‌کند.

MobaXterm مجموعه ای جامع از ویژگی ها را برای نیازهای اتصال از راه دور شما ارائه می‌دهد. به طور گسترده توسط مدیران سیستم، توسعه دهندگان و متخصصان فناوری اطلاعات استفاده می‌شود.

5.کلاینت SSH برای لینوکس Terminator

Terminator یک کلاینت SSH نیست، بلکه یک شبیه ساز ترمینال است که از اتصالات SSH قوی پشتیبانی می‌کند. منبع باز و کراس پلتفرم است.

Terminator به شما امکان می‌دهد چندین اتصال SSH را در یک پنجره واحد باز و مدیریت کنید. علاوه بر این، می‌توانید از آن برای اجرای تمام دستورات لینوکس که با آنها آشنا هستید استفاده کنید.

با استفاده از Terminator می‌توانید جلسات SSH خود را به صورت عمودی یا افقی در یک پنجره واحد تقسیم کنید. به شما امکان می‌دهد به سرعت اطلاعات را در یک نگاه ارجاع دهید و بهره وری عالی را افزایش دهید.

Terminator ویژگی های سفارشی سازی فوق العاده ای را ارائه می‌دهد تا بتوانید تجربه کاربری را مطابق میل خود شخصی سازی کنید. به شما امکان می‌دهد فونت ها، رنگ ها، میانبرهای صفحه کلید و سایر تنظیمات برگزیده را سفارشی کنید.

نحوه نصب ترمیناتور درDebian و Ubuntu:

sudo apt install terminator

برای نصب روی Arch Linux:

sudo pacman -S terminator

و در توزیع های مبتنی بر RHEL:

sudo dnf install epel-release && sudo dnf install terminator

6. Remmina

Remmina یک دسکتاپ راه دور مبتنی بر رابط کاربری گرافیکی و سرویس گیرنده SSH برای لینوکس است. این رابط کاربری تمیز و کاربرپسند دارد که آن را به یک انتخاب محبوب در میان مهندسان تبدیل می‌کند.

به غیر از SSH، Remmina از سایر پروتکل های اتصال از راه دور مانند پروتکل Remote Desktop (RDP)، VNC، NX، SPICE و غیره پشتیبانی می‌کند. این به شما امکان می‌دهد به طیف وسیع تری از سیستم عامل ها متصل شوید.

با Remmina، می‌توانید به راحتی تنظیمات صفحه نمایش، میانبرهای صفحه کلید، روش های احراز هویت و موارد دیگر را سفارشی کنید. جلسات و دستگاه های اتصال از راه دور خود را مدیریت و سازماندهی کنید. پروفایل های اتصال خود را ذخیره کنید و آنها را برای دسترسی سریع و همکاری مرتب کنید.

رابط تب به شما امکان می‌دهد چندین جلسه از راه دور را در یک پنجره واحد مدیریت کنید. هنگامی که می‌خواهید بین اتصالات مختلف بدون باز کردن چندین پنجره جابجا شوید، این کار راحت است.

Remmina دارای قابلیت های انتقال فایل نیز می‌باشد که به شما امکان می‌دهد فایل ها را بین دستگاه محلی خود و رایانه های شخصی راه دور انتقال دهید.

دستور زیر را برای نصب Remmina در توزیع های مبتنی بر Debian اجرا کنید:

sudo apt install remmina

برای نصب روی Arch linux:

sudo pacman -S remmina

و در توزیع های مبتنی بر RHEL، دستور زیر را اجرا کنید:

sudo dnf install remmina

7.کلاینت SSH برای لینوکس PAC Manager

PAC Manager یک راه حل ارتباط از راه دور منبع باز مبتنی بر رابط کاربری گرافیکی قدرتمند است که یک پورتال متمرکز برای مدیریت اتصالات SSH شما فراهم می‌کند. دارای ویژگی هایی است که به طور خاص برای مهندسان شبکه و مدیران سیستم طراحی شده است.

PAC Manager توانایی های اتوماسیون و اسکریپت نویسی را فراهم می‌کند تا بتوانید به راحتی مجموعه های دستوری را در سیستم های راه دور به طور خودکار اجرا کنید.

PAC Manager تنها به SSH محدود نمی‌شود. از طیف گسترده ای از پروتکل ها مانند RDP، VNC، سریال، و غیره پشتیبانی می‌کند.

نحوه نصب PAC Manager در Debian و Ubuntu:

sudo apt install pac-manager

و در توزیع های مبتنی بر RHEL:

sudo dnf install pac-manager

مدیریت اتصالات از راه دور در لینوکس با SSH

SSH یک پروتکل امن است که توانایی های عالی مدیریت از راه دور را ارائه می‌دهد. مخصوصاً برای اتصال به سرورهای لینوکس راه دور که رابط کاربری گرافیکی ندارند بسیار حیاتی است.

بهره وری خود را افزایش دهید و گردش کار خود را با دریافت SSH Client مناسب برای نیازهای خود افزایش دهید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT
خرید آنی ووچر پرفکت مانی
اپلیکیشن اول پرداخت