کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول ارز دیجیتال چیست و آشنایی با انواع آن

زمان مطالعه 4 دقیقه

زمانی که صحبت از سرمایه گذاری در یکی از انواع ارزهای دیجیتال ، مانند بیت کوین میشود، یکی از مهمترین مسائلی که باید در نظر گرفته شود، محلی است که برای نگهداری ارز رمزنگار انتخاب می شود. خوشبختانه با توجه به اینکه محبوبیت ارزهای رمزنگاری شده در سراسر جهان روز به روز در حال افزایش است، به تنوع انواع کیف پول ارز دیجیتال نیز افزوده می شود. در این مقاله همراه ما باشید، تا در مورد این کیف پول ها و راهنمای انتخاب یکی از آنها اطلاعات بیشتری کسب کنید.

کیف پول ارز دیجیتال
کیف پول ارز دیجیتال

اهمیت انتخاب درست کیف پول ارز دیجیتال

یکی از چالش های اصلی که از زمان ظهور ارزهای دیجیتال تا کنون وجود داشته است، مسئله امنیت و هکشان است. با توجه به اینکه این ارزها در بستر اینترنت و فضای مجازی قابل استفاده هستند، احتمال اینکه مورد حمله سایبری قرار گیرند زیاد است. از طرف دیگر، به دلیل اینکه هیچ یک از این ارزها قابلیت ردیابی را ندارند، در صورتی که توسط هکرها سرقت شوند، به هیچ وجه قابل بازیابی نیستند. بنابراین انتخاب کیف پول مناسب، از اهمیت زیادی برخوردار است.

کیف پول Cryptocurrency

کیف پول ارز دیجیتال به کیف پولی گفته می شود که از آن برای ذخیره سازی، دریافت و انتقال ارز رمزنگاری شده استفاده می گردد. به عبارت دیگر، شما با استفاده از این نوع کیف پول که به نوعی دیجیتالی در نظر گرفته می شود و یک نرم افزار، موجودی حسابتان را چک کرده و تراکنش مورد نظرتان را انجام می دهید. بنابراین در صورتی که می خواهید در یکی از انواع ارزهای رمزنگار سرمایه گذاری کنید، حتما به یکی از انواع کیف پول های Cryptocurrency نیاز دارید.

خوشبختانه در حال حاضر تعداد زیادی کیف پول رمزنگار وجود دارد که از برخی از آنها می توان برای نگهداری یک ارز دیجیتال استفاده کرد در حالی که از برخی دیگر می توان برای نگهداری چند توکن مختلف استفاده کرد.

استفاده از یک کیف پول برای چندین ارز دیجیتال

به عبارت دیگر، زمانی می توان از یک کیف پول ارز دیجیتال برای نگهداری چند ارز استفاده کرد، که قابلیت ارائه چند آدرس عمومی یا ” public address” را داشته باشد.

آدرس عمومی، به آدرسی گفته می شود که از طریق آن می توانید از دیگران ارز دیجیتال دریافت کنید.

بنابراین در صورتی که شما می خواهید از دیگران ارز رمزنگار دریافت کنید، باید این آدرس که به صورت ترکیبی از اعداد هست را در اخیتارشان قرار دهید.

کیف پول ارز دیجیتال
ارز دیجیتال

اما برای اینکه موجودی کیف پولتان را مدیریت کنید، نیاز به یک کلید خصوصی دارید. بنابراین در صورتی که به هر دلیلی این رمز خصوصی در اختیار دیگران قرار داده شود، احتمال از دست رفتن سرمایه شما وجود دارد. پس به خوبی از این رمز حفاظت کنید!

توجه:برخلاف پول فیات، ارز رمزنگاری شده به صورت فیزیکی قابل دسترسی نیست. بنابراین شما تنها راهی که جهت استفاده از آنها دارید، استفاده از یکی از انواع کیف پول ارز دیجیتال است.

انواع کیف پول ارز دیجیتال

در حال حاضر شما برای نگهداری ارز رمزنگار می توانید از یکی از انواع کیف پول های زیر استفاده کنید:

کیف پول Full Node

با استفاده از این کیف پول می توانید به صورت کامل به کلید خصوصی تان تسلط داشته باشید و همچنین به یک نسخه کامل blockchain دسترسی داشته باشید. این نوع کیف پول ها معمولا توسط سازنده توکن ها ایجاد شده و به وب سایت اصلی کوین لینک شده اند.

کیف پول Custodial

این نوع کیف پول، به عنوان یکی از غیر ایمن ترین انواع کیف پول ها در نظر گرفته می شود چرا که رمز خصوصی کیف پول در اختیار شخص ثالث خواهد بود.

کیف پول Desktop

این نوع کیف پول به صورت یک نرم افزار در اختیار شما قرار داده می شود که می توانید آن را دانلود کرده و روی سیستم عامل کامپویترتان نصب کنید.

کیف پول موبایل

همان طور که از اسم این کیف پول ارز دیجیتال مشخص است، شما می توانید از آن در تلفن همراهتان استفاده کنید.

کیف پول آنلاین

این یک کیف پول مبتنی بر وب است که روی سرور واقعی یا مجازی در حال فعالیت است.

کیف پول سخت افزاری

این نوع کیف پول، به عنوان یکی از بهترین انواع کیف پول رمزنگاری شده در نظر گرفته می شود. چرا که به صورت آفلاین عمل کرده و خطر هک حساب را تا حد زیادی کاهش می دهد. شما برای استفاده از این دستگاه تنها کاری که باید انجام دهید این است که مشابه با یک USB آن را به سیستمتان متصل کرده و وارد حسابتان شوید.

کیف پول ارز دیجیتال
کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول کاغذی

امنیت این کیف پول به واسطه کد QR که روی آن قرار داده شده، تامین می شود. این نوع کیف پول نیز تا حدی امن در نظر گرفته می شود چرا که برای نگهداری موجودی حساب شما نیازی به برقراری ارتباط آنلاین و دیجیتالی ندارد.

خدمات اول پرداخت

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ، ثبت نام آزمون های دانشجویی ، پرداخت هزینه هاست، شارژ حساب وب مانی،فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

امتیاز 5/5 - از 5 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT