CryptoKit

CryptoKit کیف پول ارز دیجیتال برای iOS13 ارائه شد

زمان مطالعه 3 دقیقه

شرکت‌های بزرگی مثل سامسونگ در حال حاضر ارز دیجیتال را پذیرفته‌اند این سکه های رمزنگاری شده تقریبا در بسیاری از کشورها و موسسات بزرگ کاربرد پیدا کرده‌اند و به رسمیت شناخته شده ‌ند. همانطور که می‌دانید برای نگهداری این ارزهای دیجیتال از کیف پول ارز دیجیتال استفاده می‌کنند که به صورت سخت افزاری یا نرم افزاری وجود دارد. بسیاری از شرکت‌های بزرگ نیز تا کنون توانسته‌اند علاوه بر به کارگیری ارزهای دیجیتال، ارز دیجیتال منحصر به خود را ارئه دهند و برخی نیز کیف پول دیجیتال نیز ارائه کرده‌اند. شرکت بزرگ اپل نیز به تازگی اعلام کرده است که کیف پول ارز دیجیتال خود را با نام CryptoKit ارائه کرده است. در ادامه با اول پرداخت همراه شوید تا جزئیات بیشتری در مورد این خبر برای شما بیان کنیم.

CryptoKit  کیف پول ارز دیجیتال اپل برایiOS13  

شرکت اپل به تازگی یک فریم ورک با نام CryptoKit ارائه کرده است که به توسعه دهندگان این اجازه را می‌دهد تا فعالیت‌های رمزنگاری خود را به صورت کاملا امن و کارا انجام دهند. یک ویژگی جدید که با تازگی ارائه شده است، بیانگر این مسئله است که آیفون ممکن است به زودی یک کیف پول ارز دیجیتال مخصوص به خود ارائه دهند که کاملا وابسته به وب سایت اپل می‌باشد.

CryptoKit

اپل CryptoKit را برای جدیدترین سیستم عامل خود ارائه کرده است

با کنفرانسی که توسعه دهندگان جهانی اپل اخیرا برگزار کرده‌اند، همه‌ی چشم‌ها به ورژن جدید سیستم عامل آیفون خیره شده است.

بر اساس گزارشات اپل، این شرکت با ارائه‌ی CryptoKit  برای توسعه دهندگان این امکان را فراهم کرده است تا بتوانند عملیات رمزنگاری را بسیار کارا انجام دهند. این فریم ورک امکان هش، تولید کلید و رمزنگاری را برای اپلیکیشن‌های iOS فراهم کرده است.

به این ترتیب با امکاناتی که ارائه شده است، افراد فعال و توسعه دهندگان ارز دیجیتال و پول‌های رمزنگاری شده،  می‌توانند با استفاده از یک کلید عمومی به رمزنگاری بپردازند و امضاهای دیجیتال را تولید و ارزیابی کنند و به تبادلات ارزی بپردازند.

علاوه بر کار با کلیدهایی که در حافظه ذخیره شده است، توسعه دهندگان نیز قادر خواهند بود تا از کلیدهای خصوصی ذخیره شده و مدیریت شده  توسط   Apple’s Secure Enclave استفاده کنند که بخشی از A7 می‌باشد و جدیدترین قطعه‌ای است که در آیفون مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فردریک جاکوبز، که یکی از اعضای عملیات رمزنگاری و عضو تیم امنیت مهندسی اپل می‌باشد، می‌گوید، CryptoKit یک اینترفیس پیشرفته و کارآمد می‌باشد که برای کاربران این امکان را فراهم می‌کند تا عملیات رمزنگاری مختلف را اجرا نمایند.

ویکتور رادچنکو، موسس trust wallet می‌گوید، ویژگی جدیدی که اپل به iOS13 اضافه کرده است به این معنا است که CryptoKit می‌تواند یک کیف پول سخت افزاری با عملکرد کامل در آینده باشد.

اپل به دنبال سامسونگ با آغوشی باز پذیرای ارز دیجیتال خواهد شد

آیکونی که برای CryptoKit  ارائه‌ی خواهد شد شامل علامت بیت کوین بر روی آیکون آیفون می‌باشد. این ایکون جدید برای توسعه دهندگان این امکان را فراهم می‌کند تا بیت کوین را با اپلیکیشن‌های خود یکپارچه سازی کنند. با این وجود بسیاری از کاربران رسانه‌های اجتماعی به این نکته باید توجه کنند که همانند این لوگو در بین مجموعه 1000 آیکون جدید که ارائه شده است، قرار ندارد.

به نظر می رسد که اپل قصد دارد مانند سامسونگ ارز دیجیتال را با قطعات و وسایلی که ارائه می‌دهد ترکیب کند. در ماه فوریه‌ سامسونگ یک گوشی تلفن هوشمند با نام Galaxy S10 ارائه کرده است که دارای یک کیف پول می‌باشد که کاربران با استفاده از آن می‌توانند کلیدهای خصوصی خود را ذخیره کنند.

البته برخی از شایعات نیز وجود دارد که سامسونگ قصد دارد پرداخت‌های ارز دیجیتال را نیز در سیستم پرداخت سامسونگ قرار دهد و به دنبال آن اپل نیز همین کار را انجام دهد. البته هم اکنون زود است که بخواهیم پیش بینی کنیم که آیا این شرکت قصد دارد پرداخت‌های ارز دیجیتال را به سیستم پرداخت اپل اضافه نماید یا نه!

دوستان گرامی و عزیز، از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما کمال تشکر را داریم. در صورتی که بعد از مطالعه‌ی مقالات ما با سوال یا مشکلی مواجه می‌شود، حتما با ما تماس بگیرید و وسال و مشکل خود را با ما در میان بگذارید. همکاران ما در تیم اول پرداخت آماده‌ی پاسخگویی به کلیه‌ی سوالات شما عزیزان هستند.

امتیاز 5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT