ترندهای موتور جستجو

آخرین ترندهای موتور جستجو در آسیا 2023

زمان مطالعه 5 دقیقه

برای سال‌ها گوگل موتور جستجو اصلی در اینترنت بوده است. در واقع وقتی صحبت از بهینه سازی موتورهای جستجو می شود، بیشتر شرکت ها فقط به گوگل فکر می کنند. اما در برخی کشورها موتورهای جستجوی دیگری وجود دارد. آخرین ترندهای موتور جستجو در آسیا 2023 را در ادامه بخوانید.

این وب سایت ها بر روی مخاطبان محلی متمرکز هستند و کار کردن با آنها آسان نیست مگر اینکه زبان آن کشور را بدانید. حتی با وجود اینکه بازار آسیایی تا حد زیادی بزرگترین بازار آنلاین در جهان است، اطلاعات مربوط به بازار به اندازه بازارهای ایالات متحده یا اروپا قابل مشاهده نیست و این بازار آسیا را مرموزتر از آنچه باید باشد می کند.

اخیراً تغییرات قابل توجهی در سهم بازار موتورهای جستجو و فعالیت‌های کاربران رخ داده است که می‌تواند فرصت‌هایی را برای کسب‌وکارها در این کشورها ایجاد کند. بیایید کمی بیشتر در مورد موتورهای جستجوی Baidu، Naver و Yahoo! بدانیم.

سایت Baidu.com

از زمانی که بایدو در سال 2000 راه اندازی شد پرکاربردترین موتور جستجو در چین بوده است. برای هدف قرار دادن مخاطبان چینی با استفاده از Baidu به یک وب سایت چینی زبان نیاز دارید که با قوانین دولت چین مطابقت داشته باشد. داشتن  .cn ccTLD و یا میزبانی وب‌سایت‌ها در چین الزامی نیست، اما قطعاً به ایندکس شدن و رتبه‌بندی کمک می‌کند.

سایت Naver.com

Naver یک موتور جستجوی محلی در کره جنوبی است که در سال 1999 شروع به کار کرد. برخلاف گوگل Naver بیشتر شبیه یک سایت پورتال است که دارای محتوا و عملکردهای غیرجستجوی زیادی است. نتایج جستجو در Naver کاملا منحصر به فرد است.

Naver شامل چندین بلوک از انواع مختلف محتوا از جمله خرید، اخبار، وبلاگ، ویدئوها، تصاویر و صفحات وب است. نتایج صفحه وب ارگانیک برجسته نیستند و تبلیغات بسیار قابل مشاهده هستند. به این دلایل شرکت های خارجی اغلب برای به دست آوردن ترافیک ارگانیک از Naver تلاش زیادی می کنند.

سایت Yahoo.co.jp

Yahoo! Japan در ابتدا به عنوان سایت ژاپنی یاهو شروع به کار کرد و در سال 2018 به یک شرکت ژاپنی تبدیل شد. هنوز هم یکی از وب سایت های محبوب در ژاپن است. مانند Naver یاهو! ژاپن یک سایت پورتال با تعداد زیادی محتوا و خدمات غیرجستجو از جمله حراجی ها، رزرو سفر، سؤالات متداول و ایمیل است. خود شرکت نیز خدمات تبلیغاتی خود را ارائه می دهد، گوگل از سال 2010 نتایج جستجوی ارگانیک خود را بهبود داده است.

تغییرات در محبوبیت موتورهای جستجو

اگرچه سایت های فوق هنوز محبوب هستند اما فعالیت های جستجو اخیراً تغییر کرده است، به خصوص در 12 ماه گذشته. فرصت های جدیدی برای کسب و کارها ایجاد شده است که از سایر موتورهای جستجو برای دسترسی به بازار استفاده کنند.

آخرین سهام بازار موتور جستجو

چین

تسلط بایدو بر جستجو در چند فصل گذشته رو به کاهش بوده است و از 76 درصد در ژوئن 2022 به 49 درصد در مارس 2023 کاهش یافته است. بایدو همچنان با بیش از 64.39 درصد سهم در جستجوی موبایل پیشگام است و این عمدتاً به دلیل ادغام آن با زیرساخت های گوشی از طریق برنامه ها و خدمات متعدد است.

Bing و Sogou هر دو سهم بازار جستجوی دسکتاپ را گرفته اند. سهم جستجوی دسکتاپ بینگ در چین در چند ماه گذشته افزایش یافته است و از زمان به کارگیری ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی به ۲۸ درصد رسیده است.

مشتریان B2B در چند ماه گذشته شاهد افزایش قابل توجهی در جستجوها و ترافیک از چین از طریق Bing بوده اند و تلاش ها برای به حداکثر رساندن دسترسی به Bing را افزایش داده است.

کسب‌وکارهای غربی نیز باید از این فرصت استفاده کنند تا با استفاده از بینگ، دسترسی خود را در چین گسترش دهند. برخلاف چالش‌های دسترسی به ابزارهای وب مستر بایدو می‌توانید به راحتی نقشه‌های سایت را ارسال کنید و مشکلات را در رابط انگلیسی وب مستر بینگ نظارت کنید.

کره جنوبی

Naver برای ادغام هوش مصنوعی در پلتفرم خود خیلی زود وارد فعالیت شد. این کار را در اواخر سال 2021 انجام داد تا تغییرات رفتار جستجو در کره جنوبی را پوشش دهد. Naver شاهد افزایش قابل توجهی در این جستجوهای اکتشافی بود که تقریباً 65٪ از تمام پرس و جوها را تشکیل می داد.

این امر با راه‌اندازی بلوک هوشمند AirSearch انجام شد که از تجزیه و تحلیل محتوا با هوش مصنوعی، داده‌ها و بینش عمیق کاربر استفاده می‌کند.

علیرغم نوآوری های ناور گزارش مارس 2023 سهم بازار موتور جستجو نشان می دهد که گوگل جایگاه قابل توجهی در کره جنوبی به دست آورده است و 59 درصد از سهم ناور 35 درصد است. بر اساس آمار Statista، تقسیم سهم حتی بیشتر است، به طوری که گوگل 71٪ از Naver را به 24٪ اختصاص داده است. رشد گوگل در بازار فرصتی را برای ارتباط مستقیم با جستجوگران کره ای به روشی که قبلا امکان پذیر نبود ایجاد می کند.

ژاپن

اطمینان از اینکه محتوای ژاپنی شما به خوبی ایندکس شده و برای گوگل بهینه شده است، بیش از همیشه مهم است. یاهو ژاپن تقریباً شامل 80 درصد سهم بازار به ویژه در موبایل است. Google Japan همه ویژگی‌های خرید را برای کمک به کسب‌وکارها برای دسترسی به مصرف‌کنندگان به کار گرفته است، اما میانگین هزینه هر کلیک بسیار کمتر از ایالات متحده یا اروپا است.

سهم بازار بینگ ژاپن در سال‌های گذشته به 3 درصد رسیده است. با این حال داده‌های جدید Statcounter نشان می‌دهد که ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی آن تا حدودی مورد توجه کاربران ژاپنی قرار گرفته است و سهم آن در بازار را به 7 درصد افزایش داده و ترافیک یاهو را گفته است.

این موضوع برای صاحبان وب سایت به چه معناست (SEO/PPC)

این تغییرات در رشد موتورهای جستجوی غیر محلی فرصت‌هایی را برای کسب‌وکارها برای دستیابی به این بازارها با استفاده از دارایی‌ها و تکنیک‌هایی که از قبل در اختیار دارند، افزایش می‌دهد.

اکنون اجرای اصلاحات فنی سئو برای افزایش سرعت اندیکس توسط گوگل و بینگ و همچنین اطمینان از سازگاری وب سایت های شما با موبایل بسیار مهمتر است. رشد Bing و هوش مصنوعی و پیشرفت‌های تکنولوژیکی اخیر این موتور جستجو را برای بسیاری از کسب و کارها مهم کرده است.

فرصت های سئو در جنوب شرقی آسیا

فراتر از چین، ژاپن و کره فرصت های قابل توجهی در جنوب شرقی آسیای در حال ظهور است. این منطقه متشکل از 11 کشور با جمعیت 600 میلیون نفر در سطوح مختلف اقتصادی و درآمد رو به رشد است.

بازارهای جنوب شرقی آسیا نیمی از 10 بازار بزرگ رشد تجارت الکترونیک خرده فروشی را در سال 2022 تشکیل می دادند و پیش بینی می شود در سال 2023 بیش از 100 میلیارد دلار خرده فروشی تولید کنند.

کووید 19 مصرف‌کنندگان را مجبور به خرید آنلاین کرد و به سرعت پذیرش تجارت الکترونیک و زیرساخت‌های لجستیکی را در منطقه گسترش داد. دولت‌های ملی سرمایه‌گذاری قابل توجهی در اتصال، پرداخت‌های دیجیتال، پلتفرم‌های تجارت الکترونیک و تغییرات سیاستی برای تقویت پذیرش و رشد تجارت الکترونیک در منطقه انجام دادند.

رفتارهای مصرف کننده نیز تغییر کرده است، به طوری که بیش از 40٪ از مصرف کنندگان در مقایسه با تنها 23٪ در ایالات متحده حداقل یک برند جدید را از زمان Covid امتحان می کنند. در ویتنام تجارت الکترونیک اجتماعی به طور قابل توجهی رشد کرده است.

این منطقه فرصت‌های جدیدی را برای برندها فراهم می‌کند تا مستقیماً از طریق قابلیت های جدید تجارت الکترونیک به مشتریان جدید دسترسی پیدا کنند و از طریق چندین بازار رو به رشد مانند Shopee، Tokopedia و Lazada محصولات خود را به فروش برسانند.

Shopee با وجود تمرکز بر جنوب شرقی آسیا به سرعت به عنوان چهارمین بازار بزرگ پس از آمازون، eBay و Rakuten در حال رشد است.

هزینه های تبلیغات دیجیتال در این منطقه 64 درصد افزایش یافته است که بر توانایی و مقرون به صرفه بودن پلتفرم دیجیتال برای ارتباط و تعامل با مصرف کنندگان تأکید می کند. این رشد در دسته‌های CPG، مد و الکترونیک بوده است.

ترندهای موتور جستجو نتیجه

در چند سال گذشته رشد بازار دیجیتالی در آسیا از طریق پذیرش سریع تجارت الکترونیک، تغییرات فناوری و تقاضای مصرف‌کنندگان فرصت های جدیدی را برای کسب و کارها برای ورود به بازار جهانی فراهم کرده است و چالش هایی مانند زبان که قبلا شرکت ها آن رو به رو بودن را برطرف کرده است.

اکنون زمان آن است که تجزیه و تحلیل های خود و داده های کنسول جستجوی گوگل را مرور کنید تا ببینید آیا از تراز مجدد سهم موتور جستجو در منطقه سود برده اید یا خیر و آیا منطقی است که توجه بیشتری به محتوای بومی سازی شده، بودجه تبلیغات یا ابتکارات خاص برای هدف قرار دادن این موارد داشته باشید. بازارها

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT