آزمون TestDaf چیست

آزمون TestDaf چیست | آزمون TestDaf برای تحصیل در کشور آلمان

زمان مطالعه 3 دقیقه

داوطلبان ادامه تحصیل در خارج از کشور باید بدانند که تسلط به یکی از زبان های بین المللی با توجه به کشور مقصد و سیستم آموزشی آن‌ها الزامی است و لازم است که در آزمون‌های مربوطه شرکت کنند و مدرک مورد نظر را کسب نمایند تا به دانشگاه مورد نظرشان ارائه دهند. در این مقاله متوجه خواهید شد که آزمون TestDaf چیست و چرا برای تحصیل در کشور آلمان این آزمون اهمیت دارد.

آزمون TestDaf چیست ؟

آزمون TestDaf چیست مهاجرت

آزمون TestDaf ، یک آزمون استاندارد زبان آلمانی می‌باشد و برای دانشجویان بین المللی که قصد دارند در کشور آلمان ادامه تحصیل دهند، با اهمیت است. مدرک آزمون TestDaf تاریخ انقضا ندارد و برای مدت زمان نامحدود معتبر خواهد بود. این مدرک بین المللی زبان آلمانی توسط تمامی دانشگاه ها و مراکز آموزشی سطح بالای آلمانی شناخته شده و دارای اعتبار می‌باشد.

فرمت آزمون بین المللی TestDaf چگونه است؟

 این آزمون نیز شامل چهار مهارت است که در ادامه آنها را توضیح داده‌ایم:

مهارت درک مطلب خواندن یا ریدینگ (Leseverstehen) (به مدت ۶۰ دقیقه)

در این بخش از آزمون شما باید نشان دهید که مطالب ذکر شده در ریدینگ را به خوبی متوجه شده‌اید و مفهوم آن را درک کرده‌اید.

مهارت اصطلاحات نوشتاری یا رایتینگ (Schriftlicher Ausdruck) (به مدت ۶۰ دقیقه)

در این بخش از آزمون هم شما باید نشان دهید که از توانایی کافی برای نوشتن متن با عنوان مشخص شده و با رعایت اصول نوشتاری و ساختار صحیح برخوردار هستید.

مهارت آزمون شنیداری یا لیسنینگ (Horverstehen) (به مدت ۴۰ دقیقه)

در بخش لیسنینگ آزمون شما باید توانایی‌های خود را از لحاظ شنیداری نشان دهید و ثابت کنید که از قدرت درک مطالب شنیداری هم برخودار هستید. آزمون شنیداری TestDaf ، شامل سه بخش کلی می‌باشد.

مهارت آزمون شفاهی یا اسپیکینگ (Mundlicher Ausdruck) (به مدت ۳۰ دقیقه)

در بخش آزمون شفاهی TestDaf شما می‌بایست نشان دهید که توانایی برقراری ارتباط با دیگران در قسمت‌های مختلف در محیط دانشگاه را دارید و بر اساس نیازهای خود قادر به مطرح کردن سوالاتتان می‌باشید.

سیستم نمره دهی آزمون TestDaf به چه صورت است؟

آزمون TestDaf چیست هزینه

توجه داشته باشید که هر بخش از آزمون به صورت جداگانه نمره دهی می‌شود و هر بخش در سه سطح مختلف نمره دهی انجام می‌گیرد، که عبارتند از سطح ۳، سطح ۴  و سطح ۵ :

  • سطح ۳: پاسخ صحیح به ۷۰ تا ۸۰ درصد سوالات آزمون – با B2 مشخص می‌شود.
  • سطح ۴:  پاسخ صحیح به ۸۰ تا ۹۰ درصد سوالات آزمون – با B2/C1 مشخص می‌شود.
  • سطح ۵: پاسخ صحیح به ۹۰ تا ۱۰۰ درصد سوالات آزمون – با C1 مشخص می‌شود.

آیا می توان در آزمون TestDaf مجددا شرکت کرد؟

آزمون TestDaf چیست ثبت نام

داوطلبان زیادی هستند که پس از شرکت در آزمون نتیجه‌ی دلخواهی کسب نکرده‌اند و مایلند که مجددا در آزمون شرکت کنند. این افراد دغدغه خاطرشان این است که آیا می‌توان مجددا در آزمون شرکت کرد و نتیجه‌ی بهتری کسب کرد؟ برای پاسخ به این افراد باید بگوئیم خبر خوب این است که شما می‌توانید به دفعات در این آزمون شرکت کنید. آزمون چند نوبت در سال برگزار می‌شود و شما هر بار می‌توانید با ثبت نام و پرداخت هزینه آزمون، مجددا برای کسب نمره ی بهتر در آزمون TestDaf شرکت کنید.

پرداخت هزینه ثبت نام آزمون TestDaf 

حالا که متوجه شدید آزمون TestDaf چیست ، دوستان همیشه همراه اول پرداخت، در صورتی که قصد دارید برای ادامه تحصیل به کشور آلمان سفر کنید و به مدرک TestDaf  نیاز دارید اما برای ثبت نام در آزمون و پرداخت هزینه آن با مشکل مواجه شده‌اید، اصلا نگران نباشید. شما می توانید از خدمات پرداخت ارزی هزینه ثبت نام آزمون‌های بین المللی استفاده نمایید.

خدمات پرداخت آزمون‌های بین المللی

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT