ارزهای دیجیتال پایدار (Stablecoins)

آشنایی با ارزهای دیجیتال پایدار (Stablecoins)

زمان مطالعه 3 دقیقه

علاقه‌مندان به دنیای ارزهای دیجیتال به خصوص افرادی که مایلند در این حوزه سرمایه گذاری کنند تا به سود برسند، باید با اصطلاحات رایج در دنیای رمزارزها آشنا باشند. آیا تاکنون اصطلاح ارزهای دیجیتال پایدار (Stablecoins) را شنیده‌اید؟ اگر نه، تا پایان این مقاله با اول پرداخت همراه شوید تا شما با مفهوم این نوع از ارزهای دیجیتال آشنا شوید.

آشنایی با مفهوم ارزهای دیجیتال پایدار (Stablecoins)

لیست ارزهای دیجیتال پایدار (Stablecoins)

ارزهای دیجیتال پایدار (Stablecoins) نوعی رمز ارز جدید هستند که پشتوانه‌ی آن‌ها ارزهای فیات، طلا، نفت و … می‌باشد. ارزهای دیجیتال پایدار برای مقابله با نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال طراحی شده‌اند.

با نوسانات شدید قیمت بیت کوین، سرمایه گذاران ارز دیجیتال معتقدند که ارزهای دیجیتال پایدار می‌تواند به کمک آنها بیاید و نرخ تبدیل را کلا از بین ببرد و با استفاده از Stablecoins می‌توان هر محصول و خدماتی را خریداری کرد. 

یکی از مزیت‌های مهم ارزهای دیجیتال پایدار (Stablecoins) این است که با استفاده از آن‌ها، وجوه بین صرافی‌ها با سرعت بیشتری انجام خواهد شد چرا که معاملات ارز دیجیتال بسیار سریع‌تر و ارزان‌تر از معاملات ارز فیات انجام می‌شود. 

انواع ارزهای دیجیتال پایدار کدامند؟

تتر ارزهای دیجیتال پایدار (Stablecoins)

در اینجا بهترین ارزهای دیجیتال پایدار را معرفی می‌کنیم که توجهات زیادی را به خود جلب کرده است:

۱)  (Tether (USDT- تتر

تتر از اوایل سال ۲۰۱۵ شروع به فعالیت کرد و قادر به تبدیل پول نقد به ارز دیجیتال است. البته باید در نظر داشت که تتر متمرکز نیست و از پشتوانه ارز فیات برای ثبات قیمت استفاده می‌کند، یعنی تتر یک ارز رمزنگاری پایدار وثیقه شده فیات است که توسط ارز فیات با نسبت یک به یک پشتیبانی می‌شود . نکته جالب توجه این است که تتر در بستر بلاکچین بیت کوین کار می‌کند و از طرفی نقد شدن آن بسیار راحت است.

۲) (TrueUSD (TUSD – ترو یو اس دی

TrueUSD اولین دارایی قانونی در آمریکا است که کاربران می‌توانند مستقیماً با یک حساب سپرده گذاری به دلار مبادله کنند. هر کسی که وریفای هویتی KYC / AML را پشت سر بگذارد، می‌تواند TrueUSD را با دلار بازخرید کند. این رمز ارز توسط ارز فیات با نسبت یک به یک پشتیبانی می‌شود.

۳) (MakerDAO (DAI – مارکر دی آ او

MakerDAO در حقیقت یک سازمان خودمختار غیر متمرکز که در سال ۲۰۱۷ آغاز به کار کرد، این ارز یک رویکرد ابتکاری را برای ساخت ارزهای دیجیتال پایدار به نام DAI پیشنهاد داد. این رمز ارز توسط ارز فیات USD پشتیبانی نمی‌شود بلکه با از Ethereum Blockchain با تنظیم عرضه و تقاضا دیگر ارزهای دیجیتال تعادل قیمتی حفظ می‌شود.

۴) USD Coin

استیبل کوین USDC مبتنی بر پروتکل ERC20 است و بدان معنا است که بر بستر شبکه اتریوم اجرا می‌شود و هم چنین از مزایای محبوبیت گسترده و تعداد کاربران زیاد آن بهره‌مند می‌شود. ارز USD Coin توسط موسسات مالی قانونی و دارای مجوز پشتیبانی می‌شود که موظف به ارائه گزارشات منظم از دارایی‌های خود می‌باشند.

۵) HUSD- هیوبی

ارز کوین هیوبی (HUSD) فقط در محدوده صرافی Huobi (هیوبی) قابل استفاده می‌باشد. این ارز بلاک چین اختصاصی دارد و توسط مدیران دارایی پشتیبانی می‌شود که بر اساس صدور این کوین، به خرید و فروش سرمایه آن پرداخته‌اند. برای مدتی که بیت کوین از ۱۸ هزار دلار سقوط کرد، مدیریت این ارز نتوانست قیمت را پایدار نگه دارد، البته امروزه قیمت ثابت ۱ دلار را حفظ کرده است و مدیران آن برنامه‌های جدیدی را برای مواجه با بحران در نظر گرفته‌اند.

ارزهای دیجیتال پایدار (Stablecoins) اهمیت بسیار زیادی در صرافی‌های ارزهای دیجیتال دارد و نقشی کلیدی در تبادلات مالی ایفا می‌کنند. اگر شما قصد خرید و فروش ارزهای دیجیتال را دارید پیشنهاد می‌شود از خدمات مجموعه اول پرداخت استفاده کنید. همچنین این مجموعه خدمات فروش کیف‌ پول‌های TREZOR و LEDGER را هم به کاربران خود ارایه می‌دهد.

 

امتیاز 5/5 - از 6 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT