آزمون PTE

آماده سازی آزمون PTE: آخرین راهنمای شما

زمان مطالعه 5 دقیقه

PTE می تواند یک چشم انداز دلهره آور برای بسیاری از زبان آموزان باشد. این آزمونی است که تقریباً تمام جنبه های مهارت زبان انگلیسی را پوشش می دهد – برای اطمینان از آمادگی دانش آموزان برای تحصیل در یک محیط دانشگاهی انگلیسی زبان طراحی شده است.

پرداخت آزمون های بین المللی

پرداخت با ویزا کارت

آماده سازی آزمون PTE می تواند دشوار باشد اگر مطمئن نیستید که چه انتظاری دارید. حتی با داشتن سطح بالایی از تسلط به زبان انگلیسی، درک انواع سؤالات و سیستم امتیازدهی کلیدی است.

بنابراین اگر می خواهید بدانید که چگونه برای PTE آماده شوید، دیگر به دنبال آن نباشید. ما راهنمای نهایی شما را گردآوری کرده ایم. از آنچه در آزمون پوشش داده شده است تا امتیازدهی، توصیه های مهم و اشتباهاتی که باید اجتناب کنید – این آخرین راهنمای آزمون PTE است که تا به حال به آن نیاز خواهید داشت.

آمادگی آزمون PTE

1. آزمون PTE چیست؟

آزمون PTE Academic (که مخفف Pearson Test of English است) یک آزمون سه ساعته زبان انگلیسی مبتنی بر کامپیوتر است. در درجه اول برای افراد غیر بومی انگلیسی که در خارج از کشور تحصیل می کنند، مهارت های خواندن، گوش دادن، صحبت کردن و نوشتن شما را ارزیابی می کند.

نمرات PTE نه تنها توسط کالج ها و دانشگاه ها، بلکه توسط نهادهای حرفه ای، دولت ها و خدمات مهاجرت پذیرفته می شود. همانطور که در رایانه ارزیابی می شود، نتایج معمولاً ظرف 48 ساعت در دسترس هستند – بنابراین “اعصاب روز نتایج” طولانی نمی شود.

2. فرمت PTE

برای آماده سازی موفقیت آمیز PTE، یکی از اولین چیزهایی که باید بدانید ساختار تست است. اجزای اصلی شامل:

صحبت کردن و نوشتن (77-93 دقیقه)

متشکل از هفت نوع سوال مختلف، شامل زبان انگلیسی گفتاری و نوشتاری است که ممکن است در یک محیط دانشگاهی بشنوید.

خواندن (32-40 دقیقه)

پنج نوع سوال مختلف، ارزیابی توانایی شما در خواندن انگلیسی آکادمیک. یک نوع سوال مهارت های نوشتاری و خواندنی شما را به طور همزمان آزمایش می کند.

گوش دادن (45-57 دقیقه)

هشت نوع سوال مختلف، مهارت های شنیداری شما را با کلیپ های صوتی و تصویری آزمایش می کند.

در مجموع، 20 نوع سوال مختلف در آزمون وجود دارد که از پاسخ های به سبک مقاله تا چند گزینه ای را شامل می شود.

یک سری توضیحات بسیار مفید در مورد هر بخش از پیرسون وجود دارد که ارزش خواندن را دارد. اگر به دنبال راهنمای بیشتری برای آزمون PTE هستید، یک برنامه رسمی رایگان PTE Academic نیز وجود دارد که بسته به زمانی که در اختیار دارید، یک برنامه‌ریز مطالعه مفید و همچنین محتوای شخصی‌سازی شده دارد.

3. درک اینکه به چه نمره ای نیاز دارید

مهم است بدانید که PTE Academic نمره قبولی یا مردودی ندارد. هر موسسه دارای حداقل نمره پذیرش متفاوت است، بنابراین بدانید که چه نمره ای نیاز دارید. بیشترین امتیاز درخواستی 50، 65 یا 79 است.

دانستن نمره مورد نیاز شما (تا حدی!) میزان تلاشی را که برای آمادگی آزمون PTE خود انجام خواهید داد، تعیین می کند. رسیدن به 79 بسیار دشوارتر از 65 است، و میزان آمادگی نیز به مهارت موجود انگلیسی شما بستگی دارد.

یک کلمه احتیاط: هرگز هیچ ضرری در فراتر از انتظارات وجود ندارد! هدف خود را بالا ببرید، و از این طریق – مطمئن خواهید بود که شرایط ورودی را برآورده می کنید و مهارت های زبان انگلیسی خود را بهبود می بخشید. یک برد، برد.

برای درک سطح فعلی خود، پیرسون تست های تمرینی نمره گذاری شده را ارائه می دهد. نمرات برای هر یک از بخش‌های اصلی تفکیک شده است، بنابراین می‌دانید که در کجا عالی هستید و کجا به تمرین نیاز دارید.

4. نکات آمادگی آزمون PTE

ممکن است گفتن این کار آسان تر از انجام آن باشد، اما سعی کنید آمادگی امتحان PTE خود را تا حد امکان سرگرم کننده کنید.

چند راهنمای آزمون PTE وجود دارد، به عنوان مثال راهنمای رسمی PTE Academic و PTE Student Pack با تعداد زیادی تست تمرینی و منابع دیجیتال. اما در حالی که اینها مطمئنا مفید هستند – همه چیز در مورد تمرین زندگی واقعی است.

در اینجا چند ایده در مورد نحوه آماده شدن برای PTE، بخش به بخش وجود دارد…

تمرین خواندن

تا حد امکان گسترده بخوانید. واقعا به همین اسونیه! از روزنامه‌ها، مجلات، تحقیقات آکادمیک و کتاب‌های داستانی – فقط دنبال آن بروید. از تمرکز بر موضوعاتی که شخصاً از آنها لذت می برید نترسید، این یک راه عالی برای ایجاد انگیزه در مطالعه شما است.

تمرین نوشتن

با ارسال ایمیل یا نامه به دوستان، نوشتن مقالات کوتاه در مورد موضوعاتی که به آنها علاقه دارید، یا داشتن یک دفتر خاطرات شخصی تمرین کنید. از دوستان انگلیسی زبان بخواهید که فیدبک بدهند. برای آمادگی آزمون PTE، هرچه بیشتر ساختار افکار خود را به صورت کتبی تمرین کنید، بهتر است.

تمرین گوش دادن

به انواع رسانه ها گوش دهید. تلویزیون، فیلم و رادیو همگی راه‌های فوق‌العاده‌ای برای غوطه‌ور شدن در یک زبان و لهجه‌ها و گویش‌های مختلف هستند. اگر تازه شروع کرده اید، زیرنویس ها راهی عالی برای عادت کردن به الگوهای صحبت کردن هستند.

تمرین صحبت کردن

به گروه های انگلیسی زبان بپیوندید (یا با دوستان بومی-انگلیسی زبان ارتباط برقرار کنید) تا هم صحبت کردن و هم گوش دادن را تمرین کنید. این نه تنها یک راه سرگرم کننده برای ملاقات با مردم است، بلکه به سرعت مهارت های شما را بهبود می بخشد!

5. اشتباهات رایج آماده سازی PTE

ما نمی‌توانیم این راهنمای نهایی آزمون PTE را بدون ذکر برخی از اشتباهات که اغلب دیده می‌شوند، پایان دهیم. برای هر کسی که می‌خواهد بداند چگونه برای PTE آماده شود (و امتیاز مورد نیاز خود را کسب کند)، در اینجا چهار اشتباه رایج برای جلوگیری از …

. حتی اگر انگلیسی شما تا حد زیادی خوب است، فکر نکنید که نیازی به آماده سازی ندارید! بدانید چه چیزی مورد انتظار است و ابتدا چند تست تمرینی را امتحان کنید.

. فقط روی مهارت های خاص (یعنی فقط صحبت کردن و گوش دادن) تمرکز نکنید. برای قبولی در آزمون PTE، باید در تمام بخش ها عملکرد خوبی داشته باشید.

. با نوشتن از “به خاطر سپردن” خودداری کنید. PTE توانایی شما را در استفاده از زبان انگلیسی آکادمیک در محیط‌های «واقعی» ارزیابی می‌کند، بنابراین آمادگی PTE خود را بر یادگیری اصطلاحات و عبارات در بافت متمرکز کنید، نه فقط فهرست‌های واژگان.

. آخرین اما نه کم اهمیت، تمام آمادگی خود را به چند روز قبل از امتحان موکول نکنید! کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد، از آشنایی با انواع سؤال تا کار بر روی مهارت ها و واژگان خود. در حالی که مقدار زمان مورد نیاز از فردی به فرد دیگر متفاوت است، مطمئن شوید که بهترین شروع ممکن را برای خود دارید.

6. نکاتی برای روز آزمون

شما آن را ساخته اید. روز بزرگ فرا رسیده است، اکنون تنها چیزی که برای آماده سازی PTE شما باقی مانده این است که آن اعصاب را مدیریت کنید و تست را انجام دهید.

قبل از آزمون…

. مطمئن شوید که خوب خورده اید و استراحت کرده اید.

. برای جلوگیری از وحشت لحظه آخری، مسیر خود را برنامه ریزی کنید و زودتر برسید.

. به یاد داشته باشید که مدارک و شناسه درخواستی را همراه داشته باشید.

. با اطمینان وارد شوید – این را دارید!

در حین آزمون…

. هر سوالی را با دقت بخوانید.

. مستقیماً به هر سؤال پاسخ دهید، «در اطراف» یک موضوع صحبت نکنید.

. به شدت در محدوده کلمات صحبت کنید و خیلی وقت صرف هیچ سوال فردی نکنید.

. در حین انجام وظایف صحبت کردن، به سرعت پاسخ دهید، زیرا میکروفون پس از سه ثانیه سکوت بسته می شود.

آماده سازی PTE می تواند چالش برانگیز باشد، اما با فداکاری و درک کامل آنچه مورد انتظار است – می توانید با اطمینان وارد امتحان شوید. برای هر کسی که برای PTE تحصیل می کند، برای شما آرزوی موفقیت داریم.

اگر به فکر تحصیل در خارج از کشور هستید، برای مشاوره و الهام بیشتر، Edvoy را بررسی کنید.

چه نحوه آماده شدن برای PTE به تجربیات واقعی دانشجویی یا فیلم هایی برای دیدن شما در طول ترم، سفر تحصیلی خود را به بهترین شکل ممکن شروع کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT