آنالیز قیمت سولانا

آنالیز قیمت سولانا | بررسی روند نزولی SOL

زمان مطالعه 3 دقیقه

قیمت سولانا (SOL) ممکن است در هفته‌های آتی به ۷۰ دلار سقوط کند، زیرا یک الگوی سر و شانه در بازه زمانی روزانه ظاهر شد و احتمالاً به سمت کاهش ۴۵٪ اشاره دارد. در این خبر به آنالیز قیمت سولانا و بررسی روند نزولی این ارز می پردازیم.

آنالیز قیمت سولانا

نمودار زیر نشان می دهد که قیمت سولانا در سپتامبر 2021 به نزدیک به 217 دلار افزایش یافت، به سطح حمایت نزدیک شد و سپس به قیمت 134 دلار کاهش یافت و سپس برای ثبت رکورد جدید 260 دلار در نوامبر 2021 حرکت کرد. در اوایل این هفته، قیمت برای آزمایش همان 134 دلار کاهش یافت. سپس حمایت قبل از شکستن به پایین ترین سطح سال 2022 در 87.73 دلار است.

آنالیز قیمت سولانا

آنالیز قیمت سولانا

به نظر می‌رسد که این مرحله از اقدام قیمت، الگوی سر و شانه را تشکیل می‌دهد، یک الگوی معکوس نزولی شامل سه قله متوالی، که قیمت سولانا در قله وسط 257 دلار تعیین شده و به عنوان سر “Head” این الگو شناخته می شود و دو قله دیگر ک شانه (shoulders) چپ و راست این الگو هستند به ترتیب در قیمت های 200 و 210 دلار بودند.

در همین حال، سه قله SOL در بالاترین سطح حمایت مشترک در 134 دلار قرار گرفته اند که “neckline” نامیده می شود. سقوط به زیر آن سیگنال یک روند نزولی گسترده برابر با فاصله سر تا خط گردن است.

در مورد SOL، این فاصله در حدود 137 دلار است که هدف قیمت سر و شانه آن را نزدیک به 170 دلار قرار می دهد.

 روند کنونی SOL

چشم انداز نزولی در حالی بود که قیمت SOL بیش از 22 درصد در این هفته کاهش یافت و در حال حاضر این آلت کوین حدود 55 درصد از بالاترین رکورد خود رسیده است، که بسیار مشابه با سایر دارایی های دیجیتالی با ارزش بالا، از جمله بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) است.

آنالیز قیمت سولانا

آنالیز قیمت سولانا

در مرکز کاهش مداوم بازار کریپتو، تصمیم فدرال رزرو ایالات متحده برای کاهش برنامه خرید دارایی 120 بیلیون دلاری خود در ماه است که به دنبال آن سه یا چند افزایش نرخ بهره در سراسر سال 2022 گسترش یافت.

سیاست‌های پولی ضعیف بانک مرکزی به افزایش ارزش بازار ارز دیجیتال از 128 میلیارد دلار از مارس 2020 به 3 تریلیون دلار در نوامبر 2021 کمک کرده است. بنابراین، شواهد سرمایه‌گذاران را تحت تأثیر قرار داده است تا قرار گرفتن در معرض آنها را در بازارهای نوسانی محدود کنند. از جمله سولانا که از مارس 2020 نزدیک به 12500 درصد رشد کرده بود.

در نتیجه، اگر بازار کریپتو در جلسات پیش رو به کاهش خود ادامه دهد، SOL نیز در خطر اعتبارسنجی راه اندازی سر و شانه خود قرار خواهد گرفت.

چشم انداز کوتاه مدت SOL

در حالی که نمودار بازه زمانی بلند مدت SOL به سمت یک روند نزولی متمایل است، چشم‌انداز کوتاه‌مدت آن نسبتاً صعودی به نظر می‌رسد.

آنالیز قیمت سولانا

آنالیز قیمت سولانا

این ممکن است به دو دلیل اتفاق بیفتد. اولاً، قیمت SOL به سطح حمایت بحرانی 116 دلار سقوط کرده است که در محدود کردن تلاش‌های نزولی آن در سپتامبر 2021 موثر بود. و دوم، شاخص قدرت نسبی روزانه آن (RSI) به زیر 30 کاهش یافت که یک سیگنال خرید در کوتاه مدت است.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT