ابزار برای یوتیوبری

7 نوع نرم افزار و ابزار برای یوتیوبری

زمان مطالعه 6 دقیقه

راه اندازی یک کانال یوتیوب، در تئوری، بسیار آسان است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که دوربین یا گوشی هوشمند خود را روشن کنید، شروع به ضبط کنید و ویدیوی خود را آپلود کنید. اما در دراز مدت، افزایش مخاطب در پلتفرم چالش برانگیز است. ابزار برای یوتیوبری را در ادامه معرفی کرده ایم.

سرمایه گذاری روی نرم افزار و ابزار مناسب می تواند دسترسی شما را به افراد مناسب آسان تر کند. می توانید از این راه حل ها برای تحقیق درباره ایده های موضوعی و تجزیه و تحلیل عملکرد آپلودهای قبلی خود استفاده کنید. علاوه بر این، می‌توانید فیلم‌ها و ریز عکس‌ها را زیباتر کنید—همراه با برنامه‌ریزی بهتر هفته‌تان.

برای کمک به شما برای اینکه زمان کمتری برای تعیین نرم افزار و ابزاری که باید استفاده کنید صرف کنید، در این مقاله هفت نوع را برای شما شناسایی می کنیم.

1.ابزار برای یوتیوبری: نرم افزار تجزیه و تحلیل

همانطور که ویدیوهای بیشتری را در YouTube آپلود می کنید، ایده بهتری در مورد آنچه دوست دارید یا نمی پسندید خواهید داشت. هنگامی که تصمیم گرفتید در مورد چه چیزی صحبت کنید، انتخاب موضوعاتی که برای مخاطبان شما جذاب باشد – در عین حال که علایق شما را حفظ می کند – برای رشد کانال شما مهم است.

ابزارهای تحلیلی زیادی پیدا خواهید کرد که می توانید از آنها برای اندازه گیری عملکرد خود استفاده کنید. YouTube Studio نقطه شروع خوبی است. آماری در مورد بینندگان بازگشتی خود و اینکه کدام ویدیوها در چند روز اول بهترین عملکرد را دارند، خواهید دید. علاوه بر این، یک ابزار تحقیقاتی پیدا خواهید کرد که به شما کمک می کند ببینید کدام عبارات حجم جستجوی بالاتری دارند.

TubeBuddy یکی دیگر از ابزارهای تحقیقاتی عالی است که می توانید از آن برای بهبود ویدیوهای خود استفاده کنید. با این راه حل، می توانید ویدیوهای خود را A/B تست کنید و گزارش های سلامت کانال را تولید کنید. اگر می‌خواهید درباره ابزار بیشتر بدانید، مرور کلی ما را در مورد TubeBuddy ببینید.

2. نرم افزار ویرایش و طراحی عکس

ایجاد ویدیوهای روشنگر جنبه مهمی از کانال YouTube شما است، اما اگر نتوانید کاربران را متقاعد کنید که روی ویدیوی شما بر روی ویدیوی شخص دیگری کلیک کنند، کاری که انجام می‌دهید کم اهمیت است. صرف زمان برای ریز عکس ها مهم است و می توانید از نرم افزار ویرایش عکس استفاده کنید تا محتوای خود را جذاب تر نشان دهید.

Adobe Lightroom یک راه حل همه جانبه عالی برای ویرایش عکس های شما است و می توانید بین Lightroom Classic و Creative Cloud یکی را انتخاب کنید. Lightroom CC نسخه ساده تر است و در دستگاه های تلفن همراه نیز موجود است، بنابراین اگر می خواهید در حال حرکت ویرایش کنید، ممکن است ترجیح دهید از آن راه حل استفاده کنید. با این حال، Lightroom Classic جامع تر است، بنابراین ممکن است گزینه بهتری برای ویرایش های عمیق تر باشد.

شما همچنین می توانید از Photoshop و Photoshop Express نه تنها برای ویرایش تصاویر خود، بلکه برای اضافه کردن متن به تصاویر کوچک خود استفاده کنید. همچنین می توانید تصاویر کوچک YouTube خود را با Canva طراحی کنید.

3.ابزار برای یوتیوبری: نرم افزار ویرایش ویدئو

بعد از اینکه ویدیوهای خود را ضبط کردید، باید آنها را ویرایش کنید. در حالی که می توانید شاهکارهای سینمایی خلق کنید، لزوماً نیازی به این کار ندارید. با این حال، حداقل باید مطمئن شوید که رنگ‌ها خوب به نظر می‌رسند و بخش‌هایی را که نمی‌خواهید در ویرایش نهایی وارد کنید حذف کنید.

شما می توانید از میان مجموعه وسیعی از راه حل های ویرایش ویدیو انتخاب کنید. DaVinci Resolve و Final Cut Pro دو نمونه از محبوب‌ترین نمونه‌ها هستند. بسیاری از مردم اولی را انتخاب می کنند زیرا چندین ابزار ویرایش جامع را به صورت رایگان ارائه می دهد. Adobe Premiere Pro یک گزینه دیگر است. بر خلاف Final Cut Pro، برای استفاده از این برنامه نیازی به رایانه اپل ندارید.

برای ویرایش های ساده تر، همیشه می توانید Adobe Premiere Rush یا iMovie را امتحان کنید. ویرایش های خود را در ابتدا ساده نگه دارید و به مرور زمان پیچیدگی آن را افزایش دهید.

4. ابزار برای برنامه ریزی محتوای ویدئویی

برخی از یوتیوب‌برها محتوای خود را بدون برنامه زمان‌بندی به اشتراک می‌گذارند، اما کنار هم قرار دادن نوعی تقویم محتوا به شما کمک می‌کند در مسیر خود ادامه دهید. در مراحل اولیه، شما می خواهید شتاب ایجاد کنید – و دانستن اینکه دقیقاً چه چیزی را باید ایجاد کنید و پست کنید به این امر کمک می کند.

برای برنامه ریزی محتوای ویدیویی می توانید از چندین راه حل استفاده کنید. می توان گفت که Notion بهترین گزینه رایگان است. این برنامه به شما امکان می دهد از الگوهای تقویم استفاده کنید اگر نمی خواهید قالب خود را ایجاد کنید.

ابزارهای دیگری که می‌توانید برای برنامه‌ریزی برنامه ویدیویی خود استفاده کنید عبارتند از Asana و monday.com.

5.ابزار برای یوتیوبری: برنامه ریزان روزانه

برنامه ریزی محتوای ویدیوی خود بخش مفیدی از اره منبت کاری اره مویی است، اما این تنها چیزی نیست که باید در نظر بگیرید. برای اطمینان از اینکه به آن برنامه پایبند هستید، برنامه ریزی روزهای خود از قبل نیز ایده خوبی است. این امر به ویژه در آغاز، زمانی که ممکن است تعهدات دیگری داشته باشید – مانند تحصیل یا شغل تمام وقت، بسیار مهم است.

می توانید از چندین برنامه ریز روزانه از جمله Brite و Google Calendar استفاده کنید. اگر iPhone، Mac، iPad یا Apple Watch دارید، Apple Calendar نیز گزینه مناسبی است.

سعی کنید هر هفته همان شکاف زمانی را برای ضبط ویدیوهای خود باز نگه دارید و همچنین فضایی را برای ویرایش آنها در نظر بگیرید. با اختصاص بازه های زمانی خاص به این وظایف، شکل گیری یک عادت بسیار آسان تر خواهد بود.

6. نرم افزار برای زمان بندی محتوای رسانه های اجتماعی

تمرکز اصلی شما هنگام راه اندازی یک کانال YouTube باید پر کردن صفحه خود با ویدیوهایی باشد که ارزش تماشا را دارند. اما زمانی که تثبیت شدید، ارزش این را دارد که به این فکر کنید که چگونه می توانید محتوای خود را برای مخاطبان بیشتری تبلیغ کنید.

پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند توییتر و اینستاگرام به شما این فرصت را می‌دهند که نگاه بیشتری به ویدیوهای خود داشته باشید و یک جامعه نزدیک بسازید. با این حال، تولید محتوا برای هر یک از این پلتفرم ها می تواند بسیار طاقت فرسا باشد. برنامه‌ریزی آنچه می‌خواهید از قبل پست کنید می‌تواند به شما در کاهش احساس سرگیجه کمک کند.

ابزارهای برنامه ریزی شبکه های اجتماعی بسیار خوبی وجود دارد، و شما مجبور نیستید برای بسیاری از آنها هزینه ای بپردازید. به عنوان مثال، اینستاگرام یک زمان‌بندی داخلی برای پست‌ها و Reels دارد. در صورت نیاز به ویژگی‌های بیشتر، می‌توانید از ابزارهایی مانند Buffer نیز استفاده کنید که دارای یک ردیف رایگان و مجموعه‌ای از اشتراک‌های پولی است.

7.ابزار برای یوتیوبری: نرم افزار ویرایش صدا

در حالی که اغلب می‌توانید از کیفیت ویدیوی کمتر از حد مطلوب خلاص شوید، صدای بد باعث می‌شود بسیاری از افراد روی محتوای شما کلیک کنند و به جای دیگری بروند. شما باید یک میکروفون بخرید، اما همچنین ارزش آن را دارد که صدای خود را بیشتر ویرایش کنید تا واضح تر و واضح تر به نظر برسد.

راه حل های ویرایش ویدیو مانند Premiere Pro و DaVinci Resolve دارای ابزارهای داخلی ویرایش صدا هستند و کاملاً جامع هستند. با این حال، باید در مورد استفاده از Adobe Audition نیز فکر کنید – که ممکن است کاربر پسندتر به نظر برسید.

بر این اساس راه اندازی کانال YouTube خود را برنامه ریزی کنید

هنگام راه‌اندازی یک کانال YouTube، قرار دادن سیستم‌های مناسب بهترین شانس ممکن را برای موفقیت به شما می‌دهد. ابزارهای زیادی وجود دارند که می توانند به شما در بهبود در زمینه های متعدد کمک کنند و به شما امکان می دهند کیفیت تولید محتوای خود را در کنار ارزشی که ارائه می دهید، بهبود بخشید.

پس از خواندن این راهنما، باید ابزار کافی برای راه اندازی کانال YouTube خود داشته باشید. مهم‌تر از آن، راه‌حل‌هایی که در این مقاله ذکر کرده‌ایم باید به شما کمک کند در مسیر خود بمانید – که می‌تواند شما را برای موفقیت بلندمدت آماده کند.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT