بازی سرگرم کننده آنلاین ویکی پدیا

5 بازی سرگرم کننده آنلاین ویکی پدیا برای کسب دانش در حین بازی

زمان مطالعه 6 دقیقه

افتادن از سوراخ خرگوش ویکی پدیا هرگز به این لذت نبود! این بازی ها از مقالات ویکی پدیا برای ترکیبی عالی از سرگرمی و آموزش استفاده می کنند. بازی سرگرم کننده آنلاین ویکی پدیا را در ادامه معرفی کرده ایم.

همه ویکی پدیا را دوست دارند. اما برخی آنقدر آن را دوست دارند که آن را به یک بازی تبدیل کرده اند! نه، خود مقاله ها را ویرایش نمی کنم. از آنجایی که داده‌های ویکی‌پدیا به‌صورت رایگان در دسترس هستند، برخی از توسعه‌دهندگان از آن برای ایجاد بازی‌های خلاقانه و سرگرم‌کننده استفاده کرده‌اند، که به شما کمک می‌کند در حین بازی یک یا دو چیز را یاد بگیرید.

1. Title Takedown (وب): بازی Hangman تا حدس زدن عنوان مقاله ویکی‌پدیا

Title Takedown یک تخیل مجدد صیقلی از بازی کلاسیک Hangman است که دارای پیچ و تاب سرگرم کننده ویکی پدیا است. ظاهراً یک هوش مصنوعی سرکش کنترل ویکی پدیا را در دست گرفته و عناوین مقالات را خراب می کند. شما نقش یک هکر ماهر را بازی می‌کنید که باید با حدس زدن عنوان بر اساس سرنخی از توضیحات مقاله، آن‌ها را به حالت اصلی خود بازگرداند.

هر بازی با تمام حروف از دست رفته شروع می شود، که کلمه عنوان مقاله را از طریق کاشی های خالی نشان می دهد. توضیحات یا سرنخ عنوان مقاله را دقیقاً در زیر این مطلب خواهید یافت. روی حروف در صفحه‌کلید مجازی روی صفحه کلیک کنید و به‌طور خودکار در کاشی‌هایی که به آن تعلق دارند پر می‌شوند. شما شش زندگی برای هر بازی دارید، با هر حدس اشتباه یک زندگی را از دست می دهید.

بازیکنان این گزینه را دارند که برای ردیابی پیشرفت خود در اکانت کاربری ثبت نام کنند. این به شما امکان می‌دهد با دیگران در برد امتیازات جهانی رقابت کنید، اما مهمتر از آن، سطح مهارت شما در جایی تنظیم می‌شود که آخرین بار آن را متوقف کرده‌اید. در حساب مهمان، هر بار باید از ساده ترین مهارت شروع کنید.

2. Linkdle (وب): بازی روزانه ویکی پدیا برای یافتن مسیری به مقاله دیگر

Wordle با دادن یک معمای ساده روزانه برای حل کردن، به اینترنت حمله کرد. Linkdle نیز همین کار را می کند، اگرچه معما به این آسانی نیست. هر روز، این بازی یک مقاله هدف جدید از ویکی‌پدیا و یک صفحه شروع تصادفی برای یک مقاله به ظاهر کاملاً نامرتبط ویکی ارائه می‌کند.

هدف این بازی این است که با کمترین کلیک ممکن از مقاله شروع خود به مقاله هدف بروید. اما شما فقط می توانید روی لینک های آبی رنگ در هر مقاله ویکی پدیا که قبلاً در بازی باز شده است کلیک کنید. این مهارت تفکر جانبی و همچنین دانش عمومی شما را آزمایش می‌کند، زیرا سعی می‌کنید بفهمید روی چه چیزی باید کلیک کنید تا در صفحه‌ای قرار بگیرید که مقاله هدف در آن لینک شده است.

Linkdle هر 24 ساعت یکبار با یک هدف و صفحه شروع جدید به روز می شود و آن را به یکی از بهترین جایگزین های پازل روزانه برای Wordle تبدیل می کند. همچنین می توانید یک مشکل Linkdle سفارشی ایجاد کنید و آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و آنها را به چالش بکشید تا دو مقاله را در مراحل کمتری نسبت به شما به هم متصل کنند.

3. The Wiki Game (وب): مسابقه چند نفره برای رفتن از یک ویکی به ویکی دیگر

بازی سرگرم کننده آنلاین ویکی پدیا

بازی سرگرم کننده آنلاین ویکی پدیا

بازی ویکی سال‌هاست که وجود دارد، اما هنوز هم یکی از بهترین راه‌ها برای کشف مطالب جالب ویکی است. مانند Linkdle، هدف این است که از یک مقاله شروع به یک مقاله هدف بروید. اما در اینجا، سرعت بسیار بیشتر از انجام کمترین کلیک مهم است. این یک مسابقه آنلاین با بازیکنان دیگر است!

هر دور بازی ویکی 120 ثانیه طول می کشد. همه شرکت‌کنندگان سراسری را در نوار کناری سمت چپ، به همراه تعداد کلیک‌هایی که تاکنون استفاده کرده‌اند و همچنین اینکه آیا به هدف رسیده‌اند یا خیر، مشاهده خواهید کرد. در همین حال، شما هنوز هم باید تلاش کنید و خودتان در سریع ترین زمان ممکن به هدف برسید، بنابراین از کلیک های خود عاقلانه استفاده کنید.

اگر در عرض 120 ثانیه به پایان رسید، اگر زمان اجازه دهد، می توانید یک دور دیگر را شروع کنید. سعی کنید دور قبلی خود را در مدت زمان تعیین شده شکست دهید، و Wiki Game هر دو تلاش شما را جمع می کند و به شما امتیاز می دهد.

بازی 7×24 اجرا می‌شود و یک برد امتیازات پیوسته برای بررسی رهبران دور فعلی، روزانه، هفتگی یا تمام زمان‌ها وجود دارد. اگر امتیازات تمام وقت برایتان مهم نیست، می توانید به عنوان مهمان بازی کنید، اما در غیر این صورت، برای پیگیری پیشرفت خود باید ثبت نام کنید.

4. Redactle Unlimited (وب): کلمات ویرایش شده را برای آشکار کردن صفحه ویکی کشف کنید

بازی سرگرم کننده آنلاین ویکی پدیا

بازی سرگرم کننده آنلاین ویکی پدیا

کل یک مقاله ویکی‌پدیا مهم‌ترین کلمات آن ویرایش شده است. آنچه باقی می ماند مقالات، حروف ربط، حروف اضافه و سایر کلماتی از این دست هستند که واقعاً موضوع را به شما نمی گویند. وظیفه شما این است که کلمات را حدس بزنید تا جملات معنی پیدا کنند و بنابراین قفل عنوان مقاله را باز کنید. این فرضیه Redactle بود که اکنون تعطیل شده است. اما یکی از طرفداران جایگزین رایگانی به نام Redactle Unlimited با چند ویژگی بهتر ساخت.

در Redactle Unlimited، هر زمان که یک کلمه صحیح را حدس بزنید، خواهید دید که در بین کلمات خالی شده چند بازدید دارد. می توانید به سرعت از طریق نوار کناری سمت راست به این موارد پیمایش کنید. بازی از «حدس زدن هوشمند» برای محاسبه اعداد و عطف استفاده می‌کند، بنابراین نگران درست کردن کلمه نباشید.

همانطور که می توانید تصور کنید، با توجه به تعداد زیاد کلماتی که ویرایش شده اند، یک بازی وقت گیر است. اما وقتی چند کلمه را در یک جمله باز کنید، احتمالاً بقیه را حدس می زنید. و سپس می توانید سعی کنید پاراگراف را معنا کنید. و سپس بخش. این به طرز عجیبی جذاب است، اما یک کار بسیار جذاب است. و اگر گیر کرده اید، می توانید از حداکثر سه نکته در هر پازل استفاده کنید.

5. WikiTrivia (وب): کارت‌های مقاله ویکی‌پدیا را به ترتیب زمانی مرتب کنید تا برنده شوید

بازی سرگرم کننده آنلاین ویکی پدیا

بازی سرگرم کننده آنلاین ویکی پدیا

آیا خود را یک علاقه مند به تاریخ می دانید؟ با بازی سرگرم کننده تام جی واتسون مبتنی بر ویکی پدیا که باعث می شود حدس بزنید چه زمانی اتفاقی افتاده است دانش خود را امتحان کنید. این برنامه رایگان است و هم روی صفحه دسکتاپ و هم روی صفحه نمایش گوشی عالی کار می کند.

این بازی یک مقاله ویکی‌پدیا را در قالب یک کارت به شما می‌دهد که دارای عنوان مقاله، توضیح کوتاه و تصویر اصلی ویکی است. با استفاده از این اطلاعات، باید آن را در جدول زمانی پایین صفحه قرار دهید. کارت باید در زمان بندی صحیح قرار گیرد تا زندگی شما حفظ شود. سه اشتباه و بازی تمام شد.

هر بار که کارتی را قرار می دهید، WikiTrivia تاریخ آن را نشان می دهد. اکنون می‌توانید روی کارت کلیک کنید تا آن را برگردانید و توضیح کوتاهی دریافت کنید. و می توانید برای خواندن مقاله کامل ویکی پدیا نیز کلیک کنید. WikiTrivia رگه های شما را ردیابی می کند تا به شما بگوید درست قبل از پایان بازی چند کارت دریافت کرده اید. این واقعاً یکی از بهترین برنامه ها برای ایجاد تاریخ هیجان انگیز است.

به یاد داشته باشید که مقالات را برای بعد ذخیره کنید

این بازی ها بسیار سرگرم کننده هستند و شما احتمالاً در تلاش برای بهترین بودن غرق و رقابت خواهید شد. اما فراموش نکنید، شما همچنین با صفحات عجیب و جالب ویکی پدیا مواجه خواهید شد که دوست دارید بخوانید. ایده خوبی است که یک پوشه نشانک ایجاد کنید و این مقالات را ذخیره کنید تا بعدا بخوانید. یا اگر از تلفن همراه استفاده می کنید، به جای وب سایت از برنامه ویکی پدیا استفاده کنید تا آنها را برای خواندن آفلاین ذخیره کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT