ابزار معاملاتی فارکس

20 ابزار معاملاتی فارکس برای سال 2023

زمان مطالعه 16 دقیقه

دنیای تجارت در چند دهه گذشته به طور چشمگیری تغییر کرده است، به طوری که معامله گران فردی عمدتاً به صورت آنلاین تجارت می‌کنند و اکثر آنها از ابزارهای مختلف FX برای کمک به موفقیت خود استفاده می‌کنند. ابزار معاملاتی فارکس 2023 را بشناسید.

شارژ حساب فارکس

در گذشته، یک معامله گر یا یک سرمایه گذار از طریق یک کارگزار در بازارها سفته بازی می‌کرد. آنها برای خرید یا فروش یک دارایی خاص با کارگزار خود تماس می‌گرفتند، یا ممکن است کارگزار با آنها تماس بگیرد. در این زمان ها ابزارهای موجود در اختیار معامله گران و سرمایه گذاران اندک بود.

امروزه تجارت و سرمایه گذاری به طرز چشمگیری تغییر کرده است. بیشتر معامله گران فعال هنوز از طریق یک کارگزار معامله می‌کنند، که به آنها دسترسی به طیف وسیعی از بازارها و نرم افزار معاملاتی می‌دهد، آنها معاملات خود را به طور مستقل انجام می‌دهند و استفاده از ابزارهای فارکس می‌تواند هم بهره وری آنها را افزایش دهد و هم عملکرد معاملاتی آنها را بهبود بخشد.

در این مقاله، مروری عمیق از برخی از بهترین ابزارهای معاملاتی فارکس در دسترس، هم برای مبتدیان و هم برای معامله گران حرفه ای به شما ارائه می‌دهیم.

این ابزارها شامل چه مواردی می‌شوند؟ فقط برخی از ابزارهای آنلاین تجارت فارکس موجود عبارتند از:

  • ابزارهای FX برای یافتن فرصت های معاملاتی
  • ابزاری برای گرفتن نبض بازار
  • ابزارهایی برای محاسبه سود و زیان FX شما
  • ابزارهای فارکس برای تجارت کارآمدتر
  • ابزارهای استراتژی معاملاتی FX

اکثر این ابزارهای معاملاتی فارکس هم برای ویندوز و هم برای مک در دسترس هستند. این لیست از ابزارهای معاملاتی شامل هیچ ابزار اکسل نمی‌شود. انبوهی از ابزارهای معاملاتی پولی و رایگان فارکس مبتنی بر نرم افزار ابزار معاملاتی فارکس است که برای هدف خاصی جدا از اکسل توسعه یافته است تا مطمئن ترین اطلاعات ممکن را در اختیار شما قرار دهد.

بیایید شروع کنیم.

چگونه فرصت های معاملاتی را پیدا کنیم؟

این اولین گروه از ابزارها برای تجارت فارکس است. معامله گران فارکس از برخی ابزارها برای یافتن فرصت های معاملاتی استفاده می‌کنند. لیست ما از ابزارهای برتر معاملات فارکس برای یافتن فرصت های معاملاتی شامل ابزارهایی در زیر مجموعه های زیر است:

  • تقویم های فارکس
  • فیدهای خبری معاملات
  • ابزارهای تحلیل فنی
  • ابزار تولید ایده

همه اینها می‌تواند به شما بگوید که چه چیزی بازار را تکان می‌دهد و روند قیمت فعلی ممکن است از کدام جهت پیروی کند. با این اطلاعات، می‌توانید فرصت های معاملاتی بیشتری پیدا کنید.

تقویم های فارکس: تقویم های اقتصادی، تقویم های خبری، تقویم های شرکتی و موارد دیگر

تقویم های فارکس ابزار ارزشمندی برای یادگیری در مورد آنچه قرار است در بازار اتفاق بیفتد، و برنامه ریزی معاملات خود را بر این اساس است.

آنها تا حد زیادی معامله گرانی را هدف قرار می‌دهند که می‌خواهند با به‌روزرسانی های اساسی در بازار FX همگام شوند. با این حال، این تقویم ها ممکن است برای همه انواع معامله گران مفید باشد.

تقویم رایگان Admirals رویدادهای بنیادی آینده و اخبار اقتصادی را فهرست می‌کند که همراه با مقادیر قبلی و مورد انتظار آنها فهرست شده است. به محض انتشار خبر (گاهی با کمی تاخیر)، تقویم با مقادیر مناسب به‌روز می‌شود و بازار حرکت های جدیدی را تجربه می‌کند.

یک ابزار تقویم حتی عمیق تر، تقویم های رایگان Admirals Premium Analytics اقتصادی و شرکتی است. تقویم اقتصادی اطلاعات دقیق و بی‌درنگ درباره رویداد اقتصادی آینده را به اشتراک می‌گذارد، در حالی که تقویم شرکتی سود، درآمد، جلسات سالانه و موارد دیگر را پوشش می‌دهد.

یک ابزار تقویم حتی عمیق تر، تقویم های رایگان Admirals Premium Analytics اقتصادی و شرکتی است. تقویم اقتصادی اطلاعات دقیق و بی‌درنگ درباره رویداد اقتصادی آینده را به اشتراک می‌گذارد، در حالی که تقویم شرکتی سود سهام، درآمد، جلسات سالانه و موارد دیگر را پوشش می‌دهد.

با استفاده از این تقویم های سرمایه گذاری، معامله گران می‌توانند شرکت های مورد علاقه خود را دنبال کنند و همیشه به آخرین اطلاعات در مورد تغییراتی که ممکن است بر معاملات سهام آنها تأثیر بگذارد دسترسی داشته باشند.

در کنار تقویم های اقتصادی، اخبار زنده یکی دیگر از ابزارهای سودمند تجارت فارکس است. مشکل این است که اطلاعات زیادی برای غربال کردن وجود دارد! در عین حال که می‌توانید به صورت دستی بلومبرگ، رویترز، کارخانه فارکس و خیابان FX را جستجو کنید، اما در صورتی که همه آنها به صورت خودکار به شما تحویل داده شوند، آسان تر نخواهد بود؟

خبر خوب این است که این امر امکان پذیر است. در واقع، افزونه Admirals MetaTrader Supreme Edition دارای ویژگی به نام Admiral Connect است که اخبار معاملات زنده را مستقیماً به ترمینال متاتریدر شما ارائه می‌دهد!

ابزار Admiral Connect همه ارائه دهندگان اخبار بزرگ را به هم متصل می‌کند، از جمله ویژگی تجزیه و تحلیل تجارت و فیدهای RSS خود را برای نمایش در پلتفرم و صرف زمان کمتری در خارج از ترمینال هنگام جستجوی عملکردهای اضافی و اطلاعات مورد نیاز برای تجارت.

یا، اگر اطلاعات بیشتری می‌خواهید، پورتال انحصاری Premium Analytics به معامله گران امکان دسترسی به فیدهای اخبار معاملاتی و فارکس هم زمان را با امکان فیلتر بر اساس ابزارهای معاملاتی یا آخرین اخبار زنده ارائه می‌دهد.

پورتال کاملا رایگان در دسترس است، اگر یک حساب معاملاتی زنده با Admirals داشته باشید – بیش از 850 خبر در روز، یک مزیت وجود دارد. در همین حال، معامله گران با حساب های آزمایشی به حداکثر 200 خبر رایگان دسترسی خواهند داشت.

تجزیه و تحلیل فنی برای معاملات فارکس

بسیاری از معامله گران جذابیت تجزیه و تحلیل فنی را می‌بینند، زیرا به آنها امکان می‌دهد فرصت های معاملاتی FX را بدون نیاز به به‌روز بودن اخبار بازار شناسایی کنند. با این حال، چالش اصلی، شناسایی الگوهای دقیقی است که سیگنال های تجاری قابل اعتماد تولید می‌کنند.

خبر خوب این است که بسیاری از ابزارهای موجود برای معاملات فارکس کار را برای شما انجام می‌دهند.

اولین موردی که به آن می‌پردازیم در ویژگی تجزیه و تحلیل فنی و سیگنال های تجاری در پورتال Admirals Premium Analytics است. این ویجت با استفاده از فناوری برنده جوایز Trading Central، تجزیه و تحلیل فنی عملی را در تقریباً هر ابزار مالی (از جمله سهام و فارکس) ترکیب می‌کند تا به سرمایه گذاران کمک کند تا استراتژی های معاملاتی خود را بهینه کنند.

این ابزارهای تحلیل تکنیکال نظرات مستقل تیم تحقیقاتی جهانی Trading Central را در بر می‌گیرد، ایده های تجاری خودکار و شخصی سازی شده را ارائه می دهد و تجزیه و تحلیل فنی و بنیادی را برای کمک به تولید سیگنال های تجاری برای معامله گران فعال ترکیب می‌کند.

ویژگی دوم که توسط Trading Central نیز ارائه می‌شود، در افزونه MetaTrader Supreme Edition موجود است.

Technical Insight™ در یک ابزار FX که ترکیبی از تجزیه و تحلیل دقیق، پیشگیرانه، راهنمایی آموزشی و گزینه های قابل تنظیم است تا معامله گران در تمام سطوح مهارت را برای کنترل سرمایه گذاری خود توانمند سازد.

معامله گران همچنین می‌توانند از طریق دکمه های «Learn More» و «View Historical Events» درباره هر ابزاری اطلاعات کسب کنند. این افشای تدریجی اطلاعات، معامله گران جدید را در مورد نحوه نزدیک شدن به نقطه پرش و شروع معامله آگاه می‌کند و از توانایی آنها برای ادامه یادگیری با سرعت خود پشتیبانی می‌کند.

امتیاز خلاصه فنی نیاز به بررسی جزییات اضافی برای تصمیم گیری را از بین می‌برد. معامله گران را قادر می سازد یک چشم انداز فنی مختصر را در سه بازه زمانی در یک لحظه ببینند!

با استفاده از رویکرد وزن شواهد اختصاصی، Score چشم انداز جهت دار صعودی، نزولی یا خنثی را در بازه های زمانی کوتاه تا بلندمدت نمایش می‌دهد تا پشتیبانی ساده و مختصر را در لحظه مورد نیاز ارائه دهد.

با استفاده از رویکرد وزن شواهد اختصاصی، Score چشم انداز جهت دار صعودی، نزولی یا خنثی را در بازه های زمانی کوتاه تا بلندمدت نمایش می‌دهد تا پشتیبانی ساده و مختصر را در لحظه مورد نیاز ارائه دهد.

ابزار معاملاتی ایده های تجاری ویژه فارکس

آخرین ابزار FX که می‌خواهیم در این دسته از ابزارها برای یافتن فرصت های معاملاتی پوشش دهیم، Featured Ideas™ است – یکی دیگر از ابزارهای Trading Central موجود در MetaTrader Supreme Edition.

با وجود هزاران بازار مالی، رویدادهای خبری و سیگنال های فنی برای پیگیری، برای هیچ معامله گری غیرممکن است که تمام حرکات بازار را برای بهترین فرصت های معاملاتی زیر نظر داشته باشد. اینجاست که Featured Ideas™ می تواند کمک کند.

Featured Ideas ایده های معاملاتی بیطرفانه و درون روز را ارائه می‌کند که متناسب با ترجیحات هر معامله گر جداگانه مانند بازه های زمانی، الگوهای مورد علاقه، یا ارزهای ترجیحی تنظیم شده است.

مجموعه ویژگی های شفاف و اطلاعاتی Featured Ideas به معامله گران جدید در مورد تجزیه و تحلیل تکنیکی آموزش می‌دهد و به معامله گران در تمام سطوح مهارت در ایجاد تصمیمات و استراتژی های مطمئن و به موقع کمک می‌کند.

هر ایده توضیحات واضح و مختصری را در مورد دلایل نمایش این ایده و اینکه رویدادهای فنی برای حرکت قیمت معنی می‌دهند ارائه می‌دهد. نگه داشتن ماوس روی الگوی الگوی فنی را به شما آموزش می‌دهد و «تماشای» یک ایده به شما امکان می‌دهد نحوه عملکرد آن را پیگیری کنید تا بتوانید دفعه بعد که آن الگو را دیدید، تصمیمی مطمئن و آگاهانه بگیرید.

آیا علاقمند به یافتن اطلاعات بیشتر در مورد ابزارهای معاملاتی و به طور کلی معاملات هستید؟ Admirals وبینارها و سمینارهای تجارت رایگان را برای تمام سطوح تجربه ارائه می‌دهد. در این سمینارها دانش و توانایی های خود را با ابزارهای معاملاتی فارکس و سایر موضوعات عمومی معاملاتی ارتقا دهید.

احساسات و نبض بازار

دسته بعدی ابزارهای معاملاتی فارکس آنهایی هستند که به شما می‌گویند در حال حاضر در بازار چه اتفاقی می‌افتد – چه کسی در حال معامله است، چه احساسی نسبت به آن دارد و روابط بین ابزارها و بازارهای مختلف.

اخبار و تقویم ها ابزار ضروری برای شناسایی فرصت های معاملاتی هستند، اما گاهی اوقات تفسیر آنها دشوار است. ممکن است انتظار داشته باشید که پس از اعلام بعدی بانک مرکزی اروپا حرکتی وجود داشته باشد، اما آیا ابزار معاملاتی مورد علاقه شما افزایش یا کاهش می‌یابد؟

مشکل این است که هر پلتفرم معاملاتی و سایت مالی شامل نمودار است، اما هر سایت یا پلتفرمی با توانایی خود برای ارائه تصویری واقعی از بازار پیشتاز نیست.

اینجاست که نقشه گرمایی بازار می‌تواند مفید باشد. نقشه های حرارتی بازار به معامله گران این امکان را می‌دهد تا با ارائه یک تفکیک بصری از بزرگترین محرک ها و تکانه های بازار، و همچنین جهت هایی که در آن حرکت می‌کنند، لحظات کم ارزش گذاری شدید و بیش ارزش گذاری را کشف کنند. این به این معنی است که شما در یک نگاه به آنچه در بازار می‌گذرد دقیقاً دید دارید و می‌توانید بر اساس آن معامله کنید.

نقشه حرارتی بازار به شما می‌گوید که یک ابزار چقدر حرکت کرده است، اما به شما نمی‌گوید که معامله گران چه احساسی نسبت به این حرکات دارند. اینجاست که ابزار احساسات بازار مفید هستند.

ابزار احساسات بازار به شما می‌گویند که بازار در مورد ابزارهای خاص چه احساسی دارد – آنها ممکن است حجم معاملات طولانی یا معاملات کوتاه را محاسبه کنند، یا ممکن است عناوین فعلی را اسکن کنند تا ببینند رسانه ها در مورد یک ابزار چه احساسی دارند.

اولین ابزار احساسات بازار، ویجت رایگان Market Sentiment در وبسایت Admirals است. این به شما کمک می‌کند تا موقعیت های فعلی معامله گران را که در یک داشبورد جمع شده اند، درک کنید. به این ترتیب، می‌توانید ببینید که چه تعداد از معامله گران در حال نگه داشتن پوزیشن های فروش و چه تعداد از آنها موقعیت های خرید هستند. با کمک Market Sentiment، می‌توانید دوبار بررسی کنید که آیا می‌خواهید به معامله بپیوندید، به علاوه اگر تصمیم به مخالفت با جمعیت داشته باشید، چقدر شانس دارید.

ابزار FX بعدی در افزونه رایگان MetaTrader Supreme Edition – ابزار Sentiment Trader – موجود است. مانند ویجت در وبسایت Admirals، این ویژگی موقعیت های کوتاه و لانگ خالص در یک ابزار را به شما می‌دهد، با سهولت دسترسی به آن از داخل پلتفرم متاتریدر.

برای استفاده از ابزار Sentiment Trader، باید:

MetaTrader 4 یا MetaTrader 5 را در رایانه خود دانلود و نصب کنید

افزونه MetaTrader Supreme Edition را دانلود و نصب کنید (برای هرکسی که حساب Admirals زنده یا نسخه آزمایشی داشته باشد به رایگان در دسترس است)

متاتریدر 4 یا 5 را باز کنید

در پنجره Navigator، منوی Expert Advisors را گسترش دهید

“Admiral – Sentiment Trader” را انتخاب کنید و آن را به نمودار فعال بکشید

OK را بزنید

سپس ابزار Sentiment Trader در پلتفرم معاملاتی شما ظاهر می‌شود.

سومین ابزار احساسات بازار، ویجت در پورتال Premium Analytics است که توسط Acuity ارائه شده است. این ویجت از فناوری منحصر به فرد یادگیری ماشینی برای آشکار کردن بینش های پنهان از درون متن میلیون ها مقاله خبری استفاده می‌کند و آن را در یک نمایش بصری متقاعدکننده و بصری ارائه می‌کند.

ماتریس همبستگی فارکس: ببینید کدام ارزها همبستگی دارند

نمودار فنی کلاسیک – فروش بیش از حد، خرید بیش از حد، مقاومت یا سطح شکست برای یک ابزار – دیگر برای معامله گر مدرن کافی نیست. معامله گران آنلاین همچنین باید رویکردهای منحصر به فردتری را برای شناسایی الگوهای قیمت فصلی در نظر بگیرند.

بنابراین، همبستگی در تجارت ارز چیست؟ این رابطه تغییرات قیمت در یک ارز نسبت به ارز دیگر است. به عنوان مثال، فرانک سوئیس معمولاً با یورو همبستگی مثبت دارد، به این معنی که ارزش آنها در جهت های مشابه حرکت می‌کند. به همین دلیل، USD/CHF در اکثر مواقع با EUR/USD همبستگی منفی یا معکوس دارد.

ماتریس همبستگی CorrelationA یک ابزار FX است که اطلاعات ارزشمند و عمیق بازار را در تمام کلاس های دارایی در بازه های زمانی مختلف ارائه می‌دهد. این به معامله گران این امکان را می‌دهد تا ریسک ناشی از برنامه ریزی معاملات را کاهش دهند یا در صورت شکسته شدن همبستگی های تاریخی قوی، فرصت های معاملاتی را شناسایی کنند.

با ماتریس همبستگی رایگان موجود در MetaTrader Supreme Edition، می‌توانید پیش نمایش همبستگی های ابزارهای معاملاتی را که در بازه های زمانی مختلف ترسیم شده‌اند، مشاهده کنید. فرآیند دانلود و استفاده از این ابزار همانند فرآیند ویجت احساسات بازار MTSE است.

ماشین حساب های فارکس: نحوه محاسبه سود و زیان معاملاتی

اکنون به مقوله دیگری می‌رویم. یک استراتژی تجاری خوب شامل برنامه ریزی برای سود و زیان است. این به معامله گران اجازه می‌دهد تا ریسک های محاسبه شده را انجام دهند – با محاسبه حداکثر ضرر احتمالی که مایل به پذیرش در معامله هستند، می‌توانند تصمیم بگیرند که آیا سود بالقوه ارزش ریسک را دارد یا خیر.

چالش این است که محاسبه سود و زیان فارکس صرفاً کم کردن قیمت شروع معامله شما از قیمت پایانی معامله شما نیست. شما همچنین باید حجم معاملات (لات)، اهرم قابل اعمال، ارز خود، سپرده ها، سوآپ ها و کمیسیون های دریافت شده توسط کارگزار را در نظر بگیرید.

خبر خوب این است که طیف وسیعی از ماشین حساب های معاملاتی رایگان به صورت آنلاین موجود است که شامل همه این متغیرها و موارد دیگر می‌شود.

ویجت های FX برای تجارت کارآمدتر

اکنون فرصت های معاملاتی خود را شناسایی کرده اید، احساسات بازار را اندازه گیری کرده اید و سود و زیان احتمالی خود را محاسبه کرده اید.

مرحله بعدی خود کار داد و ستد است. چه یک اسکالپر، یک معامله گر روزانه یا یک معامله گر نوسانی باشید، زمان پول است و می‌خواهید معامله‌تان تا حد امکان کارآمد باشد. این شما را آزاد می‌کند تا تجزیه و تحلیل بیشتری انجام دهید یا معاملات بیشتری انجام دهید، یا ممکن است به این معنی باشد که می‌توانید بیشتر از رایانه خود دور شوید و از بخش های دیگر زندگی خود لذت ببرید.

خبر خوب این است که طیف وسیعی از ابزارهای فارکس طراحی شده اند تا تجربه معاملاتی شما را تا حد امکان روان کنند.

اما در ابتدا، اگر می‌خواهید به برخی از بهترین ابزارهای رایگان تجارت فارکس در بازار، از جمله ابزارک احساسات بازار، اخبار لحظه ای، بیش از 16 اندیکاتور و ویژگی های معاملاتی پیشرفته دسترسی داشته باشید، به MetaTrader Supreme Edition نگاهی بیندازید. در دسترس برای هر دو متاتریدر 4 و 5 آن هم به صورت رایگان.

MTSE ابزار نهایی معاملاتی برای معامله گران حرفه ای است – برای دانلود همین امروز روی بنر زیر کلیک کنید.

چندین معامله را با Trade Terminal مدیریت کنید

Trade Terminal یکی دیگر از ویژگی های افزونه MetaTrader Supreme Edition است و به معامله گران اجازه می‌دهد تا چندین دارایی را به طور همزمان زیر نظر داشته باشند.

با استفاده از Trade Terminal، می‌توانید چندین جفت ارز از یک پنجره مبادله کنید، استراتژی های ضرر و زیان و سود بردن خود را انجام دهید، و همچنین توقف های انتهایی قرار دهید.

ترمینال تجاری همچنین دارای یک ترمینال کوچک است که مدیریت پیش فرض معامله با 1 کلیک را که همراه با متاتریدر 4 و 5 ارائه می‌شود، بهبود می‌بخشد. آن را به ابزاری ضروری برای معامله گران کوتاه مدت تبدیل می‌کند.

یکی از چالش های بیشتر پلتفرم های معاملاتی این است که دیدن یک ابزار مشابه در بازه های زمانی و قالب های متعدد دشوار است. یا باید به صورت دستی بازه زمانی و نوع نمودار را برای نمودار خود تغییر دهید، یا باید چندین نمودار را برای یک ابزار باز کنید و بین آنها حرکت کنید.

نمودارهای کوچک، با این حال، تجزیه و تحلیل ابزار را در بازه های زمانی مختلف در هر پنجره نمودار به شما ارائه می‌دهند. این به معامله گران اجازه می‌دهد تا مسیر بازار را بهتر ببینند و به آنها کمک کند تا پیش بینی های بهتری از آنچه ممکن است در آینده اتفاق بیفتد داشته باشند.

نمودارهای کوچک متنوع در داخل نمودار اصلی و حتی دسترسی به بازه های زمانی متعدد مانند 3 دقیقه یا ثانیه و انواع نمودار مانند Point-and-Figure، Kagi یا Range، در نسخه های استاندارد پلتفرم های معاملاتی موجود نیستند.

کارایی تجارت را با یک کلیک تجارت FX افزایش دهید

اگر شما یک معامله گر اسکالپر یا با فرکانس بالا هستید، می‌دانید که بازارها چقدر سریع می‌توانند حرکت کنند. همچنین می‌دانید که انجام معاملات در سریع ترین زمان ممکن برای جلوگیری از، از دست دادن سود احتمالی ناشی از حرکت سریع قیمت چقدر مهم است.

خوشبختانه، متاتریدر 4 و متاتریدر 5 هر دو گزینه تجارت با یک کلیک را ارائه می‌دهند که پس از فعال شدن، به شما امکان می دهد معاملات را در یک لحظه باز کنید.

ویژگی پایانه کوتاه MetaTrader Supreme Edition نیز با ویژگی های پیشرفته مانند ماشین حساب حاشیه ای، دکمه «معکوس» برای بستن فوری معامله و باز کردن همان موقعیت در جهت مخالف، دکمه «هراس» برای بستن تمام موقعیت ها از این ویژگی پشتیبانی می‌کند. یک کلیک و یک گزینه “Hedging/non-Hedging”.

انواع سفارشات پیشرفته برای معاملات FX

سفارشات بازار شما را تحت الحمایه بازارها و معامله گران بزرگتر می‌گذارد، زیرا کنترلی بر قیمتی که دریافت خواهید کرد ندارید.

بهترین راه حل این مشکل استفاده از انواع سفارش های پیشرفته است تا اطمینان حاصل شود که معاملات فارکس شما به روشی که می‌خواهید اجرا می‌شود. خبر خوب این است که MetaTrader Supreme Edition امکان بسیاری از انواع سفارشات پیشرفته را فراهم می‌کند، مانند سفارشات یکی دیگر را لغو می کند (OCO).

قالب های سفارش پیشرفته، از جمله شکست OCO و بازگشت OCO، یا گروه هایی از سفارش های در حال انتظار، به معامله گران اجازه می‌دهد تا الگوی ذخیره شده را در آینده با یک استراتژی از پیش تعریف شده برای قیمت ورودی، S/L و T/P به سرعت اجرا کنند.

فقط سفارش های OCO را در نظر بگیرید، که می‌تواند برای معامله گرانی که به دنبال شکست ها هستند یا در اخبار اصلی معامله می‌کنند مفید باشد. با استفاده از سفارشی از این نوع، معامله گر دو سطح قیمت را تعیین می‌کند که در آن سفارش ها اجرا می‌شوند.

پس از تکمیل سفارش اول، دومین سفارش به طور خودکار لغو می‌شود. تصور کنید نرخ فعلی جفت ارز EUR/USD ۱.۱۰۰۱۰ بود و NFP در شرف انتشار بود. معامله گر نمی‌تواند نتیجه را پیش بینی کند، اما ممکن است معتقد باشد که قیمت باید حداقل 50 پیپ حرکت کند و جهت حرکت کاملاً به این بستگی دارد که آیا نتایج بالاتر یا پایین تر از پیش بینی ‌های مورد انتظار باشد.

معامله گر می‌تواند یک سفارش OCO را در 1.0015 Long و در 1.0005 Short تعیین کند. به این ترتیب، هنگامی که قیمت ها شروع به حرکت کنند، بدون توجه به جهتی که روند حرکت می کند، سفارش به سرعت اجرا می‌شود. جدای از این، Trading Terminal دارای تعدادی ویژگی هیجان انگیز دیگر است، مانند تنظیم ضرر و زیان و سود بر اساس دلار آمریکا و بسیاری موارد دیگر.

در مورد خروج، معامله گران برتر مجموعه قوانین خود را برای بسته شدن جزئی، کلی یا چندگانه یک موقعیت باز بر اساس سودآوری یا قیمت از پیش تعریف می‌کنند.

با یک فرم بستن خودکار، آستانه اعمال این قانون را انتخاب می‌کنید. برای مثال، زمانی که سود یا زیان به یک سطح معین می‌رسد، درصدی از حجم اصلی را تا حدودی ببندید و در همان زمان، S/L و T/P را اصلاح کنید یا یک Trailing Stop را اجرا کنید. آن را بهترین ویژگی ساده برای افزایش پتانسیل سود خود بنامید.

استراتژی معاملات فارکس

مجموعه نهایی ابزارهای FX که باید در نظر بگیرید، ابزارهایی هستند که به شما کمک می‌کنند تا استراتژی معاملاتی خود را بسازید و آزمایش کنید. در زیر بهترین تحلیل تکنیکال و نرم افزار برای معامله گران فارکس را پوشش خواهیم داد.

ابزارهایی برای شناسایی روندهای FX

ممکن است بپرسید معامله گران روزانه از چه ابزارهایی استفاده می‌کنند؟ همه ما این مثل را شنیده ایم که “گرایش دوست شماست.” معامله گران فارکس با شناسایی روندها، می‌توانند تغییرات قیمت را در یک جهت انجام دهند یا پیش بینی کنند که چه زمانی احتمال شکسته شدن روند وجود دارد. در هر صورت، شناسایی روندها ابزار ارزشمندی برای تصمیم گیری هوشمندانه در معاملات است.

در MetaTrader Supreme Edition، یک ابزار FX وجود دارد که به شما کمک می‌کند این کار را انجام دهید: Smart Lines. Smart Lines ابزاری است که از روند، قیمت و جدول زمانی بهره می‌برد.

این ویژگی تحلیل تکنیکال پیشرفته یک ابزار معاملاتی آنلاین فارکس است که به معامله گران آنلاین اجازه می‌دهد هر روند و کانال، افقی و عمودی را به استاپ ضرر، سود یا توقف پایانی تبدیل کنند. بسته شدن جزئی (% یا اندازه لات) نیز برای مدیریت متنوع تر معاملات امکان پذیر است.

شبیه سازهای معاملات فارکس: استراتژی های FX خود را بک تست کنید

برای معامله گران آنلاین، آزمایش بک تست یکی از مهم ترین جنبه های توسعه یک سیستم معاملاتی است. بک تست زمانی است که استراتژی های معاملاتی خود را با استفاده از داده های تاریخی آزمایش می‌کنید، که می‌تواند سطح بالقوه موفقیت آنها را نشان دهد اگر همان استراتژی را در بازار زنده امتحان کنید.

خبر خوب این است که می‌توانید این کار را در نسخه عالی متاتریدر انجام دهید! ابزار FX بعدی ما Trading Simulator است که یکی از بهترین نرم افزارهای تجارت رایگان در بازار است. معاملات دستی را با استفاده از داده های تاریخی شبیه سازی می‌کند. شبیه ساز معامله را اجرا می‌کند و سپس نتایجی را که در صورت معامله با استفاده از پارامترهایی که در ابزار قرار داده‌اید به دست می‌آورید، گزارش می‌دهد. معامله گران می‌توانند آن را هم برای ارزها و هم برای سهام استفاده کنند.

اندیکاتورهای پیشرفته تجارت FX

آخرین ابزار معاملاتی فارکس ما از شاخص ها استفاده می‌کند. اندیکاتورهای فارکس مجموعه ای از اطلاعات مفید را به شما می‌دهند تا به شما در انجام معاملات موفق تر کمک کنند. اینها شامل شناسایی سطوح نوسان، اینکه آیا بازار روند یا نوسان دارد، آیا یک ابزار بیش از حد خرید شده یا بیش از حد فروش است، و همچنین محرک های ورود و خروج از معاملات است.

اکثر پلتفرم های معاملات آنلاین با تعداد انگشت شماری اندیکاتور داخلی عرضه می‌شوند، طیف وسیعی از شاخص های اضافی در بازار وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند حتی بیشتر از معاملات خود بهره ببرید. برخی از این بسته های اندیکاتور با پرداخت هزینه در دسترس هستند و می‌توان آنها را از انجمن ها و بازار MQL خریداری کرد، در حالی که برخی از کارگزاران بسته های شاخص پیشرفته را به صورت رایگان به مشتریان خود ارائه می‌دهند.

در Admirals، افزونه MetaTrader Supreme Edition شامل بسته ای از ۱۶ نشانگر جدید است.

شاید متوجه شده باشید که ما به MetaTrader Supreme Edition اشاره کرده ایم. این فقط به این دلیل است که این ابزار یک مرحله ای نهایی برای ابزارهای معاملاتی پیشرفته است، با بیش از 56 ویژگی اضافی در دسترس برای متاتریدر 4 و متاتریدر 5.

چگونه می‌توانید به این 20 ابزار FX رایگان دسترسی داشته باشید؟

همانطور که می‌بینید، طیف گسترده ای از ابزارهای فارکس برای کمک به افزایش حجم معاملات شما وجود دارد، و بهترین بخش این است که بسیاری از آنها کاملا رایگان در دسترس هستند!

در اینجا خلاصه ای از ابزارهای پوشش داده شده در این مقاله و دقیقاً جایی که می‌توانید آنها را پیدا کنید آورده شده است:

تقویم های فارکس:

Online Forex calendar

Premium Analytics portal, with economic and corporate calendars

«اخبار فارکس»:

Admiral Connect feature in the MetaTrader Supreme Edition plugin

Premium Analytics portal with news feeds from Dow Jones

تحلیل تکنیکال:

Admiral Connect feature in the MetaTrader Supreme Edition plugin – click on the ‘Technical Insight’ button

Premium Analytics portal Technical Insight feature. This is one of the best indicators that day traders can use.

ایده های معاملات فارکس:

Admiral Connect feature in the MetaTrader Supreme Edition plugin – click on the ‘Featured Ideas’ button

نقشه گرمایی بازار:

Free online market heat map

احساسات بازار:

Online market sentiment widget

Market Sentiment feature in the MetaTrader Supreme Edition plugin

Premium Analytics portal Research Terminal feature

ماتریس همبستگی:

Correlation Matrix feature in the MetaTrader Supreme Edition plugin

ماشین حساب معاملاتی:

Online trading calculator

ابزارهای کارآمد تجارت FX:

Trade Terminal in the MetaTrader Supreme Edition plugin

Mini Charts in the MetaTrader Supreme Edition plugin

One-click trading in MetaTrader 4 and 5

Advanced order types in the MetaTrader Supreme Edition plugin

ابزارهای استراتژی FX:

Smart Lines in the MetaTrader Supreme Edition plugin

Trading Simulator in the MetaTrader Supreme Edition plugin

Advanced indicator package in the MetaTrader Supreme Edition plugin

ابزارهای فارکس: جمع بندی

اگر کاملاً آماده جهش به بازارهای زنده نیستید، می‌توانید با یک حساب آزمایشی رایگان با Admirals معامله کنید. حساب آزمایشی ما به شما امکان می‌دهد در هر دستگاهی با موجودی حساب مجازی 10000 یورو با داده های زنده بازار، اخبار لحظه ای، تجزیه و تحلیل و موارد دیگر معامله کنید!

این بهترین گزینه برای معامله گران مبتدی است که یاد بگیرند چگونه معامله و تمرین کنند، یا برای معامله گران پیشرفته که استراتژی های جدید خود را قبل از اعمال آنها در بازارهای زنده آزمایش کنند.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT