اخذ ویزای اتریش

اخذ ویزای اتریش (قسمت دوم)

زمان مطالعه 3 دقیقه

همان طور که در بخش اول این مقاله توضیح داده شد، راه های زیادی برای اخذ اقامت اتریش وجود دارد. کشور اتریش از لحاظ اقتصادی اجتماعی پیشرفته و به همین دلیل مناسب برای زندگی، اشتغال و تحصیل است. این کشور مقصد مسافران زیادی در ماه های سرد سال است. اما علاوه بر ویزای توریستی اتریش ، ویزای بلند مدت این کشور نیز پر تقاضا است. در این مقاله همراه اول پرداخت باشید تا سایر راه های اخذ اقامت اتریش را شرح دهیم.

اقامت اتریش از طریق تحصیل

نظام آموزشی اتریش رایگان می باشد. متقاصیان ادامه تحصیل در اتریش می توانند با اخذ مدرک زبان آلمانی در سطح C1 به تحصیل رایگان در دانشگاه های اتریش مشغول شوند. اگرچه برخی رشته های تحصیلی هستند که به زبان انگلیسی نیز به صورت رایگا تدریس می شوند. در صورتی که تمایل به تحصیل در اتریش داشته باشید، اما هنوز مدرک زبان C1 ندارید، این امکان وجود دارد که در اتریش مطالعه زبان خود را ادامه دهید و سپس وارد دانشگاه شوید. حئاقل مدرک زبان مورد نیاز A2 می باشد.

افرادی که با ویزای تحصیلی در دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل می شوند می توانند پس از پایان زمان تحصیل خود، ویزای خود را به ویزای کاری تغییر داده و در نهایت اقامت دائم و پاسپورت اتریش بگیرند.

برای تحصیل در مدارس اتریش متقاضی باید کمتر از ۱۸ سال سن و یک قیم داشته باشد. این قیم می تواند فامیل درجه یک فرد یا مدرسه باشد. لازم به ذکر است که با تحصیل ر مدارس این کشور متقاضی نمی تواند برای والدین خود درخواست اقامت بدهد. در صورتی که متقاضی در اتریش قیم داشته باشد، فرصت تحصیل رایگان در اتریش خواهد داشت. در غیر این صورت ملزم به پرداخت شهریه سالانه ۲۰٫۰۰۰ می باشد.

اخذ ویزای اتریش
اخذ ویزای اتریش

بورسیه تحصیلی در اتریش

تحصیل در اتریش از مقطع ابتدایی تا دکتری رایگان می باشد. به همین دلیل اخذ بورسیه تحصیلی اتریش رایج نیست. اگرچه در خصوص دانشجویانی با استعداد یا دارای رزومه علمی غنی، بورسیه تحصیلی در نظر گرفته می شود.

اقامت اتریش از طریق ازدواج

برای اخذ اقامت اتریش از طریق ازدواج، متقاضی بایستی با یک تبعه اتریش ازدواج کرده و بتواند واقعی بودن این ازدواج را اثبات کند. برای این امر تبعه اتریش به سازمان مهاجرت اتریش درخواست می دهد و مدراکی برای اثبات این ازدواج ارائه می کند. در صورت تاییدمتقاضی اقامت یک ساله اتریش کسب می کند. این اقامت تا ۵ سال به صورت سالانه نیاز به تمدید دارد و پس از ۵ سال وی اقامت دائم و پاسپورت اتریش می گیرد.

اقامت اتریش از طریق تولد

اخذ اقامت اتریش از طریق تولد امکان پذیر نمی باشد. تولد در اتریش تابعیت این کشور را به همراه نخواهد داشت. فرزند متولد شده در اتریش تابعیت والدین خود را دارد و بدون اینکه یکی از والدین تابعیت اتریش داشته باشد، فرزند قادر به اخذ اقامت اتریش نخواهد بود.

اقامت اتریش از طریق پناهندگی

یکی از راه های اخذ اقامت اتریش پناهندگی می باشد. اما این روش پر مخاطره بوده و منزلت اجتماعی پایینی دارد. افرادی که از نظر اجتماعی، فرهنگی یا اقتصادی به ستوه آمده باشند، از طریق پناهندگی برای زندگی بهتر به کشور های خارجی  مهاجرت می کنند. این وضعیت برای شهروندانی که زندگی معمولی و با منزلت ترجیح بدهند بسیار دشوار بوده و منجر به پشیمانی می شود. این امر جدای از مخاطراتی است که در این مسیر پناهجویان را تهدید می کند. به همین دلیل به هیچ وجه درخواست پناهندگی توصیه نمی شود.

همان طور که توضیح داده شد، راه های فراوانی برای اخذ اقامات اتریش و تجربه زندگی در این کشور وجود دارد. هر یک از این روش ها شرایط و الزامات خاص خود را داشته و متقاضیان بایستی با بررسی دقیق این موارد بهترین راه را انتخاب کند. در صورتی که تجربه یا در زمینه مهاجرت به اتریش دارید، با ما به اشتراک گذارید.

امتیاز 5/5 - از 3 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT