بیت کوین

ارزهای دیجیتالی که از بیت کوین جلو زدند

زمان مطالعه 3 دقیقه

اگرچه قیمت بیت کوین نسبت به بالاترین نرخ خود در سال ۲۰۱۹، ۴% کاهش یافته، این سال برای برترین ارز دیجیتال دنیا، سال خوبی به حساب می آید. البته باید این واقعیت را در نظر داشت که بازار سایر رمز ارز ها نیز، نرخ رشد مناسبی در این سال داشته است. منظور از نرخ رشد، افزایش نرخ تبدیل ارز های دیجیتال به دلار آمریکا می باشد. اما همچنان، ارز های دیجیتال جایگزین، به سختی با بیت کوین رقابت می کنند. در این بین دو رمز ارز اصلی وجود دارند که توانسته اند نسبت به بیت کوین رشد داشته باشند. برای آشنایی با ارز هایی که از خرید بیت کوین به صرفه تر هستند، در این مقاله با اول پرداخت باشید.

منظور از ارز دیجیتال اصلی چیست؟

به کار بردن واژه ی « اصلی » زمانی که در رابطه با ارز های دیجیتال باشد، جنبه ی نسبی دارد. ارز هایی که در این مقاله معرفی می شوند بایننس کوین و چین لینک هستند، که هر دو مجموعآً کمتر از ۴۰ میلیون دلار در ۲۴ ساعت مبادله می شوند. از طرف دیگر بیت کوین ۲۳۱ میلیون دلار در ۲۴ ساعت تبادل می شود. این مبلغ معادل حجم تبادل شده از ۱۰ ارز دیگر است.

نرخ نسبتاً بالای بیت کوین معمولاً برای مدت طولانی وضعیت خود را حفظ می کند. در حالی که انواع دیگر ارز دیجیتال وضعیت های مختلفی در فواصل زمانی کوتاه پیدا می کنند. با این وجود، بایننس کوین (BNB) و چین لینک (LINK) جز ۵ ارز دیجیتال برتر هستند که هنوز به ثبات قیمت نرسیده اند. پس می توان از آن ها به عنوان رمز ارز اصلی یاد کرد.

بیت کوین
بیت کوین

بررسی انواع ارز دیجیتال 

بایننس کوین BNB

تا این تاریخ، قیمت BNB نسبت به قیمت بیت کوین ۴۲ درصد افزایش داشته است. اما همچنان شرایط سرمایه گذاری در این رمز ارز نا مشخص است. صرافی بایننس بزرگترین صرافی در دنیا از نظر حجم مبادلات روزانه است. این صرافی یکی از معتبرترین صرافی‌ها برای انجام مبادلات ارز دیجیتال برای کاربران است. یکی از علائم این اعتبار را زمانی می توان مشاهده کرد که به دنبال اضافه شدن یک رمز ارز به لیست بایننس قیمت آن افزایش چشمگیری خواهد داشت.

قیمت توکن بایننس در ابتدا ۰٫۱ دلار بود. اما تا سال ۲۰۱۷ افزایش قیمت توکن به ۲۵ دلار رسید. BNB ارز دیجیتالی است که توسط این صرافی عرضه شده است. ارزش توکن های BNB وابسته به فعالیت های صرافی است. به همین دلیل است که این رمز ارز جزو معدود توکن‌هایی بود که کمترین افت ارزش را در بازار نزولی ۲۰۱۸ تجربه کرد و با آغاز سال ۲۰۱۹، رشد فوق‌العاده‌ای تجربه کرد.

چین لینک LINK

LINK رمز ارزی است که در عرض چند ماه رشد ۸۰۰ در صدی در قیمت داشته است. اما پس از این صعود چشمگیر در قیمت در فاصله زمانی خیلی کوتاهی از ۳٫۴۵ دلار به ۱٫۴۷ دلار سقوط کرد. اخیراً LINK با قیمت حدود ۲٫۶۱ دلار خرید و فروش می شود. نرخ این رمز ارز نسبت به قیمت خرید بیت کوین ۲۶۹ در صد رشد داشته است. اگرچه همچنان خرید و فروش چین لینک با ریسک زیادی همراه است.

بیت کوین همچنان برترین ارز دیجیتال در بازار انواع رمز ارز ها است. به علاوه در وضعیت اقتصادی امروزه نام بردن از بیت کوین به عنوان طلای دیجیتال دور از واقعیت نخواهد بود. اما، سایر ارز های دیجیتال این وضعیت احتکاری را تشدید خواهند کرد و در حدی که تبادل و خرید بیت کوین و سایر ارز های دیجیتال به قماری برای سود کوتاه مدت تبدیل شود.

امتیاز 5/5 - از 3 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT