هوش مصنوعی جمینای در گوگل شیت

استفاده از هوش مصنوعی جمینای در گوگل شیت

زمان مطالعه 4 دقیقه

جالب است بدانید که از هوش مصنوعی جمینای در گوگل شیت هم می‌توان کمک گرفت. در این مطلب قرار است استفاده از هوش مصنوعی جمینای در گوگل شیت را بررسی کنیم.

ورود داده‌ها، اعتبارسنجی، تجزیه و تحلیل و هر کار دیگری که در Sheets اکسل انجام می‌دهید، همیشه سرگرم‌کننده نیستند. گاهی اوقات انجام کارهای آماری در گوگل شیت زمان و تلاش زیادی می‌برند. با این حال، با هوش مصنوعی جمینای (Gemini) در Google Sheets، انجام این عملکردها آسان و حتی سرگرم کننده است. همچنین برای خرید اکانت های هوش مصنوعی می توانید از خدمات اول پرداخت بهره مند شوید.

نحوه دسترسی و فعال کردن جمینای در گول شیت

برای استفاده از جمینای در گوگل شیت، ابتدا باید به سایت Google Workspace Labs بپیوندید.

برای پیوستن به سایت Google Workspace Labs مراجعه کنید. اگر از مرورگر وب استفاده نمی‌کنید که قبلا به حساب گوگل خود وارد شده‌اید، از شما خواسته می‌شود اعتبار ورود به سیستم گوگل خود را وارد کنید. پس از ورود به سیستم، به صفحه ثبت نام Labs هدایت می‌شوید.

هوش مصنوعی جمینای در گوگل شیت

هوش مصنوعی جمینای در گوگل شیت

پس از تیک زدن تمام کادرهای مربوطه در پایین صفحه، روی ارسال کلیک کنید. شما تاییدی را دریافت خواهید کرد که اکنون می‌توانید به آزمایشگاه Workspace Google دسترسی داشته باشید.

با دسترسی به Workspace Labs، می‌توانید در گوگل شیت به جمینای دسترسی داشته باشید. برای بررسی این که آیا دسترسی دارید، به Google Sheets بروید و یک صفحه‌ی جدید باز کنید. نماد جمینای را باید در گوشه‌ی سمت راست بالا پیدا کنید. این نماد شبیه یک ستاره است، اگر چه فقط چهار نقطه دارد.

هوش مصنوعی جمینای در گوگل شیت

هوش مصنوعی جمینای در گوگل شیت

روی آیکون جمینای کلیک کرده تا سربرگ هوش مصنوعی در سمت راست صفحه باز شود.

هوش مصنوعی جمینای در گوگل شیت

هوش مصنوعی جمینای در گوگل شیت

حالا شما می‌توانید هر مدل دستور العمل را به جمینای محول کنید تا تجربه‌ی شما از کار کردن با گوگل شیت را بهبود ببخشد. البته می‌توانید از دستورهای پیشنهادی خود جمینای نیز بهره‌برداری کنید.

چگونه از جمینای در گوگل شیت استفاده کنیم؟

دو روش برای استفاده از هوش مصنوعی جمینای در گوگل شیت وجود دارد:

۱. شروع عالی برای سازماندهی فعالیت‌ها

با جمینای می‌توانید صفحه‌‌ی جدیدی را تنها بر اساس درخواست‌های خود ایجاد کنید. برای ایجاد یک برنامه‌ی سفارشی برای فعالیت‌های خود، نیازی به قالب‌بندی سلول‌ها یا داده‌های ورودی برای چت ربات هوش مصنوعی ندارید.

هوش مصنوعی جمینای در گوگل شیت

هوش مصنوعی جمینای در گوگل شیت

چه بخواهید یک فرم ورود داده ایجاد کنید، چه برنامه‌هایی برای مدیریت بودجه‌ی خود داشته باشید یا یک سیستم ردیابی هدف، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آنچه را که می‌خواهید به دست آورید، توصیف کنید و هوش مصنوعی جمینای برنامه‌ای برای کمک به شما در شروع کار ایجاد می‌کند. البته می‌توانید پس از درج جدول تولید شده، ستون‌ها را به گونه‌ای ویرایش کنید که مناسب‌تر باشد.

۲. طبقه‌بندی و تجزیه و تحلیل داده‌ها

جمینای در گوگل شیت می‌تواند در طبقه‌بندی و تجزیه و تحلیل داده‌ها به شما کمک کند. ربات می‌تواند زمینه‌ی داده‌های شما را درک کند و برچسب‌هایی را به سلول‌های مربوطه اختصاص دهد. همچنین می‌تواند گزینه‌های تکمیل خودکار را پیشنهاد کند، موارد تکراری را شناسایی کند و انواع داده‌های شما را در گوگل شیت تایید کند و بار ورود داده‌ها را کاهش دهد.

جمینای با ابزارهای تحلیلی خود می‌تواند فرمول‌ها، فیلترها، توابع و جداول محوری مرتبط را پیشنهاد دهد. این رویه به شما کمک می‌کند تا بازخورد کاربر، ورودی نظرسنجی و نتایج آزمایش را تجزیه و تحلیل کنید. در واقع، پیشنهادهای فرمول جمینای به اندازه‌ای مفید هستند که می‌توانید به طور کلی از نوشتن فرمول در گوگل شیت دست بردارید و آن را به جمینای بسپارید.

محدودیت‌های جمینای در گوگل شیت

در برگه‌ی جمینای در گوگ شیت، یک اعلان سلب مسئولیت وجود دارد مبنی بر این که Gemini for Workspace ممکن است اطلاعات نادرست نمایش دهد. این پیام می‌تواند ناشی از نحوه‌ی بیان درخواست‌های خود یا عدم وجود الگوی مشابه با آنچه شما درخواست کرده‌اید توسط دستیار هوش مصنوعی باشد.

یک راه خوب برای استفاده‌ی حداکثری از جمینای برای گوگل شیت این است که اطمینان حاصل کنید که درخواست‌های شما همیشه به خوبی و فقط با توضیحات و کلمات کلیدی مناسب بیان می‌شوند. با این حال، از آنجایی که جمینای یک ابزار هوش مصنوعی است، گهگاه خروجی‌های غیرمنتظره یا نامرتبط تولید می‌کند که معمولا به آن «توهم هوش مصنوعی» می‌گویند. همیشه این احتمال وجود دارد که محتوای تولید شده نامناسب، نادرست یا نامربوط باشد.

جمینای تنها ابزاری برای کمک به شما در پردازش داده‌های آماری است؛ بنابراین فقط به اطلاعاتی که ارائه می‌کند تکیه نکنید. همیشه تمام محتوای تولید شده را قبل از درج در صفحه‌ی مدرج خود به دقت بررسی کنید. همچنین، باید بازخورد ارائه دهید تا گوگل بتواند دستیار هوش مصنوعی را بهبود بخشد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT