استفاده از Claude 3 به جای ChatGPT

4 دلیل برای شروع استفاده از Claude 3 به جای ChatGPT

زمان مطالعه 6 دقیقه

کلود در نوشتن خلاقانه، تولید محتوای جذاب و با صدای طبیعی با کلیشه های کمتر برتری دارد.

Claude ویژگی های چندوجهی رایگان را ارائه می دهد، در حالی که ChatGPT برای قابلیت های مشابه نیاز به ارتقا دارد.

کلود دارای یک پنجره زمینه بزرگتر و پیام های بالقوه بیشتر در ساعت نسبت به ChatGPT است.

در فضای چت ربات هوش مصنوعی، ChatGPT از زمان راه اندازی آن در نوامبر 2022، رهبر بلامنازع بوده است. با این حال، با انتشار Claude 3، به نظر می رسد که ChatGPT ممکن است این عنوان را از دست بدهد. در اینجا چهار دلیل برای تغییر از ChatGPT به Claude وجود دارد.

1. Claude در نوشتن خلاق بهتر است

علاوه بر تکالیف گاه به گاه علمی، کارهای برنامه نویسی و بازی های سرگرم کننده، یکی از محبوب ترین موارد استفاده از چت ربات های هوش مصنوعی، نوشتن خلاقانه است. اکثر کاربران از ربات‌ های چت هوش مصنوعی برای کمک به پیش ‌نویس ایمیل، نامه پوششی، رزومه، مقاله یا متن آهنگ اساساً یک نوشته خلاقانه یا دیگری استفاده می ‌کنند. در حالی که ChatGPT بیشتر به دلیل نام تجاری و تبلیغاتش به وضوح گزینه مطلوبی بوده است، کلود حتی در تکرارهای قبلی چت ربات های هوش مصنوعی به طور مداوم نتایج درجه یک را ارائه می دهد. اما این فقط ارائه نتایج درجه یک نیست. Claude، به ویژه با پشتیبانی آخرین مدل Claude 3، از ChatGPT در طیف گسترده ای از وظایف نوشتن خلاق بهتر عمل می کند.

Claude به عنوان فردی که از زمان راه اندازی از هر دو چت ربات به طور مداوم استفاده کرده است، اگرچه لزوماً مدل بهتری نیست، اما در ایجاد نوشته هایی که بهتر از خلاقیت و نقص انسان تقلید می کنند، بسیار بهتر است. با آزمایش هر دو ربات چت، نوشته‌های ChatGPT، اگرچه از نظر گرامری درست هستند، مملو از نشانه‌های گویای یک قطعه نوشته شده با هوش مصنوعی بود. نوشته‌های کلود طبیعی ‌تر و انسانی ‌تر خوانده می ‌شوند. اگرچه کامل نیستند، اما احتمالاً جذاب تر و خلاق تر هستند.

غالباً ChatGPT قربانی استفاده از کلیشه های زیاد و انتخاب کلمات قابل پیش بینی می شود. از ChatGPT بخواهید در مورد برخی از موضوعات تجاری بنویسد، و به احتمال زیاد کلماتی مانند “در محیط کسب و کار امروز”، “در تاریخ اخیر” و “در چشم انداز دیجیتالی سریع” را در پاراگراف های آغازین خواهید دید.

با قرار دادن تئوری ما به آزمون، آن را به همان اندازه پیش بینی شده بود. ChatGPT (GPT-3.5 و GPT-4) در پنج مورد از پنج کارآزمایی، از مقدمه های کلیشه ای استفاده کرد. این سه نمونه اول است:

نمونه 1

نمونه 2

نمونه 3

از سوی دیگر، Claude ، چهار بار از پنج کارآزمایی، نتایج متفاوتی تولید کرد، و از کلیشه‌ای در کارآزمایی اول اجتناب کرد:

علاوه بر کلیشه، ChatGPT، بیش از کلود، قربانی استفاده پراکنده از الحاق کلماتی مانند “در نتیجه”، “در نتیجه” و تمایل به تاکید غیرضروری است که در آن کلمات تاکیدی مانند “بی چون و چرا، انتقادی، غیرقابل تردید” باید “و غیره استفاده می شود.

اما در کنار این ایرادات، نوشته‌های هر ربات چت از دیدگاه کل‌ نگر چگونه به نظر می‌رسد؟

برای مقایسه، از هر دو چت ربات خواستیم که اشعار رپ قافیه ای را با موضوع “نارگیل به ثروت” تولید کنند. به نظر می رسد کلود گزینه بهتری است، اما ما به شما اجازه قضاوت می دهیم.

برداشت ChatGPT در اینجا آمده است:

و این برداشت کلود است:

کاربران اولیه ChatGPT احتمالاً ترجیحات ریشه‌ای برای چت ربات هوش مصنوعی دارند، اما وقتی نوبت به نوشتن خلاقانه می‌رسد، ChatGPT باید در بسیاری از زمینه‌ها پیشرفت جدی داشته باشد.

2. Claude چند وجهی را به صورت رایگان ارائه می دهد

علاوه بر چت ربات هوش مصنوعی Gemini گوگل، به ندرت هیچ چت ربات اصلی هوش مصنوعی در بازار وجود دارد که ویژگی های چندوجهی کلود را به صورت رایگان ارائه دهد. با نسخه رایگان ChatGPT، تنها چیزی که به دست می آورید توانایی های تولید متن است و بس. بدون آپلود فایل برای تجزیه و تحلیل، بدون پردازش تصویر، هیچ چیز دیگری! از سوی دیگر، کلود این ویژگی های برتر را در سطح رایگان خود ارائه می دهد. بنابراین، اگر از نسخه بتای رایگان ربات استفاده می ‌کنید، می‌توانید از درخواست تصویر یا آپلود فایل‌ها برای تجزیه و تحلیل در ربات چت به صورت رایگان استفاده نمایید.

3. پنجره زمینه بزرگتر

پنجره زمینه محدودیت داده های متنی است که یک چت ربات هوش مصنوعی می تواند در یک حرکت پردازش کند. به این فکر کنید که چند چیز را می توانید در یک زمان در حافظه خود نگه دارید (و بتوانید به خاطر بیاورید).

بسته به نسخه ChatGPT که استفاده می‌کنید، باید بین k4، k8، k16، k32 و k125 پنجره‌های زمینه داشته باشید. برای وضوح، یک پنجره زمینه k4 می تواند حدود 3000 کلمه را در خود جای دهد، در حالی که یک پنجره 32k می تواند حدود 24000 کلمه را در خود جای دهد. با لایه رایگان ChatGPT، کمترین محدودیت گزینه های پنجره زمینه (4k یا 8k) را دریافت می کنید، یعنی چند صفحه متن. شما می توانید به گزینه های 16k و احتمالاً k32 در برنامه های ChatGPT Plus یا Team دسترسی داشته باشید، در حالی که به نظر می رسد پنجره زمینه 128k یک ذخیره انحصاری از برنامه های ChatGPT Enterprise باشد.

در حالی که Claude یک پنجره زمینه k200 در برنامه های رایگان و ممتاز خود دارد – یک پیشرفت قابل توجه نسبت به پنجره k4 یا k ChatGPT8.

اصلاً چرا این مهم است؟ خوب، هرچه پنجره زمینه بزرگتر باشد، می توانید داده های متنی بیشتری را در یک زمان پردازش کنید بدون اینکه چت ربات هوش مصنوعی همه چیز را ایجاد کند. پنجره زمینه k200 کلود معادل حدود 150000 کلمه است. بله، به این معنی است که شما از نظر تئوری قادر خواهید بود 150000 کلمه را به طور همزمان با کلود پردازش کنید، در حالی که ChatGPT می تواند شما را در 24000 کلمه حتی در سطح برتر خود محدود کند. می بینی؟ تفاوت مانند شب و روز است – حداقل در تئوری.

4. پیام های بیشتر در هر ساعت

محدودیت نرخ می تواند دردناک باشد. شما در میانه یک جلسه اعلان جالب هستید، هشداری دریافت می کنید که به حد مجاز خود رسیده اید و باید منتظر بمانید (گاهی ساعت ها!) تا دوباره تنظیم شود. این یک قاتل شادی بزرگ است و می تواند ساعات کار شما را به عقب برگرداند. با این حال، این اتفاق هم در ChatGPT و هم در Claude رخ می ‌دهد، بنابراین در آن نقطه کاملاً یکسان است.

ChatGPT هر سه ساعت 40 پیام را در طرح پلاس ارائه داده، در حالی که کلود 100 پیام در هر هشت ساعت ارائه می دهد. اگر در اپتیک گم نشده اید و محاسبات را انجام می دهید، محدودیت های پیام ChatGPT کمی بهتر از کلود است. اما چیزهای بیشتری برای آن وجود دارد.

OpenAI به صورت پویا محدودیت های استفاده شما را کاهش می دهد. این بدان معناست که محدودیتی که می بینید آن چیزی نیست که همیشه به دست می آورید. طبق OpenAI به تقاضا بستگی دارد. از سوی دیگر، علیرغم داشتن محدودیت ‌های استفاده کمی کمتر، کلود در واقع می ‌تواند با محدودیت ‌هایی که بسته به مقدار متنی که در هر پیام استفاده می‌ کنید آزادتر عمل کند.

بنابراین، اگر برای مثال، حدود 2000 کلمه ارسال کنید (حدود 200 جمله انگلیسی هر کدام 15 تا 25 کلمه)، باید بتوانید «حداقل» 100 پیام را در هر محدودیت 8 ساعته دریافت کنید. دو هزار کلمه در هر اعلان یک عدد سخاوتمندانه است. تنها تعداد کمی از افراد هنگام انجام دادن دستورهای اولیه این حرف را می‌زنند. اگر از تعداد کلمات کمتری در هر اعلان استفاده می کنید، از نظر تئوری باید بتوانید تعداد بیشتری پیام در ساعت دریافت نمایید.

بنابراین، در حالی که ChatGPT ممکن است در بیرون سخاوتمندانه ‌تر به نظر برسد اگر از هر دو ربات چت روزانه استفاده کنید، به نظر می ‌رسد که کلود گزینه سخاوتمندانه ‌تری است، اگرچه نه لزوماً در همه زمان‌ها.

در حالی که پذیرندگان اولیه ممکن است وابستگی عاطفی به ChatGPT داشته باشند، به طور فزاینده ای آشکار می شود که کلود نیرویی است که باید با آن حساب کرد. همانطور که چشم انداز هوش مصنوعی به تکامل خود ادامه می دهد، دیدن این که چگونه این غول های هوش مصنوعی مکالمه یکدیگر را به ارتفاعات جدیدی سوق می دهند، شگفت انگیز خواهد بود و در نهایت به کاربران با چت ربات های همیشه در حال بهبود و توانمند تر کمک می کند. آینده تعاملات مبتنی بر هوش مصنوعی هرگز هیجان انگیز تر از این نبوده است.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT