شت کوین

شت کوین چیست؟

زمان مطالعه 4 دقیقه

شت کوین چیست، چگونه به وجود آمدند و چند روش عملی برای شناسایی آن‌ها تعریف می ‌شود. متأسفانه، این یک تهدید کاملاً قابل توجه برای بازار ارزهای دیجیتال است. با این حال، اکثریت قریب به اتفاق شت کوین ها رفتار مشابهی دارند و به راحتی قابل شناسایی هستند.

تعریف شت کوین

به طور کلی، هر کریپتوکارنسی یا ارز دیجیتال ابتدا باید دارای ابزار باشد. آنها یک هدف را حفظ می کنند و برای رسیدن به هدف مفید هستند. ثانیاً، بر اساس قابلیت های عملگرایانه ارز، ارزش مشخصی دارند.

در این راستا، ارزش و سودمندی دو ویژگی اصلی هستند که برای کریپتوکارنسی و ارزهای دیجیتال ثابت حفظ می ‌شوند.

شت کوین ها همه کسانی هستند که هم کاربردی و هم ارزش ندارند. آنها از نظر ارزش تقریباً هیچ ارزشی ندارند. با این حال، با استفاده از روش ‌های خاصی، سازندگان می ‌توانند ارزش را تا حد ممکن برای مدت کوتاهی حفظ کنند. به عبارت دیگر، حباب ایجاد می کنند که در نهایت می ترکد.

در این مرحله، ارزش نگاهی به روش شناسی ایجاد، پمپاژ و تخلیه یک شت کوین را دارد.

شت کوین ها و وعده های آنها

پس از معرفی بیت کوین در سال 2009، تلاش های زیادی برای ایجاد آلت کوین هایی با ویژگی های تقریباً مشابه انجام شد. این ایجاد کنترل مطلق بر ارزهای دیجیتال خود را برای سازندگان فراهم می کند.

در درجه اول، همه ارزها عرضه محدودی دارند. اساساً این محدودیت است که کمبود را ایجاد می کند، بنابراین ارزش را بالا نگه می دارد یا با تقاضا افزایش می دهد. به عنوان مثال، عرضه بیت کوین به 21 میلیون محدود شده است. در صورت افزایش عرضه، افزایش مقدار آن ارز، ارزش را کاهش می دهد و باعث کاهش می شود. در این راستا، ارزش به دلیل کمیابی کم کاهش می یابد.

با در نظر گرفتن این دیدگاه، شیت کوین ها تقاضاها را بالا نگه می دارند، بنابراین ارزش بالایی دارند. اما در برخی موارد، به دلیل عدم استفاده از ابزار، حباب می ترکد.

روش شناسی

همه چیز با یک پیشنهاد اولیه کوین (ICO) شروع می شود. شبکه ای خود را معرفی می کند و اولین فروش سکه خود را راه اندازی می نماید. حتی قبل از اینکه این اتفاق بیفتد، سازندگان تنها صاحبان کوین هستند. با ICO، اولین موج تقاضا، قیمت را بالا ببرید زیرا سازندگان پول زیادی را از نظر فنی یک شبه جمع می ‌کنند. اساساً این تکنیک های بازاریابی است که تقاضای بالا را تضمین می کند.

تقریباً غیرممکن است که هر کریپتوکارنسی یا ارز دیجیتالی در آغاز کار مفیدی داشته باشد. بنابراین، وعده های باشکوه موفقیت آنها عامل برجسته تقاضا است. سرمایه گذاران به ندرت حریص هستند. آنها به دنبال بالاترین سود در کمترین زمان هستند.

بسیاری از شت کوین ها مدت کوتاهی پس از ICO خود با شکست مواجه می شوند. سازندگان پس از این پیشنهاد پول هنگفتی به دست می آورند و تقریباً تمام کوین های خود را می فروشند. به بیان ساده، آنها پس از یک پمپ موفق، بازار را رها می کنند.

از سوی دیگر، برخی از ارزهای رمزپایه وجود دارند که پس از ICO خود برای مدت طولانی باقی می مانند. آن‌ ها از تکنیک‌ های بازاریابی بسیار مؤثر استفاده می ‌کنند و نوید برنامه‌های توسعه‌یافته آینده را م ی‌فروشند. باز هم، این تلاش‌ های بازاریابی تقاضا های بالایی را برای کوین فراهم می ‌نماید.

یکی از الگوهای تکرارشونده برای Shitcoin این واقعیت هست که رویدادهای پمپاژ متعدد می تواند برای سرمایه گذاران وسوسه انگیز باشد. فرض کنید در مورد یک ارز دیجیتال خاص شنیده اید که بیش از تعدادی پمپ های عظیم داشته است. در این صورت، با وجود دانستن ماهیت پرخطر کوین، ممکن است همچنان سرمایه گذاری کنید.

در حالی که همه اینها اتفاق می افتد، افزایش سرسام آور قیمت دو کار انجام می دهد. اول، تورم در ارزش به شدت افزایش می یابد، حباب بزرگتر می شود. دوم، با افزایش شدید و ناگهانی تورم، نوسانات دیوانه وار رشد می کنند! مانند هر اکوسیستم دیگری در جهان، آنتروپی در سیستم افزایش می یابد و خیلی زود هرج و مرج به وجود می آید.

در مورد آخرین مرحله، حباب می ترکد، سقوط شدید قیمت تمام موقعیت های خرید ارزهای دیجیتال را نقد می کند و ارزش سرمایه گذاری افراد را کاهش می دهد. این کاهش هشیار کننده به سرمایه گذاران ضربه می زند که هر لحظه در فروش کوین ها تردید کنند. آنها پول بیشتری از دست خواهند داد. از این رو فروش و تقاضاهای منفی قیمت را به هیچ می اندازد.

با نگاهی به سقوط اولیه قیمت که آغازگر سقوط است، بیشتر اوقات این بزرگترین سرمایه گذاران (نهنگ ها) هستند که خود خالقان آن هستند.

یک مثال کلاسیک از یک شت ‌کوین، بیت ‌کانکت است.

طعمه شت کوین نشوید

با تشریح روش متداول متقلبانه شت ‌کوین، می ‌توانیم برخی از الگوهای تکرار شونده و عناصر جهانی را برجسته کنیم. این الگوها و عناصر می توانند به ما سرمایه گذاران کمک نمایند تا موارد مشابه را در آینده شناسایی کرده و از آنها اجتناب کنند.

برای شروع، ICO ها خطرناک هستند. مطمئناً، آنها وعده پاداش های بزرگ را در مدت زمان کوتاهی می دهند، اما باید هر دو طرف طیف را در نظر گرفت زیرا می توان تمام پول سرمایه گذاری شده را از دست داد. اگر شما علاقه مند به شرکت در یک ICO هستید، مطمئن شوید که تحقیقات کافی انجام دهید و در مورد آنچه که ارز دیجیتال وعده داده است، چه کسانی هستند و چگونه می ‌خواهند به هدف خود برسند، انجام دهید. طبق قضاوت خودتان، آیا امکان دارد که آنها بتوانند به طور واقع بینانه به وعده های خود عمل کنند؟ اگر سازندگان ناشناس هستند، آیا می‌توانید به غریبه‌های نقاب‌دار ایمان بیاورید؟

با این حال، بزرگترین عامل مشارکتی که همه باید در نظر بگیرند، بازاریابی است. اگر شرکت چشم‌انداز آینده خود را به شما می ‌فروشد، آن را با بیش از یک دانه و حتی بیشتر از یک خرج، اما یک مشت نمک بگیرید. اظهارات بازاریابی همیشه در درجه اول برای سود و افزایش تقاضا می باشد. اظهارات بازاریابی وعده های ملموس و تضمینی نیستند. متأسفانه، شیت کوین ها گاهی اوقات فرقه ای مانند دنبال کردن در رسانه های اجتماعی دارند. در برخی موارد، ثابت شده است که اعضا و کارکنان شرکت به صورت مبدل به عنوان سرمایه گذاران مستقل، صفحات فن و رویدادهای پمپاژ را مدیریت و رهبری می کردند.

در نهایت، همه چیز را وارد نکنید. اطلاعات زیادی وجود دارد که سرمایه گذاران از آن بی اطلاع هستند. عوامل متعددی در ایجاد ارزش وجود دارد. سرمایه گذاران همه داده ها را ندارند.

قانون مورفی را به خاطر داشته باشید، هر چیزی که ممکن است اشتباه شود، اشتباه خواهد شد.

سیستم های خودکار ما به طور خودکار بهترین نرخ های ارز را بر اساس رقابت تعیین می کنند. علاوه بر این، ما پشتیبانی مشتری را ارائه می دهیم. می توانید از وبلاگ ما دیدن کنید تا از آخرین مقالات نظری، تحلیل فنی قیمت و اخبار ما مطلع شوید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT