ADA چیست

ADA چیست؟ راهنمای پروژه کاردانو

زمان مطالعه 5 دقیقه

برای پاسخ به اینکه ADA چیست، ابتدا باید پروژه کاردانو را معرفی کنیم. به عنوان یک شبکه بلاکچین، کاردانو یک اکوسیستم گسترده با توکن بومی ADA است. کاردانو به این افتخار می کند که یکی از اولین پیشگامان الگوریتم اثبات سهام هست. و مطمئناً در این زمینه موفق می باشد. توانست با موفقیت بسیاری از مسائل مربوط به کریپتو را از بین ببرد. در برخورد با مشکلاتی مانند هزینه های گاز بالا، مقیاس پذیری و هزینه های بالای تراکنش، کار شگفت انگیزی انجام داد. در طی این فرآیند، ADA، محبوبیت بی‌نظیری به دست آورد و مانند یک قهرمان در رتبه‌های بالاتر رفت!

نسل اول، دوم و سوم ارزهای دیجیتال

با معرفی بیت کوین در سال 2009، این ارز دیجیتال به عنوان جایگزینی برای پول فیات محبوبیت زیادی به دست آورد. می ‌توان آن را با خیال راحت از طریق شبکه غیر متمرکز کامپیوتر ‌هایی که برای انجام تراکنش‌ ها پاداش دریافت می ‌کردند، منتقل کرد. بنابراین، یک شبکه مستقل از ماینرها و سرمایه گذاران شکل گرفت که به استخراج کنندگان به عنوان ستون فقرات بیت کوین پاداش می داد و سرمایه گذاران را با یک روند صعودی انگیزه می داد، یک مورد برد-برد.

اتریوم در سال 2015 به عنوان یک پلتفرم رمزنگاری نسل دوم معرفی شد. هدف دستیابی به کارایی بیشتر و تنوع بیشتر در خدمات بود. به مقیاس پذیری بهتر، کارایی استخراج، هزینه تراکنش کمتر و پلتفرمی با قابلیت قرارداد هوشمند دست یافت. این شبکه می‌تواند به‌طور خودکار پرداخت‌ های دیجیتال را سریع ‌تر کند و در صورت برآورده شدن شرایط لازم، توافق‌نامه‌ها را اجرا کند. شبکه اتریوم علاوه بر ایفای نقشی حیاتی برای امور مالی غیرمتمرکز، پلتفرم اساسی برای توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) است.

پروژه کاردانو در سال 2017 راه اندازی شد. این سومین نسل از شبکه های بلاکچین بود. یکی که با موفقیت با برخی از بزرگ ترین چالش های نسل های قبل مقابله کرد. مسائلی مانند هزینه های گاز بالا و مقیاس پذیری با معرفی Ouroboros، الگوریتم اثبات سهام برای استخراج بلوک ها که در مقاله بیشتر توضیح داده خواهد شد.

پروژه کاردانو

در سال 2017، پروژه کاردانو به عنوان یک پلتفرم بلاکچین منبع باز و عمومی نسل سوم آغاز شد. ADA نشانه اصلی این پلتفرم است. این توسط چارلز هاسکینسون، یکی از بنیانگذاران اتریوم رهبری می شود. کاردانو با بررسی همتایان و توسعه روشمند توسط کارشناسان دانشگاهی در این زمینه، تاکید زیادی بر آینده نگری داشت. کاردانو خود را نسخه به روز شده اتریوم می داند. حرکت به سمت ایجاد یک سیستم متصل و غیرمتمرکز و ارائه خدمات بانکی به افراد غیربانکی.

الگوریتم اوروبوروس

به عنوان یک الگوریتم اجماع، Ouroboros یک مدل اثبات سهام با کیفیتی منحصر به فرد است. اساساً، الگوریتم اثبات سهام به گره‌هایی که بیشترین مقدار سهام را دارند اجازه می ‌دهد بلوک ‌های تراکنش را ایجاد کنند. با این حال، برای کاهش تراکم شبکه و همچنین هزینه های گاز، Ouroboros زمان فیزیکی را به دوره هایی تقسیم می کند که بیشتر به اسلات های زمانی تقسیم می شوند. همانطور که برای هر شکاف، یک رهبر توسط گره های دیگر برای مسئولیت اضافه کردن بلوک به زنجیره انتخاب می شود. همچنین برای زمانی که رهبر فعلی قادر به ایجاد بلوک تراکنش نیست، یک رهبر اسلات ذخیره وجود خواهد داشت.

سپس یک گروه ثانویه از ذینفعان به نام تاییدیه های ورودی، بلوک تراکنش ارسال شده را بررسی خواهند کرد. این مرحله ثانویه از اعتبار بلوک های تراکنش مطمئن می شود. تأییدکنندگان ورودی نیز بر اساس میزان توکن های ADA سهامدار در شبکه انتخاب می گردند.

بسیاری از کارشناسان الگوریتم Ouroboros را به عنوان یک اثبات دقیق تر از پروتکل استخراج سهام در نظر می گیرند. در مقایسه با اثبات کار به انرژی بسیار کمتری نیاز دارد و توانایی انجام یک میلیون تراکنش در ثانیه را دارد.

رشد انفجاری در سال 2021

ADA که به عنوان پنجمین ارز رمزنگاری شده (براساس ارزش بازار) رتبه بندی شده است، در زمان نگارش این مقاله حدود 1.77 دلار هست، با حدود 6000 درصد افزایش قیمت از زمان معرفی در سال 2017. رادار در محدوده ای بین 0.03 تا 0.18 دلار در نوسان می باشد. با این حال، در اولین روزهای سال 2021، یک روند صعودی باعث شد که قیمت ADA از 0.15 دلار به 2.3 دلار در کمتر از پنج ماه افزایش یابد. به نظر می رسد رشد ناگهانی محبوبیت ناشی از تاکید بر کوین های سبز است، روندی که در سال 2021 شتاب گرفت. با این حال، با پتانسیل بزرگی که ADA دارد، رشد شایسته در محبوبیت و همچنین اعتماد به قابلیت کاردانو به محبوبیت بیشتر ADA کمک کرد.

آیا باید ADA بخرم؟

با در نظر گرفتن پلتفرم فوق العاده محکم Cardano برای قراردادهای هوشمند و ADA که نشانه اصلی آن است، اکثریت قریب به اتفاق تحلیلگران بازار طرفدار ADA هستند. به گفته خود چارلز هاسکینسون، پلتفرم Cardano به زودی از بازار توکن غیرقابل تعویض (NFT) پشتیبانی خواهد کرد که تأثیر مثبتی بر ADA خواهد داشت. با تمام پیشرفت ‌ها، کاردانو به دنبال تبدیل شدن به پلتفرم پیشرو برای قراردادهای هوشمند و ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز است. از سوی دیگر، سرمایه گذاران باید همیشه ریسک های مرتبط با سرمایه گذاری خود را در نظر بگیرند. از آنجایی که بلاکچین هنوز جوان است و متغیرها و رویداد های غیرمنتظره زیادی وجود دارند که به طور بالقوه می توانند تأثیر زیادی بر بازار داشته باشند. همه آنچه گفته شد، در میان تعداد بی‌پایان آلت‌ کوین‌ها، ADA با موفقیت پیروز شده است و اگر اکثریت غالب متخصصان بر این باورند که این تنها شروعی برای پروژه کاردانو هست، به نظر می‌رسد که ADA آلتکوین خوبی برای نگهداری می باشد.

آینده برای ADA چیست؟

به نظر می رسد که پروژه کاردانو تمام کادرهای مناسب را به عنوان یک پلتفرم علامت زده می باشد. این نه تنها ثبات را فراهم می کند، بلکه راه هایی را برای ادامه اکتشاف ایجاد کرده است. با نگاهی به پیشینه، تأکید بر تحقیقات آکادمیک و اصول طراحی خاص مطمئناً بستر محکمی برای رشد فراهم می کند. در مورد آینده، بسیاری از مشارکت ها و ادغام ها احتمالاً تأثیر سازنده ای روی پلتفرم نیز خواهند داشت. در این راستا، بسیاری از متخصصان صنعت بر این باورند که در 5 سال آینده ADA به 100 دلار خواهد رسید. به عنوان یک کوین سبز، به نظر می رسد ADA در مصرف انرژی بسیار برتر است. با مقیاس پذیری عالی و همچنین کارمزد های کم تراکنش، به نظر می رسد که یک پله قابل توجه بالاتر از بقیه باشد. با وجود ماهیت غیرقابل پیش بینی بازار، به نظر می رسد ADA سرمایه گذاری خوبی برای دارندگان آن هست.

نتیجه

از زمان استفاده از شبکه بلاکچین برای تامین مالی غیرمتمرکز، این شبکه به سمت کارایی بیشتر در تراکنش ها تکامل یافته است. پروژه کاردانو نوک نیزه به عنوان یک پلتفرم مترقی و در عین حال خوب فکر شده است. از روش‌ های منحصر به‌ فرد و راه‌حل‌ های مهندسی شده آکادمیک استفاده می ‌نماید که قابلیت اطمینان و پتانسیل رشد خود را با موفقیت ثابت کرده‌اند. الگوریتم Ouroboros پیشرفتی بر پروتکل اثبات سهام است و پتانسیل زیادی برای پیشرفت ‌های آینده دارد. در مجموع به نظر می رسد ADA آینده درخشانی در پیش دارد. با به رسمیت شناختن شایسته و رشد محبوبیت در ماه های اخیر، حتی بیش از پیش شکوفا خواهد شد.

از کجا می توانم ADA بخرم؟

می ‌توانید ADA را از اول پرداخت خریداری کنید و از نرخ‌های رقابتی، ناشناس ماندن و همچنین پشتیبانی 24/7 مشتری ما بهره ببرید. تیم حرفه ای ما معامله ای امن و روان را برای مشتریان ما فراهم می کند. علاوه بر این، در هر نقطه، ما مطمئن می شویم که رقابتی ترین نرخ های ممکن را برای جلوتر از رقابت ارائه می دهیم.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT