افت قیمت اترویوم

افت قیمت اترویوم به زیر ۳ هزار دلار تا پایان سال 2021

زمان مطالعه 4 دقیقه

در بحبوحه واگرایی فزاینده بین قیمت اتر و مومنتوم احتمال اینکه روند نزولی در قیمت اتریوم شکل بگیرد بالا است. در این مقاله به بررسی افت قیمت اترویوم به زیر ۳ هزار دلار تا پایان سال 2021 می پردازیم.

افت قیمت اترویوم به زیر ۳ هزار دلار

اتر (ETH)، توکن بومی اتریوم، اوایل ماه نوامبر به بالاترین حد خود در حدود 4867 دلار رسید، اما یک ماه بعد به دلیل افزایش تمایلات سیو سود توسط سرمایه گذاران و تریدرها، تقریباً 20 درصد سقوط کرد.

از آنجایی که قیمت اتر 4000 دلار را به عنوان یک سطح پشتیبانی کلیدی نگه می‌ دارد، ریسک های فروش بیشتر، در قالب چندین شاخص فنی و بنیادی ظاهر می‌ شود که ممکن است باعث افت قیمت اتریوم شود.

الگوهای نموداری اترویوم

اولاً، به نظر می‌ رسد اتر در حال خارج شدن از الگوی «rising wedge» بوده است، یک الگوی معکوس نزولی که زمانی پدیدار می‌ شود که قیمت در محدوده‌ ای توسط دو خط روند صعودی – اما همگرا – به سمت بالا حرکت می‌ کند.

به بیان ساده، با نزدیک شدن قیمت اتر به نقطه اوج wedge در این الگو، خطر شکسته شدن به زیر خط روند پایین الگو را تهدید می کند، حرکتی که بسیاری از چارتیست های فنی آن را نشانه ای برای ضررهای بیشتر پیش رو می دانند. با انجام این کار، هدف سود آنها در طولی برابر با حداکثر ارتفاع wedge هنگامی که از نقطه شکست اندازه گیری می شود ظاهر می شود.

افت قیمت اترویوم

افت قیمت اترویوم

در نتیجه، هدف نزولی الگوی rising wedge اتر نزدیک به 2800 دلار است، همچنین نزدیک به میانگین متحرک نمایی 50 هفته ای (EMA 50 هفته ای).

واگرایی نزولی

در بازار اتر چشم انداز نزولی وجود دارد، علیرغم توانایی این رمز ارز در تحمل فشارهای فروش گسترده که در هفته های اخیر در سایر نقاط بازار ارزهای دیجیتال احساس می شد.

به عنوان مثال، بیت کوین (BTC)، ارز دیجیتال پیشرو از نظر ارزش بازار، تقریباً یک ماه پس از ثبت رکورد بالای 69000 دلاری خود در اوایل نوامبر، 30 درصد سقوط کرد که بسیار بالاتر از کاهش قیمت اتر در همان دوره است. این امر بسیاری از تحلیلگران را بر آن داشت تا اتر را “حفاظی” در برابر کاهش قیمت بیت کوین بدانند – همچنین به این دلیل که ETH/BTC به بهترین سطح خود در بیش از سه سال گذشته رسیده است.

اما این موضوع نمی تواند این واقعیت را نادیده بگیرد که افزایش اخیر قیمت اتر با کاهش شاخص قدرت نسبی هفتگی آن (RSI) همزمان شده است، و نشان‌ دهنده واگرایی فزاینده بین قیمت و مومنتوم است.

افت قیمت اترویوم

افت قیمت اترویوم

علاوه بر این، عقب نشینی اخیر قیمت ETH همچنین باعث شد تا نوسانگر RSI به زیر 70 برسد که یک شاخص فروش کلاسیک است.

تاثیر نشست سیاسی فدرال رزرو

نشانه های منفی بیشتر برای اتر در آستانه نشست سیاسی دو روزه فدرال رزرو که در 14 دسامبر است آغاز می شود، زمانی که بانک مرکزی ایالات متحده در مورد اینکه چقدر سریع ممکن است لازم باشد برنامه خرید دارایی 120 میلیارد دلاری خود را کاهش دهد تا بتواند انعطاف کافی برای افزایش احتمالی نرخ بهره در سال آینده داشته باشد، بحث خواهد کرد.

همین ماه گذشته، فدرال رزرو اعلام کرد که خرید اوراق قرضه خود را با سرعت 15 میلیارد دلار در ماه کاهش می دهد، که نشان می دهد این محرک در نهایت تا ژوئن 2022 متوقف می شود. با این وجود، افزایش مداوم فشارهای تورمی، مقامات فدرال رزرو را بر آن داشت تا «شاید چند ماه زودتر» به این کاهش پایان دهند.

20 CenBanks هفته آینده جلساتی را برگزار می کنند، زیرا تورم همچنان در حال افزایش است و تصمیمات نهایی برای سال 2021 در فدرال رزرو، ECB، BoJ، BoE که در مجموع مسئول نیمی از اقتصاد جهان هستند گرفته می شود. ترازنامه CenBank به ATH افزایش یافته است، اما اکنون ممکن است واگرایی وجود داشته باشد.

Holger Zschaepitz (@Schuldensuehner) در 12 دسامبر 2021

پیش‌ بینی‌ های بازار نیز تعدیل شد و نظرسنجی فایننشال تایمز از 48 اقتصاددان پیش‌ بینی کرد که محرک‌ ها تا مارس 2022 به پایان برسد و اکثر پاسخ‌ دهندگان از افزایش نرخ بهره در سه ماهه دوم حمایت کردند.

دوره سیاست‌ های پولی سست پس از مارس 2020 در بالا بردن قیمت ETH تا بیش از 3330٪ مؤثر بوده است. بنابراین، به گفته برخی از تحلیلگران، افزایش احتمال کاهش مطمئناً اگر نتواند در کل بازار گاوی تاثیر بگذارد اما می تواند ترمز رالی فعلی را بکشد.

من انتظار رویکرد بسیار تهاجمی از سوی فدرال رزرو دارم، زیرا آنها متوجه خواهند شد که ما در یک حباب هستیم و باید کاری افراطی انجام شود.

سپس بازار نزولی چند ساله خود را به دست می آوریم.

K A L E O (@CryptoKaleo) در 10 دسامبر 2021

بازارها پیش بینی می کنند که فدرال رزرو، بیانیه سیاست و خلاصه پیش بینی های اقتصادی (SEP) خود را در این هفته به روز کند. با انجام این کار، تعداد بیشتری از مقامات بانک مرکزی “نقشه نقطه ای” را به نفع افزایش نرخ زودتر از حد انتظار در برابر افزایش تورم تنظیم می کنند.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT