محدودیت در گوگل درایو در گوگل فوتوز

خبر افزایش محدودیت در گوگل درایو و دیگر خدمات ابری گوگل

زمان مطالعه 2 دقیقه

شرکت گوگل خدمات متنوع مبتنی بر فضای ذخیره سازی ابری را به کاربران ارایه می‌کند. با این حال به نظر می‌رسد که گوگل قصد دارد این خدمات را هدفمندتر کرده و با محدودیت‌ها و شرایط خاصی ارایه دهد. محدودیت در گوگل درایو (Google Drive) و محدودیت بارگذاری عکس در گوگل فوتوز (Google Photos) از جمله این موارد است.

نه تنها گوگل درایو و گوگل فوتوز دچار تغییراتی می‌شوند، ممکن است Google Docx و Google Sheets و Google Slide را هم شامل شوند.

محدودیت در گوگل درایو اگر استفاده نکنید

محدودیت در گوگل درایو

 اگر هر از چند گاهی کاربران به سراغ فایل‌های ذخیره شده در سرویس‌های گوگل نروند، آنگاه ممکن است گوگل از خرداد ماه سال آینده، فایل‌های موجود در فضای گوگل درایو حساب‌های کاربری را غیر فعال یا حذف کند.

گوگل باور دارد که برخی کاربران حساب‌های کاربری دارند که ممکن است دیگر هیچ وقت به سراغ آنها نروند و در واقع عملا این حساب‌ها غیرفعال هستند. این شرکت قصد دارد محتوای فایل‌های ذخیره شده در گوگل درایو این حساب‌های کاربری را حذف کند.

خیلی از افراد اسناد مهم خود را در گوگل درایو به عنوان جایی امن ذخیره کرده‌اند و حتی ممکن است سال‌ها به سراغ چنین فایل‌هایی نروند. در نتیجه این تصمیم جدید گوگل می‌تواند برای چنین کاربرانی مشکلات زیادی رقم بزند.

گوگل ابتدا موضوع حذف کردن فایل‌ها را به اطلاع کاربر می‌رساند و اگر فعالیتی از کاربر ندید، آنها را حذف خواهد کرد.

آپلود نامحدود ذخیره گوگل فوتوز محدود می‌شود

محدودیت در گوگل درایو تا محدودیت در گوگل فوتوز

از خرداد ماه سال ۱۴۰۰، فضای نامحدود ذخیره سازی سرویس Google Photos به ۱۵ گیگابایت محدود می‌شود و کاربران دیگر فضای نامحدود ذخیره عکس و فیلم در اختیار نخواهند داشت. در حقیقت کاربران برای فضای اضافه باید هزینه‌ای را پرداخت کنند.

نکته مهم‌تر این است که گوگل این فضای ابری ۱۵ گیگابایتی را اگرچه به صورت رایگان در اختیار کاربر قرار می‌دهد، باید توجه داشت که به صورت اشتراکی بین سرویس‌های Gmail ،Google Drive و Google Photos تقسیم می‌شود. امکان افزایش این فضای ذخیره سازی فقط با پرداخت هزینه اشتراک ماهیانه یا سالیانه امکان‌پذیر است.

خوشبختانه فضای محدود ذخیره سازی برای عکس‌هایی که قبلا آپولود شده‌اند در نظر گرفته نمی‌شود و عکسی پاک نخواهد شد.

فضای ذخیره سازی ابری برای ۱۰۰ گیگ به طور ماهیانه ۳ دلار خواهد بود. حالا که با احتمال افزایش محدودیت در گوگل درایو و (Google Drive) و محدودیت بارگذاری عکس در گوگل فوتوز (Google Photos) روبه رو هستیم، به کاربرانی که زیاد از این فضا ابری استفاده می‌کنند، پینهاد می‌شود برای خرید فضای بیشتر، از خدمات پرداخت ارزی با ویزا کارت و مستر کارت مجموعه اول پرداخت استفاده نمایند.

خدمات پرداخت ارزی با ویزا و مستر کارت

امتیاز 4.7/5 - از 3 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT