امنیت برای کار از راه دور

10 نکات ضروری امنیت برای کار از راه دور

زمان مطالعه 6 دقیقه

اگر از راه دور کار می کنید، چگونه می توانید در خانه ایمن بمانید؟ در اینجا چند نکته ساده وجود دارد که برای حفظ امنیت باید آن ها را دنبال کنید. امنیت برای کار از راه دور را در ادامه با این نکات برقرار کنید.

کار از راه دور برای بسیاری از ما به یک امر عادی تبدیل شده است. کار از خانه ممکن است ساده به نظر برسد، اما به خصوص در مورد امنیت، مزاحمت هایی دارد.

تهدید های جدید تر برای کار از خانه با پتانسیل ایجاد خسارات مالی قابل توجه ظاهر شده است. بنابراین، حفظ شیوه های امنیتی مناسب ضروری شده است. در اینجا چند نکته امنیتی بسیار مورد نیاز برای کارگران راه دور که می خواهند خود را از حملات سایبری از راه دور در امان نگه دارند، آورده شده است.

بهترین نکات امنیت سایبری برای کار از راه دور

آیا می خواهید بهترین نکات امنیتی برای کار از راه دور را بیابید؟ در اینجا 10 توصیه امنیت سایبری برای کارمندانی که از خانه کار می کنند آورده شده است.

1. دستگاه های شخصی و کاری را جدا کنید

یک نظرسنجی توسط HP نشان داد که 70 درصد از کارمندان از راه دور از دستگاه های کاری برای کار های شخصی مانند گشت و گذار در اینترنت استفاده می کردند. این یک مشکل بزرگ از نقطه نظر امنیتی است زیرا احتمال به خطر افتادن دستگاه کار شما را افزایش می دهد.

اگرچه تغییر بین دستگاه ها ممکن است برای بسیاری از کاربران غیرقابل درک باشد، اما این مرحله ساده می تواند به طور قابل توجهی از زندگی کاری شما محافظت کند. و اگر اتفاقاً از تلفن هوشمند خود برای کار های اداری استفاده می کنید، سعی کنید همان سیاست را اجرا کنید.

2. دستگاه های کار را از نظر فیزیکی ایمن کنید

بسیاری از کارمندان از راه دور اهمیت ایمن سازی فیزیکی دستگاه های کار را نادیده می گیرند. اگر دستگاه شما دزدیده شود یا گم شود، مهم نیست که تمام نکات امنیتی را برای کارکنان از راه دور اجرا کنید. به همین دلیل است که هرگز توصیه نمی‌ کنیم دستگاه‌ های کاری را بیرون ببرید، مگر اینکه مطمئن باشید آنها را بر می ‌گردانید.

والدین شاغل باید در نظر بگیرند که وسایل خود را از کودکان نوپا یا حیوانات خانگی کنجکاو ایمن کنند. آنها می توانند ناخودآگاه آسیب فیزیکی به دستگاه وارد کنند. سرمایه گذاری بر روی یک گاوصندوق یا مانت ایده خوبی برای کار والدین از خانه خواهد بود.

3. از روتر خانه خود محافظت کنید

ایمن کردن روتر وای فای شما در مورد کار از خانه کار بیهوده ای نیست. روتر شما دروازه شما به اینترنت است، بنابراین حفاظت از آن باید اولویت بالایی برای کارمندان راه دور باشد.

استفاده از رمز عبور قوی احتمال هک شدن روتر شما را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. همچنین راه های دیگری برای جلوگیری از هدف قرار گرفتن روتر خانگی شما توسط هکر ها وجود دارد، مانند به روز نگه داشتن سیستم عامل و تغییر اعتبار ادمین. از آنجایی که راه های زیادی برای سرقت رمز عبور وای فای توسط هکر ها وجود دارد، حفظ یک سیاست امنیتی قوی بسیار مهم است.

4. از سرویس تغییر IP استفاده کنید

استفاده از سرویس تغییر IP با کیفیت بالا برای کارگران از راه دور ضروری است. از دستگاه های کاری شما در برابر بسیاری از تهدیدات مانند حملات Man in the Middle (MITM) و ربودن جلسه محافظت می کند. ارائه دهندگان برتر VPN پشتیبانی رمزگذاری سرتاسری را برای مشتریان خود ارائه می دهند که برای مشاغل راه دور بسیار مهم است.

به این ترتیب، حتی اگر برخی از مهاجمان مخرب به شبکه خانگی شما دسترسی پیدا کنند، نمی توانند بلافاصله به شبکه شرکت شما نفوذ کنند. بنابراین، ما به شدت توصیه می کنیم هنگام اتصال به سرورهای شرکت از یک سرویس VPN استفاده کنید.

5. یک کاور کشویی وب کم بخرید

وب کم برای کارمندان راه دور که نیاز به برقراری ارتباط مکرر با اعضای تیم دارند ضروری شده است. با این حال، هکر ها نیز این موارد را هدف قرار می دهند، و دسترسی از راه دور به وب کم دیگران بسیار آسان است.

هیچ کس این ایده را دوست ندارد که یک مزاحم از طریق وب کم خود از آنها جاسوسی کند.

به همین دلیل است که شرکت ها باید کارمندان را تشویق کنند که روی یک پوشش کشویی وب کم سرمایه گذاری کنند. اینها کاملاً ارزان هستند و در اشکال و اندازه ‌های مختلف وجود دارند. و مطمئناً از فضای شخصی شما در برابر تماشاچیان ناخواسته محافظت می کنند.

6. رمزگذاری دستگاه های کاری

استفاده از روش های رمزگذاری مناسب یکی از مهم ترین عادت ها برای ایمن ماندن آنلاین است. همچنین هنگام کار از خانه از زندگی حرفه ای شما محافظت می کند. دستگاه های رمزگذاری شده به درستی به سختی وارد می شوند و اغلب مزاحمان را حتی پس از سرقت دستگاه خنثی می کنند.

راه های مختلفی برای پیاده سازی رمزگذاری برای دستگاه های کاری وجود دارد. می ‌توانید راه ‌حل‌ های رمزگذاری در سطح سیستم را انتخاب کنید یا یک درایو دیسک خاص را رمزگذاری کنید. همچنین اگر از آن برای کار های اداری استفاده می کنید یا فقط برای ایمن ماندن صرف نظر از آن، باید دستگاه های تلفن همراه خود را رمزگذاری کنید.

7. به روز رسانی نرم افزار سیستم

یکی از نکات امنیتی ضروری برای کارگران از راه دور این است که هر نرم افزار سیستمی را به محض در دسترس بودن به روز کنند. اشکالات و آسیب پذیری ها هر روز پیدا می شوند و به روز رسانی سیستم عامل اصلی ترین راه برای محافظت از دستگاه کار شما است.

مطمئن شوید که برنامه ‌های فضای کاربری مانند مرورگر ها و پخش‌ کننده‌ های رسانه را نیز به ‌روزرسانی کنید. مهاجمان پیشرفته اغلب از اشکالات در چنین نرم افزار هایی برای به دست آوردن امتیازات کامل سیستم استفاده می کنند. همچنین توصیه می کنیم هیچ نرم افزار غیرقابل اعتمادی را روی دستگاه های خود نصب نکنید.

8. از راهکار های ذخیره سازی متمرکز استفاده کنید

هدف اکثر مهاجمانی که کارکنان از راه دور را هدف قرار می دهند دسترسی به داده های شرکت شما هستند. راه حل های ذخیره سازی متمرکز یک راه عالی برای محافظت در برابر سرقت داده ها هستند. اگر کسب و کار شما دسترسی به این راه حل ها را فراهم می کند، مطمئن شوید که همیشه از آنها استفاده می کنید.

اگر شرکت شما هنوز فضای ذخیره سازی متمرکز ارائه نکرده است، در مورد آن با سرپرست خود صحبت کنید. اگر اینها در دسترس نیستند، از یک سرویس ابری امن مانند Tresorit یا NextCloud استفاده کنید.

9. رمز های عبور خود را ایمن نگه دارید

گذرواژه‌ های ضعیف در برابر حملات brute force آسیب ‌پذیر هستند و هر گونه نقض این چنینی کل دستگاه شما را به خطر می ‌اندازد. همچنین می تواند به مهاجمان امکان دسترسی به داده های تجاری و همچنین شبکه های شرکت را بدهد. شما باید عبارات عبور بسیار قوی را برای دستگاه و حساب های آنلاین خود انتخاب کنید.

اگر به خاطر سپردن تعداد زیادی اعتبار برای شما سخت باشد، مدیران گذرواژه می توانند زندگی را برای شما آسان تر کنند. هنگام انتخاب مدیر رمز عبور خود، سعی کنید یکی با پشتیبانی از چند پلتفرم، تولید کننده رمز عبور قوی و گزینه های بازیابی سریع پیدا کنید.

10. داده ها را قبل از بیرون انداختن دستگاه ها از روی آن ها پاک کنید

پاک کردن اطلاعات سیستم قبل از اشتراک گذاری، فروش یا دور انداختن دستگاه بسیار مهم است. همه دستگاه های مدرن گزینه های بازنشانی کارخانه ای را ارائه می دهند که تمام داده های ذخیره شده روی دیسک را فرمت می کند. هنگام تعویض دستگاه های کاری از آنها برای محافظت در برابر سرقت هویت استفاده کنید.

برنامه های مستقل دیگری نیز وجود دارند که به عنوان پاک کردن داده های حساس تجاری به بازار عرضه می شوند. کارکنانی که در صنایع طبقه بندی شده کار می کنند باید از استاندارد DoD 5220.22-M برای پاک کردن داده ها استفاده کنند. وزارت دفاع ایالات متحده، مانند بسیاری از نهاد های فدرال و دولتی، استفاده از آن را مشخص می کند.

کار از راه دور خود را ایمن نگه دارید

بر اساس مطالعه‌ای که توسط KuppingerCole انجام شد، از زمانی که کار از راه دور به یک جایگزین محبوب برای رفت و آمد تبدیل شد، جرایم سایبری 238 درصد افزایش یافته است.

پیروی کورکورانه نکات امنیتی برای کارمندان از راه دور، ایمنی در برابر انواع حملات را تضمین نمی کند. با این حال، آنها می توانند شانس به خطر افتادن را کاهش دهند و زندگی حرفه ای شما را بدون دردسر نگه دارند. به همین دلیل است که هنگام استفاده از دستگاه های شخصی برای کارهای اداری، باید مراقب ایمیل های جعلی، ردیابی وب سایت ها و سایر کلاهبرداری های آنلاین باشید.

امیدواریم با مطالعه ی این مقاله توانسته باشید نکات امنیتی لازم در زمان کار از راه دور را شناسایی کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT