ایجاد یک دوره آنلاین

7 سوالی که باید قبل از ایجاد یک دوره آنلاین از خود بپرسید!

زمان مطالعه 5 دقیقه

آموزش آنلاین در قرن بیست و یکم رشد چشمگیری داشته است. به لطف افزایش دسترسی به اینترنت در سرتاسر جهان، بسیاری از مردم به منابعی دسترسی دارند که نسل های قبلی مجبور به پرداخت پول زیادی برای آن بودند. برای پاسخگویی به تقاضای آموزش آنلاین بسیاری از کارآفرینان دوره های آنلاین مختلفی را برای مخاطبان خود طراحی کرده اند. دوره های آنلاین یک راه عالی برای کمک به دیگران و افزایش اعتبار شما است. متأسفانه بسیاری از دوره های آنلاین با شکست مواجه می شوند و اغلب دلایل مشابهی دارند. قبل از ایجاد یک دوره آنلاین این هفت سوال را از خود بپرسید.

1- آیا تقاضا برای دوره شما در بازار وجود دارد؟

ایجاد یک دوره آنلاین

ایجاد یک دوره آنلاین

شما باید کاری را انجام دهید که به آن علاقه دارید. اما اگر می خواهید از هر چیزی درآمد کسب کنید، باید مشکلات دیگران را حل کنید. با نگاهی به دوره‌های آنلاین پرفروش، متوجه خواهید شد که هر کدام نیاز خاصی را برآورده می‌کنند.

قبل از ایجاد یک دوره آنلاین باید بررسی کنید که آیا برای آن در بازار تقاضا وجود دارد یا خیر. شما می توانید این کار را از طریق تحقیقات بازار انجام دهید.

اگر یک لیست پستی دارید، می توانید به مشترکین اطلاع دهید که دوره ای را برگزار خواهید کرد. می‌توانید به آنها این امکان را بدهید که ثبت‌نام کنند و به اولین‌ ثبت نام ها تخفیف ارائه دهید. همچنین می‌توانید با جستجو در شبکه های اجتماعی مانند توییتر و ردیت ببینید که مردم به دنبال چه چیزی هستند.

اگر مخاطبان زیادی در یوتیوب دارید، می‌توانید از فالوورهای خود بخواهید که در بخش نظرات یا از طریق انجمن به شما اطلاع دهند که چه محتوایی می‌خواهند. هنگامی که تشخیص دادید افراد زیادی به دوره شما علاقه مند هستند، می توانید آن را شروع کنید.

2- آیا در مورد موضوعی که میخواهید در مورد آن دوره بسازید اطلاعات کافی دارید؟

هنگام ایجاد یک دوره آنلاین باید به خاطر داشته باشید که اعتبار شما در معرض خطر است. اگر محتوایی که تولید کرده اید به اندازه کافی خوب نباشد اعتماد مخاطبان را در طولانی مدت از دست خواهید داد. اگر این اتفاق بیفتد، درآمد شما نیز کاهش می یابد.

شما باید اطمینان حاصل کنید که در مورد موضوعات دوره های آنلاین خود دانش کافی دارید. نیازی به مدرک دانشگاهی نیست، اما حداقل باید چند سال تجربه داشته باشید. به عنوان مثال اگر محتوایی در مورد عکاسی ایجاد می کنید و در زمینه پرتره تخصص دارید باید محتوای آموزشی شما در همین زمینه باشد. اگر مرتباً در مورد دانش خود صحبت کرده باشید، احتمالاً مخاطبان زیادی پیدا کرده اید که به شما اعتماد دارند.

3- آیا از قبل برای فروش دوره های خود مخاطب ایجاد کرده اید؟

ایجاد یک دوره آنلاین

ایجاد یک دوره آنلاین

فرض کنید نیاز بازار به دوره آنلاین خود را مشخص کرده و آن را ایجاد کرده اید. اما اگر کسی از آن خبر نداشته باشد شما به فروش زیادی نخواهید رسید. بسیاری از افراد فقط زمانی دوره‌هایی ایجاد می‌کنند که مخاطبان زیادی داشته باشند.

البته شما به میلیون ها فالوور نیاز ندارید، فقط به اندازه ای نیاز دارید که بتوانید سرمایه گذاری کنید. تعداد مخاطبان همچنین به موضوع و هزینه دوره های شما نیز بستگی دارد. اگر مخاطبان زیادی ندارید، اما سطح دانش بالایی دارید، ممکن است بتوانید با تبلیغات پولی مخاطب پیدا کنید.

4- دوره خود را در چه فرمتی ایجاد خواهید کرد؟

با این که مخاطبان شما تا حد زیادی تعیین می کنند که دوره شما باید شامل چه مواردی باشد اما شما در خلاقیت آزاد هستید. اگر محتوای آنلاین تولید می‌کنید، می‌توانید فرمتی که میخواهید انتخاب کنید.

بسیاری از سازندگان ویدیوهای آموزشی می‌سازند که اغلب در پلتفرم‌هایی مانند Skillshare و Udemy میتوانید آن ها را پیدا کنید. شما همچنین می توانید دوره های متنی ایجاد کنید.

شما باید اطمینان حاصل کنید که مطالب برای دانش آموزان به راحتی قابل پیگیری است و باید پلتفرم مناسبی را برای میزبانی دوره ها انتخاب کنید.

5- چگونه پرداخت ها را مدیریت خواهید کرد؟

ایجاد یک دوره آنلاین

ایجاد یک دوره آنلاین

یکی از مزیت های فروش آنلاین محصولات این است که پتانسیل مقیاس پذیری شما بسیار زیاد است. با این حال یکی از بزرگترین چالش ها نیز است. شما باید در مورد روش های پرداختی که می پذیرید فکر کنید، زیرا سیستم های پرداختی از کشوری به کشور دیگر متفاوت است.

با بسیاری از پلتفرم‌ها می‌توانید پرداخت ها انجام دهید. اگر بیشتر به صورت محلی فعالیت می کنید، باید سرویس های پرداخت همان کشور را در نظر بگیرید. هر کشوری قوانین متفاوتی در مورد مالیات بر فروش دارد، بنابراین هنگام پردازش پرداخت ها باید این موضوع را در نظر داشته باشید.

6- استراتژی راه اندازی شما چگونه خواهد بود؟

هنگامی که تصمیم به ایجاد دوره آنلاین خود گرفتید، باید به مرحله راه اندازی فکر کنید. اگر می خواهید فروش خود را به حداکثر برسانید، باید از قبل دوره خود را تبلیغ کنید. برای راه اندازی موفقیت آمیز دوره آنلاین خود می توانید از چندین روش استفاده کنید.

شما میتوانید از شبکه های اجتماعی و تبلیغات پولی برای معرفی دوره خود استفاده کنید. شما همچنین می توانید در نتایج موتورهای جستجو نیز تبلیغ کنید. اگر پادکست یا کانال یوتیوب دارید، در ابتدا یا انتهای دوره اطلاعات کمی در مورد دوره خود به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید لینک ثبت نام را در توضیحات به اشتراک بگذارید.

7- چرا میخواهید یک دوره ایجاد کنید؟

ایجاد یک دوره آنلاین

ایجاد یک دوره آنلاین

اگر کسب و کاری را اداره می کنید پول یک جنبه مهم است. اما باید به خاطر داشته باشید که اگر یک دوره آنلاین راه اندازی کنید، یک کارآفرین هستید و کارآفرینان مشکلات را حل می کنند. اگر دوره ها را فقط به خاطر پول میسازید، مردم کاملا متوجه میشوند و احتمالاً دیگر شما را دنبال نکنند. هنگام ایجاد یک دوره آنلاین مطمئن شوید که قصد شما حل یک مشکل است.

قبل از ایجاد یک دوره آنلاین بسیار فکر کنید

دوره های آنلاین روشی عالی برای کسب درآمد است. با این حال تنها زمانی به درآمد میرسید که نیازهای مخاطبان خود را برآورده ‌کنید و یک مشکل را شناسایی کنید که نیاز به حل دارد. قبل از ساخت یک دوره آنلاین به طور دقیق بررسی کنید چه موضوعاتی ارزش زمان و هزینه را دارند.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT