ایده خلاقانه برای فریلنسری

8 ایده خلاقانه برای فریلنسری

زمان مطالعه 6 دقیقه

فریلنسر بودن به شما آزادی بیشتری نسبت به 5-9 می دهد، اما کار همچنان می تواند تکراری باشد. برای تعادل بهتر بین کار و زندگی، این راه های خلاقانه را امتحان کنید. ایده خلاقانه برای فریلنسری را در ادامه بخوانید.

اگر می خواهید کنترل بیشتری بر برنامه خود و پروژه هایی که روی آنها کار می کنید کنترل بیشتری داشته باشید، فریلنسینگ محل خوبی برای شروع است. اما حتی زمانی که روی پروژه‌های آزاد کار می‌کنید که از آنها لذت می‌برید، باز هم اغلب خود را در محدودیت‌های خلاصه مشتری خود می‌بینید.

با گذشت زمان، اگر فقط به مشتریان خدمت کنید اما راهی برای بیان خود ندهید، ممکن است احساس خلاقیت کنید.

1. یک کانال یوتیوب راه اندازی کنید

بسیاری از مردم محتوای ویدیویی را به صورت آنلاین تماشا می کنند و یوتیوب یکی از دلایل اصلی آن است. این پلتفرم با بیش از دو میلیارد کاربر فعال ماهانه یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در جهان است. تقریباً در هر قسمتی که قابل تصور است، می‌توانید محتوا پیدا کنید، از جمله سفر، تناسب اندام، و آشپزی.

راه‌اندازی یک کانال YouTube می‌تواند یک پروژه خلاقانه درازمدت مفید برای شما فراهم کند تا روی آن کار کنید. اگر می‌خواهید آن را مستقیماً به کسب‌وکار خود گره بزنید، راه‌های مختلفی وجود دارد که راه‌اندازی یک کانال YouTube می‌تواند به رشد شما به عنوان یک فریلنسر کمک کند. می توانید در مورد موضوعاتی مانند یافتن مشتری، کار از راه دور و غیره صحبت کنید.

البته می توانید یک کانال یوتیوب را نیز به عنوان یک سرگرمی راه اندازی کنید. توصیه می‌کنیم به این فکر نکنید که کدام بخش‌ها بیشترین پول را می‌پردازند، زیرا اگر آنها را جالب ندانید، در درازمدت به YouTube نمی‌مانید. در عوض، چیزی را انتخاب کنید که واقعاً شما را مجذوب خود کند.

2. عکاسی را شروع کنید

عکاسی بدون شک بهترین راه خلاقیت برای فریلنسرها است. بسیاری از ما به هر حال با گوشی های هوشمند خود از زندگی روزمره خود عکس می گیریم و لحظات به یاد ماندنی مانند وقت با فرزندانمان و صرف شام با دوستان را ثبت می کنیم. بنابراین، چرا آن را به سطح بعدی نمی بریم و سعی نمی کنیم حتی عکس های بهتری بگیریم؟

می‌توانید دوربین‌هایی را با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه پیدا کنید، اما لزوماً در ابتدا به آن نیاز ندارید. چندین ترفند ساده وجود دارد که می توانید برای بهبود عکاسی با گوشی هوشمند خود امتحان کنید.

وقتی تصمیم گرفتید که عکاسی چیزی است که می‌خواهید بیشتر دنبال کنید، می‌توانید روی یک دوربین DSLR یا بدون آینه سرمایه‌گذاری کنید. برای معاملات بهتر، از یکی از این وب سایت های عکاسی دست دوم استفاده کنید.

3.ایده خلاقانه برای فریلنسری: یک کتاب بنویسید

اگر عاشق نوشتن هستید یا همیشه ایده نویسنده بودن را دوست داشته اید، می توانید سعی کنید با جمع آوری یک کتاب خود را به چالش بکشید. کتاب‌ها روشی عالی برای نشان دادن تخصص شما در یک موضوع هستند و می‌توانید از آنها برای ساختن برند شخصی خود و شناخته شدن بیشتر در صنعت خود استفاده کنید.

علاوه بر نوشتن در مورد کار خود، می توانید چندین ایده دیگر را نیز برای موضوع انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر عاشق سفر هستید، در مورد سفر مورد علاقه خود بنویسید یا یک راهنمای سفر به منطقه ای که به خوبی می شناسید ایجاد کنید. از طرف دیگر، اگر از داستان سرایی لذت می برید، به نوشتن یک رمان تخیلی فکر کنید.

شما می توانید انتخاب کنید که آیا می خواهید کتاب الکترونیکی بنویسید یا عنوان خود را به صورت چاپی منتشر کنید. دومی گران‌تر است و نیاز به جستجوی ناشر دارد، اما ارزش دیدن یک نسخه فیزیکی از کارتان را دارد.

یکی دیگر از گزینه های ممکن انتشار کتاب صوتی است و می توانید از پلتفرم های مختلف برای انتشار کتاب صوتی انتخاب کنید.

4.ایده خلاقانه برای فریلنسری: یک وبلاگ راه اندازی کنید

اگر از نوشتن لذت می برید، اما نمی خواهید کتابی جمع آوری کنید، گزینه های دیگری دارید. وبلاگ نویسی یکی از رایج ترین شکل های به اشتراک گذاری اطلاعات آنلاین است و شروع به کار خود می تواند به شما کمک کند در مورد موضوعات مورد علاقه خود بنویسید. علاوه بر این، می توانید از پلتفرم خود برای بهبود صدا و پیام خود استفاده کنید.

شما می توانید یک وبلاگ در وب سایت فریلنسری خود راه اندازی کنید، اما ممکن است بخواهید در مورد چیزی کاملا متفاوت بنویسید. در این صورت، ساختن یک وب سایت جداگانه ایده عاقلانه تری است. پس از انتخاب نام دامین و سازنده وب سایت، می توانید سایت خود را با محتوا پر کنید.

اگر در ابتدا بودجه زیادی ندارید، می توانید یکی از بهترین خدمات هاستینگ وب سایت رایگان را انتخاب کنید. ایجاد ترافیک زمان بر است، اما اگر برای مدت طولانی ثابت بمانید، می توانید از موفقیت بزرگی برخوردار شوید.

5.ایده خلاقانه برای فریلنسری: طراحی و نقاشی

طراحی و نقاشی گزینه های بسیار خوبی برای استفاده بیشتر از دست و بیان افکار و احساسات شما هستند. می توانید با کاغذها و مدادهای اولیه ای که ممکن است از قبل در خانه داشته باشید شروع کنید و به مرور زمان می توانید وسایل را به قطعات شیک تر ارتقا دهید.

اگر احساس می کنید زمان زیادی را روی صفحه نمایش می گذرانید، طراحی و نقاشی راه های خلاقانه خوبی هستند که شما را مجبور می کنند برای یک دقیقه ارتباط خود را قطع کنید. با این حال، می توانید طراحی و نقاشی را روی رایانه یا تبلت خود نیز امتحان کنید. ابزارهایی مانند Procreate می توانند به شما در دستیابی به نتایج مورد نظر کمک کنند.

6.ایده خلاقانه برای فریلنسری: یک پادکست راه اندازی کنید

اگر از مکالمه لذت می برید، پادکست یک خروجی خلاقانه عالی است. شما می توانید پادکست خود را به عنوان یک سرگرمی نگه دارید، اما ممکن است بخواهید یکی از آنها را به عنوان توسعه خدمات فریلنسری خود برای نشان دادن تخصص خود بسازید.

هنگام راه‌اندازی یک پادکست، می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید با افرادی که ممکن است قبلاً ملاقات نکرده‌اید مصاحبه کنید یا خیر. از طرف دیگر، گزینه دیگر این است که هر هفته زمانی را با دوستان خود برای صحبت در مورد موضوعات مورد علاقه خود برنامه ریزی کنید – یا صرفاً یک مکالمه بدون ساختار مانند زندگی واقعی داشته باشید.

با گذشت زمان، می‌توانید پادکست خود را با راه‌اندازی یک کانال YouTube ترکیب کنید. انجام این کار ممکن است به شما کمک کند تا مخاطبان بیشتری را جذب کنید.

7. الگوهای Notion و Canva ایجاد کنید

Notion و Canva دو ابزار محبوب برای سازندگان آنلاین هستند و هر دوی آنها به شما امکان می‌دهند قالب بسازید. با Notion، می‌توانید قالب‌هایی را برای اهداف متعدد طراحی کنید – مانند ساخت تقویم برای محتوای خود. به طور مشابه، Canva به شما امکان می دهد قالب هایی برای پست های رسانه های اجتماعی، صفحات فرود وب سایت و موارد دیگر طراحی کنید.

اگر می‌خواهید به دیگران در سفرهای خلاقانه‌شان کمک کنید، طراحی و به اشتراک‌گذاری قالب‌های Notion و Canva می‌تواند راهی سرگرم‌کننده برای انجام این کار باشد. اگر تصمیم دارید، می‌توانید از آن‌ها نیز کسب درآمد کنید – اگرچه ابتدا باید خودتان آن‌ها را امتحان کنید تا مطمئن شوید ارزش خرید و استفاده را دارند.

8. لیوان و تی شرت طراحی کنید

اگر به طراحی گرافیک علاقه دارید، می‌توانید لیوان‌ها و تی‌شرت‌های خود را نیز به عنوان یک خروجی خلاقانه بسازید. اگر یک طراح گرافیک آزاد هستید، انجام این کار می تواند به ارتقای شغل شما کمک کند، اما آنها همچنین چیزهایی هستند که می توانید در زندگی شخصی خود از آنها استفاده کنید.

هنگام طراحی لیوان و تی شرت می توانید انواع الگوها و شعارها را انتخاب کنید. این به شما بستگی دارد که آیا می خواهید چیزهای حداقلی را حفظ کنید یا به دنبال چیزی پر زرق و برق باشید. تنها قانون این است که شما باید تلاش کنید و چیزی بسازید که از ساختن آن لذت ببرید.

شما می توانید از Canva برای طراحی لیوان های خود استفاده کنید، و آنها نیز طرح شما را برای شما ارسال می کنند.

برای ارتقای شغل فریلنسری خود، یک منبع خلاق را دنبال کنید

حتی اگر از پروژه هایی که به عنوان فریلنسر روی آنها کار می کنید لذت می برید، ایده خوبی است که پروژه های شخصی خود را داشته باشید که به خلاقیت شما کمک می کند.

ابتدا، جعبه ابزار خود را با افزودن مهارت های جدید یا بهبود مهارت های موجود خود تقویت خواهید کرد. اما فراتر از آن، زمانی که ایده‌های خود را زنده می‌کنید، احتمالاً متوجه خواهید شد که زندگی‌تان رضایت‌بخش‌تر است، که منجر به تبدیل شدن به یک فریلنسر بهتر می‌شود.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT