شغل آزاد تمام وقت

6 نشانه ای که نشان می دهد برای شروع یک شغل آزاد تمام وقت آماده هستید

زمان مطالعه 6 دقیقه

آیا به شغل آزاد تمام وقت فکر می کنید؟ در اینجا چند نشانه وجود دارد که به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که آیا آماده هستید یا خیر، و چه اقداماتی را باید انجام دهید.

آیا برای شروع یک شغل آزاد تمام وقت آماده اید؟ فریلنسینگ می تواند ترسناک باشد، به خصوص اگر به درآمد و برنامه منظم عادت داشته باشید. اما فریلنسری نیز یکی از پر درآمدترین و پردرآمدترین مشاغل امروزی است.

1. نقشی را که می خواهید دنبال کنید را می دانید

فریلنسینگ یک حوزه گسترده است. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید نویسنده شوید. اما آیا روی محتوای سئو، کپی‌نویسی، کتاب‌های الکترونیکی، ایمیل، کاغذهای سفید، نوشتن کمک هزینه یا وبلاگ‌ها تمرکز خواهید کرد؟ فرض کنید تصمیم دارید وبلاگ نویس شوید. شما همچنان باید بهترین جایگاه های وبلاگ نویسی را برای مبتدیان در نظر بگیرید.

دانستن نقشی که می خواهید به اطمینان از جریان مداوم درآمد به عنوان یک فریلنسر کمک می کند. شما می توانید خودتان را بهتر مارکتینگ کنید و زمان خود را به رشد حرفه ای در یک صنعت خاص اختصاص دهید. همچنین یافتن شما برای مشتریان آسان تر خواهد بود، زیرا مردم معمولاً خدمات خاصی را به صورت آنلاین جستجو می کنند.

نگران نباشید، زیرا نقش انتخابی شما کاملاً مشخص نیست. همانطور که تجربه کسب می کنید، طبیعی است که از طریق انتقال شغلی بگذرید. انتشار خبری از اداره آمار کار نشان می دهد که تغییر شغل طبیعی است و افراد به طور متوسط ​​12.4 شغل از سنین 18 تا 54 سال دارند.

مراحل بعدی:

اگر در مورد جایگاه یا نقشی که باید روی آن تمرکز کنید مطمئن نیستید، نیازی به جستجوی دور ندارید. تجربه شغلی شما چیست؟ از کدام کارها بیشتر لذت می برید؟ روی کارهایی تمرکز کنید که می توانید به خوبی انجام دهید و به انجام آن ها علاقه مند هستید.

اگر می‌خواهید نقش‌های دیگری را کشف کنید، انگشتان پا را در نقش‌هایی که برایتان جالب‌تر هستند فرو کنید. بهترین مکان‌ها را برای یافتن کار آزاد مانند Upwork و Fiverr مرور کنید. به گروه های فریلنسینگ در فیس بوک بپیوندید. و یک دوره آنلاین رایگان را طی کنید.

2. شما هم مهارت های سخت و هم مهارت های نرم دارید

فریلنسینگ بسیار شبیه به راه اندازی یک کسب و کار است. شما باید خودتان کارهای سنگین را انجام دهید. چه کسی به سؤالات مشتری پاسخ می دهد، حسابداری را انجام می دهد، در رسانه های اجتماعی مارکتینگ می کند و به دنبال سرنخ می گردد؟ می توانید برخی از این موارد را برون سپاری کنید. اما اگر شروع می کنید، واضح ترین پاسخ شما هستید.

گفته می شود، باید خود را با مهارت های سخت و نرم مسلح کنید. اگر می خواهید به عنوان یک فریلنسر موفق شوید، ارتباطات عالی کلامی و کتبی، مدیریت زمان، خدمات مشتری، تفکر خلاق، مدیریت پروژه و مهارت های دیجیتال مارکتینگ عالی هستند.

مراحل بعدی:

به مهارت های نرم کم ارزشی که می توانید به صورت آنلاین تمرین کنید توجه کنید. مهارت‌های نرم مانند گوش دادن فعال و ارائه چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرند، زیرا بیشتر آنها بر کسب مهارت‌های سخت تمرکز می‌کنند. با این حال، اگر می خواهید مشتریان خود را جذب کرده و حفظ کنید، به هر دو نیاز دارید.

3. شما یک فضای کاری و تجهیزات اختصاصی دارید

یکی از بهترین مزایای فریلنسر بودن، کار کردن از هر جایی است. با این حال، مطمئن شوید که محل کار شما به شما کمک می کند تا کار خود را انجام دهید. مقاله ای در فوربس نشان می دهد که فضای اداری به طور قابل توجهی بر رفاه کارکنان تأثیر می گذارد. یک فضای کاری با نور خوب، تهویه مناسب و راحت برای بهره وری معجزه می کند.

فریلنسر بودن به این معنی است که باید روی تجهیزات سرمایه گذاری کنید. تجهیزات ارگونومیک اگرچه گران تر هستند، اما انتخاب سالم تری نیز هستند. اگر قصد دارید در خارج از خانه کار کنید، هنگام انتخاب فضای کار مشترک، این عوامل را در نظر بگیرید.

مراحل بعدی:

لازم نیست همه بهترین تجهیزات را یکجا بخرید. در عوض، ابتدا روی مهمترین و غیرقابل مذاکره سرمایه گذاری کنید. معمولا فریلنسرها فقط به لپ تاپ، صندلی و میز نیاز دارند. بسته به نقش، ممکن است بخواهید خرید نرم افزار و مجموعه خوبی از هدفون را نیز در اولویت قرار دهید.

4. گیگ های فریلنسری شما از نظر مالی قابل قبول هستند

آیا فریلنسینگ می‌تواند صورت‌حساب‌های شما را بپردازد، پول ذخیره اضطراری شما را تامین کند و مزایایی که از شغل شرکتی خود دریافت می‌کنید برابر یا فراتر رود؟ یا شاید به اندازه کافی پس انداز کرده اید تا شش ماه یا بیشتر دوام بیاورید؟

یکی از معیارهای خوبی که شما آماده هستید تا به صورت آزاد کار کنید این است که افراد مهارت شما را می شناسند و مایلند برای آن هزینه بپردازند. شروع به گرفتن توصیفات از مشتریان خود کنید. اگر آنها از کار شما راضی باشند، می توانند منبعی برای ارجاعات بعدی شوند.

فریلنسینگ می‌تواند یک گیگ جانبی باشد، راهی برای کسب درآمد بیشتر از حقوق شرکت شما. با این حال، اگر فرصت‌ها خود را نشان می‌دهند، و شما از کارهای فریلنسری خود سود بیشتری می‌برید، شاید وقت آن رسیده است که به صورت تمام وقت فکر کنید.

مراحل بعدی:

پیگیری امور مالی به شما کمک می کند بفهمید که آیا فریلنسینگ یک گزینه پایدار است یا خیر. از یک برنامه هزینه و فاکتور مانند Bookipi برای مدیریت بهتر امور مالی خود استفاده کنید. ابزار آنلاین به شما امکان می دهد به راحتی درآمد خود را پیگیری کنید، درخواست پرداخت کنید و اسناد مالی خود را سازماندهی کنید.

اگر نمی توانید خود را با مشاغل آزاد حفظ کنید، از استعفای شغل شرکت خودداری کنید. در حالی که نباید اجازه دهید رویای شغل آزاد شما بمیرد، ایده آل گرایی قادر به پرداخت صورت حساب ها یا نیازهای اضطراری شما نخواهد بود.

5. شما می خواهید رئیس خود باشید

یکی از مزایای شغل آزاد این است که می توانید رئیس خود شوید. زمان و روزهای کار، تعداد مشتریانی که برای آنها کار می کنید و ابزارهایی که برای اجرای حرفه آزاد خود استفاده خواهید کرد، تصمیم می گیرید. در نهایت، حتی ممکن است یاد بگیرید که چگونه از فریلنسر به کارآفرین تبدیل شوید.

با این حال، رئیس خود بودن به این معنی است که شما تنها مسئول رشد مالی و حرفه ای خود هستید. برای برخی، چشم انداز جذاب است. دیگران ممکن است فقط احساس پیشگویی کنند. طبیعی است که به دلیل مسئولیت اضافی احساس استرس کنید. اما اگر مزایای اجرای نمایش شخصی شما ارزشمند به نظر می رسد، ممکن است آماده باشید تا به صورت آزاد کار کنید.

مراحل بعدی:

از ابزار مدیریت پروژه مانند Hectic استفاده کنید که به طور خاص برای فریلنسرها طراحی شده است. این نرم افزار به شما کمک می کند تا تمامی پروژه ها، برگه های زمانی، حسابداری و قراردادهای خود را مدیریت کنید. سازماندهی تمام وظایف خود با یک ابزار آسان به شما کمک می کند تا کمتر احساس خستگی کنید.

6. خانواده شما در هیئت هستند

اگر تنها زندگی می کنید و فقط مسئول خودتان هستید، از این نکته بگذرید. اما اگر از خانواده ای حمایت می کنید، آنها یکی از بزرگترین ملاحظات شما هستند. فریلنسینگ به این معنی است که هر ماه درآمد یکسانی نخواهید داشت. برنامه شما ممکن است تغییر کند، و باید یک کار سازنده را از دفتر خانه راه اندازی کنید.

اگر بتوانید با این تغییرات ارتباط برقرار کنید و تضادها را کاهش دهید، کارکردن از خانه سازنده‌تر خواهید بود. اعضای خانواده ناآشنا با مشاغل آزاد ممکن است شک داشته باشند، بنابراین مهم است که آنها را در تصمیم گیری مشارکت دهید.

مراحل بعدی:

نظرات Quora نشان می دهد که برخی از اعضای خانواده نسبت به فریلنسینگ واکنش منفی نشان می دهند. یکی از نگرانی‌های اصلی آن‌ها این است که فریلنسینگ شغل واقعی به نظر نمی‌رسد که بتواند صورت حساب‌ها را پرداخت کند. اگر همه نشانه‌ها به فریلنسری شدن اشاره می‌کنند، بهترین راه برای کاهش نگرانی‌های آنها تمرین همدلی و موفقیت به عنوان یک فریلنسر است.

یادگیری مستمر، جستجوی مشاوره و مارکتینگ خود در بهترین پلتفرم‌های فریلنسری، راه‌هایی برای تقویت شغل فریلنسری شما هستند. آماده شدن برای تبدیل شدن به یک فریلنسر تمام وقت یک چیز است. اما یک چیز دیگر برای برتری در فضای آنلاین.

برای شروع یک شغل آزاد تمام وقت سخت کار کنید

اگر به دلیل داستان های هیجان انگیز عشایر (nomads) دیجیتالی که در حالی که چهار ساعت در روز کار می کنند، فقط شیفته مشاغل آزاد هستید، اسب های خود را نگه دارید. بله، امکان داشتن همه آنها وجود دارد. اما آنها از کار سخت، مهارت‌ها و خلاقیت می‌آیند، نه فقط رویاهای لوله‌کشی.

با این حال، اگر تصمیم گرفته اید که فریلنسینگ بهترین گزینه شغلی است، وقت آن رسیده است که این کنسرت ها را اجرا کنید. در مورد آنچه که مشتریان هنگام استخدام فریلنسرها به دنبال آن هستند، بیشتر بدانید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT